Forum

Topic: 2 ps3’s 1 savedata

Anoniem's avatar

Hallo iedereen,
Ik hoop dat ik het in de juiste catogorie heb geplaatst, zo niet hoor ik het graag ! Maar nou even ontopic 😀 Ik had even een vraagje, is het mogelijk als ik op m’n kamer een ps3 heb en bijvoorbeeld in de woonkamer een ps3 heb staan. Is het dan mogelijk om door te spelen op 1 account maar wel met dezelfde savedata waar ik ben gebleven ?

Ik weet namelijk wel dat je met een bestaand account kan inloggen, maar daar behoud je je savedata niet mee. Ik heb ook eerder gelezen dat er cloud-saving mogelijk is, dit is dan wel helaas alleen voor ps+ leden, wat ik natuurlijk weer is niet ben :S Dus ik ben benieuwd !

M.v.g. :D:D

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 113 XP
    xDevin050's avatar

    Hallo iedereen,
    Ik hoop dat ik het in de juiste catogorie heb geplaatst, zo niet hoor ik het graag ! Maar nou even ontopic 😀 Ik had even een vraagje, is het mogelijk als ik op m’n kamer een ps3 heb en bijvoorbeeld in de woonkamer een ps3 heb staan. Is het dan mogelijk om door te spelen op 1 account maar wel met dezelfde savedata waar ik ben gebleven ?

    Ik weet namelijk wel dat je met een bestaand account kan inloggen, maar daar behoud je je savedata niet mee. Ik heb ook eerder gelezen dat er cloud-saving mogelijk is, dit is dan wel helaas alleen voor ps+ leden, wat ik natuurlijk weer is niet ben :S Dus ik ben benieuwd !

    M.v.g. :D:D

    Als je op beide PS3’s hetzelfde SEN account hebt, dan kun je je savegame gewoon op een usb-stickje zetten en naar een andere PS3 kopieren. Zolang het maar op hetzelfde SEN account blijft kun je gewoon spelen en trophies halen.

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    Je kunt gewoon Je savegame kopiëren op een usb stick inderdaad.
    Alleen zijn er ook games waarvan de savegame beveiligd is en niet te kopiëren is.
    Vaak zo met games van capcom

    Een tip: wat ik zelf ook vaak doe is al me savegames op me mobieltje zetten!

  3. 253 XP
    lauwie's avatar

    je kunt ook PS+ lid worden. Dan kun je jouw savegames uploaden en op jouw andere playstations downloaden. Heb je geen usb nodig. 😉

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik hoop dat ik het in de juiste catogorie heb geplaatst, zo niet hoor ik het graag !

    Haha, nee, had het beste in de Helpdesk kunnen staan, heb het even voor je verplaatst 🙂

  5. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Bedank ! Ik weet zeker dat ik hier iets aan heb !! PS+ heb ik al zitten aan denken, helaas vind ik het erg jammer dat je het content niet behoud en maar tijdelijk is zolang je ps+ loopt. Dus daar zal het niet komen, weten jullie wellicht ook hoe je de save bestanden op je USB/Mobiel over zet ? gewoon een backup maken ofzo ?

  6. 8864 XP
    7th-son's avatar

    gewoon je usb stick/telefoon/externe hdd erin pluggen, naar je savegames gaan, dan (ik geloof driehoekje of vierkantje) drukken en de savegame die je wilt kopieren naar je externe opslag
    weet alleen niet meer of je er nou meerdere tegelijk kan selecteren of niet..

  7. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Is het trouwens bij veel games zo ? Of valt het tegenwoordig wel mee, en kan je ze allemaal wel de savedata op usb/mobiel zetten ?

  8. 486 XP
    distefano's avatar

    Bedank ! Ik weet zeker dat ik hier iets aan heb !! PS+ heb ik al zitten aan denken, helaas vind ik het erg jammer dat je het content niet behoud en maar tijdelijk is zolang je ps+ loopt. Dus daar zal het niet komen, weten jullie wellicht ook hoe je de save bestanden op je USB/Mobiel over zet ? gewoon een backup maken ofzo ?

    dat is maar hoe je het zelf bekijkt , ik heb geen problemen met ps+ omdat je bij xbox moet betalen om zelfs nog maar online te kunnen