Forum

Topic: Gratis auto’s bij Gran Turismo 5

Anoniem's avatar

[TUT] Gratis auto’s bij Gran Turismo 5

[INDENT]Ik denk dat veel mensen al weten hoe dit werkt/weten dat het bestaat. Voor iedereen die het nog niet weet heb ik 2 handige hints hoe je zo voordelig mogelijk aan auto’s kan komen. Je hebt hier wel een vriend voor nodig op PSN die je je auto’s tijdelijk toevertrouwd of andersom. Zorg er wel voor dat je een werkende USB-stick bij de hand hebt!

Manier 1:

Vraag of je een bepaalde auto van iemand mag lenen. Bijvoorbeeld een Ford Mark IV Race car.
Je vriend zal deze auto aan jou geven. Je kan namelijk eens in de 24 uur een auto aan iemand geven.
Je gebruikt deze auto om je race mee te winnen.
Vervolgens tune je de auto wat, of vervang je de olie/doe je een motor- danwel chassis rebuild als dank voor het lenen.
Zorg er nu voor dat je game is opgeslagen.
Verlaat de game, en ga in je XMB naar de savegames.
Plug een USB-stick in je PS3.
Kopieer je bestaande savegame van je PS3 naar je USB-stick.
Start Gran Turismo 5 weer op.
Geef de Ford Mark IV Race Car weer terug aan de oorspronkelijke eigenaar.
Verlaat Gran Turismo 5 weer.
Ga naar de savegames in je XMB.
Verwijder hier de savegame die op je HDD staat van Gran Turismo 5. (Dus NIET de savegame die op je USB-stick staat)
Kopieer de savegame van je USB-stick weer naar je PS3-systeem.
Start Gran Turismo 5.
En voila, in je garage staat weer een Ford Mark IV Race Car terwijl de oorspronkelijke eigenaar zijn auto ook weer terug heeft gekregen.

Manier 2:

Er zijn veel mensen die een auto willen ruilen. Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die op internet een RedBull X1 aanbieden in ruil voor 2 dure gewone raceauto’s.
Zorg dat je voldoende credits hebt om 1 van de auto’s die je zou willen ruilen te kunnen kopen.
Zorg er voor dat de game is opgeslagen voordat je een van de auto’s koopt.
Maak netals bij manier 1 een backup van de savegame naar je USB-stick.
Koop vervolgens in Gran Turismo 5 een van de twee auto’s.
Schenk deze aan de persoon waarmee je de deal hebt afgesproken.
Vervolgens verwijder je de savegame weer van de HDD van je PS3, en zet je de savegame terug vanaf je USB-stick.
Koop op dezelfde manier ook de tweede auto, en schenk deze ook. Dit kan pas na 24 uur.
Zet hierna weer de savegame terug vanaf je USB-stick.
Je hebt nu 2 auto’s geschonken, zonder dat jou credits heeft gekost.
Je zou nu kunnen vragen of je de auto’s terug mag nadat de ontvanger ze ook heeft “gekopieerd” zoals beschreven bij manier 1.
Je kan ook, als dat is afgesproken, van hem/haar bijvoorbeeld de RedBull X1 krijgen in ruil voor de twee auto’s.
Je hebt op deze manier de RedBull X1 ontvangen zonder dat dit jou credits heeft gekost.

Manier 3: (auto’s kopen vanuit de dealer / accasionshop)

Let op! Hier heb je wel een 2e PSN-acount voor nodig, óf een betrouwbare vriend.

