Forum

Topic: games zijn te moeilijk

Anoniem's avatar

Ik heb hier enkele spellen liggen waarvan ik gewoon niet verder geraak. Een mens kan blijven en blijven proberen, maar vroeg of laat geef je het op en dan verdwijnt dat klotespel in de schredder. Wanneer gaan de spelletjesmakers eens een mode inbouwen met de mogelijkheid om toch een bepaalt level over te slaan. Als je na 30 keer gewoon niet verder geraakt of je vind iets niet, geef dan toch de mogelijkheid om verder te kunnen. Nee, blijkbaar wilt men dit niet, het gevolg is dan duidelijk, dat spel speel je nooooit meer, daar gaat je 50 euro dan. Ik geef gerust toe dat ik vele games op makkelijk zelfs niet kan uitspelen, ook dat is dikwijls te moeilijk. Zal uiteraard wel aan mezelf liggen, maar ben dan ook al lang geen twintig meer. Voor de jeugd zijn snelle bewegingen en opdrachten uitvoeren vanzelfsprekend, maar da’s niet voor iedereen zo.
Als een fabrikant een spel maakt, dan is het vrij logisch dat zij dit op elk niveau uitspelen. Heavenly sword, een spel van enkele jaren oud, is me niet gelukt, dus zwier maar aan de kant. Assassins creed brotherhood is ook te moeilijk, en dat duurt bovendien ook veel te lang.
Assassins creed 2 heb ik uiteindelijk kunnen uitspelen, maar na een uur of 3 spelen wist ik allang niet meer waarover het verhaal ging. Men klaagt dat black ops een singleplayer heeft van ‘slechts’ een uur of 5, dat vind ik al veel te lang, na een uur of 2 ben ik elk spel beu, dus langere games daar heb ik al helemaal geen zin in. Maar da’s slechts een persoonlijke mening. Feit is dat ik een spel koop om de mogelijkheid te hebben om uit te spelen, maar als een fabrikant je dan al niet de mogelijkheid geeft…
Op den duur heb je een massa spelletjes staan waar je de helft nog niet van hebt uitgespeeld, leuk, heel leuk. Om over frustraties nog maar te zwijgen.
Castelvania en metal gear solid 4 ook niet kunnen uitspelen.
Een walkthrough is soms zeer welkom, maar in een spel als AC Brotherhood of Castlevania en de anderen hierboven heb je daar niks aan.
Om een lang verhaal korter te maken, misschien een ideetje aan de fabrikanten,.. geef de slechte gamers de mogelijkheid om iets uit te spelen want vroeg of laat kopen mensen als ik geen enkel spel meer.:disgust1:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

70 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Het is inderdaad lastig als je er lang over doet om voorbij een bepaald stuk in een game te komen. Vaak zoek ik dan een walkthrough of check ik YouTube om een andere aanpak te proberen. Wat ook wel eens wilt helpen is een vriend het te laten proberen, of het er samen over te hebben.
    En als het dan eindelijk toch lukt is het een heerlijk gevoel.

    Overigens moet ik toegeven dat er de laatste tijd meer games uit komen die een hoge moeilijkheidsgraad hebben. Blijkbaar vragen de gamers om games die Γ©cht hun skills uit testen. Ik moet wel een kanttekening maken; vroeger (de eerste games) waren nog veeeel moeilijker dan dat de games nu zijn.

  2. 181 XP
    Abel's avatar

    Zoek een andere hobby, want je lijkt de essentie van gamen niet te begrijpen.

  3. 336 XP
    .Stan's avatar

    Assassin’s Creed: Brotherhood vond ik echt supersimpel… Black Ops op recruit is ook niet echt moeilijk. Hmmmmm…..

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Zoek een andere hobby, want je lijkt de essentie van gamen niet te begrijpen.

    Wat een onzin. Iedereen mag toch zijn hobby uitvoeren op zijn eigen manier. En een ieder mag toch ook zelf bepalen wat voor games hij speelt?

    Ik vind het juist wel mooi dat er zich nu een discussie opent over de moeilijkheidsgraad in games.

  5. 181 XP
    Abel's avatar

    Tuurlijk mag dat, maar als je je niet eens langer dan 2 uur kan verdiepen in een game, waarom blijf je het dan doen?

    Inderdaad mooie discussie. Zelf speel ik zowat elke game op makkelijkste moeilijkheidsgraad, gewoon omdat ik van de gameplay geniet. Niet zozeer van de uitdaging. πŸ™‚

  6. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Tuurlijk mag dat, maar als je je niet eens langer dan 2 uur kan verdiepen in een game, waarom blijf je het dan doen?

    Inderdaad mooie discussie. Zelf speel ik zowat elke game op makkelijkste moeilijkheidsgraad, gewoon omdat ik van de gameplay geniet. Niet zozeer van de uitdaging. πŸ™‚

    Ik merk bij mezelf dat ik in plaats van heel lang achter elkaar te gamen op een normale/makkelijke moeilijkheidsgraad, nu veel korter en op een hogere moeilijkheidsgraad speel. Vooral games als Super Meat Boy en Braid spreken mij nu aan.

