Forum

Topic: Help met Store Download? :(

Anoniem's avatar

Hallo allemaal 🙂

Ik heb een vraagje. Ik en mij broer delen een PS3. Wij delen ook een kaart met geld, een PSN card. Die staat aan mijn broer zijn profiel gekoppeld. Nu heb ik daar laatst een spelletje van uitgezocht, gedownload op mijn broer z’n account en op mijn PSP gezet, omdat ik het graag wilde hebben. We hebben de kaart samen betaald en ik zou er dus ook van willen genieten. In het begin deed het spel het ook gewoon, geen probleem, maar 3 dagen later kon ik de game opeens niet meer spelen. Mijn PSP gaf de notificatie dat ik op mijn profiel niet de rechten had de game te spelen. Toen ik het spel van de PS3 van mijn broer zijn account kopiëerde naar mijn PSP gaf de game de waarschuwing dat mijn broer zijn rechten op de game zou verliezen (of iets dergelijks). Ik dacht geeft niks want die game is toch voor mij. Maarja ik kan hem nu dus niet meer spelen, terwijl ik er eerst 3 dagen met veel plezier mee gespeeld heb. Ik zou deze game graag uitspelen, en ik heb er in theorie ook gewoon voor betaald, dus weet een van jullie raad? Anders vind ik het zo zonde 🙁

Groetjes Nadja

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Nee, sorry nadja, weet niks.

    Succes!

  2. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Nee, sorry nadja, weet niks.

    Succes!

    Jammer 🙁 In ieder geval bedankt voor de reply 🙂

  3. 336 XP
    .Stan's avatar

    Het is een beetje raar, maar het komt er eigenlijk op neer dat je op een PSP maar content van één account kan spelen en op een PlayStation 3 content van maximaal (ik dacht) 16 accounts. (dat wil zeggen: 16 accounts op één PlayStation 3, maar één account op 5 PS3’s (sharen))

    Ik neem aan dat je niet online speelt op je PSP, dus wat je moet doen, is je PSP activeren met het account van je broer, dan kun je het spel gewoon spelen. (je mist toch geen trophies e.d., want het is een PSP). Als je nog vragen hebt of als het niet lukt, hoor ik het graag. 😀

  4. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Het is een beetje raar, maar het komt er eigenlijk op neer dat je op een PSP maar content van één account kan spelen en op een PlayStation 3 content van maximaal (ik dacht) 16 accounts. (dat wil zeggen: 16 accounts op één PlayStation 3, maar één account op 5 PS3’s (sharen))

    Ik neem aan dat je niet online speelt op je PSP, dus wat je moet doen, is je PSP activeren met het account van je broer, dan kun je het spel gewoon spelen. (je mist toch geen trophies e.d., want het is een PSP). Als je nog vragen hebt of als het niet lukt, hoor ik het graag. 😀

    😀 slim ok dan dat ga ik proberen 🙂 enneh, kan mijn broer dan tegelijkertijd online op zijn account? Jawel he?

    Heb het geprobeerd maar het werkt niet, echt heel erg vreemd… :s

  5. 336 XP
    .Stan's avatar

    Ja. 😀

  6. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Ja echt bizar ik snap er niks van 🙁 Ook wel vreemd dat ik het drie dagen gewoon kon spelen en toen ineens niet meer :'(

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Bel sony op?

  8. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Dit probleem komt wel vaker voor, kan je niks tegen doen. Je kan het alleen afspelen als je volgens mij ingelogd bent op de account van je broer, op de PS3 zijn er ook een paar dingen zoals de MAG beta, die kon je alleen met het account spelen waarvan je die gedownload had.

    Hiermee kan je dus niet sony bellen want het is geen fout, sharen is ook niet de bedoeling hé!
    Enige wat je hiertegen kan doen is voortaan je eigen PSN kaarten kopen, denk ik.

  9. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Dit probleem komt wel vaker voor, kan je niks tegen doen. Je kan het alleen afspelen als je volgens mij ingelogd bent op de account van je broer, op de PS3 zijn er ook een paar dingen zoals de MAG beta, die kon je alleen met het account spelen waarvan je die gedownload had.

    Hiermee kan je dus niet sony bellen want het is geen fout, sharen is ook niet de bedoeling hé!
    Enige wat je hiertegen kan doen is voortaan je eigen PSN kaarten kopen, denk ik.

    Ja maar ik heb niet geshared 🙁 Ook lame moet ik die game nog een keer kopen. Dat vind ik wel behoorlijk greedy :s Als ik een PS3 game op schijf koop kunnen mijn broer en ik daar wel mee spelen :p

  10. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Ja maar ik heb niet geshared

    Die staat aan mijn broer zijn profiel gekoppeld. Nu heb ik daar laatst een spelletje van uitgezocht, gedownload op mijn broer z’n account en op mijn PSP gezet

    Dit is dus wel sharen, ook al is dit ook deels jouw account, downloaden van iemands account en dat gebruiken op een ander account is ook sharen..

  11. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Dit is dus wel sharen, ook al is dit ook deels jouw account, downloaden van iemands account en dat gebruiken op een ander account is ook sharen..

    Nou vind ik niet, Sharen is meeprofiteren van iets wat iemand anders gekocht heeft, zodat je zelf niet hoeft te betalen. En als je nou zelf twee accounts hebt, is dit dan ook sharen? Share je dan met jezelf? :p

    Ik heb het trouwens op weten te lossen met een omweggetje, heb mezelf opnieuw de rechten op de game gegeven dus hier kan een slotje op en hij kan naar de prullenmand 🙂

    :lock:

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    prullenmand

    Prullenbak, kiwi!

  13. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Prullenbak, kiwi!

    Da’s toch hetzelfde man, ga eens wat nuttigs doen, zoals stofjes vangen ofzo :p

  14. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Nogmaals, het probleem is opgelost, dus het topic kan wat mij betreft weg om plaats te maken voor nieuwe topics 🙂

    :lock::lock::lock: