Forum

Topic: Een goede laptop / netbook voor +/- €500

Anoniem's avatar

Ik wil graag een laptop / netbook gaan kopen, en heb er €500 voor vrijgesteld. Ik heb dus even een aantal uur rondgezocht op internet en heb 2 mogelijke kandidaten gevonden. Mijn eisen aan een laptop / netbook zijn dat hij een redelijk goede videokaart moet hebben omdat ik veel werk met Edit en Design programma’s, verder moet het apparaat minstens 4GB Ram hebben, het liefst van het type DDR3, om te kunnen multitasken. Ten slotte moet League of Legends / Minecraft of een andere vergelijkbare game haperloos kunnen draaien. 😛

14″ i3 2.2GHz 4GB DDR3 GT540M:
http://www.dixons.nl/catalog/product/view/id/19142?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

15,6″ i3 2.2GHz 4GB DDR3 GT520M:
http://www.redcoon.nl/B326188-Acer-Aspire-5750G-2334G50MN_Laptops?refId=bestlist

Mijn vraag aan jullie is natuurlijk: welke moet ik nemen? 😛 En als jij een betere laptop / netbook weet voor mij, die niet meer als €500 kost, laat het me dan aub graag weten! 🙂

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

77 reacties

  1. 417 XP
    Omer58's avatar

    neem een pc, voor 500 voor een pc krijg je betere specs voor dezelfde prijs

  2. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Haal een hp prima laptops en de i3 zijn vrij cheap zal morge links sturen (ipad)

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    neem een pc, voor 500 voor een pc krijg je betere specs voor dezelfde prijs

    Niet met scherm er bij… :p

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Niet met scherm er bij… :p

    ik zou gewoon naar die dagaanbiedingen checken vaak zijn er laptops serieus cheappppp

  5. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Acer raad ik je dus echt af.
    Budget laptops die het maar even doen, en die komen ook nog met veel troep op je harde schijf.
    Packard Bell ook (het is ook een merk van Acer).
    HP kan ik ook afraden, die breken heel snel.

    Wat ik je wel kan aanraden, dat is dus Dell.
    Goede service, stabiel, en toch goedkoop.
    ICT’ers zeggen vaak ook dat Asus en Toshiba hele stabiele merken zijn, maar deze zijn vaak traag qua service, traag qua hardware/software, en bovendien ook erg duur.

  6. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    yep ben zelf ICT’er en ben het totaal eens met YamiHoshi
    Dell is echt stabiel maar qua vorm enz vindt ik ze tering lelijk.

  7. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Acer raad ik je dus echt af.
    Budget laptops die het maar even doen, en die komen ook nog met veel troep op je harde schijf.
    Packard Bell ook (het is ook een merk van Acer).
    HP kan ik ook afraden, die breken heel snel.

    Wat ik je wel kan aanraden, dat is dus Dell.
    Goede service, stabiel, en toch goedkoop.
    ICT’ers zeggen vaak ook dat Asus en Toshiba hele stabiele merken zijn, maar deze zijn vaak traag qua service, traag qua hardware/software, en bovendien ook erg duur.

    Nja, ik heb thuis allemaal Acer en Packard Bell PC’s en die doen het geweldig hoor, bijna geen problemen mee. Soms alleen ff wat troep van de harde schijf halen maar verder ook niet. Maar windows PC’s worden sowieso snel traag. Maar dan reset ik gewoon weer ff alles en dan is het weer goed. Apple heeft dit probleem veel minder, maar Apple is te duur.

  8. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Voor een zekere 500 euro laptop zou ik minimaal voor een i5 / i7 gaan. Dat kan makkelijk! Ik heb een i3 kunnen fixen voor 390 euro nieuw. Goed zoeken. Ik meen het, ik ben zelf een pc gamer, en je moet niet lager gaan. Moet ik je helpen met het vinden?

    Haal een hp prima laptops

    Dit is niet waar, elk merk is een goede laptop, maar ligt eraan wat voor hardware erin zit.

  9. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Voor een zekere 500 euro laptop zou ik minimaal voor een i5 / i7 gaan. Dat kan makkelijk! Ik heb een i3 kunnen fixen voor 390 euro nieuw. Goed zoeken. Ik meen het, ik ben zelf een pc gamer, en je moet niet lager gaan. Moet ik je helpen met het vinden?

    Dit is niet waar, elk merk is een goede laptop, maar ligt eraan wat voor hardware erin zit.

    Als je me wilt helpen, heel graag! 🙂

  10. 505 XP
    DarkQ's avatar

    heb zelf 2 asus laptops een i5 en i7 ik zou ook voor een i5 of een i7 gaan dan ben je voor de komende jaar/jaren klaar:)

  11. 418 XP
    jeep82's avatar

    de meeste laptop rond de 500 euri is niet veel soeps en multi hmmm weet niet. zou 200 euri meer er bij doen. heb zelf asus
    intel(R) core(tm) i7-2630qm cpuA2.00gh
    6gb werk geheuigen
    64bit windows
    nvidia geforce gt540m

    en game er op kan lage graphigs

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    500 euro is perfect orr in deze tijden kan je echt iets goeds fixen

  13. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Acer raad ik je dus echt af.
    Budget laptops die het maar even doen, en die komen ook nog met veel troep op je harde schijf.
    Packard Bell ook (het is ook een merk van Acer).
    HP kan ik ook afraden, die breken heel snel.
    Wat ik je wel kan aanraden, dat is dus Dell.
    Goede service, stabiel, en toch goedkoop.
    ICT’ers zeggen vaak ook dat Asus en Toshiba hele stabiele merken zijn, maar deze zijn vaak traag qua service, traag qua hardware/software, en bovendien ook erg duur.

