Forum

Topic: Battlefield 3 – Input Lag (FIX!!)

Anoniem's avatar

Hoi iedereen

Wat ik persoonlijk zeer vervelend vindt aan Battlefield 3 is de input lag..
Mensen die niet weten wat het is, zie dit: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=9P6MiSnTFgg

Nu heb ik een manier gevonden om dat probleem van de kaart te vegen, het enige wat je moet doen is… Spelen in 576p. Hiervoor moet je dus je beeldscherminstellingen aanpassen en enkel 576p aanvinken..
Natuurlijk heb je hierdoor minder goed beeld, maar je gaat wel zien dat de input lag WEG is!! Mijn kill/death ratio liggen nu VEEL hoger en snipen is VEEEL makkelijker oftewel beter..

Geen getreur, DICE weet naart schijnt al van het probleem en proberen het op te lossen.
Maar voorlopig raad ik iedereen aan om te gamen in 576p !!

Groetjes

(Deze lag is denk ik enkel op de PS3)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

44 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb er ook last van maar ik ga niet gamen op zo’n lage resolutie.. 😛 En heb nu al vrij hoge K/D en W/L 🙂

  2. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Ik heb er ook last van maar ik ga niet gamen op zo’n lage resolutie.. 😛 En heb nu al vrij hoge K/D en W/L 🙂

    Nee, maarja, ik zou zeggen probeer het eens :). Het valg nog mee op die resolutie eigenlijk… Een maat had het niet eens direct door..
    Het speelt ZALLLIIIGG.. Als ze dat patchen bij de volgende patch, ben ik reuzeblij… Maar misschien moet iemand dit maar eens herschrijven en op de voorpagina zetten, want veeel mensen willen dit weten… Mn maten doen mij al na, en ze vinden het ook veel plezanter.. Het is een tijdelijke fix.. Grtz

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nee, maarja, ik zou zeggen probeer het eens :). Het valg nog mee op die resolutie eigenlijk… Een maat had het niet eens direct door..
    Het speelt ZALLLIIIGG.. Als ze dat patchen bij de volgende patch, ben ik reuzeblij… Maar misschien moet iemand dit maar eens herschrijven en op de voorpagina zetten, want veeel mensen willen dit weten… Mn maten doen mij al na, en ze vinden het ook veel plezanter.. Het is een tijdelijke fix.. Grtz

    Ok, ik zal het straks dan wel ff proberen.. 😛

  4. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ok, kerel, je hebt gelijk. XD Het ziet er op 576p idd alsnog wel goed uit (behalve de tekst enzo) en heb nu nog betere K/D elke pot. 😛 Qua graphics ziet BF3 op 576p er als MW2 (of MW3) uit. 🙂

  5. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Ja inderdaad.. Bij 576p zitten alle grafische elementen er nog steeds in.. De resolutie is gewoon wat lager, waardoor de tekst idd minder goed leesbaar is.. Ben blij dat je het geprobeert hebt Patty 😉 !

  6. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ja inderdaad.. Bij 576p zitten alle grafische elementen er nog steeds in.. De resolutie is gewoon wat lager, waardoor de tekst idd minder goed leesbaar is.. Ben blij dat je het geprobeert hebt Patty 😉 !

    Precies. En ik ben ook blij dat ik het geprobeerd heb, Danku. xD Het speelt echt heel wat vlotter en soepeler zo. 😛

  7. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Hehe, vind ik dus ook ! Daarom vind ik ook dat het op de voorpagina moet staan :p…. Zodat iedereen het weet :). Maarja, wij kunnen alvast verder! Greetz

  8. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    [quote]Ok, kerel, je hebt gelijk. XD Het ziet er op 576p idd alsnog wel goed uit (behalve de tekst enzo) en heb nu nog betere K/D elke pot. 😛 Qua graphics ziet BF3 op 576p er als MW2 (of MW3) uit. :)[dk

  9. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ok, kerel, je hebt gelijk. XD Het ziet er op 576p idd alsnog wel goed uit (behalve de tekst enzo) en heb nu nog betere K/D elke pot. 😛 Qua graphics ziet BF3 op 576p er als MW2 (of MW3) uit. 🙂

    ik vind mw2 beter uitzien als bf3, de engine ziet er gewoon veel gladder en strakker uit. bij bf3 is het allemaal wel mooi maar tog te blokerig. Kan zijn dat ik de enige ben, maar ik vind mw2 egt facking mooi uitzien vergeleken met bf3. Btw zal die 576p trucje ookwel evve proberen kan ik meteen recorden :p en wanneer kwam die hd text pack nou uit?

  10. 537 XP
    CREATIVETRIANGLE's avatar

    @ bloodlykill

    Die HD texture pack zit al bij de game.. hij instaleerd hem automatichs als je genoeg ruimte hebt op de ps3

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ik vind mw2 beter uitzien als bf3, de engine ziet er gewoon veel gladder en strakker uit. bij bf3 is het allemaal wel mooi maar tog te blokerig. Kan zijn dat ik de enige ben, maar ik vind mw2 egt facking mooi uitzien vergeleken met bf3. Btw zal die 576p trucje ookwel evve proberen kan ik meteen recorden :p en wanneer kwam die hd text pack nou uit?

    Dat ligt dan vast aan jouw TV want BF3 op de PS3 ziet er bij mij toch echt veel mooier uit als MW2. xD Nee serieus, echt heel veel mooier. 😛

  12. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Dat ligt dan vast aan jouw TV want BF3 op de PS3 ziet er bij mij toch echt veel mooier uit als MW2. xD Nee serieus, echt heel veel mooier. 😛

    Jaa, ma ik begrijp hem wel… Het ligt eraan wat JIJ van de graphics verwacht, of beter gezegt, waar jij heen kijkt wanneer je gamed.. Sommige kijken meer dan de visuals, de animaties die werkende zijn op het scherm, lichteffecten, geluiden… Andere kijken meer naar de vlotheid van het spel, de duidelijkheid (blokkerig of niet), of het 60 fps of 30 fps is…

    Ikzelf vind Modern Warfare series beter dan BF3.. Ik hou van arcade games, en de graphics van COD passen daar perfect bij! Maar BF3, vind ik dan ook fijn, omdat het om puur realisme gaat, je speelt als een soldaad.. Dat is ook fijn. Je kan ze moeilijk vergelijken, maar ze leggen allebei de nadruk op iets anders.. Je houd ervan of niet, het is gwn smaak.

    Het is zoals Gran Turismo vergelijken met Need for Speed… Moeilijk.

  13. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Feitelijk gezien zijn de graphics gewoon beter xD (heeft niks met FPS te maken) ik bedoel, logisch toch? Het is een high-end engine VS een 4 jaar oud engine 😛

  14. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Feitelijk gezien zijn de graphics gewoon beter xD (heeft niks met FPS te maken) ik bedoel, logisch toch? Het is een high-end engine VS een 4 jaar oud engine 😛

    wat boeit dat nou als ik nu een crappy engine maak, betekent het tog niet dat tie mooier is dan alle engine’s op de markt. cod engine is gewoon 10x mooier voor mij bf3 lijkt me tog egt te blokerig ( geloof je m niet? ga naar een boom en kijk de schaduw van de bladeren, anders maak ik wel een video laat ik het zien. je ziet gewoon die randen) trouwens ik vind bf3 net als moh uitzien

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    wat boeit dat nou als ik nu een crappy engine maak, betekent het tog niet dat tie mooier is dan alle engine’s op de markt. cod engine is gewoon 10x mooier voor mij bf3 lijkt me tog egt te blokerig ( geloof je m niet? ga naar een boom en kijk de schaduw van de bladeren, anders maak ik wel een video laat ik het zien. je ziet gewoon die randen) trouwens ik vind bf3 net als moh uitzien

    Heb je de HD pack wel geïnstalleerd?

