Forum

Topic: Beginscherm aanpassen

Anoniem's avatar

Voor een vakantiehuisje die ik verhuur heb ik een PS3 en diverse games aangeschaft. Om te voorkomen dat de originele spellen beschadigd raken heb ik de PS3 gejailbreaked en de spellen op de harde schijf geplaatst. Alles werkt prima.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat het beginscherm zodanig wordt aangepast zodat gebruikers niet bij instellingen kunnen komen. Ook is het leed niet te overzien zodra een grapjas de PS3 gaat updaten naar de nieuwste firmware.

Ook zou het handig zijn als de PS3 direct na het opstarten doorstart naar Multiman.

Weet iemand of bovenstaande mogelijk is en heeft iemand nog tips voor mij?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Voor een vakantiehuisje die ik verhuur heb ik een PS3 en diverse games aangeschaft. Om te voorkomen dat de originele spellen beschadigd raken heb ik de PS3 gejailbreaked en de spellen op de harde schijf geplaatst. Alles werkt prima.

    Nu vraag ik me af of het mogelijk is dat het beginscherm zodanig wordt aangepast zodat gebruikers niet bij instellingen kunnen komen. Ook is het leed niet te overzien zodra een grapjas de PS3 gaat updaten naar de nieuwste firmware.

    Ook zou het handig zijn als de PS3 direct na het opstarten doorstart naar Multiman.

    Weet iemand of bovenstaande mogelijk is en heeft iemand nog tips voor mij?

    Welkom op het Forum !

    Nee, volgens mij niet na mijn mening.
    Maar, je kan wel beveiligings-niveau’s instellen van 0 t/m 9, dat heeft volgens mij ook invloed op je instellingen, maar weet het niet zker.

    Dat heet volgens mij, ouderlijk toezicht.

    http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/basicoperations/parentallock.html

    Laat meer horen !

  2. 253 XP
    lauwie's avatar

    als het goed is kun je je ps3 in een ‘winkel mode’ zetten. dan krijg je net zoeiets als in een winkel: je kan niet op het psn, en je kunt niet in de instellingen. als je het uit wilt zetten moet je volgens mij een wachtwoord hebeen (natuurlijk).

    ik weet dit niet zeker, het zoiets ooit in de winkel gezien (ging ook ff op zoek) en dacht het ook ooit op mijn ps3 gezien te hebben.

  3. 2 XP
    Firepeet's avatar

    Welkom op het Forum !

    Nee, volgens mij niet na mijn mening.
    Maar, je kan wel beveiligings-niveau’s instellen van 0 t/m 9, dat heeft volgens mij ook invloed op je instellingen, maar weet het niet zker.

    Dat heet volgens mij, ouderlijk toezicht.

    http://manuals.playstation.net/document/nl/ps3/current/basicoperations/parentallock.html

    Laat meer horen !

    Met ouderlijk toezicht kan je alleen de browser uitschakelen. Daarnaast zullen huurders het wachtwoord moeten hebben omdat anders sommige spellen door hun leeftijdsaanduiding niet opgestart kunnen worden. Gaat helaas niet werken ben ik bang.

    Nu kwam ik wel dit nog op internet tegen:

    TUT] How to remove unwanted xmb icons
    well i think we all know those annoying xmb icons nobody uses
    this is a tutorial to remove them, its easy and simple!
    note: be careful in flash any bad actions may result in brick

    * ps3_blind / abestOS
    * any filemanagerSteps

    1. run your app that allows read/write to flashCode:
    2. Exit and open up your filemanagerCode:
    3. go to the directory: rw_flash/vsh/resource/explore/xmbCode:
    4. now find what icon you dont want (lets say netflix), find the .xml for itCode:
    5. Just delete it! (should make a backup first)Code:
    6. Restart PS3, DONE!

    Zegt iemand dit iets?

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    TUT] How to remove unwanted xmb icons
    well i think we all know those annoying xmb icons nobody uses
    this is a tutorial to remove them, its easy and simple!
    note: be careful in flash any bad actions may result in brick

    * ps3_blind / abestOS
    * any filemanagerSteps

    1. run your app that allows read/write to flashCode:
    2. Exit and open up your filemanagerCode:
    3. go to the directory: rw_flash/vsh/resource/explore/xmbCode:
    4. now find what icon you dont want (lets say netflix), find the .xml for itCode:
    5. Just delete it! (should make a backup first)Code:
    6. Restart PS3, DONE!

    Nee, maar als jij dat risico wilt nemen ..
    Ik zou je PS3 eerst backuppen voordat je dit gaat doen, gewoon een tip.

    Hoor wel hoe het eruit gaat zien 😉

    Succes ! 🙂

  5. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    heb Wolfpack gaming op mijn achtergrond van ps3? 😮