Forum

Topic: Al die NAT types

Anoniem's avatar

Ik weet hoe ik mijn NAT type aanpas, maar ik snap niet wat het allemaal inhoud, eerst had ik open en nu 2, ik weet uit ervaring dat strict niet goed is, maar wat houden ze allemaal in? Wat zijn de voordelen ervan? Sinds ik nu 2 gebruik en ik er weinig ervaring mee heb wil ik graag weten of dat niet goed is of juist wel goed is.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 440 XP
  2. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    NAT 1 heb je als je je PS3 direct op een modem aansluit (zonder ingebouwde router).
    NAT 2 is als je je PS3 aansluit via een router en de juiste poortjes open gezet hebt (geforward).
    NAT 3 is als je je PS3 aansluit via een router en deze de poortjes blokt (niet geforward)

  3. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    serieus ik heb nat 1 maar is met router en niet direct xD

  4. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    serieus ik heb nat 1 maar is met router en niet direct xD

    Dat heb ik wel vaker gehoord, de reden zou ik niet weten.

  5. 61 XP
    Cod's avatar

    Oke ik heb ook een vraag, ik heb nat type 3, KPN ARV7519BBCD10 en ik heb kabel internet op ps3 dus hoe moet ik die poortjes openen en Nat-Type 2 krijgen ?

  6. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Kijk hier eens: http://www.psx-sense.nl/forum/showthread.php?10876-Overzicht-Tutorials-%28handig-voor-beginners%29

    Maar ik weet niet of het een nieuw type is want las hier dat het niet zo goed lukt bij nieuwere versies.
    Want bij een van die topics zag ik dit staan.

    Mooie tut, alleen tegenwoordig krijg je van KPN een nieuwere router. Deze is zo goed beveiligd (meen ik serieus) waardoor je de poorten niet kunt openen. Dus je zult altijd NAT type 3 hebben (of je zult dat hele ding moeten hacken of weet ik veel wat). KPN had gezegd dat ze daarvoor een update zouden releasen in juli. Nu is het al midden november en er is nog steeds geen update. Allemaal kansloos natuurlijk. Maar er zijn natuurlijk nog steeds veel mensen met deze router. Mijn Tip: Koop een eigen router als je bij KPN zit of ga gewoon naar een andere provider (Ziggo).

  7. 61 XP
    Cod's avatar

    🙁 , Dankjewel voor de info.

  8. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    NAT 1 heb je als je je PS3 direct op een modem aansluit (zonder ingebouwde router).
    NAT 2 is als je je PS3 aansluit via een router en de juiste poortjes open gezet hebt (geforward).
    NAT 3 is als je je PS3 aansluit via een router en deze de poortjes blokt (niet geforward)

    je kunt zowel 1 als 2 en 3 met een router hebben. Ligt gewoon aan de router, en of de poorten open staan.

  9. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Oke ik heb ook een vraag, ik heb nat type 3, KPN ARV7519BBCD10 en ik heb kabel internet op ps3 dus hoe moet ik die poortjes openen en Nat-Type 2 krijgen ?

    je ip van je ps3 als DMZ zetten.

    heeft mij nat type 2 gegeven.

  10. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    mijn nat type met mw3 is strict ik weet niet hoe je eigenlijk modernate ofzo kan maken en of strict dan heel slecht is?

  11. 846 XP
    Thijs's avatar

    mijn nat type met mw3 is strict ik weet niet hoe je eigenlijk modernate ofzo kan maken en of strict dan heel slecht is?

    Strict is slecht, ga naar je router instellingen (je IP intypen in je browserbalkwebsite ding en zoek UPNP op en zet dat aan.