Forum

Topic: Hulp met een onderzoek van school gezocht, preventie van criminaliteit in Nederland.

Anoniem's avatar

Beste mensen,

Zoals sommigen van jullie zullen weten ben ook ik nog een slachtoffer van de leerplicht en heb ook ik gewoon vijf dagen in de week school. Voor het vak genaamd maatschappijwetenschappen ben ik met een groepje aan de slag gegaan met een onderzoek met de volgende hoofdvraag:

“Welke vorm van preventie van criminaliteit is het efficiΓ«ntst en wat zijn de gevolgen hiervan op de Nederlandse maatschappij?”

Nu is dit een vrij breed onderzoek en daarom hebben we ook jullie hulp nodig. Hieronder staan de links naar twee vragenlijsten met een paar korte vragen, het zijn er in totaal slechts 12. De antwoorden op deze vragenlijsten zullen volledig anoniem blijven en zijn alleen bedoelt om de meningen te peilen, er zal dus verder ook niks concreets gebeuren met jullie antwoorden.

De eerste vragenlijst gaat over dadergerichte preventie. Deze vorm van preventie is gebaseerd op het opnieuw klaarstomen van gevangenen en deze door middel van onderwijs, of het aanleren van een beroep zo weer geschikt te maken voor de maatschappij, zonder dat deze nog een gevaar vormen. Deze vorm van preventie kost een hoop geld, maar is in principe wel noodzakelijk bij gevangenen die geen levenslang hebben gekregen. Deze vragenlijst bestaat uit slechts vier vragen en het invullen van deze vragen helpt ons weer een eind op weg.
Deze lijst is hier te vinden.

De tweede vragenlijst gaat over omgevingsgerichte preventie, of situationele preventie voor de criminologen onder ons. Deze vorm van preventie gaat eigenlijk om het zo veilig mogelijk maken van de omgeving door gebruik te maken van streng cameratoezicht, meer straatverlichting en meer blauw op straat.
In ons buurland Engeland is deze vorm van preventie uitgebreid tot het CCTV systeem, wat een gesloten circuit van duizenden camera’s inhoudt. In deze vragenlijst willen we erachter komen of men van mening is dat deze vorm van preventie bijdraagt aan een veiligere leefomgeving, of dat dit slechts inbreuk op privacy is.
Deze lijst is hier te vinden.

Hartelijk bedankt voor het invullen van één of meerdere lijsten, game on!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 80 XP
    chris100's avatar

    Nee kost me teveel tijd.:sothere:

  2. 374 XP
    Goliath's avatar

    Nee kost me teveel tijd.:sothere:

    πŸ™ Alsjeblieft? xD

  3. 80 XP
    chris100's avatar

    Alsjeblieft?

    Goed dan ik heb de lijsten al ingevuld.(Y)

  4. 374 XP
    Goliath's avatar

    ^^ Thanks πŸ™‚ Totaal staat nu op.. 7 mensen. xD Komop mensen, het is een heel klein beetje werk ^^

  5. 11 XP
    Dakaapie's avatar

    Thanks voor het invullen mensen. πŸ™‚ (Y)

  6. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    alstublieft. ik heb je lijstjes ook ingevuld.
    wat kunnen we hiermee winnen? πŸ˜‰

  7. 374 XP
    Goliath's avatar

    alstublieft. ik heb je lijstjes ook ingevuld.
    wat kunnen we hiermee winnen? πŸ˜‰

    Thanks! En uhm, een heleboel respect en dank van mij ^^ xD

  8. 54 XP
    Jericho's avatar

    ^^ Thanks πŸ™‚ Totaal staat nu op.. 7 mensen. xD Komop mensen, het is een heel klein beetje werk ^^

    Ik zou het heel graag willen, maar die zinnen zijn een beetje te hoog gegrepen voor mij. :$

  9. 451 XP
    Florian's avatar

    haha @ Hierboven:P

    Ik heb het ingevuld hoor Jongens!!

  10. 374 XP
    Goliath's avatar

    Haha, thanks mensen πŸ™‚ Nog 130 te gaan xD
    @Jericho: Oei, nouja, kan je dan degene invullen die je wel begrijpt? De tweede vragenlijst is overigens een stuk makkelijker :p

  11. 451 XP
    Florian's avatar

    Kun je hem opok 2x invullen? xD

  12. 374 XP
    Goliath's avatar

    Yeah, alles kan xD

  13. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Beiden ingevuld

  14. 374 XP
    Goliath's avatar

    Thanks πŸ˜€

  15. 54 XP
    Jericho's avatar

    Haha, thanks mensen πŸ™‚ Nog 130 te gaan xD
    @Jericho: Oei, nouja, kan je dan degene invullen die je wel begrijpt? De tweede vragenlijst is overigens een stuk makkelijker :p

    Natuurlijk, ik zal ook nog wel even proberen om de eerste in te vullen. πŸ˜‰

  16. 374 XP
    Goliath's avatar

    Thanks guys, het invullen is vanaf nu niet meer nodig! Het PO wordt nu afgerond en dankzij jullie hulp gaan we natuurlijk gewoon voor een dikke 10 hehe πŸ™‚

  17. 118 XP
    nWo_CyBerMaNiaC's avatar

    voila

  18. 54 XP
    Jericho's avatar

    Thanks guys, het invullen is vanaf nu niet meer nodig! Het PO wordt nu afgerond en dankzij jullie hulp gaan we natuurlijk gewoon voor een dikke 10 hehe πŸ™‚

    Ik wou net vandaag reageren πŸ™

  19. 374 XP
    Goliath's avatar

    Hehe, ach bedankt voor de intentie in ieder geval =p Het PO is dan ook een nette 50 bladzijde geworden =p

  20. 54 XP
    Jericho's avatar

    Hehe, ach bedankt voor de intentie in ieder geval =p Het PO is dan ook een nette 50 bladzijde geworden =p

    Zozo, aardig groot. Mijn verslagen zijn meestal 10 bladzijden.

    Laat je wel even weten wat voor cijfer jullie/jij ervoor hebben/hebt?

  21. 374 XP
    Goliath's avatar

    Ja zeker ^^ Moet het nog presenteren voor de klas en krijg daarna een cijfer.. to be continued xD