Forum

Topic: Het grote PlayStation Vita Europa Launch Topic

Anoniem's avatar

PlayStation Vita Europa Launch Topic

De PlayStation Vita is het nieuwste lid van de PlayStation familie en wordt de opvolger van de PlayStation Portable. De PlayStation Vita wordt afgekort PS Vita genoemd en is een gloednieuwe handheld. Deze handheld is geen make-over van de PSP maar een geheel nieuw platform. Op deze pagina vind je alle relevante informatie die je moet weten over het apparaat. Mocht je iets missen dan kun je dit gerust aangeven in de comments, deze pagina wordt namelijk tot aan de release van de PS Vita bijgewerkt.

Wanneer komt de PS Vita uit?
De PlayStation Vita komt op 22 februari 2012 uit in Europa en dus ook Nederland en België. De releasedatum is ook 22 februari 2012 voor de Verenigde Staten maar Japan en Hong Kong krijgen het apparaat iets eerder. Vanaf 17 december 2011 zal de PS Vita te koop zijn in Japan en vanaf 23 december 2011 in Hong Kong.

Wat kost het?
Er zijn twee versies van de PS Vita, een 3G-versie en een WiFi-versie. Het kan zijn dat er dichterbij de releasedatum nog bundels worden aangekondigd. Op het moment van schrijven is hier alleen nog geen sprake van. In tegenstelling tot de WiFi-versie kan de 3G-versie overal verbinding maken met het internet, mits je een 3G-abonnement hebt. Ook kan de 3G-versie je positie bepalen via A-GPS door te kijken wat de dichtstbijzijnde telefoonmast is.
De PlayStation WiFi versie kost 250 euro en de 3G-versie kost 300 euro.

Meer informatie

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 292 XP
    Jasper611's avatar

    Ik weet niet hoe jullie erover denken maar voor mij was het 3G-model gewoon een MUST-BUY! Ik hoop wel dat als je dan 3G hebt dat je dan desnoods je PS Vita dan desnoods kan gebruiken als persoonlijke hotspot zodat ik bijvoorbeeld met m’n laptop op random plaatsen op het internet kan, iets wat je nu ook kan doen bij de iPhone 4(S)… Daar hoop ik echt ZOOOO hard op!!!

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik weet niet hoe jullie erover denken maar voor mij was het 3G-model gewoon een MUST-BUY! Ik hoop wel dat als je dan 3G hebt dat je dan desnoods je PS Vita dan desnoods kan gebruiken als persoonlijke hotspot zodat ik bijvoorbeeld met m’n laptop op random plaatsen op het internet kan, iets wat je nu ook kan doen bij de iPhone 4(S)… Daar hoop ik echt ZOOOO hard op!!!

    Ik zie de meerwaarde van 3G niet, 20MB download limiet, games die netwerk uitschakelen..meh.

    Mijn Vita is op het moment ook onderweg ^^ hopelijk vrijdag binnen voor de kerst nog.

  3. 292 XP
    Jasper611's avatar

    wait what?! 20MB download limiet? Ik dacht Mobile Viking erbij te pakken en das voor 12euro 2GB per maand…
    En wat bedoeld ge met “games die netwerk uitschakelen”?

  4. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    wait what?! 20MB download limiet? Ik dacht Mobile Viking erbij te pakken en das voor 12euro 2GB per maand…
    En wat bedoeld ge met “games die netwerk uitschakelen”?

    Download limiet alsin je kan wel over 3g iets uit de store halen maar dit mag maximaal 20mb zijn. En sommige games schakelen netwerkfunctionaliteit af zoals wifi en 3g. Ik zie de meerwaarde van 3G gewoon niet in, ik kan immers me iPhone ook als modem gebruiken.

  5. 505 XP
    DarkQ's avatar

    nee ok maar downloaden kan je ook beter via Wifi doen gaat ook veel sneller en stabieler internet ik neem wel de 3G er bij kan ik ook in me auto online game

  6. 292 XP
    Jasper611's avatar

    Is het 20MB per maand of max een bestand van 20MB downloaden? Maar daarvoor ben ik het niet van plan te gebruiken. Ik zit vaak in de auto, bus of trein en ik verveel mij altijd en ik wil dan soms gewoon wat surfen over het internet. Maar als je inderdaad al een iPhone hebt voor als wif-hotspot te gebruiken is het 3G model een beetje overbodig…

  7. 505 XP
    DarkQ's avatar

    ja ok maar je kan ook in de trein bus online knallen en gek worden in de bus en trein ahah 😛