    HP snel breken, jah dat slaat nergens op je gaat tog niet met je laptop gooien -_- , wij hebben 5 hp laptops eentje is 6 jaar oud doet het nog prima

    Voor een zekere 500 euro laptop zou ik minimaal voor een i5 / i7 gaan. Dat kan makkelijk! Ik heb een i3 kunnen fixen voor 390 euro nieuw. Goed zoeken. Ik meen het, ik ben zelf een pc gamer, en je moet niet lager gaan. Moet ik je helpen met het vinden?

    Dit is niet waar, elk merk is een goede laptop, maar ligt eraan wat voor hardware erin zit.

    Nou acer is echt troep, hij crashed constant bij velen

  14. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb 2 HP’s in huis gehad, en na een tijdje, deed op de ene laptop het beeld niet meer, en op de andere deden de trackpad en toetsenbord het niet meer (oplossing voor dat probleem: Sluit een USB muis/toetsenbord aan, lekker mobiel dus).
    De ene draaide OpenSUSE en de andere draaide OSx86.

    Ik heb nog een Dell gehad, deze draaide 5 jaar heel goed.
    Elke 6 maanden een nieuwe Ubuntu versie installeren, en ik kon er nog heel lang mee.
    Alleen werden mijn eisen hoger dan de Dell het aankon, dus heb ik die maar verkocht.

    Wat nog meer? Acer.
    Het scherm kreeg na 2 jaar steeds meer dode pixels.
    Het was mijn eerste laptop, gekocht in 2003 (Windows XP voor school, en Debian).

    Ook heb ik een tijdje Fujitsu-Siemens gehad.
    Deze werd op een gegeven moment gloeiend heet, bij aankoop heb ik deze open geschroefd, en raad eens: De helft van de schroefjes waren niet aangeschroefd!
    Deze kwam met Windows 7, Linux Mint ernaast geïnstalleerd, en er is nauwelijks support voor dit merk, zowel commercieel niet, als Open-Source niet.

    Nu heb ik een Apple, Mac OS X en Windows 8 draaien er op, tot nu toe geen problemen gehad!

    Dan heeft mijn man ook nog een Toshiba met Windows 7 er op (kwam met Vista), voordat Toshiba een probleem heeft opgelost, had ik het al 3 keer opgelost.

    Voor 2003 had ik inderdaad geen laptop, maar wel PC’s met MS-DOS, Windows 95, en Debian.

  15. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    700 of 800 eurie goeie laptop
    maandje geleden ongv gehaald

    http://oi40.tinypic.com/2drbfqw.jpg

  16. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Wat nog meer? Acer.
    Het scherm kreeg na 2 jaar steeds meer dode pixels.
    Het was mijn eerste laptop, gekocht in 2003 (Windows XP voor school, en Debian)

    Maar een laptop uit 2003 kan je moeilijk vergelijken met een laptop uit 2012. De kwaliteit is enorm verbeterd, want zoals ik al zei; ik heb hier zelf ook een Acer PC, en die doet het prima hoor. 🙂

    Verder bedankt voor alle reacties allemaal, ik heb er zeker wat aan!

  17. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Een laptop uit 2003, gebruikt ook de technologie uit 2003.
    Wie had in 1987 gedacht dat je betere graphics kon hebben dan een NES?
    Wie had in 2000 gedacht dat je ooit email op een telefoon zou willen ontvangen?

  18. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Een laptop uit 2003, gebruikt ook de technologie uit 2003.
    Wie had in 1987 gedacht dat je betere graphics kon hebben dan een NES?
    Wie had in 2000 gedacht dat je ooit email op een telefoon zou willen ontvangen?

    En dus bevestig je mijn opmerking, haha. 😛 (;

  19. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Oké, wat denken jullie van deze:

    http://www.dynabyte.nl/catalog/product/view/id/6928?utm_source=tweakers&utm_medium=cpc&utm_campaign=tweakersclick

    (Ik kom op de een of andere manier altijd bij Acer uit, haha :P)

    P.S. hij kan BF3 aan! (Medium-High) xD

  20. 1562 XP
    dikked's avatar

    als je een goeie laptop wilt moet je een Dell XPS nemen.
    Ze zijn heel snel en zien er ook mooi uit, ik heb hier zelf ook één staan. Ze hebben trouwens ook geweldige boxen, heb ze vergeleken met een klasgenoot (heeft een HP met beats audio) en die van mij gaven een mooier geluid met diepere bas

    de 15 inch valt het best in jouw prijsklasse:
    http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs

  21. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    als je een goeie laptop wilt moet je een Dell XPS nemen.
    Ze zijn heel snel en zien er ook mooi uit, ik heb hier zelf ook één staan. Ze hebben trouwens ook geweldige boxen, heb ze vergeleken met een klasgenoot (heeft een HP met beats audio) en die van mij gaven een mooier geluid met diepere bas

    de 15 inch valt het best in jouw prijsklasse:
    http://www.dell.com/nl/p/xps-l502x/fs

