Forum

Topic: Playstation valt uit na random tijd van spelen

Anoniem's avatar

Hallo Forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Offroaderr al 5 jaar een Playstation fan en ik heb dan ook wel veel games verslonden. 2 Jaar terug heb ik een Ps3 SLIM gekocht vlak nadat deze gereleased werd. Hij heeft 2 jaar lang prima gefunctioneerd en ik heb er nooit problemen mee gehad tot op 1 maand geleden. Hij viel uit.. Eerst leek het op een onschuldige oververhitting, maar dat leek me vrij stug want ik had al mijn ramen open en het was ijskoud in mijn kamer…

Ik moest de stekker eruit halen en er weer opnieuw in doen om hem weer aan de praat te krijgen. Verdorie 1,5 uur later herhaald het voorgaande zich precies. Valt uit, niks geen melding, knipperend lampje(2 weken niet gebruikt) geel lampje of wat dan ook. Gewoon POEF niks meer. Ik heb alles geprobeerd wat men aanraad, stofzuigen, ff tijdje niet gebruiken9, stekker in een andere stekkerdoos doen. Maar niks heeft geholpen.. Het rare is dat hij eerst op random tijden uitviel, soms deed hij het 1 dag gewoon de hele dag, de andere dag viel ie na 30 minuten uit en weer een andere dag pas na 1 of 2 uren.

Mijn ps3 heeft altijd in goed geventileerde ruimtes gestaan. Ook als ie daar niet in stond werkte hij als een zonnetje. Nu werkt ie zelfs niet als ik hem bij het raam zet voor voldoende ventilatie.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

M.V.G

Offroaderr:D

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik denk dat je probleem in een klein iets zit, heb je de voedingskabel al eens vervangen? Wellicht zit hier misschien een breuk of iets dergelijks in.

  2. 12 XP
    Offroaderr's avatar

    Ik denk dat je probleem in een klein iets zit, heb je de voedingskabel al eens vervangen? Wellicht zit hier misschien een breuk of iets dergelijks in.

    Zijn die appart te verkrijgen of zijn die hetzelfde als ps2 ? Want die heb ik nog wel 😉

  3. 321 XP
    Gangstha95's avatar

    Zijn die appart te verkrijgen of zijn die hetzelfde als ps2 ? Want die heb ik nog wel 😉

    Maar je kan alsnog gewoon gamen? (Kort dus)

    Vreemd, misschien zijn dit de voorteken voor een YLOD?

  4. 12 XP
    Offroaderr's avatar

    Maar je kan alsnog gewoon gamen? (Kort dus)

    Vreemd, misschien zijn dit de voorteken voor een YLOD?

    Ja korte periodes van 30 minuten tot 1 uur, verder krijg ik geen lampjes, geen piepjes, geen meldingen, helemaal niks… Het is gewoon POEF niks meer.

    EDIT: Ik heb een nieuwe voedingskabel gebruikt maar heb nog steeds last van het probleem!!

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ja korte periodes van 30 minuten tot 1 uur, verder krijg ik geen lampjes, geen piepjes, geen meldingen, helemaal niks… Het is gewoon POEF niks meer.

    EDIT: Ik heb een nieuwe voedingskabel gebruikt maar heb nog steeds last van het probleem!!

    Hmm, gebruik je een stekkerdoos?

  6. 501 XP
    nWo_VuistInSter's avatar

    Mmmmh wel raar dattie het ineens zo raar doet. Heb je iets veranderd aan je opstelling? Zo ja, draai dat dan terug. Misschien zijn er een paar plaatjes aan elkaar gesmolten in die PS3, maar daar krijg je meestal YLOD van. Of dan gaat ie echt niet meer aan. Heb je hem open gemaakt? Misschien zit er wel een grote haarbal in :p Klinkt gek maar stofzuigen helpt dan niet.

  7. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Mmmmh wel raar dattie het ineens zo raar doet. Heb je iets veranderd aan je opstelling? Zo ja, draai dat dan terug. Misschien zijn er een paar plaatjes aan elkaar gesmolten in die PS3, maar daar krijg je meestal YLOD van. Of dan gaat ie echt niet meer aan. Heb je hem open gemaakt? Misschien zit er wel een grote haarbal in :p Klinkt gek maar stofzuigen helpt dan niet.

