Forum

Topic: Wisselen harde schijf

Anoniem's avatar

Ola,

Ik heb een playstation Phat met een zelf geplaatste harde schijf die overleden is tgv YLOD. Nu wilde ik deze harde schijf overzetten naar mijn nieuwe PS3 Slim. Hij geeft dan aan dat de HDD geformateerd moet worden, wat ik natuurlijk niet wil. Is er een manier om de gegevens van de HDD uit de Phat te kopieren naar een andere HDD?
Helaas heb ik voor het overlijden geen back-up gemaakt.

Alvast bedankt,

Martin.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 871 XP
    -Sander's avatar

    Hoi Martin,

    Heb je al manier geprobeerd om je YLOD op te lossen? Wellicht is het mogelijk om hem (tijdelijk) werkende te krijgen.

  2. 4 XP
    bijlsmart's avatar

    YLOD kan ik laten repareren voor 80€ maar dat vind ik een beetje veel voor tijdelijk.
    Zou het kunnen doen met een heatgun, maar dat vind ik dan ook weer een beetje te.
    Of zijn er andere manieren?

    Gr. M.

  3. 4 XP
    bijlsmart's avatar

    Tis gelukt, na wat gegoogled te hebben heb ik toch iets gevonden. PS3 werkt iig weer tijdelijk en back-up is gemaakt…
    THX.

    M.

  4. 159 XP
    DennissDH's avatar

    Ik zit nu met een probleempje en ik wil graag jullie hulp / expertise..

    Ik zal het stap voor stap uitleggen…
    Afgelopen vrijdag is mijn good old 60GB overleden, r.i.p, helemaal naar de klote, YLoD…
    In deze 60GB phat model had ik toendertijd een 320GB schijf er in gezet, helemaal zelf, geen probleem…

    Ik gister hals over kop een nieuwe PS3 gekocht, een slim editie, met 120GB.
    Opgestart, instellingen opgeslagen, laatste firmware erop gezet, etc etc.
    Ik het systeem weer uit gezet en een poging gedaan om de 320 GB er in te doen, schroefje open, rekje eruit, andere schijf erin, en voila…

    Maar het werkt dus niet, wat ik raar vindt want een dag eerder werkte die schijf wel op de inmiddels overleden phat model.
    Ik krijg deze foutmelding, letterlijk overgetypt van het scherm:

    Er zijn geen bruikbare updatedata aangetroffen.
    Verbind het opslagmedium waarop de updatedata voor versie 4.11 of hoger staan en druk dan op START en SELECT tegelijkertijd in.

    Wat nu te doen?
    Ik heb de 4.11 updatedata gevonden via de SONY site, usb in mijn pc, die data op de usb, maar ook dat werkt niet..

    Hoe krijg ik nu mijn 320 schijf in de slim? HELLLUP!!

    PM me aub, of reageer hier, liefst zsm..

    Grts DennissDH

  5. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    Ik zit nu met een probleempje en ik wil graag jullie hulp / expertise..

    Ik zal het stap voor stap uitleggen…
    Afgelopen vrijdag is mijn good old 60GB overleden, r.i.p, helemaal naar de klote, YLoD…
    In deze 60GB phat model had ik toendertijd een 320GB schijf er in gezet, helemaal zelf, geen probleem…

    Ik gister hals over kop een nieuwe PS3 gekocht, een slim editie, met 120GB.
    Opgestart, instellingen opgeslagen, laatste firmware erop gezet, etc etc.
    Ik het systeem weer uit gezet en een poging gedaan om de 320 GB er in te doen, schroefje open, rekje eruit, andere schijf erin, en voila…

    Maar het werkt dus niet, wat ik raar vindt want een dag eerder werkte die schijf wel op de inmiddels overleden phat model.
    Ik krijg deze foutmelding, letterlijk overgetypt van het scherm:

    Er zijn geen bruikbare updatedata aangetroffen.
    Verbind het opslagmedium waarop de updatedata voor versie 4.11 of hoger staan en druk dan op START en SELECT tegelijkertijd in.

