Forum

Topic: werken in de game industrie

Anoniem's avatar

Hallo πŸ™‚

ik wil later iets in de game industrie gaan doen. Maar wat het allemaal precies inhoud etc. heb ik geen goed idee van.
Weet iemand misschien wat voor richtingen er zijn wat het inhoud en wat je dan allemaal doet als werk.
Misschien kan ik me dan wat beter oriΓ«nteren

alvast bedankt he πŸ™‚

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    ja dat artikel heb ik toen ook gelezen toen het gepost werd.
    Maar wat ik zover heb kunnen vinden is allemaal dat ze er met geluk ingerold zijn.
    Maar is er geen manier om enige zekerheid te hebben?

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Vraag het anders aan een Docent van je school, neem aan dat je al op de Middelbare of hoger zit?

  3. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Wat voor schoolniveau doe je dan? Heb je al je profiel gekozen?
    In mijn geval zou informatie alleen handig zijn als vak, dat ga ik toch al kiezen.

    Maar welk deel van de game industrie bedoel je dan? Je kan daarmee heel veel kanten op zoals bij een uitgever werken en developer waar je bij beide nog heel ver kan gaan of misschien zelfs bij een bedrijf zoals sony/microsoft en dan bij het game gedeelte.

  4. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    Wat voor schoolniveau doe je dan? Heb je al je profiel gekozen?
    In mijn geval zou informatie alleen handig zijn als vak, dat ga ik toch al kiezen.

    Maar welk deel van de game industrie bedoel je dan? Je kan daarmee heel veel kanten op zoals bij een uitgever werken en developer waar je bij beide nog heel ver kan gaan of misschien zelfs bij een bedrijf zoals sony/microsoft en dan bij het game gedeelte.

    ik doe havo. profiel heb ik al gekozen Economie en maatschappij.

    Ik wil eigenlijk meer naar de developers kant gaan.
    Maar welke richtingen etc. je daar allemaal hebt en wat welke richting allemaal inhoud weet ik niet.
    Op school weten ze er eigenlijk ook niet veel over.

  5. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik zag deze week een programma over werken in de games industrie.
    dat sommige games puur natuurkunde/wiskunde zijn en weet ik het allemaal nog meer.
    was volgens mij op discovery channel, misschien dat je er iets van kan terugvinden.

  6. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    ik zag deze week een programma over werken in de games industrie.
    dat sommige games puur natuurkunde/wiskunde zijn en weet ik het allemaal nog meer.
    was volgens mij op discovery channel, misschien dat je er iets van kan terugvinden.

    oh oke thnx zal ef kijken of ik wat kan vinden

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Game tester lijkt me leuk?

  8. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    misschien heb je iets aan deze link πŸ™‚

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    www.google.nl/translate als je geen Engels kan πŸ˜‰

  10. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    schoolniveau maakt helemaal niets uit!

  11. 46 XP
    krezihenki's avatar

    Gametester is echt leuk werk!
    ik heb zelf een game mogen testen in de Alpha Fase πŸ˜€

  12. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    lijkt me wel vet ja om games te testen voor moneyyy:D

  13. 376 XP
    Mark k.'s avatar

    ik doe zelf de opleiding gamedesigner en in mijn klas zitten ook developers als je vragen hebt stel ze maar ( ik zeg niet dat ik alle vragen kan beantwoorden πŸ˜‰ )

  14. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    ik doe zelf de opleiding gamedesigner en in mijn klas zitten ook developers als je vragen hebt stel ze maar ( ik zeg niet dat ik alle vragen kan beantwoorden πŸ˜‰ )

    welk niveau doe jehh

  15. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    welk niveau doe jehh

    Als het goed is is game developper mbo niveau 4

  16. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    ik doe zelf de opleiding gamedesigner en in mijn klas zitten ook developers als je vragen hebt stel ze maar ( ik zeg niet dat ik alle vragen kan beantwoorden πŸ˜‰ )

    Will do

  17. 376 XP
    Mark k.'s avatar

    Als het goed is is game developper mbo niveau 4

    niveau 4 idd πŸ˜‰

  18. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    okee thnx

  19. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Kan iemand iets posten kwa design opleiding? Maakt niet uit welke richting.

  20. 169 XP
    nWo_Spike's avatar

    Ikzelf dacht aan hetzelfde! wat ik heb gedaan is informatica kiezen wiskunde A kiezen (Want dat was geadviseerd door een paar programmers die ik heb geinterviewd voor een schoolproject) Ook ben ik de laatste tijd bezig met programmeertalen leren! Ben nu bezig met Java, faking moeilijk om te leren!