Forum

Topic: [OOT] The Last of Us

Anoniem's avatar

Op de Video Game Awards werd het dan onverwachts aangekondigd. Namelijk de nieuwe game van Naughty Dog, The Last of Us.
Naughty Dog die bekend is van de succesvolle Uncharted reeks ontwikkeld de game en hierdoor kunnen we veel verwachten op grafisch gebied. The Last of Us is een exclusief spel dat alleen voor de PS3 te verkijgen is.

Hier kan iedereen zijn stem kwijt over The Last of Us.

Het verhaal speelt zich af twee decennia na een pandemie die miljoenen mensen doodde. De natuur heeft verlaten steden en dorpen terug opgeëist. De overlevenden leven binnen verschillende quarantaine-zones die onder controle staan van het leger. Joel, een overlever die handelt op de zwarte markt, leeft in een van deze zones tot hij een oude vriend belooft een veertienjarig meisje genaamd Ellie onder zijn hoede te nemen en haar mee te nemen naar een verzetsgroep genaamd de Fireflies.

Voor alle artikels op PSX-Sense over The Last of Us moet je hier klikken.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

39 reacties

  1. 243 XP
    terrorquin's avatar

    vette game

  2. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    nice gedaan Zocalox!

    Wil echt meer van de game te weten komen lijkt me echt een geweldig spel en dan ook nog een exclusive xD

  3. 356 XP
    xjoeyxx's avatar

    nette startpost hoor :)Deze game game lijkt me trouwens zo vet he :O

  4. 440 XP
    Sammerd's avatar

    Wow, mooie introductie 😀

    Ben benieuwd hoe de game evolueert en wat het precies wordt…

  5. 29 XP
    kimigahiro's avatar

    Ik kan serieus niet wachten op die game! Ben groot Uncharted-fan, dus laat December 2012 maar vast komen 😉

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Vette introductie Zocalox!

    Deze game staat op m’n verlanglijstje, ik heb hier een goed gevoel over! 😀

  7. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Vette introductie Zocalox!

    Deze game staat op m’n verlanglijstje, ik heb hier een goed gevoel over! 😀

    Idd iedereen zou persee zon intro moeten maken 😛

  8. 2457 XP
    peyj's avatar

    Geweldig spel! Alleen jammer dat ik 6 uur voor niks heb gespeeld.

    Vraagje: Spelen jullie hoofdzakelijk stealth? Of volop aktie?

    Ik zelf speel beetje van beide. Clickers vermijd ik met stealth en een groepje runners meestal ook hoewel ik deze meestal toch wel in elkaar sla. Andere vijanden schakel ik één voor één uit.

  9. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Ik speel stealth wanneer het kan hoewel ik soms toch in een gevecht raak hierdoor en dan volgt natuurlijk volop aktie.

  10. 8831 XP
    7th-son's avatar

    ik probeer ook hoofdzakelijk stealth
    mocht het niet lukken (en gebruik ik te veel items of kogels) dan doe ik het gevecht gewoon opnieuw

    Ik heb trouwens even een opmerking over de Limited Edition (heeft iemand die hier?)
    Althans, ik weet dus niet of dit ook op de normale versie staat:
    achterop staat een paarse balk, waarom op o.a. staat:
    NETWORK PASS:
    Ga online op avontuur met speciale coöpmissies!

    Ik dacht dat er geen coöp was in dit spel?

  11. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Top spel.

    Grafish erg goed.

    Iemand al multiplayer gespeeld, en hoe is dat ?

  12. 692 XP
    pikeepikee's avatar

    Ik ga dit spel jammer genoeg pas halen als mijn toetsweek voorbij is, dus ik ben me erop aan het verheugen! Lijkt me namelijk supervet!

  13. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Top spel.

    Grafish erg goed.

    Iemand al multiplayer gespeeld, en hoe is dat ?

    Multiplayer is erg leuk!
    het is maximaal 4 tegen 4, en de bedoeling is uiteraard kills maken, maar die zorgen in dit geval voor voorraden voor jou Factie
    Je Factie breid zich uit na elk potje dat je speelt, en des de meer mensen er in zitten, des de meer voorraden je uiteraard nodig hebt
    ook heb je uiteraard andere wapens en outfits die je kunt vrijspelen, en perks ook
    ik heb alleen supplies gespeelt, nog geen survival (later in de week eens proberen)
    De bedoeling is om je Factie het 12 weken vol te laten houden (1 potje is 1 dag), en dan heb je “gewonnen”. al weet ik niet precies hoe dat gaat enzo
    Het spelen zelf is zoals de single player, sluipen, luisteren (kan maar een paar secondes) en items verzamelen voor upgrades en dergelijke te maken
    Je speelt dus tegen 4 andere echte mensen, wat het erg spannend en tof maakt!