    “Gaming” is ook veranderd. Vroeger speelde je een dag lang op je computer Red Alert en nu speel je even snel in de trein Angry Birds op je telefoon.

    Trouwens, een tip voor de topicstarter: Dat je niet niet langer dan een paar uur aan een game kan besteden kan ook aan het feit liggen dat het genre je niet ligt. Koop niet de games die het meest populair zijn maar juist de games met de gameplay die jou persoonlijk aanspreken. Doet bij mij ook wonderen.

  7. 132 XP
    speler's avatar

    Vroeger de games moeilijker… toen was ik 25 jaar jonger natuurlijk en dan ging het ook vanzelf, net zoals vele jonge gamers de dag van vandaag.. Dan denk ik aan saboteur, manic miner, panzadrome, the way of the tiger. C64 en sinclair spectrum spelletjes.

    Da’s voor ieder anders. Wat is de essantie van gamen voor jou ? Voor mij mag dit ontspannend zijn en dat kan bij een shooter ook zijn. Ik wil niet op de bank liggen met een hartslag van 150 vanwege de heftigheid in een spel. Alleen maar peggle op de PS3 te spelen is voor mij ook niet nodig, ik doe best graag wel eens een shooter of puzzelgame of iets als uncharted 2 ( wat ik wel een prachtig spel vond). Maar die stress hoeft er niet bij. De essentie van gamen voor mij is vooral ontspanning, maar als men een spel (voor mij) net te moeilijk maken is de fun eraf.

    Hier kan ik in meespreken. Ik hou helemaal niet van een uitdaging. Elk spel dat ik heb waarvan je een moeilijkheidsgraad kan instellen, speel ik op het gemakkelijkste. Ik wil gewoon op een rustige manier door een spel geraken, ik heb geen uitdaging nodig. Ik kan genieten van mooie beelden, prachtige scenes zoals in uncharted 2. Maar als je langs alle kanten tegelijk beschoten wordt, elke elke elke keer val je van dezelfde rots of muur dan is dit niet meer genieten want dan blijf je gewoon op dezelfde plaats trappelen. Je wilt verder door het spel, maar je geraakt er gewoonweg niet.

    Assassin’s Creed: Brotherhood vond ik echt supersimpel… Black Ops op recruit is ook niet echt moeilijk. Hmmmmm…..

    Black ops is uitgespeeld, echt niet alle games zijn te moeilijk. Ik beschik over twee duimen dus het valt allemaal wel mee, het is nu niet zo erg dat ik echt hopeloos ben. Ik ben gewoon niet een keiharde gamer.

  8. 571 XP
    r03n_d's avatar

    In GT2 waren sommige licenties erg moeilijk te behalen. En die licenties waren een vereiste om verder te kunnen.
    Als een bepaalde challenge steeds maar niet lukte binnen de tijd kreeg je een soort “wildcard” voor die challenge. Je had hem dan volbracht, zonder hem echt te behalen. Zodoende kon je weer verder. Top als je het mij vraagt πŸ™‚

  9. 1140 XP
    PussyHunter's avatar

    de meeste spellen zijn toch niet moeilijk?? het is goed zo als je het mij vraagt.
    ben dan ook een fps freaky πŸ˜› vooral de multiplayer gaat het mij om.

  10. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Beste speler,

    Heavy Rain al eens gespeeld?
    Onmogelijk om deze game niet uit te spelen.
    Als je dramatisch speelt dan krijg je ook een dramatisch verhaal
    maar het einde haal je wel

  11. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Ik kan me dus echt niet inleven als je nieteens games kan uitspelen, dat kan ik gewoon niet begrijpen. Heb dit nooit gehad en ik game al erg lang op de PS3.

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Iedereen kan een game uitspelen, sterker nog, mijn hond kan het nog.
    Als je bijv. Black Ops niet op een recruiter niveau kan uitspelen, verkoop het dan gewoon.

    Het is ook wel handig als je de games die je ‘niet’ kan uitspelen erbij zet πŸ˜‰
    Dan kan ik/we misschien wel handige vids plaatsen.

  13. 2 XP
    OldAeroNL's avatar

    Denk dat er met de moeilijkheidsgraad van de huidige games niks mis is. Ben zelf nog niets tegen gekomen wat niet is uit te spelen. Soms zijn er wel games die wat lastiger zijn en waar een stukje opnieuw gedaan moet worden, maar daar is ook doorheen te komen. Je kan ook in forums of op youtube naar je probleem zoeken, er is altijd wel iemand die op hetzelfde stukje vastzit. Ik denk wel dat je je wel wat moet verdiepen in een game en dat de game je ook moet boeien, anders wordt het zeker wel frustrerend. Denk verder ook dat leeftijd daar niet zo toe doet, ben zelf ook 45 en speel bijna alles.

