Forum

Topic: Laptop eventueel ook voor het gamen?

Anoniem's avatar

Hi there! ;D

Ik ben deze maand op zoek naar een laptop, mijn budget ligt maximaal bij €600,-.
Nu heb ik zelf wel relatief veel verstand van computers, maar een beetje hulp mag er wel bij komen kijken.
Het moet een laptop voor school worden, maar ik wil er misschien ook weleens een spelletje op kunnen doen, gewoon voor de fun, het is geen must ofzo, maar gewoon het feit dat je een game op je laptop zou kunnen spelen kan wel leuk zijn.
Ik heb een laptop op het oog, en volgens mij is het wel een redelijk tot goede laptop:

http://azerty.nl/producten/product_detail/1238/389886/hp-pavilion-dv7-4135ed-entertainment-phenom-ii-n930-2-ghz-ram-6-gb-vaste-schijf-640-gb-dvd-rw-r-dl-dvd-ram-mo.html

Waar ik volgens mezelf op moet letten als je een laptop koopt, is:

Processor: AMD Phenom II N930 / 2 GHz ( Quad-Core )
Geheugen: 6 GB (geïnstalleerd) / 8 GB (max.) – DDR3 SDRAM ( 1 x 4 GB + 1 x 2 GB )
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5650 – 1 GB GDDR3 SDRAM
Harde Schijf: 640 GB – Serial ATA-150 – 5400 tpm

Het geheugen spreekt me wel heel erg aan, dit tref je immers niet zo snel aan in een laptop van €600,-. De videokaart is opzich ook wel redelijk goed, volgens mij, correct me if I’m wrong. Ja, harde schijf, het is wel belangrijk, maar daar heb ik wel voldoende aan. Waar ik alleen nog een beetje over inzit is de processor, ik lees op internet niet zulke hele positieve berichten over deze processor qua snelheid (en gamen), dus ik vroeg me af of dat iemand enige ervaring had met deze processor icm gamen/zwaar multitasken?

Dus ik zit gewoon een beetje te twijfelen of dat deze laptop eventueel wel games aan zou kunnen, en dan bedoel ik uiteraard geen games zoals GTA IV, nee, zoiets als:

– Need for Speed Shift / Hot Persuit
– Call of Duty MW1 of MW2?
– Racedriver: GRID

Dat soort games zou ik het liefst er wel op af willen kunnen spelen.

Alvast bedankt voor het antwoord, en als er meer informatie benodigd is: Vraag maar raak. 😉

Marco

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    laptops van jou prijs vind je overal, probleem is alleen dat deze nooit goeie specs hebben om te gamen, zeker niet de games die jij wil spelen erop, aangezien dit toch wel iets heel zwaar is, de specs die jij noemt. ga je nooit vinden in jou prijskassen. Succes

  2. 261 XP
    marcovk's avatar

    Maar die link die ik erbij zette had toch die specs voor die prijs. Ik had gewoon de gegevens even overgenomen van de website en waar ik dan het meeste op moest letten.

    Dus die laptop die in die link staat heeft precies die specs voor €600,-.

  3. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Je kan beter een normale computer kopen voor die prijsklasse, en als je er verstand van hebt, maak je eigen!
    http://www.comflex.nl/ <=== kan daar. Ik heb het ook gedaan, en het scheelt wat centjes 😉

  4. 261 XP
    marcovk's avatar

    Haha, sorry dat ik zo’n zeurpiet ben.

    Maar het moet een laptop zijn, een normale computer heb ik al, die laptop is voor school nodig, maar hij moet in het algemeen wel relatief snel zijn, en het zou een leuke extra zijn als je ook een game erop kan spelen.

  5. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    haha als je goed genoeg zoekt vind je gemakelijk een laptop met specs van tegenwoordig de enige nadeel van een laptop is dat je hem niet kunt upgraden. technologie verandert om de dag en een computer kun je altijd nieuwe onderdelen in stoppen, maar een laptop niet die moet weer vervangen worden na 5 jaar of zow, soort van wegwerp camera :p

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Dat heeft iedere computer -.-
    We hadden 2 jaar geleden een Server gekocht van 3000,- eurootjes, nu 2 jaar later is die toch weer een beetje minder.