Forum

Topic: PC bouwen

Anoniem's avatar

wat vinden jullie van deze samenstelling:
1. Cooler Master Elite 430 No PSU,
2. Cooler Master Elite Power 460 Watt,
3. ASUS P7P55D-E (Socket 1156-Intel P55-ATX-DDR3 1600) (P7P55D-E),
4. Intel Core i3 540 (3.06GHz) 4MB – 2 Cores – 4 Threads – VGA,
5. Arctic-Cooling Freezer 7 Pro – Intel 775/1156/1366,
6. Kingston 4GB (2x 2GB) 1600MHz DDR3 HyperX Lifetime Warranty,
7. ASUS nVidia GeForce ENGTX550 Ti DirectCU 1GB GDDR5,

is om te surfen en af en toe een game te spelen, graag jullie mening.
harde schijven en dvd drive heb ik uit oude pc.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 20 XP
    frederick's avatar

    als je toch wat wil gamen, ging ik sowieso al voor minimum een i5 processor ๐Ÿ˜‰
    Dat gaat toch net iets vlotter

  2. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Denk eigenlijk niet dat i3 of i5 iets uitmaakt voor af en toe een game te spelen.

  3. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Je kan ook een i7 krijgen voor dezelfde prijs na wat googlen vriend!

    Maar dat is zeker een mooie samenstelling ๐Ÿ™‚

    Misschien, heel misschien kan je beter voor een 2GB Videokaart gaan?

    www.comflex.nl , kan je je eigen pc samenstellen (in de winkel) en is super goedkoop! Heb daar al 5 pc’s vandaan.

  4. 1064 XP
    jonas46's avatar

    ja, maar ik woon in belgiรซ. bedankt voor je meninghttp://cdn.psx-sense.nl/forum/images/smilies/smile.gif

  5. 20 XP
    frederick's avatar

    jonas, je moet geen schrik hebben om in nederland iets te bestellen ofso. Mijn laatst gebouwde pc kwam ook zo goed als volledig van azerty.

  6. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    jonas, je moet geen schrik hebben om in nederland iets te bestellen ofso. Mijn laatst gebouwde pc kwam ook zo goed als volledig van azerty.

    Dus niet helemaal? XD

  7. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ik zou voor i7 gaan

  8. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    i7 FTW

  9. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Zou er sws iets meer wat in doen ๐Ÿ˜‰ mocht je ooit nog wat willen upgraden ๐Ÿ˜‰
    Voor af en toe gamen, en niet veel eisend is een I3 meer dan genoeg ๐Ÿ™‚ HEb zelf een Quadcore (d8 ik xD) uit 2006 en geen problemen mee met gamen op High.
    Voor een paar euro kan je er makkelijk 6 GB DDR3 er in zetten. Dan met een 64 bit systeem. Werkt het net allemaal wat lekkerder ๐Ÿ˜‰
    1 GB video kaart is meer dan genoeg ๐Ÿ˜‰ Met wat die nog extra bij pakt uit (je werkgeheugen toch..?) heb je al snel 1.5 GB. En Overclocken moet je niet afschuwen als je beetje lees!
    Al zou ik zelf voor deze gaan:
    http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=01G-P3-1567-AR

    Heb hem zelf zonder de TI (kan ook) Van EVGA (is die al overclockt) En met even zoeken kan je met alles er op en er aan voor 200 wel krijgen ๐Ÿ˜‰ Iets meer. Maar heb je ook een goede kaart!

    Wat voor HDD wil je er in zetten? Of toch een SSD?
    Zou zelf een SSD als Windows schijf pakken van 60 GB of zo. En dan 2 TB gewone harde schrijf er bij zetten ๐Ÿ˜‰

  10. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Zou er sws iets meer wat in doen ๐Ÿ˜‰ mocht je ooit nog wat willen upgraden ๐Ÿ˜‰
    Voor af en toe gamen, en niet veel eisend is een I3 meer dan genoeg ๐Ÿ™‚ HEb zelf een Quadcore (d8 ik xD) uit 2006 en geen problemen mee met gamen op High.
    Voor een paar euro kan je er makkelijk 6 GB DDR3 er in zetten. Dan met een 64 bit systeem. Werkt het net allemaal wat lekkerder ๐Ÿ˜‰
    1 GB video kaart is meer dan genoeg ๐Ÿ˜‰ Met wat die nog extra bij pakt uit (je werkgeheugen toch..?) heb je al snel 1.5 GB. En Overclocken moet je niet afschuwen als je beetje lees!
    Al zou ik zelf voor deze gaan:
    http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=01G-P3-1567-AR

    Heb hem zelf zonder de TI (kan ook) Van EVGA (is die al overclockt) En met even zoeken kan je met alles er op en er aan voor 200 wel krijgen ๐Ÿ˜‰ Iets meer. Maar heb je ook een goede kaart!

