Forum

Topic: PS3 60GB Phat valt uit, maar geeft geen YLOD of iets

Anoniem's avatar

Allereerst, goedendag. Ik ben Thomas, 23 jaar oud, Student-en-dus-continu-grootendeels-blut :p, en kom uit Oostzaan.

Ik heb een paar dagen geleden een PS3 60GB Phat op Marktplaats gekocht, in de veronderstelling dat deze het deed. Thuisgekomen deed de console het ook, maar toen ik de volgende dag GT5 (< de reden van aanschaf) erin schoof, viel deze na een kwartiertje ongeveer uit. Ik dacht; ok, zal wel vastgelopen zijn, maar over de loop van de dag gebeurde dit nog een paar keer. Op een gegeven moment kwam hij niet eens meer bij het hoofdmenu zonder uit te vallen. Het rare is, na het uitvallen kan ik de console meteen weer opstarten, en geeft deze ook geen YLOD. Het is alsof hij onmiddelijk in standby valt. Het rode lampje blijft aan, nooit is het volledig donker (wat in mijn idee een probleem met de voeding uitsluit, maar dat denk ik maar). Als ik de console gewoon in het hoofdmenu van het PS operating system laat draaien, blijft deze wel gewoon draaien. Een Blu-Ray kijken gaat ook gewoon zonder uitvallen, evenals een PS2 spel spelen. Het lijkt mij dus iets met de warmte te doen te hebben. Maar dit gebeurd ook nadat ik de console een nacht volledig heb laten afkoelen; na ongeveer 5 minuten in GT5 valt ie uit. Ik heb de console van een jongen gekocht die zei dat ie het goed deed, maar na wat heen-en-weer getelefoneer kwam het er op neer dat ik het basically kan uitzoeken en de boom in kan. Erg fijn dus. Dus ik heb het ding zelf open geschroefd, en kwam onderweg wat gestripte schroefjes tegen. Hij is dus al een keer open geweest. Is het mogelijk dat ie bij een van de vorige 'reparaties' dusdanig beschadigd is dat dit nu gebeurd? Wat zou dit kunnen zijn? Ik ben niet bang om het MoBo te verhitten en nieuwe koelpasta erop te smeren, maar als dit compleet geen zin heeft volgens jullie omdat het iets anders is doe ik dat dus niet. Kunnen jullie mij helpen? Weten jullie wat dit is? "Save me Obi-Wan, you're my only hope!" :surrender:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Om deze rede koop ik nooit iets 2de hands en zeker niet van mensen die ik niet ken! En vooral niet van internet site, dan liever uit een 2de hands winkel.

  2. Engel_des_Doods's avatar

    Om deze rede koop ik nooit iets 2de hands en zeker niet van mensen die ik niet ken! En vooral niet van internet site, dan liever uit een 2de hands winkel.

    :whistling2:

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    das balen. volgens mij kan je daar niet veel meer aan doen. weet niet of de politie er wat aan doet..
    en inderdaad wat die twee hierboven zeggen.

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Het lijkt erop dat de ps3 is gerepareerd van een YLOD. Ik weet niet wat nu de oorzaak van je probleem kan zijn. Je kan misschien de BluRay vervangen maar ik weet niet zeker of dit iets oplost. Succes.

    Sent from my Desire HD using Tapatalk

  5. 486 XP
    distefano's avatar

    zeker nooit een tweedehands ps3 kopen , nu zeker niet omdat heel veel consoles gebannen zijn door de cfw hack .

    tenzij je bij de persoon thuis zelf eerst alles kan testen en zien of je op het ps network kan

  6. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Je zou hem op internet aan kunnen bieden als stuk. Mijn PS3 60 GB had een YLOD een paar weken terug en heb hem op Marktplaats gezet. Meteen verkocht voor bijna 100 euro. Maar ja, die had YLOD. Misschien moet je inderdaad proberen de koelpasta te vernieuwen of naar een winkel te brengen (o.a. in Amsterdam). Probeer dat maar.

  7. 486 XP
    distefano's avatar

    zou enkel die koelpasta er iets aan kunnen doen ?

  8. 2 XP
    GooneyBird's avatar

    Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of die koelpasta iets op zou lossen, omdat het geen YLOD is, maar iets anders lijkt te zijn, vandaar deze thread.

    Ik heb vandaag Sony gebeld voor wat een reparatie zou kosten. Voor €150 heb ik een refurbished 60gb met 3 maanden garantie. De man aan de telefoon kon mij niet vertellen of dat ik niet nog slechter af was dan met deze, dus ik zet er zo mijn vraagtekens bij.

    Ik heb de console vandaag (met een eerlijke beschrijving!) op Marktplaats gezet, hopelijk kan ik nog iets van de kosten terugwinnen, en het een leermomentje noemen. Ik heb vandaag bij Bart Smit een ‘kale’ 160gb Slim gekocht, nieuw en dus met 1 jaar garantie, voor €266. Vind ik persoonlijk een wat betere deal dan laten fixen/vervangen bij Sony, om eerlijk te zijn.

    Op hoop van zegen met de nieuwe! Mijn oude PS2 slim heeft het al 7 jaar of zo uitgehouden en doet het nog steeds perfect, hopen dat de PS3 in z’n voetstappen volgt. 🙂