Zodra je genoeg geld hebt voor een bepaalde auto zorg je ervoor dat je game word opgeslagen. (gebeurt automatisch)
Kopieer vervolgens je savegame naar een extern geheugen. (Telefoon / USB-stick )
Start het spel op en koop vervolgens de auto die jij graag wilt.
TIP: Steek hier zoveel mogelijk geld in zodat je dat later niet meer hoeft te doen. (dus volledig tunen etc…)
Stuur vervolgens de auto naar je 2e PSN acount óf een vriend.
Beëindig het spel en VERWIJDER de savegame van je PS3.
Kopieer vervolgens de oude savegame van je Telefoon / USB-stick terug naar de PS3 .
Als je nu het spel weer opstart, heb je je geld weer terug, maar de auto nog niet. (die heb je namelijk net verstuurd)
Log vervolgens in op je 2e PSN acount en start het spel op.
Je zult dan de auto ontvangen die je net zelf hebt verstuurd.
TIP: Als je nu het spel weer afsluit en de savegame weer kopieert naar een externe schijf kun je hetzelfde truucje ook hier toepassen.
Verstuur vervolgens de auto weer terug naar je eigen acount, en klaar.
Mocht je de savegame van je 2e acount ook hebben gekopieerd, moet je nu de savegame van je PS3 verwijderen.
Kopieer vervolgens de savegame van je externe schijf weer terug, en je hebt de auto nu op beide acounts!
Mocht je nou geen 2e PSN-acount hebben, kun je een vriend vragen om de auto even te accepteren, en vervolgens weer terug te sturen.

[/INDENT]

TIP:
Je kunt iedere dag maar één auto verzenden, maar ook 5 potten lak!
Als je dus een 2e PSN- acount hebt, kun je dus ook iedere dag 5 extra potten lak verdienen!

Deze methodes worden natuurlijk niet aangemoedigd door Polyphony Digital aangezien het een vorm van cheaten is. Echter ben ik persoonlijk van mening dat deze vorm van cheaten gewoon het benutten van de mogelijkheden is. De eventuele nadelige gevolgen zijn voor eigen rekening.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

28 reacties

  1. 1140 XP
    PussyHunter's avatar

    haha handig man, keer proberen samen?

  2. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Die tweede manier had ik op internet zien staan laatst,
    en die eerste manier heb ik eigenlijk daarmee zelf bedacht 😛 (zal vast ook wel op internet beschreven zijn al)
    Maar weet dus nog niet 100% zeker of het werkt, ik heb de Ford teruggestuurd. Ik ga er van uit dat ik niks meer hoor van de persoon waar ik hem van had geleend. Het is even wachten op een reactie, maar ik ga er van uit dat het goed zit.
    Als de 2e manier kan, kan de 1e ook lijkt mij. Is namelijk gewoon het zelfde principe.

    Heb zojuist aan iemand gevraagd of ik eventjes zijn X1 zou mogen lenen 😛

  3. 8818 XP
    7th-son's avatar

    lame, ik ga niet cheaten bij dit soort games

  4. 1140 XP
    PussyHunter's avatar

    Die tweede manier had ik op internet zien staan laatst,
    en die eerste manier heb ik eigenlijk daarmee zelf bedacht 😛 (zal vast ook wel op internet beschreven zijn al)
    Maar weet dus nog niet 100% zeker of het werkt, ik heb de Ford teruggestuurd. Ik ga er van uit dat ik niks meer hoor van de persoon waar ik hem van had geleend. Het is even wachten op een reactie, maar ik ga er van uit dat het goed zit.
    Als de 2e manier kan, kan de 1e ook lijkt mij. Is namelijk gewoon het zelfde principe.

    Heb zojuist aan iemand gevraagd of ik eventjes zijn X1 zou mogen lenen 😛

    en dan zal je net zien werkt het niet en zijn al je auto’s weg. xD

  5. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Zojuist heb ik een bevestiging gekregen van de persoon waar ik de auto van had geleend dat alles oké is. (zoals verwacht)

  6. 1140 XP
    PussyHunter's avatar

    Zojuist heb ik een bevestiging gekregen van de persoon waar ik de auto van had geleend dat alles oké is. (zoals verwacht)

    ok mooi 🙂

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    lame, ik ga niet cheaten bij dit soort games

    Henk, dit is geen cheat rofl.
    Dit noemt men, NADENKEN.

