Forum

Topic: PS3 Sixaxis Controller Demonteren

Anoniem's avatar

PS3 Sixaxis Controller Demonteren

[INDENT]Let op: bij deze tutorial moet je je PS3 controller openmaken. Er kunnen onderdelen kapot gaan als je het fout doet. Ik noch PSX-Sense zijn verantwoordelijk/aansprakelijk voor enige schade aan je PS3 controller.

Benodigheden
– Schroevendraaier (Ik kon mijn PH00 niet vinden, en heb dus 1 maatje groter gebruikt)
– PS3 Sixaxis controller
– Een opgeruimde werkplek
– Voldoende verlichting

———————————————————————-
Ok we gaan beginnen!

1. Op de achterkant van je controller vind je 5 schroefjes zoals aangegeven op de foto. Deze 5 schroefjes draai je allemaal los mbv de schroevendraaier. De schroefjes zijn zwart van kleur, dus het is handig als je ze op een wit velletje A4 legt, dan raak je ze niet kwijt.

2. Nadat alle schroefjes zijn verwijderd kan je voorzichtig de achterkant omhoog trekken (leg de controller dus ondersteboven neer). Begin bij de ‘handvaten’, en doe als laatste de schouderknoppen. De schouderknoppen vereisen namelijk dat je het onderdeel een beetje schuin houdt, anders krijg je de knopjes er niet uit.

3. Als je de batterij opzij legt zie je een nieuw schroefje zitten zoals op onderstaand plaatje is aangegeven. Ook deze zal je los moeten schroeven. Dit schroefje kan wat harder vastgedraaid zitten dan de andere schroefjes, dus enige kracht zetten is wellicht vereist. Let er wel op dat je het schroefje niet vernield waardoor je hem niet meer los kan krijgen met een schroevendraaier!

4. Wanneer het schroefje is verwijderd kan je door aan de elektrisce motortjes recht omhoog te trekken de inhoud v/d controller los krijgen. Let op dat het printplaatje niet vast zit aan het ‘witte plastic’.


5. Je hebt nu een lege controller voor je liggen, met de toetsen er nog in. Haal 1 voor 1 deze toetsen er uit. Vergeet niet de schouderknoppen R1 & L1 en de PS-toets.

6. Wat ik zelf handig vond om de volgorde en de precieze plaatsing te onthouden, is om dat knopjes op de rubbertjes te zetten op exact de zelfde positie als waarin je ze aantrof in de controller. Dit is te zien op onderstaande foto, mocht je mijn tip namelijk negeren, maar toch niet uit de positionering komen, dan kan je deze gebruiken als referentie.

7. Je hebt nu 2 lege controller-onderdelen welke je kan gaan spuiten. Het LED-gedeelte (1-2-3-4) zit er wel nog in, je moet zelf weten of je deze wil overspuiten of niet. Je kan deze er desgewenst zelf alsnog uithalen. Ik heb dit zelf niet gedaan, omdat ik hem niet daadwerkelijk ga overspuiten, maar alleen deze tutorial maak.

8. Stap 8 is het in elkaar zetten van de controller. Dit doe je natuurlijk op precies de zelfde manier als het uit elkaar halen, maar dan andersom. Let wel op de schouderknoppen R2 & L2. Deze moeten namelijk goed vastgeklemd worden, terwijl het bovenste gedeelte boven de printplaat blijft gepositioneerd. Wanneer je hier mee bezig bent zal je dit waarschijnlijk makkelijker snappen dan wanneer ik het zo droog uitleg. Vergeet het schroefje van de printplaat niet vast te schroeven!

9. Wanneer je de achterkant er op zet moet je met dezelfde bocht als bij stap 2 de schouderknoppen er weer in zien te krijgen. Dit kan een aantal pogingen in beslag nemen, omdat de schouderknoppen los kunnen schieten wanneer je teveel kracht zet bij het ‘dichtknijpen’ van de controller.

