Forum

Topic: Doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek over Sony en Nintendo

Anoniem's avatar

Hallo allemaal!

Ik ben Quint, hoofdredacteur bij N1ntendo.nl, en ik ben op dit moment bezig met mijn bachelor-thesis voor de opleiding Psychologie aan Tilburg University om mijn bachelor-opleiding af te ronden. Voor mijn thesis voer ik onderzoek uit. In dit onderzoek ben ik geïnteresseerd in de meningen over de game-bedrijven Nintendo en Sony. In dit specifieke geval ben ik erg geïnteresseerd in jullie mening, de Sony-liefhebbers.

Het onderzoek duurt absoluut niet langer dan twee minuten om in te vullen en je zou er mij persoonlijk enorm veel mee helpen. Daarnaast is er de kans dat het uiteindelijke resultaat hier op PSX-Sense.nl zal worden geplaatst, wat hopelijk voor interessante bevindingen zorgt. Indien je meedoet, dank ik je zeer. Ik vraag je verder het onderzoek slechts één keer in te vullen en zo eerlijk mogelijk te zijn in je antwoorden.

Klik hier om naar het onderzoek te gaan

Nogmaals alvast heel erg bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

39 reacties

  1. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Als dit je eerste postis lijke me meer spam dan echt ps3 sense member willen zijn

  2. 13 XP
    Quint's avatar

    Je hoeft niet mee te doen als je niet wil hoor. Dit onderzoek staat ook op PSFocus.nl en PS3Clan.nl. Het werd daar met open armen ontvangen.

    Sommige mensen vinden het wel leuk om vertegenwoordigd te zijn in een onderzoek :)…

  3. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    ingevuld 🙂

  4. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Wilde eerst wel mee doen maar! ‘al die vragen met ( de getoonde verkoopaantallen zouden kloppen? ) erin vind IK nergens op slaan’.

  5. 276 XP
    ClankStar's avatar

    Heb hem ingevuld :).

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Done 😉

  7. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Uuuhghhh mensen niet zeuren als je het niet in wilt vullen vul het dan niet in. De gast doet z’n bachelor onderzoek, hji zit geen reclame te maken ofzo :p

    Vond het wel vage vragen, verkoopcijfers? Boeit me echt niet zolang ik maar een PS3 heb jonge :p

  8. 13 XP
    Quint's avatar

    Het mag je totaal niks boeien, dat is niet erg ;). Thanks @ degenen die hem in hebben gevuld!

    Ik heb nog zo’n 20 mensen nodig :o!

  9. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Wow nog 20 ok mensen zegt het voort!

  10. 486 XP
    distefano's avatar

    ik had hem ook ingevuld tot op het laatste mijn mailadres gevraagd werd . dat gebeurt dus niet he.

  11. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    ik had hem ook ingevuld tot op het laatste mijn mailadres gevraagd werd . dat gebeurt dus niet he.

    Waarom niet, het is een wetenschappelijk onderzoekje. Op de universiteit bij mij gebeurt dat ook heel vaak, ze gaan je echt geen reclame sturen hoor… Er wordt professioneel omgegaan met je e-mail adres. Meestal sturen ze je een bedankje en laten je verder met rust, als je niet meer mee wilt doen aan onderzoekjes. Je hoeft niet paranoïde te doen hoor, volgens mij strooien de meeste mensen hun e-mail adres sowieso overal rond op internet, dus het is geen reden om dat onderzoek niet te versturen. Of laat jij noooooit ergens je e-mail achter…?

  12. 486 XP
    distefano's avatar

    ok , ok , ik zal het doen :$

  13. 13 XP
    Quint's avatar

    Je hoeft je e-mailadres helemaal niet achter te laten hoor als je toch aan het onderzoek mee wil doen. Als je het goed leest, staat er ook dat het optioneel is ;).

  14. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik heb ook meegedaan hoor. maar vond het wel een beetje vage vragen.

  15. 153 XP
    Olli's avatar

    Done..
    Ik dacht dat ik vaag was….maar deze vragen zijn nog vager 😛

    Er word gelukkig niet naar je CVC gevraagd hehehe

  16. 13 XP
    Quint's avatar

    Thanks! Het lijkt wellicht vaag, maar hopelijk zullen de resultaten een eye-opener zijn en daarmee wel duidelijk ;].

    Ik zoek nog 10 mensen!

  17. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    vul ik um ook wel in

    edit:
    Ben ik nu zo negatief of is dit onderzoek gewoon irritant.
    ben tot vraag 10 gekomen waarvan het het me allemaal geen zak interesseert of sony meer verkoopt of nintendo verkoopt meer of het me wat uitmaakt wie er meer verkoopt. Deel ik mee in de winst? nee dus kan me niets schelen. Ik ben voor sony omdat ik ps3 heb maar als ps3 door nintendo mensen was gemaakt was ik voor nintendo

  18. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Ik mis bij vraag 10 de optie “verkoopcijfers interesseren me niet zo”
    Dan maar “tevreden”.