    Die is ook zeker Nice, maar ben er achter gekomen dat laptops in Duitsland aanzienlijk goedkoper zijn, dus kan ik daar een laptop uitkiezen met betere specs voor dezelfde prijs. 🙂

    Ik heb twee zeer goede laptops gevonden bij Cyberport.de, heeft toevallig iemand ervaring met deze website? 😛

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?ie=UTF8&rurl=translate.google.nl&sl=de&tl=nl&u=http://www.cyberport.de/%3FDEEP%3D1C16-1CM%26APID%3D6&usg=ALkJrhjRDyns0ojjwA1U2WWL9F063Ub55Q

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?ie=UTF8&rurl=translate.google.nl&sl=de&tl=nl&u=http://www.cyberport.de/notebook-und-tablet/notebooks/1C16-1E1/aktion-packard-bell-easynote-ts13hr-197ge-rot-plus-4gb-ram.html&usg=ALkJrhgZpZ_JjK21AzHnv-PczEbAXiR8Ag#BVRRWidgetID

    En natuurlijk heb ik nog een vraag, moet ik gaan voor de laptop met de zeer nieuwe GT630M 2GB video kaart, of voor de iets meer completere laptop met een “oudere” GT540M 2GB videokaart? De grafische kracht van beide videokaarten zijn nagenoeg gelijk, maar de GT630M is de verbeterde versie van de GT540M.

  22. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    En natuurlijk heb ik nog een vraag, moet ik gaan voor de laptop met de zeer nieuwe GT630M 2GB video kaart, of voor de iets meer completere laptop met een “oudere” GT540M 2GB videokaart? De grafische kracht van beide videokaarten zijn nagenoeg gelijk, maar de GT630M is de verbeterde versie van de GT540M.

    Laptops zijn altijd duurder voor mindere kwaliteit btw.

    Ik zou voor de oudere versie gaan als het 50+ euro scheelt. Het is een ‘verbetering’ dus er moet ‘wat’ vernieuwd zijn wat er eerst niet was. Wat is dat?

    Ik zou als ik jou was voor link 2 gaan, want die heeft aanzienlijk betere prestaties, heb je dat zelf ook door?

    Als ik jou was nam ongeveer dit:

    8 (minimaal, lieft 16) GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
    500 GB SataIII Hardeschijf / Of 60GB+ SSD Geheugen!
    Nvidia Ge-force GTX590
    750Watt voeding
    AMD A-Series A8 3870K Black Edition 3.0GHz 4MB FM1

    Moederboard zoek ik nog even goed voor je uit. Het kost me veel tijd, en jou natuurlijk. Maar dit zijn echt de minimale eisen.
    Als je op de meeste websites kijkt vind je dit nooit terug voor een 520 euro prijs, maar goed zoeken!! En ZELF je pc samenstellen scheelt je zakken met geld.

  23. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Laptops zijn in Duitsland inderdaad goedkoper, maar houd er ook rekening mee, dat de Duitsers een ander toetsenbord gebruiken.

    In Nederland gebruiken wij de QWERTY-toetsenbord, terwijl ze in Duitsland de QWERTZ-toetsenbord gebruikt.
    De verschillen? De “Y” en “Z” zijn omgewisseld, en de speciale tekens (!@#$%^, etc.) staan allemaal op een andere plek.

  24. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Laptops zijn in Duitsland inderdaad goedkoper, maar houd er ook rekening mee, dat de Duitsers een ander toetsenbord gebruiken.

    In Nederland gebruiken wij de QWERTY-toetsenbord, terwijl ze in Duitsland de QWERTZ-toetsenbord gebruikt.
    De verschillen? De “Y” en “Z” zijn omgewisseld, en de speciale tekens (!@#$%^, etc.) staan allemaal op een andere plek.

    Klopt ik kwam er soms echt even niet uit 😛

  25. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Laptops zijn in Duitsland inderdaad goedkoper, maar houd er ook rekening mee, dat de Duitsers een ander toetsenbord gebruiken.

    In Nederland gebruiken wij de QWERTY-toetsenbord, terwijl ze in Duitsland de QWERTZ-toetsenbord gebruikt.
    De verschillen? De “Y” en “Z” zijn omgewisseld, en de speciale tekens (!@#$%^, etc.) staan allemaal op een andere plek.

    TNX Weer wat bijgeleerd. Yami de lopende ict wiki

  26. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Laptops zijn altijd duurder voor mindere kwaliteit btw.

    Ik zou voor de oudere versie gaan als het 50+ euro scheelt. Het is een ‘verbetering’ dus er moet ‘wat’ vernieuwd zijn wat er eerst niet was. Wat is dat?

    Ik zou als ik jou was voor link 2 gaan, want die heeft aanzienlijk betere prestaties, heb je dat zelf ook door?

    Als ik jou was nam ongeveer dit:

    8 (minimaal, lieft 16) GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
    500 GB SataIII Hardeschijf / Of 60GB+ SSD Geheugen!
    Nvidia Ge-force GTX590
    750Watt voeding
    AMD A-Series A8 3870K Black Edition 3.0GHz 4MB FM1

    Moederboard zoek ik nog even goed voor je uit. Het kost me veel tijd, en jou natuurlijk. Maar dit zijn echt de minimale eisen.
    Als je op de meeste websites kijkt vind je dit nooit terug voor een 520 euro prijs, maar goed zoeken!! En ZELF je pc samenstellen scheelt je zakken met geld.