  14. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ja ik vind sommige games ook te moeilijk BV: Resident evil 5, Mortal kombat 9, uncharted II, crysis II. 1 spel speel ik op hoogste niveau (werd me aangeraden door het spel) Maar ik speel tegenwoordig alle games op makelijk omdat ik nog een 15 tal games moet uit spelen en er niet de tijd voor heb om 30 keer dood te gaan. Asassen creed II heb ik ook uitgespeeld 100%, Burn out ook 100%, castlevania, killzone 3, black ops in 1 dag, Enslaved: Odyssey to the West. Vaak komt het ook vaak voor dat ik totaal niet verder kan komen in een game, leg ik de game een poos weg en speel hem later nog een een keer zonder problemen ( denk dan waarom lukte me dat toen niet, terwel ik nu zonder enige moeite verder kom). De moeilijkheidsgraad van de games van tegenwoordig schommelt wel enorm BV: in de mortalkombat 9 story mode, moet ik tegen Quan Chi en jonge Shang Tsung samen vechten maar dat lukt me totaal niet, terwel ik 80% van de story mode zonder enige moeite heb gespeeld.

  15. 1140 XP
    PussyHunter's avatar

    @ps3dennis,

    ligt het aan mij of is uncharted 1 moeilijker dan deeltje 2? deel 2 was namelijk easy.

  16. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Ja xD Deel 2 heb ik gedaan op verpletterend en dat duurde me niet zo lang eigenlijk. Deel 1 heb ik niet gedaan omdat ik die minder leuk vond.

    Ik heb hier dus nooit problemen mee gehad, speel nu killzone 3 op het moeilijkste niveau, alle COD’s op het moeilijkste niveau gedaan (W@W was het moeilijkst, Uncharted 2 dan en nog wel een hoop spelletjes.

  17. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ja Deel 2 heb ik gedaan op verpletterend en dat duurde me niet zo lang eigenlijk. Deel 1 heb ik niet gedaan omdat ik die minder leuk vond.

    Ik heb hier dus nooit problemen mee gehad, speel nu killzone 3 op het moeilijkste niveau, alle COD’s op het moeilijkste niveau gedaan (W@W was het moeilijkst, Uncharted 2 dan en nog wel een hoop spelletjes.

    Was niet voor jou, maar voor PS3-Dennis :rofl:

    Grapje :$.

  18. 1562 XP
    dikked's avatar

    Ik stop meestal als ik er echt flauw van ben bij een moeilijk stukje.
    En als je dan naar een week weer afgekoeld bent wil ik het weer proberen en meestal gaat het dan in één keer. πŸ˜€

    Maar moeilijkheidsgraad verschilt ook weer per gamer.
    Ik vind namelijk Uncharted 2 op allermoeilijkste niet zo heel moeilijk, terwijl mijn kameraad
    (nis-gens :P) er bij het makkelijkste niveau soms al niet uitkomt.

    En je hebt in veel games inderdaad ook stukjes waar je soms ook echt niet uitkomt maar dat zie ik dan weer als een uitdaging.
    Ik kan soms wel een hele middag bij één level zitten die maar niet wil lukken..

  19. 844 XP
    thom430's avatar

    Games te moeilijk?
    Serieus?
    Games zijn over de jaren makkelijker geworden, ik heb met vrij weinig games moeite om een spel op het moeilijkste uit te spelen, Kane and Lynch 2: Dog days als voorbeeld, spel ga je zonder moeite op Extreme doorheen.

  20. 161 XP
    BlackFist's avatar

    Wel lachen zo’n topic :rofl1: idd bij sommige games is de easy moeilijkheidsgraad zowat gelijk aan de medium.
    kijk Aplha protocol als je bij die game gelijk op hard doet je komt op den duur bijna niet verder :wacko2:
    De moeilijkheidsgraad gaat omhoog ja en dat komt omdat de menigte waaronder ik zelf ook om vraagt.
    Bij de meeste shooter games is het zo dat als je op easy speelt je meer kogels aan kan waardoor je meerdere dingen kunt gaan uitproberen inplaats van gelijk dekking zoeken!
    Over het algemeen vind ik alle games wel te doen heb zelf vaak moeite met race games.
    Als je naar talloze keren proberen nog niet verder bent geraakt, kijk dan een snelle walktrough en het zal je vast wel vaker lukken om meer games op Easy uit te spelen:ok:

  21. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    De moeilijkheidsgraad gaat omhoog ja en dat komt omdat de menigte waaronder ik zelf ook om vraagt.

    Dit is dus niet waar, zoals thom340 dit al zei ‘Games zijn over de jaren makkelijker geworden’ en dit is dus echt waar, probeer maar eens oude mario games, sonic games te spelen en dergelijke op makkelijk, zal je erg tegenvallen aangezien je maar beperkt levens hebt en weinig checkpoints. Als je dan dood bent moet je de missie opnieuw doen dan dat je iedere keer vrolijk bij een checkpoint opnieuw begint.

  22. 161 XP
    BlackFist's avatar

    @ Gangstha95 dat is jou mening vriend!!Heb zelf al die ouwe games ook gedaan zo moeilijk was het niet ik heb elke game dat ik heb gedaan uitgespeelt! Het is een feit dat toen die tijd games nieuw in de wereld kwamen mensen dus aan moesten wennen en leren vandaar werd het dus als moeilijk beschouwt . Nu deze tijden is het wel makkelijker omdat je meer gewend bent geraakt aan de games, Maar even serius als de games niet eens wat moeiljiker worden gezet voor de betere gamers wat is de lol er nog aan als je niet eens meer neer gaat of moet zoeken naar iets!?

