Forum

Topic: 1080P compitabele spellen worden automatisch in 720P Afgespeeld??

Anoniem's avatar

Hallo allemaal!
Onlangs heb ik een Full HD TV gekocht van het merk Sony (KDL32BX400). Mooie televisie en werkt perfect.
De meeste PS3 spellen zijn in 720P. Maar ik heb o.a. Skate 3 en Saints Row 2 die in 1080P kunnen worden afgespeeld.
Maar als ik deze spellen start, zie ik rechtsboven op mijn TV dat ze worden afgespeeld in 720P?
En dat terwijl ik bij mijn HDMI Instellingen 720P, 1080I en 1080P heb aangevinkt?
Nu is mijn vraag: Hoe kan het dat spellen in 720P worden afgespeeld terwijl dit ook kan in 1080P? (en ik heb deze wel aangevinkt bij de instellingen) .
Ik weet dat je ”ALLE” spellen in 1080P kan spelen door alleen deze aan te vinken bij de instellingen. Maar sommige spellen zoals Little Big Planet worden dan weer in 576P afgespeeld? En dat is nou ook weer niet de bedoeling…
Alvast bedankt voor de reacties !

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Dit is de keuze die de PS3 zelf maakt, het is namelijk soms zo dat 720p er mooier uitziet dan 1080p omdat spellen het niet native ondersteunen en gewoon pixels opblazen. Overigens moet je 1080i wel even uitzetten.

  2. 18 XP
    FR010's avatar

    Oké bedankt!
    Dan weet ik dat ook weer.
    Vond het een beetje raar omdat iedereen zegt dat 1080P mooier is.

  3. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    ja maar soms kan het dat gewoon niet aan dus daarom

  4. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Oké bedankt!
    Dan weet ik dat ook weer.
    Vond het een beetje raar omdat iedereen zegt dat 1080P mooier is.

    Is het ook

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Is het ook

    Hoeft niet per definitie, als je 720p opblaast naar 1080p, kan native 720p mooier zijn. Met films speelt ook nog eens de bitrate een factor.

  6. 12 XP
    Offroaderr's avatar

    Ligt ook aan je TV scherm denk ik, sommige spellen speelt ie bij mij op mijn eigen tv (22 inch) af in 720p terwijl hij er op de grotere (33 inch) voor kiest om wel voor de volle 1080p te gaan..

  7. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ligt ook aan je TV scherm denk ik, sommige spellen speelt ie bij mij op mijn eigen tv (22 inch) af in 720p terwijl hij er op de grotere (33 inch) voor kiest om wel voor de volle 1080p te gaan..

    Is ie hd ready die kleine of full hd

  8. 1992 XP
    elazzja's avatar

    De games die echo Full HD ondersteunen worden ook in Native 1080p afgespeeld zoals bij Gran Turismo 5, Wipeout HD, verscheidene PSN games/remakes. Nu zijn er ook games zoals GTA IV/expansions waarop op de achterkant staat dat je in 1080p kan gamen. Weliswaar kiest mijn PS3 ( aan een 40″Bravia) er ook voor om GTA in 720p te draaien. Dit komt natuurlijk omdat die resoluties op het doosje niet native zijn en de game wordt als het ware upgescaled als je het forced door de opties 720p en 1080i uit te zetten in de PS3 instellingen. Het verschil zit er niet in en je moet telkens van instellingen veranderen als je wilt dat de 720p games niet op 576p worden afgespeeld.

    Dus in het kort: Laat de instellingen zoals ze zijn en de echte 1080p games zullen op 1080p worden afgespeeld. De wannabee 1080p’ers krijgen een 720p behandeling voor hun eigen veiligheid :p

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    En nu heb ik een andere vraag los van dit topic;
    Mijn neef heeft een LG Full HD tv, weet niet welk type precies, maar ik nam is mijn PS3 mee, en toen had de tv gek genoeg vertraging van een halve seconde waar ik me dood aan ergerde. Hoe zou dat kunnen komen?

    Hij heeft het op 480p evenerg alsop 1080p.

    Thuis geen last.