Forum

Topic: Einde van de wereld!

Anoniem's avatar

Hoe denken jullie daarover?
Veel mensen denken dat op 21 december 2012 de wereld vergaat.
Maar er zijn ook mensen die zeggen dat het een rekenfout is geweest en pas op 2020 gebeurd!

De Maya’s leefden 3000 jaar geleden in Zuid-Amerika. Hun kalender eindigt op de datum ‘0.0.0.0.0’. Er wordt al heel lang verwacht dat er dan ‘iets’ gaat gebeuren. Volgens veel onheilsprofeten is het zelfs het ‘einde der tijden’.

Hoe denken jullie daarover?!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

42 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Wat ik er over denk is, dat mensen gewoon met deze Bullshit moeten stoppen.
    Het enige wat waar is, is dat op het moment dat de Maya kalender eindigt, staan de Zon, de Aarde, en een of ander zwart gat in het midden van de melkweg op 1 lijn.

    Wie de idioot was die “Dat betekent het einde van de wereld.” heeft gezegd, weet ik niet, maar hij/zij heeft in ieder geval heel veel volgers.

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Dat is true.
    Het is al duizend keer voorgekomen dat de Zon, aarde, en dat zwarte gat in één lijn staat, dus waarom zou dat nu ‘ineens’ moeten foutgaan?

  3. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    Bullshit ik ga niet dood.

  4. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Gay bullshit, is al zovaak van oww we gaan dood, allemaal money waste met die posters op NS !

  5. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    http://en.wikipedia.org/wiki/Rapture#Predictions
    Op deze manier is de mensheid, zonder deze onzin mee te rekenen, al 13 keer uitgeroeid.

  6. 161 XP
    BlackFist's avatar

    http://youtu.be/DO0KxgRlPlE

    Maybe a Massive EMP we can surive that right?

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    http://youtu.be/DO0KxgRlPlE

    Zo verteld dat je het bijna “moet” geloven!

  8. 161 XP
    BlackFist's avatar

    Nee is meer van neem maar een kijkje.

    We zien wel wat er gaat gebeuren nobody knows.
    Wat we allemaal wel weten is dat onze Ozonlaag al kapot is no good.
    Heb net gelezen dat de Ozonlaag zich zelf ook weer kan fixen dat is beter nieuws http://steljevraag.nl/viewquestion?questionID=13355

    Ik vind het wel knap dat die Mayan people toen die tijd al zoveel konden berekenen door naar de lucht te kijken (Strange)

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Wat je zegt, dat is inderdaad raar.
    Ze vonden zichzelf slim, of het is gewoon een steen-papier-schaar gok geweest xD!

  10. 161 XP
    BlackFist's avatar

    Heheh wat ik ook raar vind is hoe men zegt aan wiskunde te zijn gekomen de wiskundige berekeningen kwam door middel van een visioen, hoe gek is dat.

  11. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Niets aan de hand! Mensen met een geloof zoeken toch ook rust enzo hoor je ze altijd zeggen. Nou als je in deze onzin gelooft heb je niet erg rust he.

  12. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Hmmm, ik denk eerder dat “de wereld vergaat” als bijna alle aardolie-bronnen op aarde zijn uitgeput, waardoor er dan een oorlog uitbreekt om het laatste beetje aardolie te bemachtigen. En hoe voer je een oorlog zonder een grote voorraad aardolie voor gevechtsmachines? …

    http://i.imgur.com/FmShN.jpg

  13. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Waarom denk je dan dat er steeds meer electrische auto’s komen?
    Nu is alleen nog de vraag, hoe lang gaat het duren totdat iedereen over is?
    Kijk eens op de weg, je ziet nog genoeg 1995-2001 auto’s voorbij rijden.

  14. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Waarom denk je dan dat er steeds meer electrische auto’s komen?
    Nu is alleen nog de vraag, hoe lang gaat het duren totdat iedereen over is?
    Kijk eens op de weg, je ziet nog genoeg 1995-2001 auto’s voorbij rijden.

    ^ What she said ^

  15. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Wij nWo’ rs overleven het

  16. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Wij nWo’ rs overleven het

    Hoor het je nog zeggen xD!

  17. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Wij nWo’ rs overleven het

    Sure, met wat je NwO baseball CAPS πŸ˜€

  18. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Waarom denk je dan dat er steeds meer electrische auto’s komen?
    Nu is alleen nog de vraag, hoe lang gaat het duren totdat iedereen over is?
    Kijk eens op de weg, je ziet nog genoeg 1995-2001 auto’s voorbij rijden.