  16. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Heb je de HD pack wel geïnstalleerd?

    Indd ik snap echt niet wat ilias bedoeld …. Zie je ook vierkant bloed xD

  17. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Indd ik snap echt niet wat ilias bedoeld …. Zie je ook vierkant bloed xD

    Ja echt.. xD BF3 ziet er toch echt heel veel beter uit. Toch? 😛

  18. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Uitermate!

  19. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Heb je de HD pack wel geïnstalleerd?

    nee? ik heb gewoon de spel er in gedaan, moest ik iets kleins downloaden patch dacht ik that’s it. hoe download ik die hd pack dan?

  20. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    nee? ik heb gewoon de spel er in gedaan, moest ik iets kleins downloaden patch dacht ik that’s it. hoe download ik die hd pack dan?

    Je moest dus geen 1135 MB (ofzo) installeren? Dat is die HD-pack namelijk.. Het kan zijn dat je PS3 ‘m niet geïnstalleerd heeft omdat je te weinig ruimte hebt..

  21. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Shit happends…

  22. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Jongens, laten we het ontopic houden. Over graphics kan je lullen in het BF3 topic.

  23. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Jongens, laten we het ontopic houden. Over graphics kan je lullen in het BF3 topic.

    Dit gaat toch juist over de grfx van de input lag als je die downgrade….

  24. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Je moest dus geen 1135 MB (ofzo) installeren? Dat is die HD-pack namelijk.. Het kan zijn dat je PS3 ‘m niet geïnstalleerd heeft omdat je te weinig ruimte hebt..

    neej, heb hem dan wel dacht dat het 6gb was vandaar.
    @mod is me laatste post sorry voor de overlast

  25. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Wie heeft het nog geprobeert? Om BF3 te spelen op 576p?
    Zo ja: how do you feel? :p
    Zo nee: TRY IT!

    😉

  26. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    neej, heb hem dan wel dacht dat het 6gb was vandaar.
    @mod is me laatste post sorry voor de overlast

    Hmmm, oké. Maar raar dat je BF3 er slechter uit vind zien als MW2… Dat klopt namelijk echt helemaal niet als je het mij vraagt. xD

  27. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Hmmm, oké. Maar raar dat je BF3 er slechter uit vind zien als MW2… Dat klopt namelijk echt helemaal niet als je het mij vraagt. xD

    Ik hou gewoon van gladder beeld, en je moet eerlijk toegeven dat dat niet is in bf3. Zelfs de top commentators zeggen het, dus ik ben niet de enige

  28. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik hou gewoon van gladder beeld, en je moet eerlijk toegeven dat dat niet is in bf3. Zelfs de top commentators zeggen het, dus ik ben niet de enige

    Hoe bedoel je “gladder beeld” ? 😛

  29. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Hoe bedoel je “gladder beeld” ? 😛

    Gebouwen, ground, cars etc etc

  30. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Gebouwen, ground, cars etc etc

    Hmmm.. Maybe, maar dat komt dan omdat “alles” kapot kan in BF3, en elke animatie anders is. En dat is niet zo in CoD. Ook zijn de landschappen in BF3 veel groter waardoor de grafische kracht verdeeld word, en niet alles er even goed uit ziet. Aka de reden waarom UC3 betere Graphics heeft. In UC3 hoeft het Engine bijvoorbeeld alleen een gang en een paar kamers van grafische pracht te voorzien. In BF3 is dat het hele level, dus dan is niet alles even mooi. Zo is dat ook het geval met MW2, hoewel ik zelf persoonlijk BF3 er nog steeds veel realistischer en veel mooier uit vind zien als MW2.