  8. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    ziet er wel handig uit. Ook maar eens een keer proberen :p

  9. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ik ben er achter gekomen dat als je een auto weggeeft, en dan de back-up terugzet. Als die back-up dan is van het moment dat je in de auto zit die je zojuist hebt weggegeven, dat je dan geen plaatje meer hebt van de auto je garage. Ik hoop dat dit duidelijk is, pussyhunter meldde mij dit probleem ook al, en ervaar hem nu zelf ook met de Formula GT. De auto werkt wel 100%.

  10. 165 XP
    bjcrosserke's avatar

    Die eerste manier heb ik een week geleden ook bedacht maar k’heb het nooit geprobeerd vind het gewoon zielig… Als je dit doet is er geen FUN meer aan auto’s winnen. k’vind het eigenlijk jammer dat jullie dit posten… Voordat je het weet is er geen één racer in gt5 die zijn dure auto’s heeft gewonnen of gekocht.:annoyed_h4h:
    En de fun van gt5 is toch om je eigen auto’s winnen? of niet soms…:paperbag:

  11. 1140 XP
    PussyHunter's avatar

    Ik ben er achter gekomen dat als je een auto weggeeft, en dan de back-up terugzet. Als die back-up dan is van het moment dat je in de auto zit die je zojuist hebt weggegeven, dat je dan geen plaatje meer hebt van de auto je garage. Ik hoop dat dit duidelijk is, pussyhunter meldde mij dit probleem ook al, en ervaar hem nu zelf ook met de Formula GT. De auto werkt wel 100%.

    het schijnt dat als je er niet in rijd als je je save back-upt dat je dan wel een plaatje hebt van die auto in je garage, zo heb ik dat ondervonden met de Ford Mark IV.

  12. 571 XP
    r03n_d's avatar

    @Pussyhunter, ja dat bedoelde ik inderdaad ook.

    @bjcrosserke, ik heb vrijwel elke auto in mijn garage nog altijd zelf gewonnen/gekocht. Echter vond ik de Ford Mark IV wel heel handig om de Historic race te winnen. Die was me anders nooit gelukt. Wat eenieder er mee doet moet hij/zij zelf weten. Ik vertel mensen alleen dat het mogelijk is. Vertel ik het niet, dan vertelt iemand ander het wel.

  13. 1562 XP
    dikked's avatar

    Die eerste manier heb ik een week geleden ook bedacht maar k’heb het nooit geprobeerd vind het gewoon zielig… Als je dit doet is er geen FUN meer aan auto’s winnen. k’vind het eigenlijk jammer dat jullie dit posten… Voordat je het weet is er geen één racer in gt5 die zijn dure auto’s heeft gewonnen of gekocht.:annoyed_h4h:
    En de fun van gt5 is toch om je eigen auto’s winnen? of niet soms…:paperbag:

    ja dat is waar maar sommige auto’s zijn gewoon zo duur dat je er echt jaren achter moet zitten om die allemaal te krijgen
    dus voor verzamelaars is dit een prima oplossing

  14. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    werkt perfect ! 🙂
    niet iemand die toevallig ff zen x1 ff wil lenen? (A) :p

  15. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik ben er achter gekomen dat als je een auto weggeeft, en dan de back-up terugzet. Als die back-up dan is van het moment dat je in de auto zit die je zojuist hebt weggegeven, dat je dan geen plaatje meer hebt van de auto je garage. Ik hoop dat dit duidelijk is, pussyhunter meldde mij dit probleem ook al, en ervaar hem nu zelf ook met de Formula GT. De auto werkt wel 100%.

    Dit komt inderdaad vaker voor (niet altijd)
    In dat geval gewoon even naar de lijst gaan van je garage, en daar waar geen plaatje bij staat even op klikken met :triangle: en dan klikken op ”Miniatuur afbeelding maken”.
    Dan is het opgelost. 🙂

    EDIT:
    Ik heb een 3e manier bij de beginpost toegevoegd. Op die manier kun je auto’s kopen uit de dealer / occasionshop zonder dat het je geld kost!

