Forum

Topic: Dropbox voor PS3

Anoniem's avatar

Dropbox

Door firmware update 4.10 is het nu ook mogelijk op Dropbox te gebruiken op de PS3. Een ideale manier om bestanden op je PS3 te krijgen. Je kan het vergelijken met PS3 Media Server maar via deze manier hoef je niet persee op hetzelfde netwerk te zitten.

Via http://www.dropbox.com/ kan je een account maken en vervolgens bestanden uploaden. Je krijgt 2 GB gratis en voor meer moet je betalen.

Nadat dit op de servers staat kan je overal ter wereld met een internetverbinding bij deze bestanden. Je moet gewoon weer inloggen op dezelfde site en kan bij de bestanden. Je kan het ook downloaden op je computer zodat er bij Windows Verkenner een extra mapje komt van Dropbox.

Eerder was dit nog niet mogelijk op de PS3 maar nu er nieuwe browser functionaliteiten bij zijn gekomen is de site ook compitable op de PS3 en kan je je bestanden of films bekijken op de PS3.

Het is ook te gebruiken op mobiels door de Dropbox app te downloaden.

Helaas moet je voor films groter dan 2 GB bijbetalen, dat is namelijk het limiet wat je gratis kan gebruiken. Verder is PS3 Media Server velen malen makkelijker als Dropbox als je op je eigen netwerk zit.

Ikzelf gebruik het samen met een paar vrienden om films en foto’s te delen. Nu ook te gebruiken op PS3 dus.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Ken ik, handig als je veel shared! Ik gebruik gewoon altijd mijn usb

  2. 67 XP
    Neo1771991's avatar

    Waarom maken ze hier geen (gratis) App voor, dat is toch een stuk makkelijker?

  3. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Voor de Android is de app gratis en al meer dan 5 miljoen keer gedownload.

  4. 253 XP
    lauwie's avatar

    Moet je dan met de browser op je ps3 naar dropbox.com, of is er een ‘app’ voor? (net zoals voor het journaal)

    Trouwens:
    Voor iedereen die 250 mb extra wil: http://db.tt/EbYAhz64

    Als je een account aanmaakt via deze link krijg ik 250 mb extra en degene die op de link klikt. 🙂

  5. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Via de PS3 ga je gewoon naar de website en log je in.
    Dan krijg je de inhoud (zoals de derde afbeelding) te zien van je Dropbox die je kan openen.

  6. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Handig! Ook mogelijk om het met Android te bedienen?

  7. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ja, de app is te gebruiken voor IOS en Android.

  8. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ja, de app is te gebruiken voor IOS en Android.

    Oke, cool, thanks voor de reply!