    Thx voor de info, maar ik wil toch echt liever een laptop dan een desktop.. 😉

    Laptops zijn in Duitsland inderdaad goedkoper, maar houd er ook rekening mee, dat de Duitsers een ander toetsenbord gebruiken.

    In Nederland gebruiken wij de QWERTY-toetsenbord, terwijl ze in Duitsland de QWERTZ-toetsenbord gebruikt.
    De verschillen? De “Y” en “Z” zijn omgewisseld, en de speciale tekens (!@#$%^, etc.) staan allemaal op een andere plek.

    Sh!t… Je hebt gelijk… Maar dan kan ik kiezen: of €150 meer betalen voor dezelfde laptop in NL, of wennen aan een Duits toetsenbord.. Het probleem lijkt mij echter de taal van het OS. Ik heb gehoord dat je bij sommige elektronica die je in Duitsland koopt geen mogelijkheid hebt om een andere taal in te stellen als Duits… Ik kan niet vinden of dit bij deze laptop (link 2) ook zo is…

    Maar dat toetsenbord, kan je dat niet met software goed krijgen? En dat ik de Z en Y toets omwissel? 😛

    Klopt ik kwam er soms echt even niet uit 😛

    Jij hebt een Duits toetsenbord / Duitse PC?

  27. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Software kan je wel op Nederlands of Engels instellen, als de meegeleverde Windows een Professional of Ultimate editie is.
    Home Premium, Home Basic, en Starter kunnen dit niet, of je moet zelf iets anders opzetten (Nederlandse Windows nieuw installeren, dan ben je ook gelijk van alle Bloatware af, of een Linux distributie, dan kun je het op elke taal instellen die je zelf wilt, zelfs een eigen taal).

    Toetsenbord kun je ook op een andere taal zetten, maar houd er ook rekening mee, dat je een beetje in de war kan raken.
    Ik heb zelf ook een paar keer met toetsenborden van Belgische klanten moeten werken, die gebruiken een AZERTY-toetsenbord, en dat valt al helemaal niet mee.

  28. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Software kan je wel op Nederlands of Engels instellen, als de meegeleverde Windows een Professional of Ultimate editie is.
    Home Premium, Home Basic, en Starter kunnen dit niet, of je moet zelf iets anders opzetten (Nederlandse Windows nieuw installeren, dan ben je ook gelijk van alle Bloatware af, of een Linux distributie, dan kun je het op elke taal instellen die je zelf wilt, zelfs een eigen taal).

    Toetsenbord kun je ook op een andere taal zetten, maar houd er ook rekening mee, dat je een beetje in de war kan raken.
    Ik heb zelf ook een paar keer met toetsenborden van Belgische klanten moeten werken, die gebruiken een AZERTY-toetsenbord, en dat valt al helemaal niet mee.

    Sh!t!!… Ze leveren deze laptop dus met W7 Home Premium voorgeinstalleerd + allemaal software programma’s die ik wel interessant vond..

    En er zijn nog meer verschillen tussen het Qwerty toetsenbord en het Duitse Qwertz toetsenbord, echt jammer… 🙁

  29. 13 XP
    pieterpostpieter's avatar

    Laptops zijn altijd duurder voor mindere kwaliteit btw.

    Ik zou voor de oudere versie gaan als het 50+ euro scheelt. Het is een ‘verbetering’ dus er moet ‘wat’ vernieuwd zijn wat er eerst niet was. Wat is dat?

    Ik zou als ik jou was voor link 2 gaan, want die heeft aanzienlijk betere prestaties, heb je dat zelf ook door?

    Als ik jou was nam ongeveer dit:

    8 (minimaal, lieft 16) GB DDR3 Werkgeheugen Kingston
    500 GB SataIII Hardeschijf / Of 60GB+ SSD Geheugen!
    Nvidia Ge-force GTX590
    750Watt voeding
    AMD A-Series A8 3870K Black Edition 3.0GHz 4MB FM1

    Moederboard zoek ik nog even goed voor je uit. Het kost me veel tijd, en jou natuurlijk. Maar dit zijn echt de minimale eisen.
    Als je op de meeste websites kijkt vind je dit nooit terug voor een 520 euro prijs, maar goed zoeken!! En ZELF je pc samenstellen scheelt je zakken met geld.

    Pardon? 16 gig werkgeheugen, 750 watt voeding? 750 watt is zwaar overkill voor een PC met slechts 1 grafische kaart. Zelfs voor 2 kaarten is het overkill tenzij je de kaarten gaat overclocken.
    Bovendien snap ik de reacties als ‘ koop een PC, is goedkoper’ niet. Hij vraag om een laptop, waarom? Hij wil hem mee kunnen nemen, ja PC’s kun je meenemen maar dat is toch iets meer werk dan een laptop.

