Forum

Topic: uPnP werkt niet.

Anoniem's avatar

Hee,
Ik probeer mijn NAT zo open mogelijk te krijgen.
Ik heb alles uit deze thread gedaan: http://www.ps3-sense.nl/forum/showthread.php?10232-Optimaliseer-Playstation-Network-(Aanrader)

Maar het mislukt bij de uPnP.
Als ik uPnP uit laat op mijn router, dan zegt de connection test bij uPnP: ‘niet beschikbaar’.
Maar als ik uPnP aanzet, dan zegt de connection test bij uPnP: ‘mislukt’ en gaat de test niet verder met NAT en download snelheid enzo.

Wat moet ik doen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

5 reacties

  1. 536 XP
    Glennps3's avatar

    Ik zou gewoon eens de ps3 instellen op kabel (je hoeft kabel er niet in te steken) en dan weer op draadloos, kijken of hij werkt, en als dat niet werkt gewoon de router eens volledig resetten en alles op standaard zetten.

  2. 6 XP
    ExtraBB's avatar

    Hij is al aangesloten met kabel. Ik heb ook NAT type 2.
    Maar bij Black ops is mijn NAT moderate en ik zou die graag open hebben.

  3. 536 XP
    Glennps3's avatar

    ik zou hier gewoon hulp vragen, daar krijg je denk ik sneller antwoord.

    Hier is gekoppeld aan een URL.

  4. 451 XP
    Florian's avatar

    wat is eigenlijk het nut van uPnP als ik vragen mag?:$

  5. 6 XP
    ExtraBB's avatar

    Universal Plug and Play (UPnP) is een verzameling computerprotocollen voorgesteld door het UPnP Forum. De bedoeling van UPnP is dat apparaten naadloos met elkaar verbonden kunnen worden in de woon- en kantooromgeving. Dit wordt bereikt door zich te baseren op standaarden uit de Internetcommunicatie.

    Probleem is opgelost:
    Je moet:
    òf je ps3 IP in je DMZ zetten
    òf ports forwarden en upnp aanzetten.

    Niet allebei, dan werken ze elkaar alleen maar tegen.

    Ik heb nu mijn PS3 IP in mijn DMZ en geen ports geforward en mijn upnp staat uit.
    Mijn NAT is open.