Forum

Topic: sony mailt PSN leden!!

Anoniem's avatar

Heey,

Zojuist heb in deze mail van Sony gehad:


Dit is een e-mail van Sony Computer Entertainment Europe. Als je de afbeeldingen in deze e-mail niet kunt zien, kun je hier klikken

Geachte PlayStation Network/Qriocity klant:

We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:
tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
en spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om u te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.
Wij waarderen uw geduld, begrip en aardigheid terwijl wij aan het werk zijn om deze problemen zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen.

Aangezien we nog steeds de details van het incident aan het onderzoeken zijn, is het mogelijk dat wellicht een onbevoegd persoon in het bezit is gekomen van de volgende informatie die u aan ons had verstrekt: naam, adres (stad, provincie, postcode), land, e-mail adres, geboortedatum, PlayStation Network/Qriocity wachtwoord en login en gebruikersnaam/PSN online id. Het is ook mogelijk dat uw profiel-data werd verkregen, inclusief aankoop geschiedenis en factuuradres (stad, provincie, postcode) en mogelijk zijn uw PlayStation Network/Qriocity wachtwoord beveiligingsvragen ook verkregen. Als u een sub-account hebt geautoriseerd, kan dezelfde data met betrekking tot dat account verkregen zijn. Hoewel er geen direct bewijs is dat creditcard gegevens verkregen zijn op dit moment, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten.

Als u uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij u voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.

Voor uw veiligheid, raden wij u aan om bewust te zijn van email, telefoon en post scams die om uw persoonlijke of gevoelige informatie vragen. Sony zal u nooit via deze kanalen contacteren, inclusief e-mail, om uw creditcard nummer of andere identiteits informatie te vragen. Mocht u een bericht ontvangen die om persoonlijke informatie vraagt, kunt u erop vertrouwen dat deze persoon niet voor Sony werkt. Wanneer de PlayStation Network en Qriocity diensten volledig hersteld zijn, raden wij u ten strengste aan zo snel mogelijk in te loggen en om uw wachtwoord te veranderen. Verder, als u uw PlayStation Network of Qriocity gebruikersnaam of password voor andere service(s) gebruikt, raden wij u ook aan om die te veranderen.

Om uzelf te beschermen tegen mogelijke identiteitsdiefstal of andere financiële verliezen, raden wij u aan om waakzaam te blijven door uw rekening afschriften of gelijkaardige documenten te controleren. Wij betreuren het ongemak en wij danken u voor uw geduld terwijl wij ons onderzoek afronden. Onze teams werken de klok rond en services zullen zo snel mogelijk hersteld worden. Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen. Het leveren van kwaliteit en veilige entertainment diensten is onze hoogste prioriteit. Kijk a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage mocht u nog verder vragen hebben.

Hoogachtend,
Sony Network Entertainment en Sony Computer Entertainment Teams

Sony Network Entertainment Europe Limited (voorheen bekend als PlayStation Network Europe Limited) is een dochteronderneming van Sony Computer Entertainment Europe Limited, de verantwoordelijke voor verwerking van data voor PlayStation Network/Qriocity persoonlijke gegevens

*

Dit is een automatisch verzonden e-mail. Daarom kan er niet worden gereageerd op berichten die naar dit adres terug worden gestuurd.

©2011 Sony Computer Entertainment Europe.

eu.playstation.com

“”, “PlayStation”, “PlayStation Network”, “PlayStation Store”, “PlayStation Home”, “PS3”, “PSP”, “PS2” and “” are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc. All titles, content, publisher names, trademarks, artwork, and associated imagery are trademarks and/or copyright material of their respective owners. All rights reserved.

De onafhankelijke organisatie PEGI kent aan games die worden verkocht een leeftijdsbeperking toe. Ga naar www.pegi.info voor meer informatie. De leeftijdsbeperkingen geven aan voor welke leeftijd de game geschikt is.

Als je een PlayStation®Network account hebt, kun je je profiel en communicatievoorkeuren in je account aanpassen en je voor bepaalde diensten uitschrijven. Meld je hier aan.

