Forum

Topic: vraagje over review

Anoniem's avatar

hallo
ik heb een vraagjeik wil graag een review maken voor tony hawk pro skater hd maken
maar kan dat
ik laat het nakijken op spel? zin opbouw fouten
zodat die er niet meer zijn
welke game zou ik dan reviewe
tony hawk pro skater hd
want door de tony hawk games ben ik gaan game
en wil daar dan natuurlijk mijn mening over uiten op de hd versie
want ik speelde elke wekend met mijn broer tony hawk pro skater
ik hoor het wel
alvast bedankt
MVG K.v.Rest

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Je begrijpt in ieder geval al wat Review betekent: Je eigen mening over een bepaald spel.

    De basis van een Review zijn
    – Omschrijf wat je goed en slecht vind aan het spel (verhaal, graphics, geluid, besturing, gameplay, etc.).
    – Omschrijf waarom je dat vind.
    – Vertel ook wat spoilers over het spel, dus hoe speel je dat, enkele unlockables (moet na de Europese release zijn!), het begin stukje, etc.
    – Eindig je Review met een score voor de Graphics, Gameplay, Geluid, eventueel andere dingen, etc.
    – Geef een eindscore. Of het nou een 1-10, 1-5, 1-100, F-A+, etc. is, dat mag je zelf bepalen.
    – Als je ook echt pers bent, laat je Review aan de Publisher zien (in dit geval, Activision Nederland/Benelux/Belgiรซ), want die gaan dit zeker waarderen.

    Wat aandachtspuntjes voor jou
    – Begin je zinnen met een hoofdletter.
    – Eindig je zinnen met een punt, uitroepteken, of vraagteken.
    – Namen zijn altijd met een hoofdletter.
    – Deel je zinnen in zonder Enters tussendoor.
    – Maak alinea’s met 2 Enters.
    – Maak de belangrijkste zaken vetgedrukt.
    – Let op spellingsfouten en grammatica fouten.

    Als extra wat je kan doen
    – Versier je Review met screenshots, logo’s, en video’s.
    – Maak wat grapjes in je Review (geen valse informatie, wel komisch).

    Om eerlijk te zijn, snap ik je vraag ook niet helemaal.

  2. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    hallo
    ik heb een vraagjeik wil graag een review maken voor tony hawk pro skater hd maken
    maar kan dat
    ik laat het nakijken op spel? zin opbouw fouten
    zodat die er niet meer zijn
    welke game zou ik dan reviewe
    tony hawk pro skater hd
    want door de tony hawk games ben ik gaan game
    en wil daar dan natuurlijk mijn mening over uiten op de hd versie
    want ik speelde elke wekend met mijn broer tony hawk pro skater
    ik hoor het wel
    alvast bedankt
    MVG K.v.Rest

    Waar wil je die plaatsen? En belangrijk zijn hoofletters en goed lopende zinnen dus Grammaticaal goed, dan ziet dat er beter en interessanter uit. YamiHoshi zegt idd goed dat je wel wat grappigs erin mag zetten maar dan niet iets enorm afkraken ofzo ๐Ÿ˜‰

  3. 153 XP
    el scapino's avatar

    nou de vraag is mag ik ereen maken en waar moet ik het naartoe sturen

    ik laat me revieuw door me broer( die is een leraar)
    nakijken dus

  4. 307 XP
    LanceVance's avatar

    Reviews op PSX-Sense worden enkel door de crew gemaakt, het is niet mogelijk om je eigen review te maken en deze te laten posten op de FrontPage.

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    nou de vraag is mag ik ereen maken en waar moet ik het naartoe sturen

    ik laat me revieuw door me broer( die is een leraar)
    nakijken dus

    Als je hier wat wilt posten als reviewer daar gaat mr M4GN3T over meestal leest hij praktisch alle forumberichten dus je krijgt vast snel een antw.
    PM kan ook uiteraard en als je YamiHoshi zijn regels navolgt na toestemming van bovenstaande dan gaat het zeker goed komen!

    p.s netjes gedaan YamiHoshi

  6. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    “YamiHoshi haar regels”, Said!

    Reviews plaats je meestal op je eigen site/blog/Facebook/YouTube/whatever, zolang mensen die kunnen lezen/zien.
    Na afloop, kun je je review naar de pers afdeling van Activision sturen.
    Voor veel kijkers, kun je het ook op N4G zetten.

    Onze publicatie heeft wel een paar voorbeelden die je misschien wel kan gebruiken (in het Engels):
    http://www.yamihoshi.nl/tech/game-db/playstation-3/sonic-generations/review (Sonic Generations).
    http://www.yamihoshi.nl/tech/game-db/playstation-vita/little-deviants/review (Little Deviants).
    http://www.yamihoshi.nl/tech/game-db/nintendo-3ds/mario-kart-7/review (Mario Kart 7).
    http://www.yamihoshi.nl/tech/game-db/nintendo-wii/mario-party-9/review (Mario Party 9).