    Euhm, en hoe komen die auto’s aan energie? Juist, energie centrales. En wat gebruiken meer dan 75% van de energie centrales als brandstof? Fossiele brandstoffen. O.a. aardolie of een geraffineerd product van aardolie. En meer duurzame energie centrales bouwen is nutteloos, want kernenergie is te gevaarlijk (kernafval), en het is om veel redenen niet een optie om een groot gedeelte van het land/de zee vol te bouwen met windmolens en/of zonnepanelen. πŸ˜‰ Bovendien moeten er – als veel mensen elektrisch zouden rijden – veel oplaad palen enzovoort komen. En die kosten veel geld Γ©n energie. Dus moeten er dan ook weer meer energie centrales komen die waarschijnlijk ook fossiele brandstoffen zoals aardolie als brandstof gebruiken, omdat dat momenteel nog steeds de beste manier is om zoveel mogelijk energie op te wekken binnen een bepaalde tijd. Maar nog steeds zou het wel beter zijn als er meer elektrische auto’s zouden komen, maar het kost alleen heel veel geld. Die oplaad palen, de nieuwe energie centrales, etc. Geld dat Europa in ieder geval niet heeft. En de Verenigde Staten ook niet. Maar ook die auto’s zelf kosten veel geld. Een elektrische auto is al gauw 10.000 euro duurder als een normale auto.

    Het is dus – als er geen vervangende energiebron gevonden word – niet de vraag of het gebeurd, maar wanneer. Tenzij iedereen opeens geen hebzucht meer vertoond voor aardolie. Dit klinkt naΓ―ef, I know. πŸ˜›

    P.S. Plastic word ook gemaakt van aardolie hè..

  19. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    euhm, en hoe komen die auto’s aan energie? Juist, energie centrales. En wat gebruiken meer dan 75% van de energie centrales als brandstof? Fossiele brandstoffen. O.a. Aardolie of een geraffineerd product van aardolie. En meer duurzame energie centrales bouwen is nutteloos, want kernenergie is te gevaarlijk (kernafval), en het is om veel redenen niet een optie om een groot gedeelte van het land/de zee vol te bouwen met windmolens en/of zonnepanelen. πŸ˜‰ bovendien moeten er – als veel mensen elektrisch zouden rijden – veel oplaad palen enzovoort komen. En die kosten veel geld Γ©n energie. Dus moeten er dan ook weer meer energie centrales komen die waarschijnlijk ook fossiele brandstoffen zoals aardolie als brandstof gebruiken, omdat dat momenteel nog steeds de beste manier is om zoveel mogelijk energie op te wekken binnen een bepaalde tijd. Maar nog steeds zou het wel beter zijn als er meer elektrische auto’s zouden komen, maar het kost alleen heel veel geld. Die oplaad palen, de nieuwe energie centrales, etc. Geld dat europa in ieder geval niet heeft. En de verenigde staten ook niet. Maar ook die auto’s zelf kosten veel geld. Een elektrische auto is al gauw 10.000 euro duurder als een normale auto.

    Het is dus – als er geen vervangende energiebron gevonden word – niet de vraag of het gebeurd, maar wanneer. Tenzij iedereen opeens geen hebzucht meer vertoond voor aardolie. Dit klinkt naΓ―ef, i know. :p

    p.s. Plastic word ook gemaakt van aardolie hè..

    Je hebt gelijk. Maar er zijn zoveel mogelijkheden.. Welke is dan de goeie?..

  20. 161 XP
    BlackFist's avatar

    @ PattyS3

    Goeie en correcte informatie (y)
    Kijk hier kan ik niet tegen in gaan.

  21. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    Hoor het je nog zeggen xD!

    ahahahhahahah epic

  22. 440 XP
    Zocalox's avatar

    De wereld vergaat niet maar ik denk wel dat er dan iets gebeurt.

    Zo heb ik gelezen dat Einstein heeft voorspelt dat de Noord pool (+) en de Zuid pool (-) zullen omwisselen of zoiets dergelijks.

  23. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Je hebt gelijk. Maar er zijn zoveel mogelijkheden.. Welke is dan de goeie?..

