Forum

Topic: Wallpaper aanpassen van het ‘bubbel’-scherm

Anoniem's avatar

Je hebt hier al kunnen lezen hoe je het beginscherm van de PS Vita aanpast met je eigen achtergrond, maar we hebben ook nog het ‘bubbel’-scherm. Deze ondersteunt ook meerdere achtergronden, je kan namelijk voor elke neerwaartse pagina een ander achtergrond kiezen.

1) Zorg ervoor dat je naar het hoofdmenu gaat van je PS Vita, zoals bovenaan deze tutorial kan zien. Dit is het scherm waar je alle bubbels ziet staan.

2) Vervolgens houd je een bubbel naar keuze ingedrukt met je vinger, doe dit ongeveer 5 seconden en je ziet het scherm veranderen. Vervolgens kom je in onderstaand scherm terecht.

Dit scherm is het ‘aanpas’-scherm. Hierin kun je de bubbels verplaatsen in een andere volgorde om je wallpaper bijv. te matchen. Ook kun je een extra pagina aanmaken om zo je bubbels te verdelen en te ordenen.

3) Nu zie je in het ‘aanpas’-scherm rechtsonderin een icoontje, een soort landschap icoon. Hiermee pas je de achtergrond van het scherm waar je op dat moment op zit. Dit icoon zit op elke pagina en je kan per pagina een andere achtergrond inschakelen. Zelf heb ik overal dezelfde achtergrond, iets wat jij natuurlijk kan instellen.

Druk je op dit icoontje dan zie je bovenstaand scherm, hier kun je een achtergrond kiezen. Je kan eentje kiezen die al op je PS Vita standaard ingesteld staat of uit je eigen foto-folder.

4) Als je op een pagina een wallpaper in hebt gesteld, kun je zo naar de volgende pagina gaan en het hier weer opnieuw doen voor deze pagina.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Dit snap ik wel, maar hoe plaats je dan die wallpapers die jullie wel eens posten op psx?

  2. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Druk op het foto icoontje (linksboven).

  3. 874 XP
    Esromeron's avatar

    Ben erg gecharmeerd van die 3 transparante achtergronden die vandaag op de frontpage stonden! Zelf gemaakt of gevonden? Indien zelf gemaakt, is daar een shitload aan photoshop kennis voor nodig, of zou een aanzienlijke noob op dat gebied als ondertekende dit ook kunnen?

  4. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb 0 verstand van Designen, en ik kan afbeeldingen (semi)-transparant maken (in Seashore en The GIMP).

  5. 874 XP
    Esromeron's avatar

    Hmm, op het gebied van designen lig ik vrees ik onder het vriespunt, maar ik zal eens kijken hoe ver ik kom. Bedankt iig!

  6. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ben erg gecharmeerd van die 3 transparante achtergronden die vandaag op de frontpage stonden! Zelf gemaakt of gevonden? Indien zelf gemaakt, is daar een shitload aan photoshop kennis voor nodig, of zou een aanzienlijke noob op dat gebied als ondertekende dit ook kunnen?

    Heb ze gevonden, zal er binnenkort wle even meer opzoeken. Ze zijn inderdaad behoorlijk vet.

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Deze heb ik zelf gemaakt http://i755.photobucket.com/albums/xx194/dennis1980/Image4.png
    http://i755.photobucket.com/albums/xx194/dennis1980/Image5.png

    Heb ze gevonden, zal er binnenkort wle even meer opzoeken. Ze zijn inderdaad behoorlijk vet.

    Is wel erg makelijk om zelf te maken (als je “goede” png afbeeldingen weet te vinden). Zelf uit een jpg plaatje halen is best wel lastig. Ik heb zelf een Bamboo teken tab gekocht, en dat werkt een stuk makelijker dan werken met de muis.

  8. 1562 XP
    dikked's avatar

    heb laatst een paar “doorzichtige” wallpapers geprobeert van de frontpage. Is wel mooi maar wel jammer dat als je naar de volgende pagina bubbels gaat hij de wallpaper moet laden en dat je dan ff zwart beeld krijgt voordat hij de wallpaper laadt