Forum

Topic: PS3 leest geen discs meer

Anoniem's avatar

Beste members,

Gisterenavond zat ik MW3 te spelen toen ik last kreeg van een freeze.
Ik kreeg mijn ps3 niet normaal afgesloten zodat ik de stroom eraf moest halen.

Na het opstarten moest ik concluderen dat het systeem geen enkele disc meer herkent; geen ps3 games, geen blu-rays en geen DVD’s. Wanneer ik een schijf plaats begint rechtsboven het ‘schijf-icoontje’ te werken waarna enkele seconden het lijkt alsof de disc half wordt uitgespuugd en opnieuw wordt ingeslikt (je ziet de disc feitelijk niet naar buiten komen).

Nu heb ik al wat zoekwerk verricht op internet en vrees ik dat mijn blu ray lens stuk is.
Hoor graag jullie expertise / ervaringen in deze.

Alvast bedankt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Ik denk ook dat je lens kapot is, zeker weten doe je natuurlijk nooit.
    Heb je nog garantie?

  2. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Beste members,

    Gisterenavond zat ik MW3 te spelen toen ik last kreeg van een freeze.
    Ik kreeg mijn ps3 niet normaal afgesloten zodat ik de stroom eraf moest halen.

    Na het opstarten moest ik concluderen dat het systeem geen enkele disc meer herkent; geen ps3 games, geen blu-rays en geen DVD’s. Wanneer ik een schijf plaats begint rechtsboven het ‘schijf-icoontje’ te werken waarna enkele seconden het lijkt alsof de disc half wordt uitgespuugd en opnieuw wordt ingeslikt (je ziet de disc feitelijk niet naar buiten komen).

    Nu heb ik al wat zoekwerk verricht op internet en vrees ik dat mijn blu ray lens stuk is.
    Hoor graag jullie expertise / ervaringen in deze.

    Alvast bedankt.

    Ik zou Playstation even een belletje geven en kijken wat zij zeggen.

  3. 149 XP
    riinyosa's avatar

    Dank voor de reacties.

    Ik heb inmiddels via internet vernomen dat er wel heel erg veel PS3 bezitters kampen met hetzelfde probleem. Er is zelfs een uitzending van Tros Radar aan gewijd.
    Ik heb ook gelezen dat Sony 150 euro vraagt voor een reparatie maar ook kom ik veel verhalen tegen dat Sony buiten de garantieperiode om, kosteloos een nieuwe blu ray lens plaatst omdat het probleem wereldwijd erkent zou zijn.

    In ieder geval is mijn garantie verlopen maar na eerder al geconfronteerd te zijn met een Yellow light of dead (niet dezelfde PS3) vraag ik me toch af of Sony haar producten wat degelijker in de markt kan zetten.

  4. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Dank voor de reacties.

    Ik heb inmiddels via internet vernomen dat er wel heel erg veel PS3 bezitters kampen met hetzelfde probleem. Er is zelfs een uitzending van Tros Radar aan gewijd.
    Ik heb ook gelezen dat Sony 150 euro vraagt voor een reparatie maar ook kom ik veel verhalen tegen dat Sony buiten de garantieperiode om, kosteloos een nieuwe blu ray lens plaatst omdat het probleem wereldwijd erkent zou zijn.

    In ieder geval is mijn garantie verlopen maar na eerder al geconfronteerd te zijn met een Yellow light of dead (niet dezelfde PS3) vraag ik me toch af of Sony haar producten wat degelijker in de markt kan zetten.

    Zeer matig van Sony. Maarja, in ieder geval succes met je PS3.

  5. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Heb je al die fantest gedaan om het stof uit je ps3 te krijgen.
    Ik weet niet of je ps3 veel stof vangt en waar staat die?

  6. 149 XP
    riinyosa's avatar

    Fan test heb ik uitgevoerd ja maar helaas zonder het gewenste resultaat.
    PS3 staat in de huiskamer in een open tv meubel die regelmatig wordt schoongemaakt.

  7. 454 XP
    desauzenman's avatar

    tja dan kan je alleen maar hoopen dat sony hem dan grtais maakt voor je als het wereldwijd bekend is sucses veder!

  8. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Doet ie het al?

  9. 1 XP
    x-mod.nl's avatar

    De lens moet zeer waarschijnlijk vervangen worden. Deze reparaties kosten meestal vanaf 90 euro vanwege de relatief dure Blu-Ray lens.

    Dit kan je ook bij ons laten doen:

    www.x-mod.nl
    www.xbox360ombouwen.com
    www.xbox360ombouwenamsterdam.com

  10. 614 XP
    thibaut peeters's avatar

    Ik denk dat ik het zelfde voor heb als jouw !
    rot zeg ! En ik maar denken dat mijn fat wel onsterfelijk was !
    :S

  11. 196 XP
    indo1991's avatar

    Ik d8 ook dat mijn ps3 fat onsterfelijk was helaas
    hij had een ylod, maar wat toevalig
    Ik speeldd ghost future soldier onlien, en gooie.
    Een emp granaat en opeens ps3 kapot .
    dus k haat vanaf nu emp granaten

  12. 8379 XP
    7th-son's avatar

    Jeetje dat is vervelend ja
    al duurde het even voor ik je post ontcijferd had 😉

  13. 196 XP
    indo1991's avatar

    Ja ik vergeet steeds punte enzo neertezetten.
    Zit op ipad.
    En ja op pc gaat makkekijer haha

  14. 614 XP
    thibaut peeters's avatar

    Ik d8 ook dat mijn ps3 fat onsterfelijk was helaas
    hij had een ylod, maar wat toevalig
    Ik speeldd ghost future soldier onlien, en gooie.
    Een emp granaat en opeens ps3 kapot .
    dus k haat vanaf nu emp granaten

    Volgens mij ligt het niet aan u emp granaat hoor :p ik verwisselde mijn disc en plots was het kapot …. heel vreemd vind ik want heb er altijd zorg voor gedragen. maarja aan een kapotte lazer kan je volgens mij niets doen ofwel ? 🙁

  15. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ouch…ik hoop dat het geen ps3 slim is?

  16. 358 XP
    MTR-Gamer's avatar

    Heb precies hetzelfde gehad met mn dikke PS3. had buiten de garantieperiode een nieuwe ps3 gekregen. hoe is het bij jouw uiteindelijk afgelopen?