    De meest waarschijnlijke? πŸ˜›

    @ PattyS3

    Goeie en correcte informatie (y)
    Kijk hier kan ik niet tegen in gaan.

    http://troll.me/images/monocle-guy/indeed-thumb.jpg

    De wereld vergaat niet maar ik denk wel dat er dan iets gebeurt.

    Zo heb ik gelezen dat Einstein heeft voorspelt dat de Noord pool (+) en de Zuid pool (-) zullen omwisselen of zoiets dergelijks.

    Dat proces vind niet plaats binnen 1 dag, dat duurt veel langer. Maar de polen zullen waarschijnlijk ook niet omwisselen, maar gewoon van plaats veranderen. πŸ˜‰ De non-geografische zuidpool ligt momenteel overigens ergens “in” Canada. πŸ˜›

  24. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    De wereld vergaat niet maar ik denk wel dat er dan iets gebeurt.

    Zo heb ik gelezen dat Einstein heeft voorspelt dat de Noord pool (+) en de Zuid pool (-) zullen omwisselen of zoiets dergelijks.

    heeeeeeeeeel lang geleden is deze turn al eens geweest, schijnt bovenwater gekomen te zijn bij wetenschappelijk onderzoek

  25. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    heeeeeeeeeel lang geleden is deze turn al eens geweest, schijnt bovenwater gekomen te zijn bij wetenschappelijk onderzoek

    Sowsow mausi dat weet jij goeddd.

  26. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    2 mogelijke theorieΓ«n

    denk dat de aarde vergaat als de zon te groot word, en een solar flare op de wereld los laat. ((<<< bewezen theorie is een feit)) Of volgens een geleerde zal de aarde na een lange tijd weer een winter apocalypse krijgen, de wereld zal steeds verder weg van de zon draaien daardoor zal de wereld een ijsberg worden. ((<<<< bewezen theorie is een feit)) Een zwarte gat zal in ons universum ontstaan waardoor wij allemaal erin gezogen worden ((<<<< niet bewezen, zwarte gaten zijn momenteel zo ver weg van ons dat er nog geen drukte over gemaakt word)) dit zijn drie mogelijkheden, maar ik denk dat de wereld zal vergaan door de mens zelf. Ik raad jullie aan om national geographic te kijken!

    De meest waarschijnlijke? πŸ˜›

    ---

    http://troll.me/images/monocle-guy/indeed-thumb.jpg

    ---

    Dat proces vind niet plaats binnen 1 dag, dat duurt veel langer. Maar de polen zullen waarschijnlijk ook niet omwisselen, maar gewoon van plaats veranderen. πŸ˜‰ De non-geografische zuidpool ligt momenteel overigens ergens "in" Canada. πŸ˜›

    indeed, dit kun je controleren als je een iphone hebt met de kompas app!

  27. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    er word een privΓ© arc voor mij gebouwt

  28. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    er word een privΓ© arc voor mij gebouwt

    nwors gaan als eerst dood, tis al begonnen! vandaar dat sense topic heeft weg gehaald. MAUSI & JOEY last nwors alive

  29. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    nwors gaan als eerst dood, tis al begonnen! vandaar dat sense topic heeft weg gehaald. MAUSI & JOEY last nwors alive

    Nee mausi en ik blijven als enige leven.
    Maar dan mot er wel 1 wijf over blijven, anders kan ik me niet voortplanten πŸ˜›

  30. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Nee mausi en ik blijven als enige leven.
    Maar dan mot er wel 1 wijf over blijven, anders kan ik me niet voortplanten πŸ˜›

    Jaja Joey verheugt zich op het voortplanten

  31. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    Jaja Joey verheugt zich op het voortplanten

    Das het levensdoel.

  32. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    @bloody: ik wist nie dat de aarde steeds verder van de zon af draait? xD Aarde heeft toch vaste baan om de zon? πŸ˜›

  33. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    @bloody: ik wist nie dat de aarde steeds verder van de zon af draait? xD Aarde heeft toch vaste baan om de zon? πŸ˜›

    kijk is aan http://news.nationalgeographic.com/news/2009/09/090903-arctic-warming-ice-age.html
    tis wel in het engels, en die komt ook over tig jaren wanneer ons klein klein klein klein klein kinderen al dood zijn en de wereld nog niet is vergaan. :p

    meester bloody; cant touch this

  34. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Je hebt idd gedeeltelijk gelijk, maar de aarde draait niet verder van de zon af, hij draait namelijk ook weer dichterbij. Om de 26.000 jaar staat de aarde verder van de zon vandaan.

