Forum

Topic: [OOT] Resident Evil: Operation Raccoon City

Anoniem's avatar

Nog geen bericht gezien over deze game helaas, en dat terwijl het filmpje wat ik vandaag heb gezien, een van de mooiste CGI filmpjes is die ik heb gezien, en het zit nog eens goed in elkaar ook.
Laat ze hier een film van maken!

Persoonlijk zijn mijn gevoelens een beetje verdeelt over de game die zich tijdens de gebeurtenissen van RE 2 en 3 afspeelt in 1998.
Aan de ene kant lijkt het me geweldig om eindelijk eens 4 player coop te spelen in een deel uit de resident evil serie, maar aan de andere kant (hoofdzakelijk na het zien van een gameplay trailer) heb ik iets van, moet het nou zo vol met actie zitten? waar is de survival horror experience waar RE om bekend stond?

Je speelt in dit deel als 1 van de 6 verschillende characters (met ieder z’n eigen specialiteiten) van het Umbrella Security Service (USS), wiens taak even wat anders is als het standaard team waarmee je in RE games speelt, oftewel de Spec Ops opposition.
De USS’s taak is het zoeken en vernietigen van bewijs van de illegale praktijken van Umbrella en tevens het doden van overlevende van de “outbreak”.
De Spec Ops’s taak is alleen het blootstellen van de activiteiten van Umbrella.

Er zullen veel veranderingen in dit deel zijn, die je voorheen nog niet hebt gezien. Je zult keuzes krijgen in het spel, die eigenlijk de hele loop van de serie zouden aantasten, zoals Leon S Kennedy dood schieten!
Het is nu bijvoorbeeld ook mogelijk om te veranderen in een zombie zodra je gebeten word, en daarna dus na enige tijd controle verliest en je eigen team leden zal aanvallen.
Je character zal (tenzij je het bloeden stopt) ook veel bloed kunnen verliezen, waardoor ze meer aandacht trekken voor zombies.
Je kan nu rennen en schieten tegelijk (EINDELIJK!).

Uiteraard zullen er ook weer diverse vijanden aanwezig zijn, want wat is RE zonder zombies, Lickers, Hunters en niet te vergeten, Tyrants!

De game word niet gemaakt door Capcom (ze besteden steeds meer uit daar in japan lijkt wel, net als Devil May Cry!) maar door Slant Six games, onder andere bekend van Socom US Navyseals confrontation.
Hij ligt 23 maart in de winkels bij ons!

Introductie van de characters en de coop mode:

En de CGI short movie die van de week is uitgekomen, MUST SEE!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 161 XP
    BlackFist's avatar

    Heavy XD..

    Deze staat al in de Pre-order!!
    4man Co-op gaat hem zekers doen.
    Als er maar genoeg aan speel plezier is

  2. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Dit is dan dus de opvolger van Resident Evil 5 maar dan niet door Capcom gemaakt?
    Het klinkt wel erg vet :p Speel nu nog wel eens RE5, dus dan is dit de perfect opvolger 😀

  3. 8864 XP
    7th-son's avatar

    nou jah, opvolger, eerder een nieuwe take op resident evil, en speelt zich af tussen 2 en 3
    net als dat de nieuwe devil may cry een kompleet nieuwe start word, zie het als modernisering van oude games zeg maar haha

    geen idee of het een goeie game word, vanwege het feit dat het door andere mensen gemaakt word..
    kunnen ze wel zeggen van, “ja maar het blijft een RE game, en een echte fan hoord het leuk te vinden” vind ik bullshit, er zijn wel meerdere games waar ik op uitgekeken ben, ook al vond ik het altijd geweldige games
    kijk maar eens naar Gran Turismo, of naar Tekken

  4. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik ben benieuwd. 🙂

  5. 161 XP
    BlackFist's avatar

    Still Waiting…

  6. 559 XP
    Dutch-StYloZz's avatar

    Dat CGI filmpje ziet er echt NICE uit,, dacht ff dat ik na een film aan het kijken was 😛 Word denk ik deze game toch ook maar halen 😛

  7. 67 XP
    Neo1771991's avatar

    Ik ben toch wel benieuwd naar dit spel. Hopen dat er een demo komt.