  14. 2457 XP
    peyj's avatar

    ik probeer ook hoofdzakelijk stealth
    mocht het niet lukken (en gebruik ik te veel items of kogels) dan doe ik het gevecht gewoon opnieuw

    Ik heb trouwens even een opmerking over de Limited Edition (heeft iemand die hier?)
    Althans, ik weet dus niet of dit ook op de normale versie staat:
    achterop staat een paarse balk, waarom op o.a. staat:
    NETWORK PASS:
    Ga online op avontuur met speciale coöpmissies!

    Ik dacht dat er geen coöp was in dit spel?

    Geen idee, ik zal thuis eens kijken wat erop staat. Ik zag wel dat er wat DLC bij zat, maar ik zal nog eens kijken of die wel goed geïnstalleerd is.

    Multiplayer van het weekend maar eens proberen :).

    De grootste opmerking wat ik heb aan dit spel is het soms irritante gedrag van Ellie of van een andere follower. Ik over sluipend langs de clickers, vlak voor eentje langs heel rustig het hoekje om. Komt Ellie er aangerend, knalt nog eens doodleuk tegen de clicker aan. Of je sluipt killt een runner en twee meter verderop staat er nog eentje. Hoor je Ellie zeggen; Grooooooss.. Of OMG Joel. Ik vind het echt een top spel! Maar een beetje jammer dat jij moet sluipen en je volgers dat altijd niet doen. Gelukkig kunnen ze je niet verraden ;).

  15. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Eindelijk uitgespeeld.

    Wat een game, ongeloofelijk. Een ware spel uit onze tijd, graphics zijn niet te geloven. Een ware unieke zombie game, gebasseerd op wat echt zou gebeuren, en hier zitten geen zwakke hersenloze zombies bij.

    Safe to say, beste story line tot nu toe hands down.

    Iedereen die mp met mij wilt spelen voeg mij maar toe, psn staat links beneden.

  16. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Toch dat E3 filmpje is “toffer en gruwelijker” dan de uiteindelijke game.

    Dat stuk dat die al die gasten aanpakt ben ik al voorbij, zo geweldadig ging dat bij mij niet,en ook kwa schelden ook niet.

  17. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Geen idee, ik zal thuis eens kijken wat erop staat. Ik zag wel dat er wat DLC bij zat, maar ik zal nog eens kijken of die wel goed geïnstalleerd is.

    Multiplayer van het weekend maar eens proberen :).

    De grootste opmerking wat ik heb aan dit spel is het soms irritante gedrag van Ellie of van een andere follower. Ik over sluipend langs de clickers, vlak voor eentje langs heel rustig het hoekje om. Komt Ellie er aangerend, knalt nog eens doodleuk tegen de clicker aan. Of je sluipt killt een runner en twee meter verderop staat er nog eentje. Hoor je Ellie zeggen; Grooooooss.. Of OMG Joel. Ik vind het echt een top spel! Maar een beetje jammer dat jij moet sluipen en je volgers dat altijd niet doen. Gelukkig kunnen ze je niet verraden ;).

    Op de joel edition staat coopmissies
    op de normale editie staat iets heel anders! alleen multiplayer, iets in die richting
    gaat om de allereerste regel

  18. 2457 XP
    peyj's avatar

    Op de joel edition staat coopmissies
    op de normale editie staat iets heel anders! alleen multiplayer, iets in die richting
    gaat om de allereerste regel

    Dat zie ik ook staan. Misschien ooit een uitbreiding? Het is ook wel een beetje coop met die multiplayer. Ik heb trouwens gekozen voor de fire flies en jullie?

    Gisteren de game uitgespeeld :). Wat een game zeg!

  19. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Gisteren ook de game uitgespeeld.

    Echt een game van de bovenste plank.
    Acteer werk + stemmen zijn werkelijk prachtig.
    Animaties ect.

    Werkelijk top!

    Smaakt naar meer, alleen niet te hopen dat het “over the top” wordt. (Kijk naar de nieuwe Resident Evil spellen,slaat nergens meer op)

    Misschien alleen bij dit deel laten ?