  23. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Als je nu voor het eerst Black Ops gaat spelen dan bak je er niks van.
    Als je nu Super Mario gaat spelen bak je er net zo goed niks van, gewoon omdat je gewoon niet genoeg ervaring hebt met het spel.

    Men speelt tegenwoordig veel vaker en langer, dat betekend alleen maar dat je meer gewend raakt aan de game waardoor deze makkelijker lijkt. Als ‘speler’ hier niet in mee gaat, en dus incidenteel gamed, zal hij waarschijnlijk de ervaring hebben dat games moeilijker zijn geworden omdat bijvoorbeeld verhaallijnen en challenges veel complexer zijn geworden.

  24. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Heb je echt zoveel moeite met die games? Zet hem eens op makkelijk. Heb MGS4 zelf al 7 keer uitgespeeld, en de Big Boss Emblem gehaald. Ik was bezig een tutorial te schrijven, maar er leek gebrek aan interesse te zijn, dus ben ermee gestopt. Als je wilt kan ik je de tut wel sturen als ie af is. Hij staat ook op Sense, het eerste deel dan. Nou, mijn tip is gewoon: als je de games lastig vindt, zet hem dan op makkelijk. En kijk wat een beetje jouw genre is. Misschien liggen sommige games je niet zo, dus zoek het genre dat bij je past.

    Verder mag je me bij games altijd om raad vragen. Wonen er misschien bevriende gamers in de buurt? Als je bij een stukje echt niet verder komt, kun je een meer bedreven gamer vragen het stukje voor je te doen, zodat jij daarna weer verder kunt. Misschien een ideetje πŸ™‚

  25. 571 XP
    r03n_d's avatar

    VuitInSter zegt idd iets waar ik me wel in kan vinden, kijk wel genre je ligt. Ik vind Black Ops enzo ook wel mooi, maar ik kan het gewoon niet. Ik MOET gewoon een muis in mn handen hebben met shooters. Natuurlijk is dit ook wel wennen, maar geef mij dan maar Gran Turismo πŸ™‚

  26. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    in die mario spelletjes van vroeger, op de NES ofzo, daar kon je toch niet kiezen tussen moeilijkheidsgraden?? xD

  27. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    in die mario spelletjes van vroeger, op de NES ofzo, daar kon je toch niet kiezen tussen moeilijkheidsgraden?? xD

    Nope, het was pompen of verzuipen. Maar je had wel die groende buizen in die grot waardoor je boem veel levels over kon slaan. Heb Mario eens in 7 minuten uitgespeeld ofzo :p

  28. 29 XP
    stany7's avatar

    Zoek een andere hobby man, gamen is imo niet meer u ding.
    Je vind games met een verhaallijn van 5 uur te lang!!
    Voor mij kan’t verhaal nooit lang genoeg zijn.
    Een spannend boek leg je toch ook niet weg omdat het te dik is??
    De games die je aanhaalt zijn nu ook niet de moeilijkste imo, AC: Broth is zelfs een van de makkelijkste games ooit (enkel de eindbaas is zweten)

    Vroeger waren games veeeeeeeel moeilijker dan nu en op NES enzo kon je zelfs nog niet saven ofzo dus moest je hem laten draaien of opnieuw beginnen :S

    Mss iemand uit je omgeving laten gamen in uw plaats en zelf genieten van het kijken dan kan mss een oplossing zijn πŸ™‚

    Ohja, nog een protip: koop nooit een RPG, veel te lang verhaal alhoewel, wel een trage gameplay als je turn- based gaat πŸ˜€ mss toch eens een RPG overwegen dan πŸ˜€

  29. 153 XP
    Olli's avatar

    @Stany7: zullen we een beetje nuanceren? πŸ˜‰

    Zal wel aan ons liggen maar de games van vroegah waren gewoon veel moeilijker….en dan kom ik uit de tijd van de Commodore C64
    Zou inderdaad geen fallout 3 of new vegas kopen….maar ga eerst een bij je na wat je echt leuk vind.
    Iets wat je echt leuk vind zal je ook niet zo snel aan de kant zetten

  30. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Haha ja maar de games van vroeger leken misschien ook moeilijker omdat wij heel klein waren toen we die speelden :p Weet nog dat ik echt moeite had met Tomb Raider II, die is nu niet zo moeilijk meer.

  31. 29 XP
    stany7's avatar

    Bwa, als je de oude Tomb Raiders vergelijkt met Legend en Underworld dan valt het toch op hoe easy die 2 laatste zijn ivgl met de oudere hΓ© πŸ™‚

  32. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Tomb Raider: The Last Revelation heb ik anders nooit uit kunnen spelen.. Zelfs niet met een guide er bij (maar ik kon toen ook nog niet zo goed Engels xD)

  33. 181 XP
    Abel's avatar

    Ik vind FPS’es altijd moeilijk van zodra er honden aan te pas komen. Is al zo vanaf Medal of Honor: Allied Assault (2002). Die dingen zijn gewoon te snel voor mij. πŸ™

  34. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    @ps3dennis,

    ligt het aan mij of is uncharted 1 moeilijker dan deeltje 2? deel 2 was namelijk easy.