  16. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Hier was die manier dus uit gelegd 3Rr0r, maar er was volgens mij nog een ander topic die van die auto’s verkocht xD Die herinnert r03n zich volgens mij ook nog wel? Zo’n gozer die zijn auto’s voor 75 cent ofzo verkocht via save game enz xD

  17. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Dit komt inderdaad vaker voor (niet altijd)
    In dat geval gewoon even naar de lijst gaan van je garage, en daar waar geen plaatje bij staat even op klikken met :triangle: en dan klikken op ”Miniatuur afbeelding maken”.
    Dan is het opgelost. 🙂

    EDIT:
    Ik heb een 3e manier bij de beginpost toegevoegd. Op die manier kun je auto’s kopen uit de dealer / occasionshop zonder dat het je geld kost!

    En ik maar denken, huh sinds wanneer kan jij dat? Staat er dat je mod bent hehe xD

  18. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Gaat dit altijd goed? Anders ga ik het doen met een X1 of die ford race car, ik zal eerst wel ff testen of je USB er wel op werkt!

  19. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik koop op deze manier iedere dag een auto lol… Nogmaals, het kan maar één keer per dag omdat je maar 1x per dag een auto kunt verzenden.
    Maar ik koop iedere dag een nieuwe auto uit de dealer, zonder er geld aan uit te geven. 😀

    Heb nu bijde Ferrari F1’s, de Mazda 787b, Peugot Le Mans racecar, etc..etc.. Ik heb nog niet 20 miljoen (13 nu…) want anders zou ik iedere dag een nieuwe X2010 hebben. (iedere dag een andere kleur lol…)

  20. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ja maar 2 accounts vind ik weer té 😛
    Te veel moeite, en eigenlijk vind ik het niet iets te veel valsspelen xD

  21. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Veel mensen hebben al een 2e acount voor bijv. amerikaanse store ofzo..

    En het verschilt niet veel met jou eigen ideeën lol. Sterker nog.. Het komt zelfs deels al voor in ”Manier 2”. xD

  22. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Jaa, maar jij koopt nu auto’s voor nop. Ik ruil ze voor nop 🙂
    😛
    Maar in het vervolg mag je van mij best de PSX-Sense Challenge-auto naar me sturen hoor 🙂 😛

  23. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Jaa, maar jij koopt nu auto’s voor nop. Ik ruil ze voor nop 🙂
    😛
    Maar in het vervolg mag je van mij best de PSX-Sense Challenge-auto naar me sturen hoor 🙂 😛

    hahaha, moet hij ook nog de race voor je rijden?? 😉

  24. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dan heb je geluk lol, want daar heb ik er toch al 2 van xD

    Kan alleen niet meer sharen morgen,en morgen avond is die race…

  25. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Heb de mustang al hoor :p Maar voor de volgende.. (A)

    hahaha, moet hij ook nog de race voor je rijden?? 😉

    Nee, ik ben beter.. 😀
    haha xD

  26. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Kan ik een X1 lenen voor dat ‘klonen laat ik het maar noemen’?

  27. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Heb de mustang al hoor :p Maar voor de volgende.. (A)

    Nee, ik ben beter.. 😀
    haha xD

    Je begrijpt toch zeker wel dat ik me nu uitgedaagd voel eh. 😉
    Maar ik weet nog niet zeker of ik morgen mee kan racen, moet namelijk op mn broertjes passen aangezien mn moeder + vader morgen gaan uit eten.
    Maar ik probeer de jeugd uiteraard al zo vroeg mogelijk in hun nest te douwen lol. Dus zal mn best doen. 🙂

    Morgen eerst maar eens mn auto gaan afstellen en gaan oefenen, want anders maak ik weer geen kans lol.

  28. 1 XP
    Robin026's avatar

    Weet iemand of deze tut nog werkt?
    Zo ja, nog helemaal op deze manier?
    Wil het nog wel even zeker weten. 🙂