    Betreft de discussies over laptops, tuurlijk zijn sommige merken beter dan andere, maar het kan nooit zijn dat 1 merk als echt slecht wordt omschreven. Kareltje heeft slechte ervaringen met Dell, Keesje heeft slechte ervaringen met Sony. Karel raad Kees geen Dell aan en Kees raad Karel geen Sony aan, zo simpel is het xD Over het algemeen zijn er wel merken met een betere status, Dell staat bekend om zijn goede service en Asus om zijn betrouwbaarheid.

    Mensen raden je nu allerlei Laptops aan, maar je hebt geloof ik geen enkele keer aangegeven wat je nou precies wilt met je laptop. Wil je er mee gamen, ga je er videos mee bewerken, wil gaan fotosoepen of wil je gewoon een degelijke laptop die nieuwe games ook nog wel aankan op medium of lager. Pas als je dit beantwoord kunnen wij jou (naar mijn idee) pas echt goed advies geven.

    EDIT:
    Degenen die merken afraden omdat het veel nutteloze voorgeprogammeerde progamma’s bevat zijn slecht bezig. Ik heb een Sony Vaio en daar stonden minstens 20 nutteloze progs op, een Clean Install doet wonderen 🙂

  30. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Wat hij met zijn laptop wilt doen, is mij in ieder geval wel duidelijk.

  31. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Mensen raden je nu allerlei Laptops aan, maar je hebt geloof ik geen enkele keer aangegeven wat je nou precies wilt met je laptop. Wil je er mee gamen, ga je er videos mee bewerken, wil gaan fotosoepen of wil je gewoon een degelijke laptop die nieuwe games ook nog wel aankan op medium of lager. Pas als je dit beantwoord kunnen wij jou (naar mijn idee) pas echt goed advies geven.

    In het begin heb ik dit gezegd:

    “Mijn eisen aan een laptop / netbook zijn dat hij een redelijk goede videokaart moet hebben omdat ik veel werk met Edit en Design programma’s, verder moet het apparaat minstens 4GB Ram hebben om te kunnen multitasken. Ten slotte moet League of Legends / Minecraft of een andere vergelijkbare game haperloos kunnen draaien.”

    😉

    Maar ik wil er nog wel wat aan toevoegen, deze hardware zou ik graag in mijn laptop willen hebben:

    i5 Processor (Sandy Bridge is OK)
    6GB of 8GB Ram
    Meer dan 300GB HDD
    Nvidia GeForce GT540M 2GB of beter
    HD (LED) Scherm 15,6″

  32. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Dat klinkt erg overdreven voor wat je daadwerkelijk wilt hebben.
    Helemaal als je limiet € 500,- is.

    Wel zou ik, als ik jou was, nog een SSD kopen van minimaal 20 GB, Windows 7 64-bit op die SSD installeren (alleen de WINDOWS map), en alle opgeslagen gegevens (Apps, foto’s, video’s, etc.) op de HDD van meer dan 300 GB.
    De SSD is dan namelijk puur alleen maar voor het opstarten van Windows (wat razend snel gaat op een SSD), en de HDD is dan je data schijf (waar er heel veel op kan).

  33. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dat klinkt erg overdreven voor wat je daadwerkelijk wilt hebben.
    Helemaal als je limiet € 500,- is.

    Wel zou ik, als ik jou was, nog een SSD kopen van minimaal 20 GB, Windows 7 64-bit op die SSD installeren (alleen de WINDOWS map), en alle opgeslagen gegevens (Apps, foto’s, video’s, etc.) op de HDD van meer dan 300 GB.
    De SSD is dan namelijk puur alleen maar voor het opstarten van Windows (wat razend snel gaat op een SSD), en de HDD is dan je data schijf (waar er heel veel op kan).

    Hmmm, zeer slim. 😛

    Maar m’n limiet is zojuist gestegen naar €600 🙂

  34. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Thx voor de info, maar ik wil toch echt liever een laptop dan een desktop.. 😉

    Sh!t… Je hebt gelijk… Maar dan kan ik kiezen: of €150 meer betalen voor dezelfde laptop in NL, of wennen aan een Duits toetsenbord.. Het probleem lijkt mij echter de taal van het OS. Ik heb gehoord dat je bij sommige elektronica die je in Duitsland koopt geen mogelijkheid hebt om een andere taal in te stellen als Duits… Ik kan niet vinden of dit bij deze laptop (link 2) ook zo is…

    Maar dat toetsenbord, kan je dat niet met software goed krijgen? En dat ik de Z en Y toets omwissel? 😛

    Jij hebt een Duits toetsenbord / Duitse PC?

    nee toen was ik in Duitsland 😉

  35. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Heel klein vraagje: Waarom zoek je zelf niet? xD

  36. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Heel klein vraagje: Waarom zoek je zelf niet? xD

    Doe ik toch ook? Lol. Check m’n posts in dit topic.. xD

    Ik vraag jullie vooral om advies. 🙂 Heb er tot nu toe ook al enorm veel aan gehad, Thx!!

  37. 13 XP
    pieterpostpieter's avatar

    Dat klinkt erg overdreven voor wat je daadwerkelijk wilt hebben.
    Helemaal als je limiet € 500,- is.

    Wel zou ik, als ik jou was, nog een SSD kopen van minimaal 20 GB, Windows 7 64-bit op die SSD installeren (alleen de WINDOWS map), en alle opgeslagen gegevens (Apps, foto’s, video’s, etc.) op de HDD van meer dan 300 GB.
    De SSD is dan namelijk puur alleen maar voor het opstarten van Windows (wat razend snel gaat op een SSD), en de HDD is dan je data schijf (waar er heel veel op kan).