  19. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    ingevuld:tease:

  20. 13 XP
    Quint's avatar

    Thanks allen!

    Ik zoek nu nog vijf mensen die het in zouden willen vullen; daarna zal ik jullie niet meer lastig vallen ;).

  21. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Even vraagje, die verkoopcijfers, klopten die eigenlijk wel, of waren deze bedacht?

  22. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Verzonnen denk ik.

  23. 13 XP
    Quint's avatar

    Die zijn verzonnen inderdaad. Er staat ook ‘stel’ en het gaat over volgende week ;]…

    Ik zoek nog 3 mensen!

  24. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik blijf er bij dat het rare vragen zijn, en zal me god niet weten wat ik in moet vullen bij de vragen ( ik voel er niks bij niet boos of teleurgesteld enz ) ‘ik zal jou er dus niet mee helpen als ik zo maar wat in vul’. Het enige wat ik wel belangrijk vind is dat Sony goede verkoop cijfers heeft, in het belang van het blijven uit komen van ps3 games en nieuwe PS consoles.

  25. 13 XP
    Quint's avatar

    Er staat duidelijk boven wat voor jou het ‘beste’ het gevoel zou beschrijven bij die specifieke vraag. Het mag dat je het allemaal onzin vindt, dat kun je ook overal aangeven.

  26. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Zo ik heb ook nog even mee gedaan 😀

  27. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Die zijn verzonnen inderdaad. Er staat ook ‘stel’ en het gaat over volgende week ;]…

    Ik zoek nog 3 mensen!

    Als er andere getallen zouden staan zou ik trouwens exact dezelfde antwoorden hebben gegeven.. Dus vraag me af hoe je hier een wetenschappelijk onderzoek van wilde maken 😉

  28. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Er staat duidelijk boven wat voor jou het ‘beste’ het gevoel zou beschrijven bij die specifieke vraag. Het mag dat je het allemaal onzin vindt, dat kun je ook overal aangeven.

    Zie nergens dat je kan aan geven dat je de vragen onzinnig of raar vind. :shifty:

    Wel jammer dat ik 9/10 onderzoeken niet in kan vullen…vind het normaal wel leuk om te doen.

    Je kunt “helemaal niet” aangeven. Dat is toch hetzelfde als je er totaal geen gevoelens bij hebt ????:
    Hoe kom je daar nu bij? Mijn gevoelen die ik er bij heb staan er niet bij. Had je niet beter meer keuze vragen kunnen gebruiken, over open vragen zal ik maar niet beginnen “dat is veel te veel werk als je zoveel mensen nodig hebt”.

  29. 13 XP
    Quint's avatar

    Je kunt “helemaal niet” aangeven. Dat is toch exact hetzelfde als je er totaal geen gevoelens bij hebt?

    Verder is dit een wetenschappelijk psychologisch onderzoek uit het boekje hoor; negen van de tien onderzoeken die je op het web leest, worden zo afgenomen.

    @r03n_d, Ik denk dat je versteld zult staan van de uitslag ;].

    Ik zoek nog twee mensen! Hopelijk is dit de laatste dag dat ik jullie lastig hoef te vallen :)!

  30. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik hoop wel dat je nog een keer de uitslag plaatst dan. 🙂
    en kan je zelf niet 2 keer dat onderzoek invullen met een andere naam 😉

  31. 13 XP
    Quint's avatar

    ik hoop wel dat je nog een keer de uitslag plaatst dan. 🙂
    en kan je zelf niet 2 keer dat onderzoek invullen met een andere naam 😉

    Uiteraard zal ik de uitslag hier plaatsen!

    En zelf invullen zou fraude zijn ;). Ik hoop hier nog drie mensen te kunnen vinden; ik heb nu 537/540 proefpersonen. Hopelijk lukt het :)!

  32. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    OOh jah, spam dit maar op allemaal sites, tuurlijk….:shitthread:

  33. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    OOh jah, spam dit maar op allemaal sites, tuurlijk….:shitthread:

    Laat hem, als jij ooit een onderzoek moet doen dan ga je dat 100% ook doen.

  34. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Uiteraard zal ik de uitslag hier plaatsen!

    En zelf invullen zou fraude zijn ;). Ik hoop hier nog drie mensen te kunnen vinden; ik heb nu 537/540 proefpersonen. Hopelijk lukt het :)!

    nu weer 3? in je vorige post zei je nog 2 😉

  35. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    :off-topic:

  36. 13 XP
    Quint's avatar

    nu weer 3? in je vorige post zei je nog 2 😉

    Ik had fout gekeken, excuses.

    Nu klopt het wel though: nog twee!

  37. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    :off-topic:

    Robbert wtf? Stop met die off topic borden, je met geen mod.

  38. 13 XP
    Quint's avatar

    En ik heb er genoeg! Heel erg bedankt @ degenen die mee hebben gewerkt!

    Ik hoop zo spoedig mogelijk een interessante uitslag te kunnen plaatsen :).

  39. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    No problem ! 😀