Forum

Topic: Dingen om te weten over BATTLEFIELD 3

Anoniem's avatar

Iedereen weet het zo ondertussen wel; Battlefield 3, een zeer lang verwachte titel onder de Battlefield fans, komt er aan. We hebben al heel wat beeld materiaal van deze game kunnen bewonderen en dit ziet er ronduit verbluffend uit. Hoewel de game er absoluut goed uit ziet, zijn de meningen over de game toch verdeeld. Dit komt mede door verkeerde opvattingen en interpretaties over de Battlefield serie. Om deze opvattingen ‘de grond in te slaan’, geef ik hier onder even wat achtergrondinfo over Battlefield en info over Battlefield 3.

Als eerst wil ik even duidelijk maken dat Battlefield 3 geen vervolg is op Battlefield: Bad Company 2, maar op Battlefield 2. Dit is een denkfout die door veel gamers word gemaakt. Hoewel beide games door EA en DICE zijn gemaakt heeft Battlefield 3 andere ‘ontwikkelaars’ (dezelfde mensen die Battlefield 2 ontwikkeld hebben) in dienst, dit zijn dus andere mensen dan die Battlefield: Bad Company, Battlefield: Bad Company 2 of Battlefield 1943 hebben gemaakt, hoewel er ook mensen zijn die ook meegeholpen hebben bij de ontwikkeling van laatst genoemde games, nu ook Battlefield 3 aan het ontwikkelen zijn. Ook is de ontwikkeling van Battlefield 3 al sinds ongeveer 2007 aan de gang, wat dus neer komt op een ontwikkeling van +/- 4 jaar. Dit vormt dus een reden waarom BFBC2 niet goed vergeleken kan worden met BF3 qua gameplay (en graphics).

Verder is het ook niet duidelijk dat Battlefield 2 van oorsprong een PC-Game is en dat Battlefield 3 dus de eerste in zijn soort is (van de ‘Battlefield X’ – Serie) die op een console zal verschijnen (hoewel er wel een afgeleide versie van Battlefield 2 voor de PS2 / XBOX te koop was). Het is dan ook zo dat de battles op de PC groter zijn als op de console, de multiplayer van de PC versie van Battlefield 3 heeft namelijk een maximum van 64-players, terwijl de Console versie maar een maximum van 24-players heeft. Nu denk je als console speler dat je (net zoals in Bad Company 1 & 2) veel moet lopen om een vijand in de game tegen te komen, maar gelukkig zal dit niet zo zijn aangezien de multiplayer-maps op de console versie zijn verkleind t.o.v. de PC versie van Battlefield 3. Dit laat niet staan dat je als jet piloot maar een klein gedeelte van de map hebt om in te kunnen rondvliegen. Als piloot van een jet heb je namelijk de originele map grote (die van de PC versie dus) om in rond te vliegen. Dit betekend dus dat de klassieke jet vs. jet dogfights gewoon kunnen blijven bestaan in Battlefield 3, net zoals dit in Battlefield 2 het geval was, over (bijna) de gehele map.

Ten slotte zijn de controls van Battlefield 3 een zeer groot discussie onderwerp. Deze zouden namelijk hetzelfde zijn als in Battlefield: Bad Company 2. Dit is niet zo, tenminste dat zeggen de ‘lucky basterds’ die op de E3 in Los Angeles de game mochten uitproberen. Ze zeggen namelijk dat de besturing van de game enorm verbeterd is t.o.v. de voorgaande Battlefield games en dat de gameplay enorm goed is, evenals de graphics van de game. Maarja, we kunnen het voor ons zelf pas echt gaan ervaren in de Open Multiplayer Beta van Battlefield 3 die te downloaden zal zijn in September dit jaar (geen exacte datum bekend). Verder zal de game in Nederland in de winkels liggen op 27 Oktober 2011.

