Forum

Topic: PlayStation Vita – Algemene discussie

Anoniem's avatar


[INDENT]De PlayStation Vita, eerst NGP genoemd, werd op 27 januari 2011 aangekondigd. Het apparaatje is een vervolg op de eerst succesvolle maar later geflopte PlayStation Portable.

Alles wat je moet weten en op dit moment bekend is over de PS Vita:

Multi-touch 5-inch organisch OLED scherm
Multi-touch trackpad op de achterkant
Twee analoge sticks
Twee camera’s, voor een achter
Games worden verkocht op kleine, flash-gebaseerde, kaartjes
Dire motion sensors, gyroscoop, accelerometer en een elektronisch kompas
Wi-Fi en 3G-connectiviteit
In staat om PSP-Games (backwards compatibiliteit), PSones, video’s en Comics af te spelen uit de PlayStation Store
PlayStation Network ondersteuning met trophy support

Game line-up

Killzone
Uncharted
WipEout
LittleBigPlanet
Call of Duty
Resistance
Little Deviants
Hot Shots Golf
Reality Fighters
Gravity Daze
Smart As
Broken
Hustle Kings

Dit topic is bestemd voor algemene discussie over de Vita.

[/INDENT]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

43 reacties

  1. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik zeg dat ie baaaaas wordt! (h)

  2. 22 XP
    slashh's avatar

    Hij ziet er niet zo uit als ik verwachtte
    Ziet er meer uit als zon budgetspeeldinges van 30 euro.
    Maarja verder erg mooie specs en ik zie me zelf al LBP op dat ding spelen πŸ™‚

  3. 451 XP
    Florian's avatar

    Hebben ze dan eindelijk geluisterd naar de PSP-gamer?
    2 Analoge sticks?

  4. 1562 XP
    dikked's avatar

    eindelijk zijn mijn gebeden verhoord πŸ˜› πŸ˜›
    een PSP met touchscreen en fatsoenlijke games

  5. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Prachtige PSP gewoon !

    Enkel het menu is wel lelijk, had liever gwn het XMB-menu gezien πŸ˜›

  6. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Enkel het menu is wel lelijk, had liever gwn het XMB-menu gezien

    Neeeeejoh, dat XMB is verouderd, dat moet op de schop. Geldt ook voor de PS3 :p

  7. 451 XP
    Florian's avatar

    zolang hij niet te duur word, is het binnekort zeker mijn eigendom!;D
    als vervanging voor mn GameBoy Advance SP xD

    denk trouwens wel dat deze kan concureren met de 3DS?
    weet iemand trouwens of deze ook 3D kan ondersteunen?
    en natuurlijk de grote vraag: wanneer komt ie uit? xD

  8. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    hij komt eind dit jaar uit heb ik ergens gelezen πŸ˜›

  9. 451 XP
    Florian's avatar

    hij komt eind dit jaar uit heb ik ergens gelezen πŸ˜›

    Laten we dan maar rekenen op november/december 2011? ;D

  10. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Neeeeejoh, dat XMB is verouderd, dat moet op de schop. Geldt ook voor de PS3 :p

    Vind jij dat dan mooi zo die cirkelvormige iconen πŸ˜›

  11. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Vind jij dat dan mooi zo die cirkelvormige iconen πŸ˜›

    gezien de touch functionaliteit heb ik er geen probleem mee, ben alleen wel benieuwd hoe de rest van het menu eruit ziet.

  12. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    het is weer vernieuwend. ik moet eerlijk zeggen dat ik hem op het eerste gezicht er wel leuk vind uitzien. menu zal echt wel over nagedacht zijn.
    vind het ook wel stoer dat je op je psp2 nu ook trophies kunt gaan scoren, dat was 1 van de dingen die ik miste op de psp..
    en het ligt een beetje aan de prijs, maar ik zit er toch sterk aan te denken om deze te gaan halen.

  13. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Laten we dan maar rekenen op november/december 2011? ;D

    dat is voor Japan =D
    Denk dat wij een maandje later aan de beurt zijn?
    Dec of Jan?