    Deel 1 was heel erg makelijk πŸ™‚ ik vond deel 2 niet easy en ook niet leuk om te spelen.

    Sommige games zijn makelijker op ultra hard + turbo dan op normaal BV: marvel vs capcom op de DC…vind ik op mormaal moeilijker dan op ultra hard + turbo, hoe moeilijker ik deze game zet hoe makelijker ik er door kom, op mormaal ga ik vaak dood en op ultra hard + turbo haal ik het tot de eindbaas zonder dood te gaan.

  35. 132 XP
    speler's avatar

    Ok, AC Brotherhood uitgespeeld, ’t is te zeggen al die schatten ben ik niet gaan halen want da’s toch wel vrij eentonig. Maar het heeft ongeveer 25 uur geduurd maar was blij dat het gedaan was.
    In MGS4 ben ik blijven steken bij die vrouw met haar tentakels (ik denk dat het een vrouw was), heb het uiteindelijk aan de kant gesmeten het wilde maar niet lukken.
    Heavenly sword heb ik uiteindelijk ook opgegeven, bleef steken bij die ene waar je samen mee in’t water staat en die doet van die golven, ik kon gewoon niks doen, zelfs niet als je terug begint. Dus aan de kant ermee.
    Ik speel alle games op de gemakkelijkste – gemakkelijkheidsgraad.

  36. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Misschien als je op een andere console spelletjes gaat proberen kan het makkelijker zijn. Sommige mensen spelen liever op de pc muis/toetsenbord anderen zijn beter met een ps3 controller. Ik speel spellen ook altijd op easy Mafia in paar dagen uitgespeelt mw2 cod4 2 dagen ofzo Maar die game’s vind ik niet voor singleplayer zijn echte MP game’s

    Spellen zoals GTA doe ik meestal met cracks erbij πŸ˜› geen cracks dat je levels skipped maar gewoon health af en toe of wapens

  37. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Toevallig ben ik nu begonnen met GTA 4 SP, gebruik dit keer geen codes en ben al erg ver in het verhaal.
    Ik heb het nooit gehad dat een game te moeilijk voor me is, speel alle CODs in maximaal 2 dagen na de release uit op regular. Laatst had ik Black ops SP op hoogste niveau gedaan, deed ik een middagje over.

  38. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    gta la noire ga ik wel proberen zonder codes te doen πŸ˜€
    Lijkt me echt hele vette game

  39. 420 XP
    Zwerver7's avatar

    Vroeger waren game’s veel moeilijker dan tegenwoordig, de meeste game’s van nu zijn makkelijk en kan je zelf instellen hoe moeilijk jij je het wilt maken. Maar het kan ook zijn dat je ouder en meer ervaring hebt/krijgt en daardoor het makkelijker lijkt.

  40. 28 XP
    The JaynSaw's avatar

    ik moet eerlijk zeggen dat ik sinds PS3 geen enkel moeilijk spel meer voor de kiezen heb gekregen…

    Waarom? Massa verkoop en productie… De leeftijd van gamers die als maar jonger zal worden en moeders die hun arrogant joch games kopen die ze niet horen te krijgen..

    PERFECTE VOORBEELD:

    GOD OF WAR 1 : ik weet niet of iemand deze gespeeld heeft… maar de toren van pandora op de rug van de titan… dit hele kasteel was een puzzel waar je ettelijke uren aan zoet was… heel t spel zal vol doordenkers…

    GOD OF WAR 3 : Gemaakt voor massaverkoop, elke puzzel loste zichzelf op doormiddel van een camera die naar elke oplossing wees, kortom geen enkele uitdaging meer aan dat spel.

    Prince of Persia van net t zelfde… prince of persia 1 2 en 3 waren pareltjes, die van nu kinderspel…

    Dus kortom, games moeilijker? Laat me niet lachen…

    Ohw jawel, ik heb castlevania… een verademing in de simpele gamewereld…
    Metal Gear Solid was een van mijn favo franchises… 4 was gewoon een grap… met twee vingers in de neus… Speel Snake eater maar eens… dan spreken we nog.

    Assassins Creed 2 en brotherhood, brotherhood is gewoon veel informatie over wat je kan doen… voor de rest… POKKE GEMAKKELIJK
    Maar wel een mooie boeiende en slimme game.

  41. 871 XP
    -Sander's avatar

    Vroeger op de SEGA had je “Kid Chameleon” dat was echt onmogelijk.

    Ik vind games makkelijker geworden, maar ik wil ook alleen maar genieten van een tof verhaal, anders boeit het me niet zoveel, afgezien van sport games, die ik op het makkelijkste niveau speel, simpelweg voor de lol.