    Veel mensen denken trouwens, dat je een bedrijf moet zijn om te mogen Reviewen.
    Geloof daar dus niet in!

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    excuses YamiHoshi aka Yamilla haha awesome wist het niet(A)

  8. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    excuses YamiHoshi aka Yamilla haha awesome wist het niet(A)

    Ik ben er ook laatst achter gekomen haha ๐Ÿ˜›
    Maar gelukkig post je niet over Barbie’s en Sendra’s maar praat je over goeie stuff ^^
    xD

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    nou de vraag is mag ik ereen maken en waar moet ik het naartoe sturen

    ik laat me revieuw door me broer( die is een leraar)
    nakijken dus

    Misschien zou je een review kunnen opsturen en dan kunnen wij er iets mee? ๐Ÿ˜€

    Hier zou je dat bijvoorbeeld kunnen doen.

  10. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    “Heb jij nieuws gevonden, heet van de pers en het staat nog niet op PSX-Sense? Vul hieronder de link naar de website in waar je het hebt gevonden, een korte samenvatting van het nieuws en verstuur het direct. Misschien staat jouw bericht dan straks wel op onze website!”
    Helaas, geen Review’s!

    En om even tegen een Zak Aardappelen te praten, ik ben de kinder tijd al 11 jaar voorbij.
    Zelfs de tienertijd heb ik allang al achter de rug, dus geen zorgen.

  11. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    ”Heb jij nieuws gevonden, heet van de pers en het staat nog niet op PSX-Sense? Vul hieronder de link naar de website in waar je het hebt gevonden, een korte samenvatting van het nieuws en verstuur het direct. Misschien staat jouw bericht dan straks wel op onze website!”
    Helaas, geen Review’s!

    En om even tegen een Zak Aardappelen te praten, ik ben de kinder tijd al 11 jaar voorbij.
    Zelfs de tienertijd heb ik allang al achter de rug, dus geen zorgen.

    En om even tegen een YamiHoshi te praten :P, nee oke haha, maar gelukkig is het niet zo en weet je veel van Elektronica etc. ๐Ÿ™‚

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Helaas, geen Review’s!

    Klopt, excuses.

  13. 153 XP
    el scapino's avatar

    zien julie het bv ook als review als ik bv een forum aanmaak met riivier tony hawk pro skater hd

  14. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Als je daar een gepaste categorie voor aanmaakt, waar alleen jij of jouw Staff nieuwe berichten in kunnen maken, dan is een Forum goed mogelijk.
    Sommige nieuws sites met Reviews, die draaien ook op een Forum software, met een portal erbij.
    Kijk bijvoorbeeld naar Filb.de, dat lijkt op een site, maar het is een Forum (vBulletin).

    Anders kan ik wel van dienst zijn (The CW-Network).
    In jouw geval kun je het beste met een NeCu komen, waarmee je met een .TK domeinnaam het goedkoopst uit bent (€ 0,-).

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    @El Scapino:

    Je review zal – als je nog van plan bent deze te schrijven – sowieso gewaardeerd worden. ๐Ÿ˜‰

    Ik zal als ik jou was gewoon even een mailtje naar Roy (Forum naam: M4GN3T) sturen en op een antwoord wachten. Ik denk dat ze het namelijk hier bij het management team ook zeker zeer zullen waarderen als jij een review voor ons zal schrijven. ๐Ÿ˜‰

    GR, Patty.

    (P.S. @YamiHoshi: aan die aandachtspunten hebben heel wat meer mensen op PSX wel wat, soms is het gewoon zรณ irritant om zo’n comment, reply of bericht te lezen wat slecht is geschreven. xD)

  16. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Als je daar een gepaste categorie voor aanmaakt, waar alleen jij of jouw Staff nieuwe berichten in kunnen maken, dan is een Forum goed mogelijk.
    Sommige nieuws sites met Reviews, die draaien ook op een Forum software, met een portal erbij.
    Kijk bijvoorbeeld naar Filb.de, dat lijkt op een site, maar het is een Forum (vBulletin).

    Anders kan ik wel van dienst zijn (The CW-Network).
    In jouw geval kun je het beste met een NeCu komen, waarmee je met een .TK domeinnaam het goedkoopst uit bent (โ‚ฌ 0,-).

    Damn jij kan veel praten ๐Ÿ˜› ( no off yami )

    Miss kan er een soort van meningen sub forum geopend worden waarbij je een veer in de kont of een game aan het spit kunt braden ???

  17. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Dat is ook wel een goed idee, dat sub Forum.

    En waarom vind je dat ik damn veel kan praten?

  18. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Waarschijnlijk omdat je zoveel weet ๐Ÿ˜‰

  19. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Waarschijnlijk omdat je zoveel weet ๐Ÿ˜‰

    +1 , Je weet fking veel ๐Ÿ˜€