  31. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Hmmm.. Maybe, maar dat komt dan omdat “alles” kapot kan in BF3, en elke animatie anders is. En dat is niet zo in CoD. Ook zijn de landschappen in BF3 veel groter waardoor de grafische kracht verdeeld word, en niet alles er even goed uit ziet. Aka de reden waarom UC3 betere Graphics heeft. In UC3 hoeft het Engine bijvoorbeeld alleen een gang en een paar kamers van grafische pracht te voorzien. In BF3 is dat het hele level, dus dan is niet alles even mooi. Zo is dat ook het geval met MW2, hoewel ik zelf persoonlijk BF3 er nog steeds veel realistischer en veel mooier uit vind zien als MW2.

    Idd, ik vind bf3 ook veel realistischer uitzien, maar mw vind ik wel mooier.

    Ps: die gelul over dat mw een oud engine gebruikt is bullcrap, die engine word alsmaar getweaked. Geloof me fb2 is ook een getweakte versie van fb1

  32. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Idd, ik vind bf3 ook veel realistischer uitzien, maar mw vind ik wel mooier.

    Ps: die gelul over dat mw een oud engine gebruikt is bullcrap, die engine word alsmaar getweaked. Geloof me fb2 is ook een getweakte versie van fb1

    Ok, dat is dan jou mening, en ik denk dat je daar ook bijna alleen in bent. 😛

    Het is gewoon niet goed dat een mega bekende game als CoD 4 jaar achter elkaar hetzelfde engine gebruikt. Tuurlijk word het engine elke keer wat getweaked, maar ze geven ons geen nieuw, grafisch prachtig, engine en dat had ik nou juist wel verwacht met MW3.. Het enige voordeel dat ze elke keer hetzelfde engine gebruiken is dat er dan amper geen bugs in de game zitten. FB2.0 is geen getweakte versie van FB1.0. 😉 Aan Frostbite 2.0 en Battlefield 3 waren ze al bezig toen CoD4 op de markt kwam, 4 jaar geleden dus. 🙂

  33. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ok, dat is dan jou mening, en ik denk dat je daar ook bijna alleen in bent. 😛

    Het is gewoon niet goed dat een mega bekende game als CoD 4 jaar achter elkaar hetzelfde engine gebruikt. Tuurlijk word het engine elke keer wat getweaked, maar ze geven ons geen nieuw, grafisch prachtig, engine en dat had ik nou juist wel verwacht met MW3.. Het enige voordeel dat ze elke keer hetzelfde engine gebruiken is dat er dan amper geen bugs in de game zitten. FB2.0 is geen getweakte versie van FB1.0. 😉 Aan Frostbite 2.0 en Battlefield 3 waren ze al bezig toen CoD4 op de markt kwam, 4 jaar geleden dus. 🙂

    als je tegen mij zegt “geen nieuwe engine” zie ik het als een engine die vanaf de bodem is gedisgned, iets wat fb2 niiet is.

    btw frostbite 1.5 en 2.0 is geen groot verschil. Ik heb moh en bf3 en vind de lightning en graphs even goed uitzien. Zie me niet aan als een cod fan want ik heb al vele games van dice gekocht, meer dan van activision

  34. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Speel COD4 en speel dan MW3 ! Ziet er veeel beter uit! Dus het is zeeeker wel beter geworden dan 4 jaar geleden…… Ook veel reporters zeggen: Waaaw MW3 ziet er veel beter uit dan MW2, we didn’t expect that…

  35. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Speel COD4 en speel dan MW3 ! Ziet er veeel beter uit! Dus het is zeeeker wel beter geworden dan 4 jaar geleden…… Ook veel reporters zeggen: Waaaw MW3 ziet er veel beter uit dan MW2, we didn’t expect that…

    ik vind dat de fb 2.0 engine maar veel te veel gehyped werd door ea.