  42. 935 XP
    Mormel123's avatar

    @speler

    Op youtube zijn veel filmpjes te vinden met walkthrough’s over games. Zo kun je door de filmpjes te kijken, toch verder in je game komen. Als je het spel vervelend vind, dan zou ik heb idd gewoon een enkeltje naar de grond geven.

    Trouwens nog twee top-games die erg leuk en niet te moeilijk zijn en de speelduur van het verhaal is ook niet overdreven lang.

    littlebigplanet 1 of 2een platform game, waarmee je een mannetje (sackboy) bestuurt en daarmee alleen levels doorgaat. Je kan met dit spel ook zelf levels bouwen.

    red dead redemption een cowboy/western spel met een open wereld. Erg leuk. Het verhaal trekt je helemaal in de tijd van de cowboys.

  43. 28 XP
    The JaynSaw's avatar

    Dat red dead redemption niet moeilijk is is de waarheid als een koe, daarnaast is t ook nog pokke saai in de spelwereld ook.
    Sandbox games zijn voor mij de vreselijkste.

    LittleBigPlanet was zo gemakkelijk nog niet, zeker niet het ineensteken van Levels… alleh, mijn persoonlijke mening dan wel, k heb daar geen zin in om levels te bouwen ook niet.
    Dat hangt weliswaar van persoon tot persoon af…

    Nog zo’n leuk gemakkelijk maar daardoor minder uitdagend spel… ENSLAVED. –

  44. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Metal Gear Solid was een van mijn favo franchises… 4 was gewoon een grap… met twee vingers in de neus… Speel Snake eater maar eens… dan spreken we nog.

    De besturing is makkelijker geworden he, je kunt makkelijker overzicht krijgen. Bij oudere MGS kon je soms geen overzicht krijgen met als gevolg dat je gezien werd… Heb je de Big Boss Emblem gehaald trouwens? Aangezien je hem zo makkelijk vond (A)

  45. 28 XP
    The JaynSaw's avatar

    ik heb hem verkocht nadat ik terug in t level kwam van MGS 1… Het was te uitgestippeld, te scripted event voor een MGS voor mij.

    Ps ik vond het systeem van hurken en door je ogen kijken vooraleer je ergens binne stormde wel iets hebben, daarnaast de Subsistance versie van die spellen had de verbeterde camera optie ook al… dus dat is een beetje objectief wat je daar zegt.

    MGS 4 kan nooit aan MGS 3 snake eater tippen, vele spellen kunnen dat niet.

    Zo’n trophy hunter ben ik niet… ik speel graag een spel uit op normal of iets moeilijker maar of ik echt moeite ga doen om niet gespot te worden… vergeet t, ik wil volledig genieten van een spelervaring… meestal speel ik een game ook geen tweede keer speciaal voor trophies, tenzij ik t echt een leuk spel vind… meestal gewoon laat ik t liggen of verkoop ik hem verder.

  46. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb MGS 4 uitgeleend voor 22 euro en naar een paar jaar weer terug gekocht voor 15 euro ( om hen nog eens een keer te spelen ).
    Ik vond MGS4 ook niet zo heel erg moeilijk (als ik me het goed herinder).

  47. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Moeilijkste game vond ik toch de Sims 3.

  48. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Soms vind ik ze zelfs te makkelijk..
    Maar dat is mijn mening

  49. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Ik begrijp de frustratie van de topic starter, maar ben blij dat er in deze tijd nog spellen als Demon’s Souls en dergelijke uitkomen. Castlevania was een uitdaging, maar ik heb hem nu op hard uitgespeeld en ben met de challenges bezig… Dat soort spellen geeft wel voldoening als je na een paar uur ineens een stuk verder komt. Demon’s Souls speel ik maar heel af en toe… Iedere keer een klein stukje verder ontdekken en dan weer gruwelijk op mijn bek gaan om de dag erna het hele gebeuren opnieuw te proberen…

    Veel games zijn inderdaad gemakkelijker dan op oude consoles of (home)computers, maar ik krijg ook vaker het idee dat het verhaal belangrijker is dan de gameplay… Wat ik dan weer jammer vind. Laatst heb ik Wizardry 7 weer eens gespeeld op de pc. Een spel uit 1992 Het ziet er niet uit, maar het speelt echt geweldig. Heb je 160 PS3 retail titels in huis, ga je een spel met een floppy-disk zitten spelen… (Ja, heb nog een 3,5″ Drive in mijn computer. haha). MGS4 vond ik leuk, maar jammer dat je vijf of zes uur speelt en negen uur naar animaties zit te kijken… Dat is denk ik de verkeerde verhouding…

    Mijn punt is dat er zowel hele makkelijke als hele moeilijke spellen uitkomen tegenwoordig. Om die reden download ik altijd demo’s… Als ik op de moeilijkste graad de demo snel uitspeel koop ik het spel niet zo makkelijk… Online reviews helpen me ook een eindje op weg. Als je eenmaal een site hebt gevonden met objectieve en voor jou relevante reviews kun je ook een beetje peilen welke spellen je wel liggen en welke niet.