    Multiplayer ook gecheckted.. waardeloos. Dacht echt dat het er tof uitzag,maar nee.

  20. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Heb hem sinds gisteren! Ben nog niet ver ofzo maar ik vind het nu al een vet spel:)

  21. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Moet ook zeggen, de game speel je ook niet 1,2,3 uit.

    Eindelijk eens een spel waar je lang mee bezig bent in singleplayer.

    Uncharted was wat korter allemaal.

  22. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Zo zie je maar dat er veel meer uit de ps3 gehaald kan worden dan developpers dat nu doen. The Last of Us is een next generation game, geen enkel game die kwa graphics hier aan tipt.

  23. 2457 XP
    peyj's avatar

    Multiplayer ook gecheckted.. waardeloos. Dacht echt dat het er tof uitzag,maar nee.

    Ik vind de multi wel wat hebben. Je moet wel echt als een team samenwerken. Wanneer je solo gaat maak je geen kans. Gisteren was ik samen met iemand de laatste over van ons team en de tegenpartij had nog alle 4. Door teamwork nog kunnen winnen ook. Alleen ik snap niet goed hoe dat werkt met die ranks. Want bij stond heel lang 0// en nu eindelijk 1// maar die krijg ik pas nadat week 1 was afgelopen..

  24. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ik vind de multi wel wat hebben. Je moet wel echt als een team samenwerken. Wanneer je solo gaat maak je geen kans. Gisteren was ik samen met iemand de laatste over van ons team en de tegenpartij had nog alle 4. Door teamwork nog kunnen winnen ook. Alleen ik snap niet goed hoe dat werkt met die ranks. Want bij stond heel lang 0// en nu eindelijk 1// maar die krijg ik pas nadat week 1 was afgelopen..

    Voeg mij toe ;), BloodlyKill

  25. 2457 XP
    peyj's avatar

    Toegevoegd:).

    Kwam nog ergens achter. Vandaag stotterde muziek en cutscenes bij mij. Oorzaak.. Actieve download.

  26. 979 XP
    Mikeyboy's avatar

    Iemand al die de game nog een keer na het uitspelen speel ?

    Welke mode pakken jullie, “new game plus” ?
    Want als ik dat doet,kan ik alleen het spel op makkelijk spelen.

    Terwijl ik hem graag op “overlever” wilt spelen.
    Dan zou ik echt een “nieuw spel” moeten opstarten, maar wat heeft het dan voor nut dat er “new game plus” staat.

  27. 69 XP
    simssmully123's avatar

    super spel goede sfeer alleen die clickers zien er echt belachelijk uit.

  28. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Toegevoegd:).

    Kwam nog ergens achter. Vandaag stotterde muziek en cutscenes bij mij. Oorzaak.. Actieve download.

    Kwam ik ook achter ja.

    Iemand al die de game nog een keer na het uitspelen speel ?

    Welke mode pakken jullie, “new game plus” ?
    Want als ik dat doet,kan ik alleen het spel op makkelijk spelen.

    Terwijl ik hem graag op “overlever” wilt spelen.
    Dan zou ik echt een “nieuw spel” moeten opstarten, maar wat heeft het dan voor nut dat er “new game plus” staat.

    Om overlever te spelen moet je hard hebben uitgespeeld.

    super spel goede sfeer alleen die clickers zien er echt belachelijk uit.

    Ik vond ze super eng, leuk hoe ze dat hadden gedaan. De ectofunges (ofzo) viel de hersens aan, dus een soort van opgeblazen tumor die die zombies hebben past er wel bij.

  29. 1187 XP
    Tom-Zwolle's avatar

    Onder het spelen viel mn PS3 ineens uit.. Ging een geel/oranje lampje branden en daarna rood knipperen, en elke x als ik hem nu aan doe valt die weer uit!! Is die overhit?? Heb dit nog nooit eerder gehad:S

  30. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Onder het spelen viel mn PS3 ineens uit.. Ging een geel/oranje lampje branden en daarna rood knipperen, en elke x als ik hem nu aan doe valt die weer uit!! Is die overhit?? Heb dit nog nooit eerder gehad:S

    PS fat?

    Je hebt de Yellow Light of dead.

    Hij is idd oververhit geraakt.

    Denk niet dat het te repareren valt, heb zelf ook veel geprobeerd. Met ps4 om de hoek recommend ik te wachten op de next gen console.

