Forum

Topic: PS3 linken met PC?

Anoniem's avatar

Hey ik heb een vraagje.
Ik heb de laatste tijd wel vaker gelezen over crashes van de PS3.
Dat al je savegames verloren gaan , of dat je de PS3 moet terugsturen waarna je een nieuwe terug krijgt zonder jouw eigen savegames.

Om dit te kunnen verkomen wil ik backups maken van alle bestanden op mn Playstation3. Ik heb een USB-Stick van 4GB, maar die is veel te klein voor alles in 1x te doen, en om heen en weer te blijven lopen tussen PC en PS3 met mn stickie duurt te lang.

Is er een mogelijkheid om mijn PS3 te linken door middel van een kabel met mn PC om zo alles van mijn PS3 te kopieeren via en naar mijn PC ??
Mijn PC en PS3 zijn al beide aangesloten op dezelfde router met een kabel.

Als dit mogelijk is ,Zouden jullie van PS3-Sense er een tutorial over kunnen maken??

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    ik had het gelezen van die mediaservers met foto’s muziek en filmpjes , maar kan dit btw ook met bestanden??

  2. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    ik had het gelezen van die mediaservers met foto’s muziek en filmpjes , maar kan dit btw ook met bestanden??

    Volgens mij niet :rasta:

  3. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Is het mogelijk om je HD eruit te halen en deze op de pc aan te sluiten?

  4. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als je een externe hdd case hebt kan dat, de schijf in je ps3 gebruikt gewoon normale SATA verbindingen.

    Moet je hem wel even van die bracket afschroeven natuurlijk, wat ik overgens heb laten doen.. Sjezus wat zitten die schroefjes vast..

  5. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    hoezo een hdd case, deze heb ik trouwens, maar je kan hem toch ook gewoon ff in je pc hangen, als het echt nodig is. Ik heb het allemaal niet nodig, vroeg het me gewoon af.

  6. 498 XP
    PkertNL's avatar

    hoezo een hdd case, deze heb ik trouwens, maar je kan hem toch ook gewoon ff in je pc hangen, als het echt nodig is. Ik heb het allemaal niet nodig, vroeg het me gewoon af.

    Ik geloof dat het niet kan, want de hdd van de PS3 is encrypted ( je PC kan hem niet lezen).

  7. 454 XP
    arwin1993's avatar

    Ik geloof dat het niet kan, want de hdd van de PS3 is encrypted ( je PC kan hem niet lezen).

    je zijn volgensmij al wel programma’s voor maar je pc zal eerst vragen om hem te formateren

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    maar het is dus niet mogelijk om gewoon mn pc te linken met mn ps3 d.m.v een kabel?
    lan verbinding , of met een usb kabel ?

  9. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Denk t niet, of je zou een uitwisselings programma moeten hebben, zowieso..om je PC de PS3 te laten herkennen.

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik geloof dat het niet kan, want de hdd van de PS3 is encrypted ( je PC kan hem niet lezen).

    Zo gauw je je HDD van je PS3 aan je pc hangt moet je hem formateren. Je kan dus geen backup maken dan.

    maar het is dus niet mogelijk om gewoon mn pc te linken met mn ps3 d.m.v een kabel?
    lan verbinding , of met een usb kabel ?

    Nope kan niet.

    ik had het gelezen van die mediaservers met foto’s muziek en filmpjes , maar kan dit btw ook met bestanden??

    Dat is alleen om media bestanden te streamen naar je PS3. Niet andersom…

    Ik geloof dat je via YDLinux een exacte HDD kopie kan maken.

  11. 110 XP
    Marshall's avatar

    Ik ben het ook aan het proberen geweest om via mijn netwerk op de harde schijf van mijn PS3 te komen. Dit is me via het IP adres en de Netwerknaam van mijn PS3 nog niet gelukt. Ook vind mijn PC hem niet in mijn netwerklokaties. Maar blijven proberen dus :S

  12. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Is het ook niet mogelijk met Acronis True Image? Je maakt dan gewoon een hele kopie van de harde schijf, zonder hem te hoeven formatteren. Je kan hem dan niet inlezen, maar je kan wel alles terugzetten en backuppen geloof ik. Als iemand dat programma heeft, moet je dat eens proberen. (kan ook via de illegale weg zoals hier;))

  13. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Is het ook niet mogelijk met Acronis True Image? Je maakt dan gewoon een hele kopie van de harde schijf, zonder hem te hoeven formatteren. Je kan hem dan niet inlezen, maar je kan wel alles terugzetten en backuppen geloof ik. Als iemand dat programma heeft, moet je dat eens proberen. (kan ook via de illegale weg zoals hier;))

    Kan dus niet illegaal via hier.

  14. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Kan dus niet illegaal via hier.

    Ik bedoel dat programmaatje illegaal downloaden. Probeer het eens! Ik ben heel erg benieuwd!

  15. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik bedoel dat programmaatje illegaal downloaden. Probeer het eens! Ik ben heel erg benieuwd!

    Ja, ik ook, jij zegt dat kan hier, dus niet, illegaal is verboden, en mag dus hier niet over gesproken worden, ik heb de software wel, maar geen mogelijkheid om me hd aan te sluiten op me laptop.

  16. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Jammer. En inderdaad illegaal mag niet.

  17. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Het makkelijkste om te doen is via een externe hardeschijf via usb.
    De ps3 zet daar dan gewoon een backup van de ps3 hdd op.

    Vervolgens kan je die hele map wel op je pc zetten om te bewaren.
    De map heet gewoon ps3.Dus als je geen externe schijf hebt kan je mischien bij iemand in je vriendenkring er 1tje lenen.
    Zo heb ik 2 backups gemaakt , altijd safe (h)