    Wat voor HDD wil je er in zetten? Of toch een SSD?
    Zou zelf een SSD als Windows schijf pakken van 60 GB of zo. En dan 2 TB gewone harde schrijf er bij zetten ๐Ÿ˜‰

    Hoezow werkt 64bit beter dan 32bit?

  11. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Hoezow werkt 64bit beter dan 32bit?

    The terms 32-bit and 64-bit refer to the way a computer’s processor (also called a CPU), handles information. The 64-bit version of Windows handles large amounts of random access memory (RAM) more effectively than a 32-bit system. For more details, go to A description of the differences between 32-bit versions of Windows Vista and 64-bit versions of Windows Vista online.

    BRON: http://windows.microsoft.com/en-US/windows-vista/32-bit-and-64-bit-Windows-frequently-asked-questions

    Ik had btw een E6300 Dual Core 1.86ghz, dus echt rotzooi..
    Wat gegoogled over Overclocken, en toen kwam eruit dat ik hem kon overclocken naar 3.20 GHZ!!
    Dus inderdaad, kijk ‘GOED’ naar wat je wilt kopen en wat je koopt, want echt waar, het is veel geld.

  12. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Hoezow werkt 64bit beter dan 32bit?

    32 bit kan niet overweg met meer dan 3.5 GB DDR3 ๐Ÿ˜‰ Dus kan je er wel 6 in pleuren, maar heb je weinig aan ๐Ÿ˜›

  13. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    32 bit kan niet overweg met meer dan 3.5 GB DDR3 ๐Ÿ˜‰ Dus kan je er wel 6 in pleuren, maar heb je weinig aan ๐Ÿ˜›

    ๐Ÿ˜ฎ maar bedoel je dan in 1 slot of of bij elkaar?..

    32 bit kan niet overweg met meer dan 3.5 GB DDR3 ๐Ÿ˜‰ Dus kan je er wel 6 in pleuren, maar heb je weinig aan ๐Ÿ˜›

    btw weet jij veel van ict? zoja kan ik dan voortaan met me schoolvragen bij jou komen. xD ik volg namelijk een ict opleiding

  14. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Hoe bedoel je ๐Ÿ™‚
    32 bit kan gewoon 3.5 gb aan. Iets meer.
    Dus daarom zit er meestal 4 gb in. Of je dit nou 8 keer 512mb doet of 4 keer 1gb maakt niet uit.
    Zolang maar niet meer word.
    64 bit kan dus boven de 4 gb aan. En je hebt systemen met 94gb xD. Al weet ik me god niet waarom ๐Ÿ™

    Nee ben ik niet xD heb wel informatica op school haha xD

  15. 20 XP
    frederick's avatar

    hoeveel mensen met wat kennis van ict zullen er nog 32bit draaien? Tegenwoordig zit er in een standaard laptop al 4GB ram geheugen ๐Ÿ˜€

  16. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Anders gebruik je dual boot.

    hoeveel mensen met wat kennis van ict zullen er nog 32bit draaien? Tegenwoordig zit er in een standaard laptop al 4GB ram geheugen ๐Ÿ˜€

  17. 20 XP
    frederick's avatar

    idd
    Ik heb mijn ram vooral nodig voor virtualisatie tijdens de lessen netwerkbeheer. Dan ben je blij met redelijk wat ram geheugen.

  18. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    hoeveel mensen met wat kennis van ict zullen er nog 32bit draaien? Tegenwoordig zit er in een standaard laptop al 4GB ram geheugen ๐Ÿ˜€

    Ik heb 4GB maar draai nog 32 bit. Want geen zin om me PC opnieuw te instaleren. En upgrade kan niet ๐Ÿ™

  19. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    8GB 64 bit draait goed hier
    Heb in program files 2 mappen eentje 32 andere 64 werkt goed

  20. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    32 bit kan niet overweg met meer dan 3.5 GB DDR3 ๐Ÿ˜‰ Dus kan je er wel 6 in pleuren, maar heb je weinig aan ๐Ÿ˜›

    Uhu nee.. M’n vader heeft een Quad Core 64 bit Windows Server 2008. (express omdat die het best presteert) En in die server zit 64 GB Intern Geheugen, en dat performed beter dan 32 bit. Explain that?
    Ja, die staat gewoon in de computerkamer -.-

  21. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Je zegt nu toch zelf dat er 64 bit in zit xD? Die kan wel overweg met 64 gb