10. Zit de controller ‘dicht’, dan is het tijd om de 5 schroefjes weer terug te doen, en klaar is je controller![/INDENT]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Nice, had ik net nodig, mijn controller geeft wel aan dat hij oplaad, maar na uren laden gaat hij niet aan, wel met kabel erin, ken ik mooi de accu opmeten en vervangen als deze het probleem veroorzaakt 😀

  2. 1 XP
    Jeffrey1200's avatar

    Hoi ik heb een vraagje
    Als ik mijn ps3 controller op mijn ps3 aansluit dan blijven de 4 led lampjes knipperen weten jullie mischien wat er aan de hand is ??

  3. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Hmm mooi om te zien hoe je die controller uitelkaar haald. Maar wat ik mij nu gelijk afvraag is of die 2 joysticks ook te vervangen zijn. Die zitten op jou foto nog aan de printplaat vast. Zijn die te vervangen?

  4. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Hmm mooi om te zien hoe je die controller uitelkaar haald. Maar wat ik mij nu gelijk afvraag is of die 2 joysticks ook te vervangen zijn. Die zitten op jou foto nog aan de printplaat vast. Zijn die te vervangen?

    Dat kan zeker:

    http://www.youtube.com/watch?v=yeRDkCWe_w8

  5. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Dankje mickvl voor dit youtube filmpje. Mijn joysticks zijn helemaal kappot de rubbers zijn er af. Dus ik ga snel even die buttons bestellen en zelf repareren. Hoef ik ook geen nieuwe controllers te halen.

  6. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Dankje mickvl voor dit youtube filmpje. Mijn joysticks zijn helemaal kappot de rubbers zijn er af. Dus ik ga snel even die buttons bestellen en zelf repareren. Hoef ik ook geen nieuwe controllers te halen.

    Bij mij is het stokje (dus niet het rubber) helemaal naar de zak dus ze draaien niet meer lekker. Komt vast van al dat Rayman Raving Rabbids spelen vroeger.

  7. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Waar kun je die joystickjes een beetje makkelijk kopen/bestellen dan? Maar nou weet ik dus niet of mijn joystickje heb probleem is, mn linker joystickje blijft wat hangen, is dan een plaatje daaronder waar het joystickje aan bevestigd is niet naar de mallemoeren? Of is het echt een kwestie van joystickje vervangen en gaan met de banaan..

  8. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Hier bestel ik tegenwoordig onderdelen voor mijn ps3 controller. En ik kan jullie vertellen dat die controller van 16 eruo ook prima werkt trouwens. Exact hetzelfde als de ps3 controller alleen dan zonder Sony erop. Heb zelf nog nooit invoer rechten hoeven te betalen. Want ze versturen het als gift. http://www.miniinthebox.com/nl/ps3_c279

  9. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    Hier bestel ik tegenwoordig onderdelen voor mijn ps3 controller. En ik kan jullie vertellen dat die controller van 16 eruo ook prima werkt trouwens. Exact hetzelfde als de ps3 controller alleen dan zonder Sony erop. Heb zelf nog nooit invoer rechten hoeven te betalen. Want ze versturen het als gift. http://www.miniinthebox.com/nl/ps3_c279

    Op deze site heb ik een tijdje geleden een rode controller besteld, maar ik vind deze ‘P3’ echt niet hetzelfde als een orginele ps3 controller, deze goedkope neppe controllers zijn heel stug, hele zware knoppen en trage joysticks(in vergelijking met de sixaxis)(DS3 heb ik nooit gehad ;p). Tenminste dat is mijn mening. Waar ik dus ook bang voor ben is als ik dus bij deze site nieuwe joystickjes bestel, dat die ook zo stug zijn. Kan er niet mee overweg 🙂

  10. Anoniem -
    66.249.6.xxx's avatar

    Een kapotte controller opengeschroeft ,vervolgens eentje die heel was zonder limited cover. Kom ik erachter dat de kapotte een nieuwe versie is en de hele een oude dus paste net niet. Grrrrrr.