Forum

Topic: [TUT] PSP-2000 (Slim & Lite) Faceplate Swap

Anoniem's avatar

[INDENT]PSP Slim & Lite Faceplate Swap

Let op: bij deze tutorial moet je je PSP openmaken en zo verlies je je eventuele garantie. Ook kunnen er onderdelen kapot gaan als je het fout doet. Ik noch PSX-Sense zijn verantwoordelijk/aansprakelijk voor enige schade aan je PSP. Deze tutorial is alleen voor de Slim & Lite PSP!

Benodigheden
- Schroevendraaier (een PH00 word aangeraden)
– Faceplate
– PSP-2000 (spreekt voor zich)

———————————————————————-
Ok we gaan beginnen!

1. Haal het klepje van je batterij er af, en haal de memorystick en de batterij uit je PSP.

[/INDENT][INDENT]

[/INDENT][INDENT] 2. Vervolgens gaan we de schroefjes losschroeven. De eerste 2 vind je bovenop de PSP. Tip: Leg de schroefjes in het klepje van je batterij.

[/INDENT][INDENT]

[/INDENT][INDENT] Onderop je PSP zit er nog 1.

[/INDENT][INDENT]

[/INDENT][INDENT] Op de achterkant aan de rechterzijde zitten er 2 in de gaatjes.

[/INDENT][INDENT]

[/INDENT][INDENT] Op de plek waar normaal je batterij zit zitten ook nog 2 schroefjes. Let op! Het schroefje rechtsonderin zit in eerste instantie verstopt onder je garantiesticker, deze moet je weghalen voordat je hem kan losschroeven. Als deze sticker verwijderd is, is je garantie per direct vervallen.

[/INDENT][INDENT]
[/INDENT][INDENT] 3. Nu kan je je faceplate er gemakkelijk afhalen, zorg er voor dat je hem er wel recht aftrekt, anders buig je misschien dingetjes aan je faceplate kapot.
[/INDENT][INDENT]

[/INDENT]
[INDENT]
4. Haal van onderuit je HOME-Button etc eruit en leg ze onder je PSP. Meestal blijven de X-O-/\-[] en de pijltjes vastzitten aan je faceplate, is dit niet het geval dan zal je ze zelf los moeten halen, maar dit mag geen probleem zijn.

5. Leg je HOME buttons etc in je nieuwe faceplate en zorg dat ze keurig op volgorde liggen. Leg dan de buttons van de pijltjes op je nieuwe faceplate (kijk goed waar ze moeten) en klik ze vast (daarmee bedoel ik dat je ze in die dingetjes moet doen). Doe dit ook voor de X-O-/\-[] knopjes. De joystick kan je gewoon met rust laten, tenzij je een nieuw dopje daar voor hebt besteld. Dan kan je gemakkelijk het dopje er van af trekken, en de nieuwe er op plaatsen.

6. Nu doen we het hele proces achterstevoren, en leg je de faceplate weer op je PSP, en druk je hem voorzichtig aan totdat hij precies past.

7. Schroef nu je schroefjes er weer nauwkeurig in.
En stop je batterij en memorystick er weer in.
En doe je klepje erop.

8. Nu heb je een nieuwe faceplate op je Slim & Lite! Gefeliciteerd!

[/INDENT]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Ik heb toch liever het zwarte xD

  2. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ah stel je niet aan xD

  3. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Ah stel je niet aan xD

    xD!

    5 tkns

  4. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Is er ook zo’n tut voor het uit elkaar halen van controllers? Wil PSP’s, PS3’s en controllers gaan customizen met de airbrush vandaar. Dan moet je datgene wat je wilt bespuiten wel loshalen anders maak je alles stuk. En ik heb het nog nooit gedaan, dus ben een beetje schijterig. En deze tut was super duidelijk :D. Kon het zo gauw niet vinden (maarja ben ook niet zo handig met zoeken). Zo niet, kun jij er dan misschien eentje voor me schrijven Jeroen? 🙂

  5. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Haha, zou het graag voor je willen doen, maar heb er geen ervaring mee..
    Zal eens kijken voor je 😉

  6. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    tnx !