Forum

Topic: SSD: werkt het echt

Anoniem's avatar

Ik zit al lang erover na te denken om een SSD in mijn PS3 te zetten maar als ik op internet rondkijk lopen de meningen heel erg uiteen. De ene zegt dat het laden met een SSD veel sneller is en iemand anders zegt dan weer dat er niet veel verschil in zit. :wacko2:

dus mijn vraag: werk een SSD nou echt? en hoeveel scheelt het in tijd?

P.S. ja ik heb op Youtube gekeken maar daar liepen de filmpjes ook weer zo uiteen

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ssd zou zoizo sneller moeten zijn.

  2. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Weet niey of het werkt of hoe het moet, maar google is je beste vriend!

  3. 454 XP
    desauzenman's avatar

    meestal is SSD gewoon sneller maar je kan beter effe gewoon nog op google kijken!

  4. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    meestal is SSD gewoon sneller maar je kan beter effe gewoon nog op google kijken!

    ssd is chip is zoizo sneller, zou niet snappen waarom niet?

  5. 454 XP
    desauzenman's avatar

    ssd is chip is zoizo sneller, zou niet snappen waarom niet?

    nee ik ook niet eigelijk!…

  6. 253 XP
    lauwie's avatar

    Als je een B-merk ssd koopt zal hij wel slomer kunnen zijn. maar als je gewoon een goede koopt (met goede resencies) dan is hij echt wel sneller.

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Check kieskeurig.

  8. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Een SSD is alleen maar duur imo. Bij PC’s maakt het wel wat verschil maar bij een PS3 zal dit misschien enige seconden schelen. (Bij de ene taak wat meer als de ander). Misschien heb je hier nog wat aan: http://uk.ign.com/articles/2009/05/19/playstation-3-hard-drive-speed-test

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Een SSD versnelt de laadtijden. Je hebt een snelheid winst van zo’n 20%, wat neerkomt op 2~4 seconden.

    Lees dit topic maar eens: http://community.us.playstation.com/thread/618428?start=0&tstart=0

    Het komt er eigenlijk op neer of je het geld waard vind voor een paar seconden minder wachten. Het is sowieso sneller. Dat wel.

  10. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Werkt niet :). De meeste data worden geladen vanaf de disc. Alleen de data die je opslaat op de ps3 laad sneller. Meestal is dit dlc, waardoor je alsnog laad tijd hebt met internet online!

    Met een installatie van een spel zal het kunnen schelen, en spellen die je op je ssd zet, psn games of zo laden sneller. Maar zonde geld.
    Ssd op de pc werk zeker een stuk sneller, omdat hier alles vanaf de ssd geladen word en niet van de disc

  11. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Werkt niet :). De meeste data worden geladen vanaf de disc. Alleen de data die je opslaat op de ps3 laad sneller. Meestal is dit dlc, waardoor je alsnog laad tijd hebt met internet online!

    Met een installatie van een spel zal het kunnen schelen, en spellen die je op je ssd zet, psn games of zo laden sneller. Maar zonde geld.
    Ssd op de pc werk zeker een stuk sneller, omdat hier alles vanaf de ssd geladen word en niet van de disc

    Check ff de link die ik net poste.

  12. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Check ff de link die ik net poste.

    Alle voorbeelden zijn spellen die niet van een Bluray gaan, of een mega instalatie hebben :)..?
    Dus dat is toch wat ik ook zei :D?

  13. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Alle voorbeelden zijn spellen die niet van een Bluray gaan, of een mega instalatie hebben :)..?
    Dus dat is toch wat ik ook zei :D?

    Yup, dus het werk wél. Sowieso hebben de meeste spellen een installatie. En zelfs wanneer er geen installatie is geweest staat er data op je HDD die moet worden uitgelezen, en met een SSD gaat dat gewoon sneller.

  14. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Yup, dus het werk wél. Sowieso hebben de meeste spellen een installatie. En zelfs wanneer er geen installatie is geweest staat er data op je HDD die moet worden uitgelezen, en met een SSD gaat dat gewoon sneller.

    Oke het werkt, maar 1 seconde winst is lijkt mij zo klein dat je het niet voor het geld moet doen 🙂
    Net als 1 hapje minder per dag eten om af te vallen 🙂 De winst die je er op haalt is niet reaal;)!