Forum

Topic: PS Vita 3G internet

Anoniem's avatar

hee iedereen,

ik ben net als bijna iedereen heel erg blij met de aankondiging van de NGP (PSP2)
maar er stond in de specs dat er ook 3G op zit
dus nu vroeg ik mij af hoe dat dan werkt ?
want normaal gesproken gaat dat via een provider en daar betaal je voor, maar aangezien dit geen telefoon is hoe moet dat dan ??
moeten we sony dan betalen ofzo voor internet via 3G

dus deel hier je mening van hoe je denkt dat het in ze werk gaat

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    ik heb nog nergens wat gelezen over micro sims ofzo, ben hier ook wel benieuwd na. het gebruik van een bleutooth modem zou ook welkom zijn!

  2. 168 XP
    JeGrootVader's avatar

    dat 3g internet kan ook zonder telefoon, kijk bijvoorbeeld naar de ipad, op die manier zal 3g ook met de psp 2 werken.

  3. 22 XP
    slashh's avatar

    dat 3g internet kan ook zonder telefoon, kijk bijvoorbeeld naar de ipad, op die manier zal 3g ook met de psp 2 werken.

    Hoe is dat reregelt met het betalen van de service?

  4. 276 XP
    ClankStar's avatar

    Hoe is dat geregeld met het betalen van de service?

    Gewoon een 3G abonnement bij een provider die je maandelijks moet betalen.

  5. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Dus, een simkaart in je apparaat.

  6. 1562 XP
    dikked's avatar

    Gewoon een 3G abonnement bij een provider die je maandelijks moet betalen.

    maar kun je dan ook 3G internet hebben zonder een telefoonabonnement ?
    of kan je met de PSP2 ook bellen

  7. 571 XP
    r03n_d's avatar

    maar kun je dan ook 3G internet hebben zonder een telefoonabonnement ?

    Ja, netals op de iPad.

  8. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik heb op mijn Galaxy Tab ook een internet only abonnement.

  9. 292 XP
    Jasper611's avatar

    Dit is iets wat ik mij sinds de aankondiging ook al afvraag… misschien komen ze met een speciaal soort abonnement, PlayStation Mobile…

  10. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Dat zou betekenen dat PlayStation afspraken zou moeten maken met een provider in Nederland om vervolgens via hun alsnog 3G aan te bieden. Erg omslachtig, ik gok dat er gewoon een simkaart slot in zit.

  11. 276 XP
    ClankStar's avatar

    Dat zou betekenen dat PlayStation afspraken zou moeten maken met een provider in Nederland om vervolgens via hun alsnog 3G aan te bieden. Erg omslachtig, ik gok dat er gewoon een simkaart slot in zit.

    Die zijn ze ook aan het maken, stond pas op gameinformer.

  12. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Dan alsnog heb je een simkaart nodig. Want de operators zijn er zelf tegen om een soort digitale simkaart te maken. Ze willen zelf een fysieke simkaart behouden zodat je minder makkelijk “even snel kan overstappen”.
    Apple wilde dit namelijk zelf ook doen: http://www.telegraaf.nl/digitaal/8056868/__Apple_maakt_speciale_SIM-kaart__.html
    Maar kreeg erg veel weerstand vanuit de telecomwereld.

  13. 1562 XP
    dikked's avatar

    Dan alsnog heb je een simkaart nodig. Want de operators zijn er zelf tegen om een soort digitale simkaart te maken. Ze willen zelf een fysieke simkaart behouden zodat je minder makkelijk “even snel kan overstappen”.
    Apple wilde dit namelijk zelf ook doen: http://www.telegraaf.nl/digitaal/8056868/__Apple_maakt_speciale_SIM-kaart__.html
    Maar kreeg erg veel weerstand vanuit de telecomwereld.

    maar misschien doen ze zoiets wel in de PSP want je kunt er ja toch niet mee bellen en denk niet dat providers er zo erg mee zitten

  14. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Denk niet dat t zo gaat.. Zal veel geruikers afschrikken (willen bijvoorbeeld niet bij T-mobile). Of juist wel omdat T-mobile nog geen datalimieten heeft. Sony is hoop/denk ik wel slim genoeg om dat ook in te zien.

  15. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Het is sowieso mogelijk om je 3G te tetheren naar je PSP2. Dus als je een telefoon hebt met mobiel internet kan je dat internet gewoon doorsluizen naar je PSP2

  16. 292 XP
    Jasper611's avatar

    Hoe dat ze het ook gaan oplossen, ik ben er alvast ontzettend benieuwd naar! Nu alleen nog hopen dat het 3G model en de kosten niet al te duur gaan worden…

  17. 10 XP
    ThePietn1's avatar

    Hoe dat ze het ook gaan oplossen, ik ben er alvast ontzettend benieuwd naar! Nu alleen nog hopen dat het 3G model en de kosten niet al te duur gaan worden…

    Dan zal Sony je waarschijnlijk wat teleurstellen, de NGP zal niet goedkoop gaan worden voor zover ik weet.
    + Het model met 3G zal nog eens meer gaan kosten, dus begin maar al te sparen.

  18. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    Dan zal Sony je waarschijnlijk wat teleurstellen, de NGP zal niet goedkoop gaan worden voor zover ik weet.
    + Het model met 3G zal nog eens meer gaan kosten, dus begin maar al te sparen.

    250 euro is niet heel duur hoor

    250 euro is niet heel duur hoor

    voor zon din dan he:)

  19. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik zou hem sws niet meteen kopen !
    Laten ze dat ding maar eerst hack-vrij stellen..

  20. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Technical Spec.

    Platform Name: PlayStation Vita

    Model number: PCH-1000 series

    CPU: ARM Cortex-A9 core (4 core)

    GPU: SGX543MP4+

    External Dimensions: Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth) (tentative, excludes largest projection)

    Screen (touchscreen):

    5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors, OLED

    Rear touch pad: Multi touch pad (capacitive type)

    Front camera

    (Rear camera)

    -Frame rate: 120fps@320×240(QVGA), 60fps@640×480(VGA)

    -Resolution : Up to 640×480(VGA)

    Built-in stereo speakers

    Built-in microphone

    Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope, three-axis accelerometer)

    Three-axis electronic compass

    Built-in GPS (3G/Wireless model only)

    Wireless location service support

    IEEE 802.11b/g/n (n = 1×1)(Wi-Fi) (Infrastructure Mode/Ad Hoc Mode)

    Bluetooth 2.1+EDR

    Slots/Ports:

    PlayStation Vita card slot

    Memory card slot

    SIM card slot (3G/Wireless model only) :huh: telecomprovider

    Multi-use port (for USB data communication, DC IN, Audio [Stereo Out / Mono In], Serial data communication)

    Headset jack (Stereo mini jack) (for Audio [Stereo Out / Mono In])

    Accessory port

    Built-In Lithium-ion Battery,

    AC adaptor

    Of Sony ook in Nederland met een partner gaat samenwerken om 3G-internet aan te bieden is nog niet bekend.

  21. 46 XP
    krezihenki's avatar

    persoonlijk denk ik dat Vodafone of T-Mobile de providers voor 3G zullen worden 😛