    Wat nu te doen?
    Ik heb de 4.11 updatedata gevonden via de SONY site, usb in mijn pc, die data op de usb, maar ook dat werkt niet..

    Hoe krijg ik nu mijn 320 schijf in de slim? HELLLUP!!

    PM me aub, of reageer hier, liefst zsm..

    Grts DennissDH

    je kon ook een nieuwe topic beginnen maar waar je om vroeg heb ik echt geen verstand van sorry

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Heb je een back-up gemaakt voor je er aan begon?
    Stonden er oude gegevens op van de vorige PS3?

    Heb je hem geformateerd naar FAT32?, want dat doet de PS3 met de nieuwe HDD vanzelf..
    Is je USB-STICK FAT32? – Dat kan een reden zijn waarom die niet update.

    Er valt echt heel weinig over te vinden op het internet..

    Als je hier kijkt zie je dat meer mensen er last van hadden.. Ik zie geen duidelijke oplossing, jij wel?

  7. 159 XP
    DennissDH's avatar

    Oke, zojuist weliswaar de 320 schijf aan de praat gekregen, maar nu ben ik echt alle save games kwijt!?! Is dat nog terug te halen? Eigenwijs geweest en gedacht, mijn 60gb phat gaat nooit stuk dus ook geen back up gemaakt…. Oei oei oei!! Waarschijnlijk heeft hij nu dus mijn 320gb schijf geformatteerd snik snik… Hulp gevraagd 😊

  8. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Hmm, mijn PS3 krijgt ook kuren. Ik zal voor de zekerheid ook maar ff een backup gaan maken binnenkort.

    Hoe doe ik dat eigenlijk? 😛

  9. 846 XP
    Thijs's avatar

    Hmm, mijn PS3 krijgt ook kuren. Ik zal voor de zekerheid ook maar ff een backup gaan maken binnenkort.

    Hoe doe ik dat eigenlijk? 😛

    Gigantische ub erin duwen en kopieren?

  10. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Gigantische ub erin duwen en kopieren?

    Ja. xD

  11. 8864 XP
    7th-son's avatar

    als je een HDD van een ps3 in een andere ps3 stopt werkt het nooit. Hij vraagt in principe of je die wilt gaan formateren.
    Er is ook geen andere mogelijkheid om je HDD te backuppen dan in de originele PS3 waar die vandaan komt.
    Als die PS3 stuk is, dan word het een uitdaging, voor al je data die er opstaat, met name je savegames!
    Enige oplossing is dan dus laten maken, je bestanden backuppen, of via een datakabeltje 1 op 1 overzetten naar je nieuwe PS3.

    Ik spreek helaas uit ervaring!

    Nou blijkt dus wel dat als je bijvoorbeeld de HDD van je PS3 in de PS3 die hetzelfde type is doet(dus niet alleen een SLIM of FAT, maar het typenummer moet overeen komen) dan zou het kunnen werken.
    Dit is iets wat ik binnekort wil uit gaan proberen. Een maat van me heeft een hdd van zijn 60GB PS3 (die een ylod had) en die wil ik proberen aan te sluiten op een andere 60GB PS3, en dan zo in ieder geval een x-aantal savegames backuppen.

    Mocht dit werken, dan zal ik het hier posten!

    PS: een 3-tal tips om je savegames te backuppen
    1: kopieer ze naar bijvoorbeeld je telefoon/USB-stick/externe HDD, dit werkt alleen niet met alle savegames!
    2: maak een weekelijkse/maandelijkse backup van je komplete HDD (hier heb je alleen een grote externe HDD voor nodig, en kost veel tijd)
    3: de duurdere oplossing, neem een abbo op Playstation Plus, dan kun je AL je savegames online backuppen!