    Ben het met je eens dat 500 misschien wat weinig is voor de huidige eisen.
    SSD, waar wilt hij die dan installeren? Dan moet hij al zijn DVD drive gaan vervangen door een SSD bay. Weet niet of hij dat wilt.

    i5 Processor (Sandy Bridge is OK)
    6GB of 8GB Ram
    Meer dan 300GB HDD
    Nvidia GeForce GT540M 2GB of beter
    HD (LED) Scherm 15,6″

    Ik wil even opmerken dat het verschil tussen 4 en 6 gb minimaal is, 4 en 8 ga je wel al merken.
    Verder is de 2gb vereiste voor je graka misschien niet noodzakelijk, tenzij je een externe monitor wilt aansluiten.

    En design/edit progamma’s hebben juist veel baat bij een goede cpu, een grafische kaart heeft weinig invloed op renderen of de kwaliteit van je foto’s. Met dat tweede heeft alleen de kwaliteit van je beeldscherm te maken.
    Wat ik overigens nog wilde vragen, heb je nog voorkeur voor externe aansluitingen? Is USB 3.0/bluetooth/ video uitgangen als HDMI

    Ik heb overigens ook even voor je gezocht op huidige voorkeuren van je:
    Dell Inspiron Q15R / 616 euro
    Asus K53SC-SX404V / 612 euro
    Asus K53SC-SX449V / 553 euro
    Samsung Notebook NP300E5A-S03NL-2nd i5-2450M / 585 euro
    HP Notebook g6-1250sd-2nd i5-2430M / 540 euro

  38. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Het ligt er ook aan welke laptop hij neemt.
    Er zijn laptops bij mij op reparatie geweest, waarvan sommige wel plek hebben voor een tweede SSD/HDD.
    Daarover gesproken, ik weet niet of het mogelijk is met Windows, om een installatie over verschillende partities of HDD/SSD’s te verdelen.
    Ik weet dat dit met Linux wel mogelijk is.
    Wat ik liever doe, is zo:
    / op een 8 GB SSD, onder andere /boot.
    /home en /var op een 500 GB HDD.
    Zo geniet je van een hele snelle boot, en heel veel opslagruimte.

    Als dit niet op Windows kan, don’t blame this girl with Linux experience since 1998! ( ̄ω ̄)

  39. 13 XP
    pieterpostpieter's avatar

    Ik geloof niet dat zoiets kan, heb er zelf ook geen ervaring mee. Maar het installeren van windows is een paar knopjes aanklikken en zover ik weet kan je nergens kiezen waar je wat op zet.

  40. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Op een UNIX-based systeem is dit zeker wel mogelijk.
    Windows installeren is ook niet ‘een paar knopjes aanklikken’.
    Dan heb je het over een OEM installatie (de fabrikant heeft Windows al geïnstalleerd, en de klant kiest zijn of haar voorkeuren).
    Partities indelen kan wel bij een verse installatie, zelfs voordat je de installatie start!

  41. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ben het met je eens dat 500 misschien wat weinig is voor de huidige eisen.
    SSD, waar wilt hij die dan installeren? Dan moet hij al zijn DVD drive gaan vervangen door een SSD bay. Weet niet of hij dat wilt.

    Ik wil even opmerken dat het verschil tussen 4 en 6 gb minimaal is, 4 en 8 ga je wel al merken.
    Verder is de 2gb vereiste voor je graka misschien niet noodzakelijk, tenzij je een externe monitor wilt aansluiten.

    En design/edit progamma’s hebben juist veel baat bij een goede cpu, een grafische kaart heeft weinig invloed op renderen of de kwaliteit van je foto’s. Met dat tweede heeft alleen de kwaliteit van je beeldscherm te maken.
    Wat ik overigens nog wilde vragen, heb je nog voorkeur voor externe aansluitingen? Is USB 3.0/bluetooth/ video uitgangen als HDMI

    Ik heb overigens ook even voor je gezocht op huidige voorkeuren van je:
    Dell Inspiron Q15R / 616 euro
    Asus K53SC-SX404V / 612 euro
    Asus K53SC-SX449V / 553 euro
    Samsung Notebook NP300E5A-S03NL-2nd i5-2450M / 585 euro
    HP Notebook g6-1250sd-2nd i5-2430M / 540 euro

    Ik wil wel graag een DVD Drive houden ja. 🙂

    Verder is een eis van mij, zoals aangegeven, dat de laptop echt minimaal een GT540M videokaart heeft of beter. En als jij zegt dat 1GB of 2GB niet veel verschil maakt dan is 1GB ook goed.

    Qua externe aansluitingen maakt het mij niet zo uit, maar ik wil wel graag HDMI en een paar USB poorten. 1 USB 3.0 poort kan ook wel handig zijn, maar is geen eis. Ook Bluetooth geen eis.