  14. 1992 XP
    elazzja's avatar

    Dit ding heeft alles voor zowel de casual en de hardcore gamer. Mits goede marketing kan deze nintendo verslaan maar die zullen wel in een half jaar een betere user base hebben maar op termijn zal de NGP beter uit de hoek komen dan de 3ds. Batterij duur van dit ding is 5 uur wat best goed is. (niet beter dan de PSP eigenlijk). Het oled scherm compenseert eigenlijk de quadcore CPU en al die connectiviteit. Als dat uit is misschien een uurtje langer. En er is een ingebouwde mic wat zorgt voor goede online communicatie

  15. 844 XP
    thom430's avatar

    Ik het jullie al opgevallen dat in een trailer met alle games L2 en R2 stonden bij toetsen?
    (En ook R1 bij KZ), waar o waar heeft Sony de 2 schouderknop verstopt?
    Grapje, het zal wel dat achterste touch geval zijn.

    Ik vraag me trouwens maar af of dat ding in je handen te houden is, touch screen,touch pad,knoppen en analoge sticks besturen wordt een beetje een gekloot lijkt me.

    Eigenlijk ook wel vreemd van het XMB, dat zou toch gewoon goed werken met een touchscreen?

  16. 280 XP
    Julian's avatar

    Idd. Ik hoop ook dat de PSP2 lekker in de hand ligt. En het XMB werkt toch met touchscreen of heb ik het nu mis ?

  17. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik ga wel het oude vetrouwde XMB missen :'(. Ik twijfel nog een beetje over de PSP2. Ik laat hem eerst een half jaartje liggen voordat ik hem aanschaf.

  18. 253 XP
    Xenopredator's avatar

    Ik ga wel het oude vetrouwde XMB missen :'(. Ik twijfel nog een beetje over de PSP2. Ik laat hem eerst een half jaartje liggen voordat ik hem aanschaf.

    Nou, als de prijs mij een beetje meevalt, ren ik de eerste dag meeteen naar de winkels πŸ˜€

  19. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    Idd als ie niet te duur is ga ik hem zker halen πŸ™‚
    PSP heb ik zelf nooit gehad, maar dit ding ziet er tog wel interessant uit πŸ™‚
    en de games die er op uit komen (L)

  20. 113 XP
    lordofcookies's avatar

    op de site eplaza staat dat hij 200 euro gaat kosten, kijk maar: http://www.eplaza.com/playstation-portable-ngp-touch

  21. 253 XP
    Xenopredator's avatar

    op de site eplaza staat dat hij 200 euro gaat kosten, kijk maar: http://www.eplaza.com/playstation-portable-ngp-touch

    Ja, idd! Als dat zo is, ren ik gelijk naar de winkel als tie uit is! πŸ˜› Maar ik weet zeker dat hij nooit zo ”goedkoop” gaat kosten!

  22. 276 XP
    ClankStar's avatar

    op de site eplaza staat dat hij 200 euro gaat kosten, kijk maar: http://www.eplaza.com/playstation-portable-ngp-touch

    Staat er niet, gewoon een indicatie:

    Prijs en releasedatum zijn onder voorbehoud en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Deze wijzigen nog zodra de officiΓ«le gegevens bekend worden gemaakt door de leverancier.

  23. 113 XP
    lordofcookies's avatar

    je hebt gelijk, had ik nog niet gezien. het was toch mooi zo lang het duurde.

  24. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Eindelijk 2 sticks erop, was dat zo moeilijk te bedenken voor de eerste psp :p?
    Slechts 1 stick maakt het vrijwel onmogelijk om spellen als assassins creed en MGS te spelen, het rondkijken gaat echt heel irritant -_-

  25. 10 XP
    ThePietn1's avatar

    Hij zou €299 gaan kosten zonder 3G, zo zou hij toch gelekt zijn.
    Maar natuurlijk is dat allemaal niet 100% zeker…

  26. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    best prijzig. paar eurootjes meer en je hebt een ps3 xD

  27. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Eindelijk 2 sticks erop, was dat zo moeilijk te bedenken voor de eerste psp :p?
    Slechts 1 stick maakt het vrijwel onmogelijk om spellen als assassins creed en MGS te spelen, het rondkijken gaat echt heel irritant -_-

    Heb jij een PSP? #Cool

  28. 54 XP
    Jericho's avatar

    Ik ga eerst een PS3 kopen, daarna kijk ik wel even of de NGP/PSVita wat is.

