Forum

Topic: PSN gehacked?!

Anoniem's avatar

Persoonlijk vind ik het niet raar dat PSN gehacked is, als hackers PENTAGON/CIA kunnen hacken.
Dan kan SONY voor hun fluitje van cent zijn, terwijl PENTAGON beweerd dat ze het beste security enginers hebben van de wereld.

De gerucht rondom internet voor de aanval op PSN:
De aanval was gericht op Admin Dev accounts, specifiek de PS informatie servers. Toen deze eenmaal plat lag konden de ”hackers” gratis winkelen in de PlayStation Store en hadden toegang tot informatie zoals: persoonlijke details, paswoorden, log-in geschiedenis en credit card informatie. Vooral dat laatste is natuurlijk zorgwekkend, maar alle creditcard info is gecodeerd en tot nu toe hebben ze niks te pakken te kregen daarvan.

Ook las ik dat Anonymous niet de aanval hebben gepleegt, maar zelfs geruchten rondom internet gaat dat MICROSOFT de aanval heeft gepleegt. Schijnt dat XBOX LIVE nu gratis is om meer klanten bij hun aante trekken?! Toeval?! Denkt het niet!!

Wat vinden jullie van dit toestand?! Uit jullie meningen hierzo.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 1562 XP
    dikked's avatar

    ik heb wel gehoord dat dingen als gebruikersnamen, wachtwoorden enzovoort bij Sony helemaal niet versleutelt worden.
    normaal word een bericht helemaal versleuteld zodat een hacker die jouw netwerk heeft gehackt er niks mee kan en alleen een hele lijst met rare tekens ziet.
    maar wat Sony nu doet is dat ze eigenlijk een soort text bestandje verzenden elke keer als je inlogt met je gegevens erin.
    dus iemand die jouw netwerk heeft gehackt kan heel makkelijk dat berichtje onderscheppen en heeft daarmee zo toegang tot jouw account.

  2. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Wat een bullshit topic dit, als je gewoon ff op de FP kijkt en op wat andere ps3 sites dan kom je alle info wel tegen, speculeren helpt dus echt niet want ik zou het raar vinden als amerika’s overheidsinstanties hier mee zouden bemoeien. Rare theoriën.

  3. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Wat een bullshit topic dit

    Precies, topic.
    HIER kun je EROVER gaan DISCUSSIËREN.

  4. 449 XP
    AT1LLA's avatar

    Precies, topic.
    HIER kun je EROVER gaan DISCUSSIËREN.

    Juist xShiiszlezz, Sommige mensen snap het niet…

  5. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    Elke keer als psn er lang durig uitlag had microsoft een gratis weekend oid.
    Dat is niet alleen deze keer :P.
    Is gewoon een (achterbakse) slimme tactiek.

  6. 571 XP
    r03n_d's avatar

    En daar komen de complottheorieën weer..
    MS heeft hier niks mee te maken hoor.

  7. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    maar stel nou dat er gegevens gestolen zijn en ze kunnen ze gebruiken. Je hebt bijvoorbeeld je CC gegevens op je PS3 opgeslagen en er wordt wat mee gedaan, wat kan je dan zelf doen? Ben je verzekerd? Kan je op een andere manier je CC gegevens wissen van je PS3 of je account?

  8. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Geen idee, maar dat is ook precies de reden waarom ik geen CC zal koppelen aan een dergelijk account. Heb het met iTunes ook niet gedaan.

  9. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Geen idee, maar dat is ook precies de reden waarom ik geen CC zal koppelen aan een dergelijk account. Heb het met iTunes ook niet gedaan.

    Idd mensen kunnen voor duizenden euro’s schade aanrichten. Niet koppelen, of gebruik PSN cards, met steeds een bedragje van 20 euro. Als er dan iets gebeurt is de schade tenminste beperkt.

    Microsoft doet nu idd gouden zaken aangezien sommige gamers overstappen, maar die hebben PSN echt niet gehacked hoor :p Waar heb je dat vandaan xD

  10. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Dus nu mensen even 1 week niet kunnen spelen gaan ze maar overstappen naar xbox?