    Maar er staat dat Global Warming de volgende ijstijd delayed. Vertraagd.

    En bovendien, de mens heeft de vorige ijstijd ook overleefd… πŸ˜‰

  35. 1616 XP
    BloodlyKill's avatar

    Je hebt idd gedeeltelijk gelijk, maar de aarde draait niet verder van de zon af, hij draait namelijk ook weer dichterbij. Om de 26.000 jaar staat de aarde verder van de zon vandaan.

    Maar er staat dat Global Warming de volgende ijstijd delayed. Vertraagd.

    En bovendien, de mens heeft de vorige ijstijd ook overleefd… πŸ˜‰

    gedeeltelijk zij ik dan dat hij alleen maar dichterbij gaat draaien? ik heb documentaire gezien met simulaties en shit. ik heb ook nergens gezegt dat we het niet overleven alleen dat het een mogelijkheid is… anyway ik raad je aan om documentaire te kijken wat die is egt boeiend duurt 45 minuten of zo.. met upc kun je hem nog gratis terug kijken als het goed is. Ik raad je ook aan om die met solar flares.

  36. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    gedeeltelijk zij ik dan dat hij alleen maar dichterbij gaat draaien? ik heb documentaire gezien met simulaties en shit. ik heb ook nergens gezegt dat we het niet overleven alleen dat het een mogelijkheid is… anyway ik raad je aan om documentaire te kijken wat die is egt boeiend duurt 45 minuten of zo.. met upc kun je hem nog gratis terug kijken als het goed is. Ik raad je ook aan om die met solar flares.

    Je ZEI: “Of volgens een geleerde zal de aarde na een lange tijd weer een winter apocalypse krijgen, de wereld zal steeds verder weg van de zon draaien daardoor zal de wereld een ijsberg worden.”

    Daarmee dacht ik dat je bedoelde dat de aarde steeds verder weg blijft draaien van de zon.. Zo staat het er namelijk. πŸ˜›

    En jij zegt inderdaad dat dat een mogelijkheid is. En dan zeg ik dat de mensheid de vorige ijstijd ook heeft overleefd. Daarmee bedoel ik dat er geen reden is waarom de mensheid zal uitsterven met de volgende ijstijd. Mede omdat tegen de tijd dat die ijstijd er zal komen de mensheid A: allang dood is, of B: mega enorm gemoderniseerd is, waardoor de mensheid zich er tegen kan beschermen. (toekomst hè)

    Maar is zal die docu’s misschien wel eens ff kijken.. πŸ™‚

  37. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Men beweert dat het zo er ongeveer uit gaat zien: http://lh3.ggpht.com/-BR-B3PeLZ_U/Se8vZ7UoxII/AAAAAAAABRQ/8vAY6UKeluk/bxp156018h.jpg http://www.wallpaper77.com/upload/DesktopWallpapers/cache/Small-World-Explosion-black-earth-orbit-planet-planet-wallpapers-space-wallpapers-1280×720.jpg

  38. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ze waren gewoon te lui om hun kalender af te maken, of ze hadden een tekort aan pappier/stenen tabs. πŸ˜‰

  39. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ze waren gewoon te lui om hun kalender af te maken, of ze hadden een tekort aan pappier/stenen tabs. πŸ˜‰

    Dit is het slechte wat ik ooit heb gehoord ! xD

  40. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Daar kan ik ook niks aan doen πŸ˜‰ maar het is wel waar. O ja! ze gebruikten stenen tabs en geen pappier

    Dit is het slechte wat ik ooit heb gehoord ! xD

    Zo lief waren ze ook niet “ze deden aan mensenoffering”. (hoewel de Maya’s later in hun geschiedenis ook “mensenoffers” brachten).

  41. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    Wat je zegt, dat is inderdaad raar.
    Ze vonden zichzelf slim, of het is gewoon een steen-papier-schaar gok geweest xD!

    ja dat kan robber miss lullen hun iets uit hun nek

    Ze waren gewoon te lui om hun kalender af te maken, of ze hadden een tekort aan pappier/stenen tabs. πŸ˜‰

    XD die is goed man

  42. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    http://www.youtube.com/watch?v=N24p08t_-1E

    end of the world πŸ˜›
    Lyrics zijn wel dope