  29. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Heb jij een PSP? #Cool

    ja echt best een cool ding hoor, ze moeten alleen leukere spellen ervoor ontwikkelen, Shooters werken gewoon niet :p Patapon, Rocoloco en Lemmings zijn dus echt PSP spellen bij uitstek. Bij Assassins Creed word je helemaal leip van die rot bediening, moet je rondkijken met L1 en :circle::square::triangle: en :cross: slaat nergens op

  30. 844 XP
    thom430's avatar

    ja echt best een cool ding hoor, ze moeten alleen leukere spellen ervoor ontwikkelen, Shooters werken gewoon niet :p Patapon, Rocoloco en Lemmings zijn dus echt PSP spellen bij uitstek. Bij Assassins Creed word je helemaal leip van die rot bediening, moet je rondkijken met L1 en :circle::square::triangle: en :cross: slaat nergens op

    Socom en Resistance werken redelijk goed…..

  31. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Socom en Resistance werken redelijk goed…..

    Sommige spellen (zoals MGS Peace Walker) werken prima, maar van andere games word je knettergek.
    Die Vita is wel een mooi ding, maar zal wel een vermogen gaan kosten :p

  32. 276 XP
    ClankStar's avatar

    Sommige spellen (zoals MGS Peace Walker) werken prima, maar van andere games word je knettergek.
    Die Vita is wel een mooi ding, maar zal wel een vermogen gaan kosten :p

    De vita zelf? De prijs is allang bekend hoor…

  33. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    250euro WIFI versie
    300euro WIFI/3G versie
    πŸ™‚

    Nog wat specs:

    Multitouch five-inch OLED display
    Dual analog sticks
    Sixaxis motion detection
    Rear touchpad
    (genoeg hardware om Uncharted te kunnen runnen)
    3G and WiFi models
    Social tools

  34. 46 XP
    krezihenki's avatar

    De Vita is stevig aan de prijs, voor bijna hetzelfde geld heb je een PS3 πŸ˜›
    Maar ik moet toegeven, die Vita is een strak ding! en al helemaal nu de eerste games bekend zijn!:horny:

  35. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Ga hem ook zeker halen πŸ˜› Net me PSP weer uit stof gehaald πŸ˜› heerlijk πŸ˜€ ( had alleen wel 5.50 er op staan nog xD) En ben 2 uur bezig geweest met update xD gezijk ook altijd πŸ˜›
    Maar hoop dat op vita ook spellen uit komen als astrix en oblix op PSP. Jezus dat was goed spel πŸ˜€ en easy πŸ˜€ maar fun πŸ˜€
    Ga hem ook zeker halen. heb hem al pre-orderd πŸ˜€

  36. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ga hem ook zeker halen πŸ˜› Net me PSP weer uit stof gehaald πŸ˜› heerlijk πŸ˜€ ( had alleen wel 5.50 er op staan nog xD) En ben 2 uur bezig geweest met update xD gezijk ook altijd πŸ˜›
    Maar hoop dat op vita ook spellen uit komen als astrix en oblix op PSP. Jezus dat was goed spel πŸ˜€ en easy πŸ˜€ maar fun πŸ˜€
    Ga hem ook zeker halen. heb hem al pre-orderd πŸ˜€

    Hahaha jij gebruikt een smileys! :p

  37. 1 XP
    Bart235's avatar

    Ik heb al veel gelezen over de Playstation Vita. Maar op dit Forum nog het meeste. Ook ik ben van plan de Playstation Vita te kopen maar twijfel nog tussen het Wi-Fi model en het 3G model (het is maar 50 euro toch? :P). Ik moet alleen nog wel even sparen, want damn nog een memory card, een game en misschien een case. Dat word diep in de buidel tasten.

  38. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ja, je moet er wat voor over hebben.
    Als ik hem zou kopen zou ik hem kopen voor het reizen, en dat doe ik niet erg veel.
    Thuis heb ik mijn PS3’tje πŸ™‚ Dus ik ga hem niet kopen, zowiezo niet in het eerste jaar. πŸ™

  39. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Voor de mensen die willen weten hoe het eruit ziet als je een App of een game download:
    http://www.yamihoshi.nl/files/images/VitaAppInstall.jpg

  40. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    ik blijf nog altijd twijfelen pff

  41. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Lijkt me wel lachen zo’n Vitaa’tje!

  42. 278 XP
    snowguard47's avatar

    Ik zit te denken aan een Vita, vooral door de Remote Play, maar even een vraagje aan eigenaars..
    Gebruiken jullie het of is het een gimmick? Lijkt me namelijk lekker om overal in mijn huis mijn PS4 games te spelen.