Forum

Topic: Hoe open je .daa files op de PC?

Anoniem's avatar

Beste Sensers, misschien is deze tutorial niet gerelateerd aan de PS3, maar ik vond het zelf de moeite waard om het te delen!

Misschien is ÊÊn van jullie het wel eens tegengekomen, je download wat, en je wilt het mounten (No CD dus) via DAEMON-Tools en dan krijg je een heel andere extensie, en die extensie heet dan .daa , hoe open je dat nou? Dat ging ik jou nu dus uitleggen! Dat zal ik je uitleggen doormiddel de .daa bestand te extracten naar een .iso file.

Als als allereerste moet je een .daa extractor downloaden. Die vind je hier.

Dan open je de .zip file met WinRAR of een andere programmaatje naar jou keuze.
(Het beste is om het uit te pakken.)

Dan zie je in die download 2 bestandjes , je opent de applicatie.

Nadat je dat hebt krijg je een Command List en een Opener van Windows Verkenner. Dan zoek je je .daa file en die open je door er op te dubbel klikken. Dan krijg je direct daarna nog een pop-up waar je de .iso wilt hebben.

Dan zul je zien dat dat de Command List druk bezig gaat met extracten, dus niks doen totdat die 100% is!

Zodra die klaar is druk je op ENTER en dan gaat die weg.

Dan zoek je je .iso file en dan extract je hem met DAEMON-Tools en dan kan je je ding doen!

Ik hoop dat deze tut duidelijk was, dit was gewoon een soort oefening. Laat even horen of je er wat aan hebt gehad en tot de volgende keer!

Robbert Bouw.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 169 XP
    nWo_Spike's avatar

    Ik heb geen idee wat .daa files zijn! 😛 Mooie tutorial!

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik heb geen idee wat .daa files zijn! 😛 Mooie tutorial!

    .daa is een Schijfimage waar bijna niemand raad mee weet. Google staat vol met problemen, dus vandaar dat ik dit gemaakt heb. Bedankt! 😀

  3. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Hoe heb je dit uitgevonden dan?

  4. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    je kunt iso files gewoon openen met win-rar veel beter aangezien bijna iedereen win-rar al heeft

    iso files zijn gewoon disk files, je zou ze nog op een disk kunnen branden als je er 1 in je station hebt, en dan gewoon afspelen. maar veel mensen hebben geen lege disk, en weten er dus geen raad mee. vandaar iso files krijg je vaak als je een illegaal game download op google zoals gta 4. simpel gezegt iso files zijn gewoon bestanden die zijn ingepakt zo kun je het zien, zo word de geheugen van het bestand minder, en is het compacter. word ook gebruikt als je een os wil downloaden krijg je vaak iso files.

  5. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Hoe heb je dit uitgevonden dan?

    Daar had ik oorlog mee, want had Call of Duty 2 voor de SP gedownload, maar toen kreeg ik dus die extensie.

    Aan de MODS, zouden jullie S.V.P. [TUT] voor de titel kunnen plaatsen? Bedankt!

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ook ondankbaar, hebben ze die bij de PS3 Tuts weggehaald, en bij off-topic gedropt. MEH!

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ook ondankbaar, hebben ze die bij de PS3 Tuts weggehaald, en bij off-topic gedropt. MEH!

    Het is toch ook niet PS3 gerelateerd? xD

    Btw, is Daemon Tools zo’n Virtual Disc programma? Of niet? Zo niet heb ik nog een handig programma, eentje waarmee je .iso files niet eerst hoeft te branden op een CD o.i.d. om ze te openen / af te spelen. 😉

  8. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Het is toch ook niet PS3 gerelateerd? xD

    Btw, is Daemon Tools zo’n Virtual Disc programma? Of niet? Zo niet heb ik nog een handig programma, eentje waarmee je .iso files niet eerst hoeft te branden op een CD o.i.d. om ze te openen / af te spelen. 😉

    Kennen meeste mensen al felixburns, daemon tools, img burner.
    Je kunt isofiles ookgewoon met winrar openmaken en de installer starten makelijkste! Win rae heeft iedereeb tog al, en je hoeft niet te mounten

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Da’s waar Patty xD

  10. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Kennen meeste mensen al felixburns, daemon tools, img burner.
    Je kunt isofiles ookgewoon met winrar openmaken en de installer starten makelijkste! Win rae heeft iedereeb tog al, en je hoeft niet te mounten

    Bij films gaat het moeilijk met winrar. xD Daar gebruik ik MagicDisc voor (Virtual-CD/DVD programma). 😉

  11. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Bij films gaat het moeilijk met winrar. xD Daar gebruik ik MagicDisc voor (Virtual-CD/DVD programma). 😉

    Zelfde verhaal met films je opent winrar en click je op film, enige nadeel hiervan is dat hij het eerst altijd moet extracten. Dus als je grote files hebt zou ik daemon tools f zo gaan om een virtuele schijf aan te maken, en hem daarop te mounten