Forum

Topic: Nat type 3 naar Nat type 2

Anoniem's avatar

Beste mensen,

Ik heb een probleem thuis met mijn ps3. Ik zou graag normaal online willen gamen, maar mijn netwerk houdt dat tegen.

Ik zal eerst even de situatie beschrijven zoals hij is.

Er staat een kpn experia box die signaal (via thuisnet, stopcontact) doorgeeft naar de router waar de ps3 mee in verbinding staat (een sitecom wl 534 v1001)

Op de sitecom router zitten nog een aantal pc’s aangesloten, maar de reden dat die router aanwezig is, is omdat een pc en een laptop geen verbinding kunnen maken met de experia box.

Nu had de playstation voorheen verbinding met die experia box (ook nat type 3), maar wordt dat signaal van die box nu geblokkeert of iets dergelijks (in ieder geval niet meer zichtbaar) Want als ik sitecom uit doe dan zie ik het netwerk van de experia box weer.

Nu is dus mijn vraag of iemand een oplossing weet zodat ik nat type 2 op mijn ps3 krijg. (of door middel van de experia box of door middel van de sitecom router)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, maar mocht er meer informatie nodig zijn, dan zal ik die geven.

Het online gamen is zo niet leuk, ik kan geen vrienden joinen etc.

Alvast bedankt!

Groeten,

Jelte

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 3891 XP
  2. 454 XP
    desauzenman's avatar

    of kijk welke het tegen houd dat je nat type 3 hebt en zet daar dan de juiste instellingen neer kijk hier is link: portforward.com meschien dat die link helpt

  3. 4 XP
    Jeltejansens's avatar

    ok ben erachter dat het de kpn experia box is.

    maar er is iemand langs geweest en nu is het al nat type 2 😀

    Maar alsnog geeft hij bij COD strict aan en bij fifa firewall beperkt of iets dergelijks.

    Dus hoe kan ik dit goed krijgen?

    Alvast bedankt!

  4. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    port foward:
    3658
    49152
    49154
    //

    Met die 3 poorten heb ik bij mijn router altijd open.

  5. 4 XP
    Jeltejansens's avatar

    UDP of TCP? ik heb alee naantal ports openstaan, maar nu heb ik soms open en soms ook weer strict. heel vreemd.

    Mijn router, KPN Experiabox, ondersteund geen dmz, dus dat is ook geen optie.

    Iemand nog een idee?

    Alvast bedankt!

  6. 508 XP
    MrGreen95's avatar

    ik heb allebei udp en tcp

  7. 4 XP
    Jeltejansens's avatar

    http://www.ps3news.com/forums/ps3-guides-tutorials/how-change-your-ps3-nat-type-3-nat-type-2-a-99013.html

    Alsjeblieft:bye1:

    Er staat dat ik mijn MAC adres moet opschrijven, maar niet wat ik er verder mee moet doen.

    Zou iemand dat nog kunnen uitleggen?

  8. 508 XP
    MrGreen95's avatar

    Er staat dat je de ps3 zelf een ip moet gaan geven ipv dat de router dat automatisch doet en daarvoor heb je het mac adress nodig geloof ik

  9. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    yep heb ik ook gedaan heeft bij mij geholpen.
    (heb geen kpn ding)