  31. 8831 XP
    7th-son's avatar

    net de game uitgespeelt gister, veel beter dan dit word het niet op de ps3!
    ben nu op survivor begonnen, en dat is toch wel hele andere koek zeg! (je kunt ten eerste al niet luisteren!)

    Online vind ik ook wel leuk, maar zoals gezegt word hier, teamplay is noodzakelijk

  32. 2457 XP
    peyj's avatar

    Onder het spelen viel mn PS3 ineens uit.. Ging een geel/oranje lampje branden en daarna rood knipperen, en elke x als ik hem nu aan doe valt die weer uit!! Is die overhit?? Heb dit nog nooit eerder gehad:S

    Balen.. Ik was laatst bang dat die bij dat warme weer ook ging uitvallen. Je kan ‘m laten repareren, maar ik lees vaak dat dit uitstel van executie is. Maarja de PS4 is “maar” een paar maanden weg. Misschien een tweedehands PS3 op marktplaats ofzo? Al zou de hdd van die defect zijn je kan toch je eigen er weer inzetten.

    Zaterdag was het potje online bijna afgelopen valt te host weg. De helft van mn suvivors ziek of hongerig. En over 2 dagen verlies ik 60% tenzij ik mn challenge haal.. Hebben jullie ook FB connectie aan staan?:P

  33. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Balen.. Ik was laatst bang dat die bij dat warme weer ook ging uitvallen. Je kan ‘m laten repareren, maar ik lees vaak dat dit uitstel van executie is. Maarja de PS4 is “maar” een paar maanden weg. Misschien een tweedehands PS3 op marktplaats ofzo? Al zou de hdd van die defect zijn je kan toch je eigen er weer inzetten.

    Zaterdag was het potje online bijna afgelopen valt te host weg. De helft van mn suvivors ziek of hongerig. En over 2 dagen verlies ik 60% tenzij ik mn challenge haal.. Hebben jullie ook FB connectie aan staan?:P

    Ja, als je week 12 haalt gaat er één van je vrienden dood, jij moet bepalen wie je redt.

  34. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Onder het spelen viel mn PS3 ineens uit.. Ging een geel/oranje lampje branden en daarna rood knipperen, en elke x als ik hem nu aan doe valt die weer uit!! Is die overhit?? Heb dit nog nooit eerder gehad:S

    Ik kreeg dit vlak nadat ik al mijn save game’s naar PS+ had geüpload, omdat ik de koelpasta wilde gaan vervangen. Ik was dus net te laat 🙁 (5.5 jaar oude ps3 60gb)

  35. 45 XP
    KarlokLP's avatar

    Echt een top game! Speciaal de Ellie Edition gehaald.

  36. 496 XP
    T_inus's avatar

    Echt een top game! Speciaal de Ellie Edition gehaald.

    Ik heb hem vandaag binnen gekregen na heel hard gezocht te hebben. Was erg moeilijk aan te komen hier in het zuiden des lands.

  37. 437 XP
    Marsupilami_NL's avatar

    Ik heb hem nu ook eindelijk maar gekocht en word helemaal gek!
    In het begin als ik met dat kind langs die ambulance moet rennen richting de snelweg loopt ie elke keer weer vast. Hij begint als ik boven op de heuvel ben met laden en dan doet ie helemaal niets meer.
    Vind zowiezo al met je opgeslagen spel laden dat ie er al heeeel lang over doet.
    Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

  38. 8831 XP
    7th-son's avatar

    patch verwijderen en opnieuw downloaden en installeren
    misschien dat dat helpt?
    eventueel ook je savegame verwijderen, aangezien je toch nog maar in het begin zit

    over het laden betreft, dat is de enige plek in het HELE spel waar je merkt dat de game ingeladen word
    voor de rest totaal geen laadschermen, of dingen in beeld zoals “CHAPTER 4”
    klagen over de laadtijden is eigenlijk ietwat overbodig dan, al kan ik het wel een beetje begrijpen in jou situatie

  39. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ik heb hem nu ook eindelijk maar gekocht en word helemaal gek!
    In het begin als ik met dat kind langs die ambulance moet rennen richting de snelweg loopt ie elke keer weer vast. Hij begint als ik boven op de heuvel ben met laden en dan doet ie helemaal niets meer.
    Vind zowiezo al met je opgeslagen spel laden dat ie er al heeeel lang over doet.
    Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor?

    Even je disc schoonmaken.