  42. 13 XP
    pieterpostpieter's avatar

    Eigenlijk komen alle laptops in de onderstaande URL wel in aanmerking:

    EDIT:
    My bad, link was faulty. Check hier:
    http://tweakers.net/gallery/357015?wish_id=257663#tab:wenslijst

  43. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Eigenlijk komen alle laptops in de onderstaande URL wel in aanmerking:
    Lijstje met 11 laptops

    Ik krijg een lijstje met 1315 laptops. 😛

  44. 13 XP
    pieterpostpieter's avatar

    Ondertussen gewijzigd, nu met iets minder opties 😛

  45. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ondertussen gewijzigd, nu met iets minder opties 😛

    Bijna al die laptops komen wel in aanmerking ja. Bedankt. 😛

    Ik heb alleen ondertussen het advies gekregen om te wachten met de aanschaf van een laptop tot IVY Bridge, en de (True-) Nvidia 600 Serie wordt gereleased. 🙂

  46. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Bijna al die laptops komen wel in aanmerking ja. Bedankt. 😛

    Ik heb alleen ondertussen het advies gekregen om te wachten met de aanschaf van een laptop tot IVY Bridge, en de (True-) Nvidia 600 Serie wordt gereleased. 🙂

    kijk op die specs hoef je niet te wachten orr tenzij je money wilt spenden?

  47. 13 XP
    pieterpostpieter's avatar

    Tja dat kan ook, weet niet hoe snel je hem nodig hebt. Ivy Bridge duurt nog wel een paar maanden xD
    Nvidia is ook nog niet aangekondigd, so the waiting game begins.

  48. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Wat wurd het nouw patske ??

  49. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nou, ik ga denk ik toch voor deze:

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?ie=UTF8&rurl=translate.google.nl&sl=de&tl=nl&u=http://www.cyberport.de/notebook-und-tablet/notebooks/1C16-1E1/aktion-packard-bell-easynote-ts13hr-197ge-rot-plus-4gb-ram.html&usg=ALkJrhgZpZ_JjK21AzHnv-PczEbAXiR8Ag#BVRRWidgetID

    En dan zet ik er wel W7 Ultimate op, en verander het qwertz toetsenbord in qwerty. 🙂

    Maar ik wacht met kopen, want als die IVY Bridge enzo uit zijn, dan worden de prijzen van andere laptops ook weer verlaagd. 😛

  50. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Nou, ik ga denk ik toch voor deze:

    http://translate.googleusercontent.com/translate_c?ie=UTF8&rurl=translate.google.nl&sl=de&tl=nl&u=http://www.cyberport.de/notebook-und-tablet/notebooks/1C16-1E1/aktion-packard-bell-easynote-ts13hr-197ge-rot-plus-4gb-ram.html&usg=ALkJrhgZpZ_JjK21AzHnv-PczEbAXiR8Ag#BVRRWidgetID

    En dan zet ik er wel W7 Ultimate op, en verander het qwertz toetsenbord in qwerty. 🙂

    Maar ik wacht met kopen, want als die IVY Bridge enzo uit zijn, dan worden de prijzen van andere laptops ook weer verlaagd. 😛

    Packard Bell vind ik persoonlijk een beetje meh. Kheb liever Asus, die staan bekend met hun goede kwaliteit producten. Maar hier heb je nog een uitgebreide review van de Packard Bell http://www.notebookcheck.net/Review-Packard-Bell-EasyNote-TS13HR-197GE-Notebook.69186.0.html

    Er staan aardig wat benchmarks bij dus kan je een beetje zien hoe die gaat presteren.

  51. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Packard Bell vind ik persoonlijk een beetje meh. Kheb liever Asus, die staan bekend met hun goede kwaliteit producten. Maar hier heb je nog een uitgebreide review van de Packard Bell http://www.notebookcheck.net/Review-Packard-Bell-EasyNote-TS13HR-197GE-Notebook.69186.0.html

    Er staan aardig wat benchmarks bij dus kan je een beetje zien hoe die gaat presteren.

    Ik heb zelf ook een Packard Bell desktop, heb er wel eens een probleem mee gehad maar dat was mijn schuld. xD Verder geen problemen.

    Thx voor de review. Zo te zien is het wel een enorm goede laptop idd. Ik had ook al een andere review bekeken en ook daar scoort deze laptop goed. 🙂 (88/100)

  52. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Mooi, dus je gaat ervoor? 😀

  53. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Mooi, dus je gaat ervoor? 😀

    Waarschijnlijk wel. Wat vind jij? 😛

  54. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Een goede zet, je hebt er lang naar gezocht, dus je bent het waard >,<

  55. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Wat word het nou of hedde em al ?

    Moet je mij wel adden op L.O.L.

  56. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ja deze word hem waarschijnlijk. Nog ffkes afwachten. 😛

  57. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Op het Qwertz toetsenbord gelet? :p

  58. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Op het Qwertz toetsenbord gelet? :p

    Ja, ik plak er gewoon stickers overheen en ik zet er Windows 7 Ultimate op. Waarschijnlijk dus. 😛

  59. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ja, ik plak er gewoon stickers overheen en ik zet er Windows 7 Ultimate op. Waarschijnlijk dus. 😛

    Okee, en zien die ‘stickertjes’ er ook nog uit erop dan? xD

  60. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Of je pakt gewoon een schroevendraaier?

  61. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Okee, en zien die ‘stickertjes’ er ook nog uit erop dan? xD

    Vast wel. 😛

  62. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Laten we de prijs die dit topic aangeeft ff vergeten. Ik heb namelijk besloten om wat meer geld neer te leggen voor een betere laptop.