    Ik heb ook nog een tip… Als je spellen vaak te moeilijk vind, probeer dan spellen te zoeken met een (online of offline) co-op. Zo kun je hulp inschakelen op het moment dat je vastzit Ik denk dan bijvoorbeeld aan titels als Operation Flashpoint, Little Big Planet, Burnout, Dead Rising 2, Army of Two, Dead Nation en ga zo maar door…

  50. 561 XP
    Heavenly Gun's avatar

    Ik vind tegenwoordig dat games juist te makkelijk zijn!

  51. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    ik irriteerde me dood bij de game turok sommige punten waren de dino’s gwn overpowerd

  52. 132 XP
    speler's avatar

    Een lange tijd geleden dat ik hier nog eens gekeken heb. Na lange tijd Castlevania terug opgepakt en ben alweer twee weken bezig om die black knight te doden en het lukt me gewoon niet en dan staat dit spel op het gemakkelijkst. Waarom maken ze het ook zo moeilijk ?!?!

  53. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Een lange tijd geleden dat ik hier nog eens gekeken heb. Na lange tijd Castlevania terug opgepakt en ben alweer twee weken bezig om die black knight te doden en het lukt me gewoon niet en dan staat dit spel op het gemakkelijkst. Waarom maken ze het ook zo moeilijk ?!?!

    misschien ben jij geboren met 2 linker game handen πŸ˜› Ik speel games vaak toch wel op medium of hard uit. Lukt het me niet dan kijk ik ff op google.

    En wat dan al helemaal geen game voor jou is: Final Fantasy πŸ˜› heb nu er 35 uur in zitten, en vind het verhaal verslavend.

  54. 67 XP
    Neo1771991's avatar

    Het niveau van spellen verschilt heel erg veel tegenwoordig vind ik. Sommige spellen zijn op hard veel te makkelijk en sommige op easy veel te moeilijk.

  55. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik heb het met een paar spellen gehad dragongard 2 alle eindes gehaalt maar een eindbaas heb ik dagen geprobeerd maar ik heb het gewoon opgegeven en het einde op internet gekeken. Maar een uitdaging vind ik lekker alleen het moet niet frusterend worden. Castlevania heb ik uitgespeeld maar het was wel een bitch van een spel volgens mij heb ik het normal uitgespeeld maar ik raak hem ook niet meer aan.

  56. 132 XP
    speler's avatar

    Ik ben blij dat ik blijkbaar toch niet alleen ben die soms niet verder geraakt. Gisteren toch weer moeite gedaan voor Castlevania en het was telkens alsof ik tegen een muur opliep, had zin om spel door de shredder te halen. Ben dan maar even op zoek gegaan ( had ik veel eerder moeten doen ) of er een cheat bestond voor de PS3 en gelukkig heb ik die dan ook gevonden. Tijdens het laad-scherm moet je op een paar knoppen drukken en het cheat.
    Ik weet het, dat is cheaten, maar nu heb ik er toch weer wat zin in gekregen, een spel helemaal niet kunnen verder spelen is ook niet wat je wilt. Dus nu kan ik tenminste verder in het verhaal en het gevoel van ‘kutspel’ is eigenlijk over. Nu kan ik me er weer mee amuseren en daar gaat het tenslotte toch om, dat je je ermee amuseert. Door het cheaten krijg je geen trofees, maar daar zit ik helemaal niet aan te denken, ik wil gewoon dat het leuk blijft en zonder teveel stress wat gamen, het moet ontspanning blijven.

  57. 161 XP
    BlackFist's avatar

    @speler

    Idd jah en beter dat je in ieder geval verder kan gamen
    Veel speel plezier verder (y)

  58. 132 XP
    speler's avatar

    Misschien kunnen ontwikkelaars een soort van puntensysteem integreren in het spel. Niet een cheat die het hele spel werkt, maar dat je punten moet scoren als je er niet doorgeraakt. Bv; Als je na 20 keer nog niet verder ben geraakt, dan word je gedurende korte tijd onsterfelijk zodat je weer verder kan. Na een minuut of zo ben je weer sterfelijk. ’t Is maar een idee. Het is zoals een tip krijgen als je een puzzel moet oplossen.
    Of een moeilijkheidsgraad die intelligent is, geraak je er te gemakkelijk door, dan wordt het automatisch moeilijker, en andersom.

  59. 1562 XP
    dikked's avatar

    Ik vind juist dat de games steeds makkelijker worden xD
    ik heb games steeds sneller uit en ook steeds makkelijker op “moeilijkste” niveau

  60. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Of je wordt steeds beter DikkeD πŸ˜‰

    Ik vind ze ook niet echt moeilijk. Mijn moeilijkste game was Flashpoint Dragon Rising. Voor de rest nooit ergens blijven vastzitten, heb er nog wel een keer een paar uur gedaan over een level in MW3, omdat hij de checkpoints niet activeerde ofzo moest ik heletijd opnieuw beginnen als ik doodging. Daar wordt het wel moeilijk van om het zwaarste moeilijkheidsgraad.

