Forum

Topic: Online Streamen via ORB

Anoniem's avatar

Online Streamen via ORB

In deze tutorial ga ik je het opzetten van een Orb server uitleggen en tevens hoe je hiermee files naar je PS3 kunt streamen.

1) Allereerst gaan we een ORB 2.0 account maken. Dit kunnen we doen op deze website. Klik rechtsboven op “Sign In” en kies voor ORB 2.0. Volg de instructies op je scherm en maak een account aan.

2) Nu gaan we ORB downloaden wat we hier kunnen doen. Kies voor de Nederlandse versie, dat is wel zo makkelijk. Open het installatie bestand en volg de instructies op het scherm. Wanneer er gevraagd wordt om een account te creรซren kun moet je onderin selecteren dat u al een ORB account heeft, of je maakt deze aan als je dit bij stap 1 niet gedaan hebt.

3) Zoals je merkt heb je onderin een icoon erbij gekregen.

[INDENT][/INDENT]

Nu klik je met je ‘rechter-muisknop’ hierop en kies je voor ‘configuratie’.

[INDENT][/INDENT]

4) Nu kun je al je mappen selecteren die jouw media bestanden bevatten. En nog een hele leuke feature aan Orb is de TV mogelijkheid. Indien je in het bezit bent van een TV tuner kun je dit ook instellen onder het tabblad ‘TV’.

[INDENT][/INDENT]

4) Je zult nu zien dat wanneer je de website van Orb bezoekt dat en inlogt, je al je files kunt bereiken. Je kunt nu via de webbrowser van de PlayStation 3 inloggen op Orb en je bestanden bekijken en/of beluisteren.

5) Dit is echter nog niet alles van wat er allemaal mogelijk is met Orb. Op je profielpagina vindt je namelijk nog tal mogelijkheden met het programma. Denk hierbij aan TV kijken, PC Games spelen, documenten bekijken, online tv-gids, webcams etc. De mogelijkheden zijn oneindig met Orb.

Wanneer je meer wilt weten over Orb kun je altijd een kijkje nemen in de officiele forums van het programma. Verder kun je ook op je profielpagina nog uitgebreid andere dingen instellen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 356 XP
    Godfather's avatar

    Dus ik kan dan via Orb san andreas op mijn PS3 spelen..?

  2. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Hoe moet je registreren dan? K kan dat programma alleen downloaden, maar k kan geen account ofzo aanmaken. :;)

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    De snelheid zal af hangen van de PC en je internet snelheid? Dus games zullen gaan laggen?

    Voor films enzo lijkt het met wel heel handig! Bedankt!

  4. 421 XP
    Rhox's avatar

    Hetzelfde kan je doen met Logmein.com ๐Ÿ˜‰

  5. 1386 XP
    Redd's avatar

    Is dit gewoon een media streamer of?

  6. 896 XP
    WoofeR's avatar

    ik gaat dit wel na me vakantie proberen…

  7. 131 XP
    bnk90's avatar

    hier was ik al naar opzoek ik snap niks van die tversiy en die van wmp kun je niet echt kiezen welke mappen wel en welke mappen niet

  8. 1 XP
    Ronnie33's avatar

    Kan eventueel ook met Nero media home.
    Daar kan je wel kiezen welke mappen wel en niet.

  9. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dit is zeker wel een idee , maar dan heb ik nog een vraagje ,

    Kan er verder niemand anders aan in mijn gegevens?
    Zou het namelijk niet zo fijn vinden als mijn bestanden zo maar open en bloot liggen voor andere mensen.

  10. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    die plaatjes doen niet ๐Ÿ™
    hij doet al ๐Ÿ™‚
    oke kan iemand mij is even uitleggen hoe ik dus games op me ps3 speel dan ๐Ÿ˜›

  11. 36 XP
    monkD's avatar

    Doe het via de Wii, want dat kan ok. Maar hij speelt muziek niet af, hij laadt en laadt maar kom verder niks uit. Jammer want zou het wel handig vinden.