Forum

Topic: Tutorial: Hoe haal je je disk uit de PS3 met YLOD. [Fat PS3]

Anoniem's avatar

Als je net zoals ik de Yellow Light of Death hebt gekregen tijdens het gamen, en je disk zit nu vast in je systeem, dan is dit de tutorial voor jou. Ik zal in deze tutorial 2 manieren laten zien hoe je je CD uit je systeem kan halen. Manier 2 zou ik alleen maar toepassen als je alle hoop hebt opgegeven en je geen garantie meer op je PS3 systeem hebt.

Ik ben niet aansprakelijk voor verdere defecten of andere problemen aan je PlayStation 3. Het volgen van de tutorial is volledig op eigen risico.

Zoals je waarschijnlijk al weet kan de PlayStation 3 zichzelf niet opstarten bij het hebben van de Yellow Light of Death, hierdoor kan je wel op de eject knop drukken, maar voordat de CD zich eruit wil werpen valt je systeem al weer uit.

Stap 1:
De makkelijkste stap die er is en mij ook heeft geholpen.

Druk het systeem via de achterzijde uit. Houd de eject knop ingedrukt en druk vervolgens het systeem weer aan. Blijf de eject knop ingedrukt houden tot dat je systeem begint te blazen. Deze functie zit in de PlayStation 3 gebouwd om het stof als het ware uit de ventilatoren etc. te blazen. Druk tijdens het blazen nog een keer op de eject button, en je CD zou er zonder problemen uit moeten komen. Het is niet zeker of deze methode werkt voor de PS3 Fat 60GB.

Stap 2:
Je garantie van je PlayStation verlopen? Geen zin meer om hem te laten repareren bij een shop of om het zelf te doen? Dat kan, maar dan zit nog steeds die vervelende CD vast in je systeem. Je zult hem jammer genoeg uit elkaar moeten halen.

Alle rechten gaan naar dulnik3185 voor het maken van deze video.

Gefeliciteerd, je hebt Game/Film terug en kunt nu vrolijk je systeem uit het raam gooien (als je daar geneigd naar bent).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    nice one dude =)

  2. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    nice one dude =)

    Bedankt 😉

  3. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Heb stap 2 ooit gedaan 🙂 Als je beetje weet hoe je PC in elkaar zit is het peace of cake 🙂
    Nice tut 😉

  4. Anoniem -
    141.101.104.xxx's avatar

    Heel erg bedankt! Heb nu mijn gta5 weer terug 🙂