    Wat vinden jullie van deze Dell?

    Specificaties:

    – 3e génératie Processor Intel® Core™ i7-3610M (6M Cache, up to 3.30 GHz)
    – 2 GB nVidia GeForce GT 650M 230W
    – 750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
    – 8X DVD+/-RW station
    – 44 cm(17.3″) witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met antireflectiecoating
    6.144 MB 1.600 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [1 x 2.048 + 1 x 4.096]
    – Intel® Centrino® minikaart-N 2230,(802.11n + BT 4.0)— Europees
    – Driver : 2230 Wireless Card

    😛

  63. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Patty,
    Dat is een prachtige laptop met een perfecte prijsklasse, alleen als je de naam Dell weg zou halen zou die denk ik nog goedkoper kunnen zijn. En waarom koop je geen desktop?
    Je betaalt een groot gedeelte nu voor het merk, Dell, dat is mooi, en de specs ook, maar als je nou eens goed verder zou zoeken.

    Voorbeelden:
    Kieskeurig
    Tweakers
    Beslist
    BesteKeus

    Of ga bij de fabrikant langs en ga kijken waar ze die verkopen.

  64. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Patty,
    Dat is een prachtige laptop met een perfecte prijsklasse, alleen als je de naam Dell weg zou halen zou die denk ik nog goedkoper kunnen zijn. En waarom koop je geen desktop?
    Je betaalt een groot gedeelte nu voor het merk, http://data.whicdn.com/images/28034002/403395_10150786422901840_21785951839_9812986_1948144148_n_large.jpg" target="_blank">Dell, dat is mooi, en de specs ook, maar als je nou eens goed verder zou zoeken.

    Voorbeelden:
    Kieskeurig
    Tweakers
    Beslist
    BesteKeus

    Of ga bij de fabrikant langs en ga kijken waar ze die verkopen.

    Ik heb (helaas xD) een laptop nodig voor mn vervolg opleiding. En Dell is een goed merk. Bovendien kan ik geen laptop vinden met dezelfde specs van een ander merk. :$ Ik heb al heel goed gezocht. Haha. Help? 😛

  65. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Ik heb sony vaio

  66. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Voor € 500,-?

  67. 963 XP
    Fatoeboy's avatar

    Voor € 500,-?

    ja klopt

  68. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb toch nog ff verder gezocht, ik heb een site gevonden genaamd BTO.eu en daar hebben ze hele scherpe prijzen voor goede hardware. Maar nu lijkt het zo te zijn dat je geen besturingssysteem krijgt met deze laptops. Dan heb ik het over deze laptops in ieder geval: http://www.bto.eu/html/list.asp?search=full+hd&gclid=CLOAp_7W57ACFU4lfAodBEpV0g

    Klopt dat of heb ik het verkeerd? Ik kan het nergens vinden… 😛

  69. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Als je echt goedkope systemen zoekt. Surf dan eens hier heen. Zelf goede ervaringen mee. http://www.dragoncomputers.nl/ Maar geen laptops helaas daar. Maar goed ik ben zelf ook niet zo van de laptops. Als er iets kappot gaat ben je gewoon je laptop minstens paar week kwijt voor reparatie. Een desktop pc kan je zelf teminste nog nieuwe onderdelen instoppen. En vaak ook nog zelf repareren. En onderdelen zijn ook vaak nog goedkoper dan in een laptop.

  70. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Bedankt voor de tip!

  71. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Wel nice. 😛 Maar ik heb een laptop nodig voor school…

    Iemand een antwoord op mijn vraag? 🙂

  72. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Damn, je hebt een laptop van ongeveer 1500 euro nodig wil je BF3 op high/ultra kunnen spelen. (60+ FPS) Haha.

  73. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Deze laptop heb ik gekocht:

    Acer Aspire V3-571G

    – Intel Core i7 3610QM 2.3GHz (3.3 GHz @ Turbo)
    – NVIDIA GeForce GT 640M 2GB GDDR5 VRAM
    – 6GB DDR3 RAM
    – 500GB SATA

    Voor 799 euro. 😛

  74. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Damn, je hebt een laptop van ongeveer 1500 euro nodig wil je BF3 op high/ultra kunnen spelen. (60+ FPS) Haha.

    Nee met een laptop van €700 kan het al. Maat van mij heeft een HP, wel processor overklokt, en die draait BF3 op MAX.

    Een HP PAVILION DV6, welke weet ik niet precies.

  75. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nee met een laptop van €700 kan het al. Maat van mij heeft een HP, wel processor overklokt, en die draait BF3 op MAX.

    Een HP PAVILION DV6, welke weet ik niet precies.

    Klopt.

    Deze die ik nu gekocht heb kan BF3 ook op max draaien. xD Hij “overclocked” zich automatisch als het nodig is, net zoals de 2GB GDDR5 GT640M videokaart ook wordt ingeschakeld als het nodig is. 🙂

  76. 846 XP
    Thijs's avatar

    Klopt.

    Deze die ik nu gekocht heb kan BF3 ook op max draaien. xD Hij “overclocked” zich automatisch als het nodig is, net zoals de 2GB GDDR5 GT640M videokaart ook wordt ingeschakeld als het nodig is. 🙂

    Hup BF3 kopen dan maar