    Hoe krijg jij een haarbal in je PS3? xD

  8. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Misschien is het je voeding of iets dergelijks.

    dit is een nieuwe power supply voor de slim

    dit is een power switch voor je ps3

    Je zou het kunnen proberen, het is niet zo dat het erg veel geld is 🙂

  9. 12 XP
    Offroaderr's avatar

    Hmm, gebruik je een stekkerdoos?

    Ja, maar er zitten andere apparaten in en die werken wel gewoon (zoals deze laptop)

  10. 12 XP
    Offroaderr's avatar

    Sorry voor de dubbelpost maar ik ben erachter gekomen dat mijn voeding stuk is, ik bestel dus gewoon een nieuwe voeding en dan moet het probleem opgelost zijn! Iig bedankt voor jullie hulp allemaal!!

    En @ Wouter1980 moet die powerswitch erbij?

  11. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    okee,mooi dat het is opgelost=)

  12. 2 XP
    Marnixzio's avatar

    Beste leden,

    Mijn naam is marnix en mij playstation 3 valt steeds uit. Dit gebeurd ongeveer elke half uur of kwartier.
    Ik heb alles doorlopen. Een nieuwe kabel, The playstion Fan test, helemaal gereset, maar niets holp. Kan een van jullie misschien mij vertellen wat ik moet doen. En ik ben ook het bonnentje kwijt dus mijn garantie is weg. Ik heb ook het gevoel dat mijn playstation minder energie ofzo doorgeeft aan beeld, omdat mij beeld minder fel opeens is. HELP. Ik las net ook iets over een nieuwe voeding??/

    Groeten MARNIX

  13. 12 XP
    Offroaderr's avatar

    Beste leden,

    Mijn naam is marnix en mij playstation 3 valt steeds uit. Dit gebeurd ongeveer elke half uur of kwartier.
    Ik heb alles doorlopen. Een nieuwe kabel, The playstion Fan test, helemaal gereset, maar niets holp. Kan een van jullie misschien mij vertellen wat ik moet doen. En ik ben ook het bonnentje kwijt dus mijn garantie is weg. Ik heb ook het gevoel dat mijn playstation minder energie ofzo doorgeeft aan beeld, omdat mij beeld minder fel opeens is. HELP. Ik las net ook iets over een nieuwe voeding??/

    Groeten MARNIX

    Topicjatter :’) Nee grapje.

    Ik heb hem momenteel weg naar een vriend van mij voor reparatie, hij schaft een nieuwe voeding aan en zet hem erin. Als ik meer weet (Heb hem wss morgen of zondag weer terug) dan zal ik hier weer even posten dan weet je of het geholpen heeft 😉

    Je mag me ook even emailen als je niet constant wil kijken, dan kan ik je even sturen als ie gerepareerd is: [email][email protected][/email]

  14. 2234 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Je moet je ps3 ook goed afstoffen hea!!

  15. 2 XP
    Marnixzio's avatar

    Je moet je ps3 ook goed afstoffen hea!!

    Bedoel je van buiten??? ik zeg net ook dat ik de ps3 fan test heb gedaan, dan is ie toch wel schoon genoeg, en door een beetje stof gaat hij heus niet uitvallen elke keer 🙂

  16. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Heb ik in de zomer wel wat vaker last van. Dan begint die te blazen niet normaal. Heel af en toe valt die uit. Maar de fan gaat als een gek tekeer.

  17. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Heb ik in de zomer wel wat vaker last van. Dan begint die te blazen niet normaal. Heel af en toe valt die uit. Maar de fan gaat als een gek tekeer.

    Heb ik ook maar is nog nooit uitgevallen

  18. 1 XP
    TLB's avatar

    Ik heb dit probleem ook en wil dus ook het voedingselement vervangen. Is er nog iets waarbij ik moet letten bij de koop hiervan?

  19. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Bij mij nog nooit gebeurd, alleen soms geluiden maar volgens mij is dat normaal.

  20. Anoniem -
    80.113.168..xxx's avatar

    Wat moet je doen als je PlayStation random uitvalt