  61. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik vind ze ook niet echt moeilijk. Mijn moeilijkste game was Flashpoint Dragon Rising. Voor de rest nooit ergens blijven vastzitten, heb er nog wel een keer een paar uur gedaan over een level in MW3, omdat hij de checkpoints niet activeerde ofzo moest ik heletijd opnieuw beginnen als ik doodging. Daar wordt het wel moeilijk van om het zwaarste moeilijkheidsgraad.

    Call of Duty is niet moeilijk, maar je moet weten wat je doet, en vooral ‘geduld’ hebben, en dat maakt het juist zo vervelend!

  62. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Games zijn “moeilijk” omdat er uitdaging in moet zitten. Waarom zou je anders een game kopen? Om een virtuele relatie met een Sims te beginnen? LMFAO.

    Nee okΓ©, maar even over de actie games heb ik het dan; als je elk level zonder moeite te doen kan halen dan is het toch ook enorm saai? En voor de mensen die zuigen in games is er een moeitegraat systeem in vrijwel elke game, zodat je kan switchen naar een lager niveau als het je niet lukt om de game op een moeilijker niveau uit te spelen.

  63. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    En voor de mensen die zuigen in games is er een moeitegraat systeem in vrijwel elke game, zodat je kan switchen naar een lager niveau als het je niet lukt om de game op een moeilijker niveau uit te spelen.

    http://fail.brm.sk/o_rly/no-shit-sherlock.jpg

    Oohh reallyyyyyyy

  64. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    http://fail.brm.sk/o_rly/no-shit-sherlock.jpg

    Oohh reallyyyyyyy

    http://e.images.memegenerator.net/instances/400x/14978212.jpg

    Je bevestigd alleen mijn opmerking.. op een sarcastische manier… xD

  65. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    http://9gag.com/random

    Hey! Je hebt ge-lijk! xD

  66. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    http://9gag.com/random

    Hey! Je hebt ge-lijk! xD

    Klopt.

    P.S. Het zou leuk zijn als je afbeelding het deed. xD

  67. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Klopt.

    P.S. Het zou leuk zijn als je afbeelding het deed. xD

    Poterverdikkie, nou, beter voor jou dan maar xD!

    nu weer on-topic xD

  68. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Games lijken misschien makkelijker dan vroeger, doordat er tegenwoordig meer save points zitten in games. Maar zo zie je door dit topic dat het voor sommige gamers nog niet makkelijk genoeg is. Maar om dan maar meteen te gaan roepen dat de topic starter maar een andere hobby moet gaan zoeken, NEE!

    Ook ik kan de topic starter alleen maar adviseren, kijk even naar welk genre game je het beste ligt. Als ik voor mezelf spreek ben ik rete slecht in race games, of ik moet kunnen winnen door mijn tegenstanders gewoon rete hard het asfalt af te slingeren, op perfecte bochten, juiste acceleratie of snelheid zal ik in ieder geval nooit winnen! πŸ˜‰ Ik speel dan ook geen race games, ik ben er snel op uit gekeken.

    Ik speel juist weer graag sandbox games, Assassin’s Creed tot nu toe alle delen vind ik geweldig. Strak verhaal, ziet er leuk uit, makkelijk qua besturing, al vind ik Revelations absoluut minder qua besturing dan eerdere delen. Maar in deze games kun je alles op je gemak doen (op de race quests na). En daar hou ik van, filmpje kijken, verhaal lezen inclusief alle geschreven info, schatjes zoeken… 1 Nadeel de race quests voor mij… Ik doe dan ook alleen de verplichte, de rest laat ik voor wat het is!

    Uncharted I & II vond ik ook geweldig qua besturing, de monsters hadden er van mij alleen niet in gehoeven. In deel III is de besturing aardig verslechterd, waardoor de game onnodig moeilijker is gemaakt. De puzzels hadden ze in het laatste deel er el uit kunnen laten. Even na aanvang aan de puzzel krijg je de oplossing namelijk al voorgeschoteld. Leuker was geweest als ze geen oplossing geven, maar je een keuze geven of je de oplossing wilt hebben!

    YouTube is altijd handig als je echt vast zit!!!

  69. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ben het eens met Bappie-NL,

    Ook ik hou erg van sandbox games, maar ook van shooters!

    Games hebben heel vaak verschillende ”Difficculty-levels” varierend van makkelijk tot extreem moeilijk, al moet ik zeggen dat meestal het verschil is dat er meer vijanden zijn. (als je het over een shooter heb)

    Mocht iets echt niet lukken, Youtube, of google, kom je vanzelf uit bij een forum waar je meerdere opinies hoort en verschillende mogelijkheden om bepaalde opdrachten wel te behalen πŸ™‚

  70. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik speel de meeste games uit op makkelijk, waarom! gewoon omdat ik simpelweg niet genoeg tijd heb om games te spelen op normaal. Heb nog een 10tal games liggen met een gameplay van 8 tot 40 uur en 128 uur tot Skyrim. Ook moet ik veel games laten liggen in de winken. Er komen simpelweg te veel goede games uit. Ik speel ook games als Demon en Dark souls waarbij je niet kan kiezen voor makkelijk (deze 2 games staan standaard op moeilijk) .