    Heb alles van BartSmit

    Xbox 360 Elite 250 GB
    Webshopprijs: € 249.99
    Extra Controller misschien 45€
    Spel is denk ik COD
    COD Black Ops
    Webshopprijs: € 59,99
    COD MW2
    Webshopprijs: € 59,99

    Kosten per maand XboxLive
    € Weet ik niet
    Kosten
    ——————————
    € 415

    En dat alleen maar omdat je even een week niet kan spelen? En omdat XboxLive nu even gratis is ga je al dat geld uitgeven zodat je over een paar maand wel voor XboxLive moet betalen.

    Ik zou het niet doen.

    Wel slim van XL Jij denk een goeie deal te maken omdat het gratis internet is maar je geeft wel paar honderd euro uit. En dat komt weer in de zakken van XL.

  11. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    En dat alleen maar omdat je even een week niet kan spelen? En omdat XboxLive nu even gratis is ga je al dat geld uitgeven zodat je over een paar maand wel voor XboxLive moet betalen.

    Ik zou het niet doen.

    Nee ik ook niet maar er zijn serieus mensen die hierdoor een XBOX gaan halen… :O

  12. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Er zijn ook mensen (Bij mij in de klas bijvoorbeeld) die een RROD xbox kopen voor 10e, deze laten opknappen voor 20e, xbox gold erbij kopen en COD, zit je rond de 150e.

    Btw, xbox GOLD is per jaar zo’n 45,- dacht ik..

  13. 449 XP
    AT1LLA's avatar

    Zal nooit aan die kut joystick wennen van XBOX dus het houd zowieso voor mij op om een 1 te kopen

  14. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Ik wil sowieso niks van Micro$oft :p

  15. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Klopt het, maybe is het al gezegd maar las ik erover heen, dat Microsoft nu online gamen gratis heeft gemaakt, omdat de PS3 eruit ligt?

  16. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Klopt het, maybe is het al gezegd maar las ik erover heen, dat Microsoft nu online gamen gratis heeft gemaakt, omdat de PS3 eruit ligt?

    Klopt ja, echt achterbaks… Ze proberen er wel het maximum uit te halen, echt mensen lokken en dan straks goud-geld eraan verdienen ten koste van Sony.:p

  17. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Slim.. Maar ze moeten het meer promoten xD

  18. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    Ik heb al een xbox staan hier sinds een paar maanden en doe er nog steeds niks mee :p
    ben wel aant denken om me NAT te fixen en mw2 te halen, maar kan wel ff zonder cod :p

  19. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Microsoft heeft het echt BEROERD gedaan vergeleken Sony.

    De Xbox heeft tenslotte nog steeds een achterstand vergeleken de PS3…

  20. 449 XP
    AT1LLA's avatar

    Heb zo hekel aan MICROSOFT gekregen dat ik zelf mijn pc niet meer op WINDOWS draai!

  21. 1562 XP
    dikked's avatar

    Heb zo hekel aan MICROSOFT gekregen dat ik zelf mijn pc niet meer op WINDOWS draai!

    jij hebt echt serieus een hekel aan M$ 😛
    ik heb alleen een hekel aan de gamekant van M$
    Windows werkt voor mij nog steeds goed 😛

  22. 449 XP
    AT1LLA's avatar

    jij hebt echt serieus een hekel aan M$ 😛
    ik heb alleen een hekel aan de gamekant van M$
    Windows werkt voor mij nog steeds goed 😛

    LOL, hardcore gek 😀
    Draai al windows niet meer sinds VISTA…

  23. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    LOL, hardcore gek 😀
    Draai al windows niet meer sinds VISTA…

    Ja me too, Vista maakte mij echt helemaal GEK! Toen maar overgestapt op Linux :p

  24. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Vista maakte mij echt helemaal GEK

    Dat is niet alleen de schuld van Vista *AHUM*

  25. 571 XP
    r03n_d's avatar

    *tevreden is met w7*