Heb jij nog meer (feitelijke) weetjes over Battlefield 3, en wil je dit met ons delen? Laat het dan hier onder in een reactie aan ons weten! 😉

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 561 XP
    Heavenly Gun's avatar

    Dankje voor de info was wel handig 😀

  2. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    zo dan is dat ook weer duidelijk voor de meeste mensen 🙂 battlefield 3 heeft inderdaad vrijw einig te maken met de bad company reeks.
    De beelden tot nu toe zagen er super uit 🙂 alleen sommige animaties nog niet helemaal maarja daar kan nog aan getweakt worden.

  3. 18 XP
    Matisse's avatar

    Zeker duidelijke info. Dankjewel.

  4. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Wil hem eix op PC hebben 😛 Helaas niet goede PC voor 😐 Jezus wat moet je veel in huis hebben dit te kunnen spelen 😛

    Op de PS2 kon je BF2 de SP ook met zijn 2e spelen.
    Kan dat bij deze ook eigenlijk :P?

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Wil hem eix op PC hebben 😛 Helaas niet goede PC voor 😐 Jezus wat moet je veel in huis hebben dit te kunnen spelen 😛

    Op de PS2 kon je BF2 de SP ook met zijn 2e spelen.
    Kan dat bij deze ook eigenlijk :P?

    Volgens EA / DICE heeft Battlefield 3 een CO-OP modus (waarover we op de GamesCom meer zullen horen). Dus ik denk het wel 🙂

  6. 561 XP
    Heavenly Gun's avatar

    ik hoop zo erg dat op de bank met ze 2e kan spelen net als onslaught maar dat was jammer genoeg alleen online 🙁

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ik hoop zo erg dat op de bank met ze 2e kan spelen net als onslaught maar dat was jammer genoeg alleen online 🙁

    Idd, we zullen het te horen krijgen op de GamesCon 🙂 Btw lijkt me wel enorm hard; CO-OP Dogfight 😀

  8. 561 XP
    Heavenly Gun's avatar

    Idd, we zullen het te horen krijgen op de GamesCon 🙂 Btw lijkt me wel enorm hard; CO-OP Dogfight 😀

    Uhm dat spel Battlefront starwars 2 ofso iets die had dogfights in space met CO-OP dat was echt kapot leuk met mn vrienden xD

  9. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Uhm dat spel Battlefront starwars 2 ofso iets die had dogfights in space met CO-OP dat was echt kapot leuk met mn vrienden xD

    Haha, ja klopt! XD btw Starwars Battlefront 3 komt er ook aan had ik gehoord ;o daar kan je van de planeet naar de ruimte vliegen en op de planeet Ên in de ruimte vechten ofzo,, 😀

  10. 561 XP
    Heavenly Gun's avatar

    Haha, ja klopt! XD btw Starwars Battlefront 3 komt er ook aan had ik gehoord ;o daar kan je van de planeet naar de ruimte vliegen en op de planeet Ên in de ruimte vechten ofzo,, 😀

    Die ga ik dan 100% kope seriuis wanneer komt die uit?

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Die ga ik dan 100% kope seriuis wanneer komt die uit?

    Is nog niet officieel aangekondigd, hij zou eigenlijk nu al in de winkel moeten liggen, maar LucasArt heeft de release opgeschoven omdat de game nog niet goed genoeg was ofzo.. Dat laatste is een gerucht. SW: BF3 zal wel een shooter worden die zich zal kunnen meten met de andere shooters op de markt. In ieder geval qua graphics, ik heb al een filmpje van SW: BF3 gezien maar kan m helaas niet terug vinden 🙁

  12. 561 XP
    Heavenly Gun's avatar

    Ik heb ook paar filmpjes gecheckt van die spel jedi zijn is lauw haha 😛

    ontopicc : kijk dit: http://www.youtube.com/watch?v=xbW98JYSjos

    en dan op de achtergrond dit afspelen: http://www.youtube.com/watch?v=lOJqicM6x84

    BADASSS

  13. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Haha, nice! xD