  36. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    als je tegen mij zegt “geen nieuwe engine” zie ik het als een engine die vanaf de bodem is gedisgned, iets wat fb2 niiet is.

    btw frostbite 1.5 en 2.0 is geen groot verschil. Ik heb moh en bf3 en vind de lightning en graphs even goed uitzien. Zie me niet aan als een cod fan want ik heb al vele games van dice gekocht, meer dan van activision

    ? FB2.0 is “vanaf de bodem” gedesigned? 4 Jaar geleden begonnen ze het te bouwen? Lol.

    Er is ook wel groot verschil in de Graphics hoor, er zijn heel veel technologieën gebruikt die niet gebruikt werden in FB1.5. Maar helaas komen die dingen niet 100% tot uiting in BF3 op de consoles, maar als je op de PC speelt zie je echt wel een enorm groot verschil.

    En ik zie juist geen verbetering in de Graphics van MW3 vergeleken met MW2, maar dat klopt ook, want Robert Bowling heeft zelf gezegd dat ze de Graphics niet echt verbeterd hebben. Maar ik ben geen CoD hater ofzo, absoluut niet, ik heb meer CoD games gekocht dan BF games. 😛

  37. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    ? FB2.0 is “vanaf de bodem” gedesigned? 4 Jaar geleden begonnen ze het te bouwen? Lol.

    Er is ook wel groot verschil in de Graphics hoor, er zijn heel veel technologieën gebruikt die niet gebruikt werden in FB1.5. Maar helaas komen die dingen niet 100% tot uiting in BF3 op de consoles, maar als je op de PC speelt zie je echt wel een enorm groot verschil.

    En ik zie juist geen verbetering in de Graphics van MW3 vergeleken met MW2, maar dat klopt ook, want Robert Bowling heeft zelf gezegd dat ze de Graphics niet echt verbeterd hebben. Maar ik ben geen CoD hater ofzo, absoluut niet, ik heb meer CoD games gekocht dan BF games. 😛

    De iv5.0 engine vind ik gewoon veel soepeler en gladder runnen. Maarjaa we shalll seee. Mw3 zal zoizo record sales halen. Winkels blijven tot midernacht open 😮 voor 1 spel

  38. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    De iv5.0 engine vind ik gewoon veel soepeler en gladder runnen. Maarjaa we shalll seee. Mw3 zal zoizo record sales halen. Winkels blijven tot midernacht open 😮 voor 1 spel

    Ik moet je 1 ding meegeven, die Engine loopt idd wel soepeler ja, maar ok, dat is wel logisch, naar 4 jaar hetzelfde Engine zijn alle bugs er wel uit, en is het Engine op bepaalde aspecten flink getweaked, dat is echt het enige grote voordeel van lang een zelfde Engine gebruiken, dat het dan zo soepel loopt. 😛

    We zullen zien hoeveel MW3 gaat verkopen, ik ben eerlijk gezegd erg benieuwd! 🙂

  39. 193 XP
    jurgenstil's avatar

    ja….ik speel ook op576p, wel jammer dat je dan geen hd graphics hebt…. wachten dus totdat ze dit eruit patchen samen met andere issues. kwestie van van geduld hebben (dat is moelijk)
    maarja het speelt nu weer zoals de beta, althans de controls
    slikslik….gameplay is voor mij altijd nog belangrijker dan graphics.
    Maar ze moeten dit wel snel fixen!

  40. 137 XP
    Eljazz's avatar

    Het zal gelukkig gefixt worden in de aankomende patch! Dus dan kunne we weer lekker in HD knallen! Deze keer zonder input lag!

  41. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Heb de patch gedownload en heb nog steeds input lagg, k u t zooi.

  42. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Ik heb niks tot nauwelijks lag en ik speel op 1080p 🙂

  43. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    Ik heb er ook geen last meer van gelukkig. Eindelijk op goede kwaliteit gamen. Je ziet de vijand tenminste weer lopen. XD

  44. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ik zie nog wel een verschil als ik tussen hd en sd speel