Forum

Topic: [TUT]Zo verplaats je al je gegevens naar een andere Playstation 3

Anoniem's avatar

Hey Sensers, hier maak ik een handige tutorial over het verplaatsen van al je bestanden naar een andere Playstation 3.

Maak je oude Playstation 3 klaar

Het eerste wat je moet doen is al je trofeeen synchroniseren naar de Sony servers. Ga in de XMB (Hoofdscherm) naar Game -> Trofee Collectie en druk dan op driehoekje op je controller. Er gaat een menu’tje open, en druk dan op Synchroniseer met de server.

De synchronisatie kan even duren, maar op het moment dat die klaar is staan je trofeeen veilig op de Sony server.

Het volgende wat je moet doen is je PS3 deactiveren met Sony. Ga naar Playstation Network -> Accountbeheer -> Het systeem activeren en deactiveren.

Check daarna je PS3 voor updates.

Om fouten te voorkomen tijdens de bestandsoverdracht moet je de verbinding met je media server verbreken. Ga naar netwerkverbindingen en schakel media server uit.

Schakel dan vervolgens je internetverbinding uit.

Als laatste scroll omhoog naar hulpprogramma voor dataoverdracht.

Nu moet je je oude Playstation 3 met de nieuwe Playstation 3 aan elkaar verbinden met een internet kabel. Je moet ook je nieuwe Playstation 3 aan de TV aansluiten, zodat je kan beginnen met de bestandsoverdracht terwijl je oude PS3 wacht op connectie.

Opmerking: Je kunt een crossover internet kabel of een standaard patch-kabel gebruiken. De PS3 zal in staat zijn om intern over te schakelen om te weten welke kabel je gebruikt.

Selecteer overdracht van gegevens uit dit systeem naar het andere PS3-systeem.

Als je nog andere gebruikers op de Playstation 3 hebt staan synchroniseer dan ook die trofeeen, en deactiveer ook de Playstation 3 net zoals je op dit account gedaan hebt. Je moet dit proces helemaal verlaten om dat te kunnen doen, maar je bent in ieder geval gewaarschuwd voordat je verder gaat.

Klik op OK in het volgende scherm nadat u verbinding hebt gemaakt met het
nieuwe systeem met een ethernet kabel.

Verlaat je oude Playstation 3 systeem als die wacht op de bestandsoverdracht, en schakel op je TV over naar de nieuwe PS3.

Verplaatsuhh!

Net zoals je op je oude PS3 gedaan hebt check je op je nieuwe PS3 updates, het uitschakelen van de media server verbinding & het internet.
Start daarna hulpprogramma voor bestandsoverdracht.

Deze keer selecteer je de optie verplaats data van de oude Playstation 3 naar deze Playstation 3.

Zodra de systemen met elkaar verbonden hebben, moet de nieuwe Playstation 3 geformateerd worden. Daardoor word alle informatie verwijderd. Dus weet zeker dat je niks erop hebt staan!

Opmerking: Tijdens het proces zal niks op het oude systeem worden gewist.

Weet je het zeker?

Laat de Playstation 3 formateren tot die klaar is, en het systeem zal automatisch opnieuw opgestart worden, en wordt opnieuw verbonden en de bestandsoverdracht gaat dan weer verder.

Opmerking: Afhankelijk van de hoeveelheid informatie die je had op het oude systeem kan dit een tijdje duren. Ik had ongeveer 35 GB aan informatie op mijn PS3 en het proces duurde ongeveer 40 minuten.

Zodra de Playstation 3 gereed is zal die automatisch opnieuw worden gestart.

Alle informatie ziet eruit zoals het hoort, net zoals op de oud Playstation 3.

Het zou kunnen dat je sommige programma’s opnieuw moet verifiëren zoals Netflix en Hulu Plus, maar games zijn hetzelfde.

Dit was mijn tutorial. Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, omdat ik dit uit m’n hoofd gedaan heb, en m’n Playstation 3 is ingesteld op Engels. Excuses voor het ongemak.

Bedankt voor het lezen, en succes!

Robbert Bouw

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 2241 XP
    mausi-gangsta's avatar

    goeie TUT robberto.. goed bezig!

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Thanks man, na anderhalf uur weer wat mensen blij gemaakt, mochten ze het nodig hebben. 🙂

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Geen 1 image doet ’t, graag binnen 48 uur fixen of ik moet deze in de prullenbak zetten.

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Geen 1 image doet ’t, graag binnen 48 uur fixen of ik moet deze in de prullenbak zetten.

    Zal alles reuploaden zodra ik tijd heb.

  5. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Updated.

  6. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Ik zal er eens naar kijken als ik dit nodig heb 😉
    Maar nu nog niet helaas….:P

  7. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    N1ce tutorial !

  8. 505 XP
    DarkQ's avatar

    Goede tutorial

  9. 454 XP
    desauzenman's avatar

    goeie tutorial en dat het engels is dat maakt niet veel uit denk ik

  10. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    goede tutorial maar heb er niks aan want heb maar 1 ps3 xd

  11. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Kan je ook op beide playstation je gegevens zetten. Want ik ga beide playstations gebruiken

  12. 57 XP
    ColdBurn's avatar

    Ja natuurlijk.