Heb je geen PlayStation®Network-account en wil je je uitschrijven? Stuur ons dan een e-mail op dit e-mailadres.

Op PlayStation®Network, PlayStation®Store en PlayStation®Home zijn gebruiksvoorwaarden van toepassing en deze producten zijn niet verkrijgbaar in alle landen en talen (eu.playstation.com/terms). U hebt een breedband internetverbinding nodig. Gebruikers zijn verantwoordelijk voor de kosten verbonden aan de breedbandverbinding. Voor sommige content worden kosten in rekening gebracht. Gebruikers moeten 7 jaar of ouder zijn en voor gebruikers jonger dan 18 jaar is toestemming van de ouders vereist.

Prijzen, content, promoties en services zijn te allen tijde onderhevig aan wijzigingen of terugtrekkingen. Content is mogelijk niet in alle landen beschikbaar.

.

Message-Id: <[email protected]>

Weet niet of andere deze ook hebben, maar neem aan van wel!
Sorry voor fouten, getut op iPod tikt best kut!

Vincent

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 261 XP
    marcovk's avatar

    Ik heb de mail zojuist binnen gehad ja. Hadden ze wel iets eerder mogen doen. Ook al wisten ze nog niet van tevoren dat er userdata weg was.

  2. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Vrij nutteloos dit topic, dit omdat iedereen deze mail gewoon krijgt. xD

  3. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    heb hem nog niet gehad hoor.

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:
    tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
    een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
    en spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om u te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.

    LEZEN JULLIE WEL?
    Ik heb deze ook gehad, maar dat is niet zomaar een bericht.

    Anonymous heeft ALLE PS3 gebruikers gehackt, waardoor dus de username, password, credicards en shit bij hem zijn.

  5. 253 XP
    lauwie's avatar

    ik heb de mail niet gehad.

  6. 77 XP
    LaurenBots's avatar

    Ik heb de mail ook nog niet gehad..

  7. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Ik wel, is idd niet zo mooi dit. Maakt voor mij niet veel uit ofzo, maar… Ze hebben dus ook je adres gegevens, geboortedatum en naam. Daar kan ook mee gefraudeerd worden he…

  8. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik wel, is idd niet zo mooi dit. Maakt voor mij niet veel uit ofzo, maar… Ze hebben dus ook je adres gegevens, geboortedatum en naam. Daar kan ook mee gefraudeerd worden he…

    Daarom is het dus handig om je bij de eerste aanmelding, VOOR het gamen, je password te veranderen, en je gegevens te verwijderen.

  9. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    mij is tog alles fake en heb nog nooit creditcard gebruikt dus zit wel goed

  10. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    heb hem nog steeds niet ontvangen.

  11. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ik heb hem in tweevoud ontvangen lol

  12. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    LEZEN JULLIE WEL?
    Ik heb deze ook gehad, maar dat is niet zomaar een bericht.

    Anonymous heeft ALLE PS3 gebruikers gehackt, waardoor dus de username, password, credicards en shit bij hem zijn.

    Lees jij het nieuws wel eens, dit is al dagen bekend en ook dat het Anonymous niet was, FAIL xD

  13. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Lees jij het nieuws wel eens, dit is al dagen bekend en ook dat het Anonymous niet was, FAIL xD

    Goh, maar niet iedereen weet dat dan ook weer, he ! :rofl:

  14. 44 XP
    Boudewijn's avatar

    Anonymous heeft dit overigens niet gedaan, he. Maar nvm, zover ik weet zijn alleen mailtjes gestuurd naar de geraakte mensen, waaronder ik en dus een paar mensen op dit forum.

    Voor een kort overzicht van het hele gebeuren, kun je hier kijken.

    http://www.daftnews.nl/info-playstation-network

  15. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik heb nog steeds geen mail gehad van sony? zit ik zo ver achteraan het alfabet…

    edit: en ja, ik heb gekeken op het mailadres waarop ik ben aangemeld op mijn ps3 😉