Forum

Topic: Screenshots maken op PS Vita

Anoniem's avatar

Screenshots maken met PS Vita.

Al een lange tijd geleden konden we op PSX-Sense het volgende artikeltje lezen.
http://playsense.nl/62642/ps-vita-laat-je-screenshots-maken-wanneer-je-maar-wilt/

De vermoedens waren juist maar wat meestal het geval is bij al die kleine leuke features is dat je even moet weten hoe het moet. Er zit namelijk niet netzo als bij de computer een knop met ‘Printscreen’ op.

Om een screenshot te maken moet je tegelijkertijd de PS-knop en Start-knop indrukken en de screenshot wordt gemaakt en opgeslagen op het apparaat en staat meteen bij je foto bestanden die te zien zijn via ‘de galerij app’ (als ik dat zo mag noemen) . Er wordt een JPG bestand van gemaakt om ruimte te besparen en de HD kwaliteit te behouden. Een optie die hier vast veel door de redactie zal worden gebruikt.

Het leuke is dat je de afbeeldingen ook meteen kan delen via Twitter.

Een filmpje zegt natuurlijk meer dan duizend woorden dus hieronder valt nog te zien hoe ontzettend simpel het is. Je moet het alleen even weten.

Ik heb net gehoord dat niet alle games deze functie ondersteunen waaronder WipEout 2048.

Het staat zelfs in de handleiding, dat niet alle games dit ondersteunen.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Nice tutorial =)

  2. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    WipEout 2048 is, zo ver ik het heb getest, de enige game die dit niet ondersteunt.

  3. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ok, dat wist ik niet. Lijkt me wel vreemd wat als ik kijk naar de werking van de functie lijkt het me niet iets wat in een spel moet worden geïntegreerd. Ik dacht ook dat je het kon vergelijken met Printscreen optie van de computer. Een spel of programma op de computer heeft er geen invloed op.

    Maar aangezien je het getest hebt zal ik het mis hebben. Bedankt voor de opmerking.

  4. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Het staat zelfs in de handleiding, dat niet alle games dit ondersteunen.

  5. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik heb het aangepast 😉

  6. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Hoop dat de call of duty ( ????? ) die op de vita komt dit ook ondersteund !