Forum

Topic: krijg mijn beeld scherm niet donker!

Anoniem's avatar

hey ik heb een vraagje!

ik wil op mijn laptop mijn licht van mijn beeld scherm wat donkerde zetten want eigelijk staat hij veelste licht maar ik wil dat doen met de FN toets en dan F7 bij mij met de zonetje en de pijltje omlaag doen maar de toetsen reageeren niet en ik heb ook al via configuratiescherm/systeem/engergie beheer geprobeerd maar daar kan ik ook niks doen.

weten jullie mischien een oplossing???

ik heb een HP Palvilion dv7 met Windows 7 home premium service pack 1

alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Dat klinkt alsof je een Driver mist: HP Quick Launch Buttons.

  2. 454 XP
    desauzenman's avatar

    ey thanks ik ga effe kijken of tie het dan weer doet!

    ik heb het geprobeerd maar alle knoppen doen het behalve de F7 en F8 knoppen voor het licht…….iemand anders nog mischien iedeen waarom de knoppen het niet doen?

  3. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Of het beeldscherm is een soort van kapot (dat deze niet meer dimbaar is)?
    Ik heb eigenlijk nog te weinig informatie.
    Ook al had ik al veel gekkere info gehad (schroefjes die spontaan uit de laptop komen, beeldschermen die opeens van binnen scheuren, toetsen die uit het niets van de laptops vliegen, etc.).

  4. 454 XP
    desauzenman's avatar

    oke nu de schroefjes zitten er gewoon nog in hoor 😉

    maar ik had ook al effe op google gezocht maar daar kon ik niet echt veel vinden maar ik heb nog garantie bij Hp tot 7 mei dus ik denk dat ik hun er maar effe erbij ga hallen.

  5. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Dit word bestuurd vanuit je bios, en niet vanuit Software op je Windows. En als die Software dat wel doet werkt die (als die dat kan) meestal samen met je Bios.

    Misschien een update van je bios? Pas op, het is wel risky.. Ik had zoiets gelijks..

    Neem hier is een kijkje.

    Wat voor Type DV7 heb je? Wat heeft HP een K*t site, maar kwam hier ergens uit.. http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodTopCategory?product=3744230&cc=us&dlc=en&lang=en&lc=en&query=Pavilion%20dv7

  6. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Oke eerste wat je kan doen is hp quick launch en hot key support downloaden op de site van hp (wat mr robbert gaf)
    deinstalleer ze beiden van je pc en herstart dan je computer. Na het herstarten installeer je ze weer. Meestal is het probleem dan opgelost. Wel weer ff herstarten na het installeren. Mocht dat niet werken windows 7 heeft soms issues waardoor de keys niet werken hier is een hotfix voor: http://support.microsoft.com/kb/975741? kan je downen en checken of die werkt:)
    heb zelf een hp en ik hoef geen eens FN bullshit in te drukken dat al geprobeerd (lijkt dom maar geloof me als je meemaakt wat ik meestal zie dan zal je me wel begrijpen)

    @ robbert er is wel software voor maar de shortcuts moeten wel aan staan in de bios
    bij hem is dat wel het geval want alle knopjes doen het behalve de brightness

  7. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    @ robbert er is wel software voor maar de shortcuts moeten wel aan staan in de bios
    bij hem is dat wel het geval want alle knopjes doen het behalve de brightness

    Dat is waar, maar dat is ook vrij logisch. Nam aan dat die daar ook al aangedacht had.. 🙂

    Die Hotkey Fix is een slimme zet btw!

  8. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Oke eerste wat je kan doen is hp quick launch en hot key support downloaden op de site van hp (wat mr robbert gaf)
    deinstalleer ze beiden van je pc en herstart dan je computer. Na het herstarten installeer je ze weer. Meestal is het probleem dan opgelost. Wel weer ff herstarten na het installeren. Mocht dat niet werken windows 7 heeft soms issues waardoor de keys niet werken hier is een hotfix voor: http://support.microsoft.com/kb/975741? kan je downen en checken of die werkt:)
    heb zelf een hp en ik hoef geen eens FN bullshit in te drukken dat al geprobeerd (lijkt dom maar geloof me als je meemaakt wat ik meestal zie dan zal je me wel begrijpen)

    @ robbert er is wel software voor maar de shortcuts moeten wel aan staan in de bios
    bij hem is dat wel het geval want alle knopjes doen het behalve de brightness

    ik heb het effe geprobeerd maar als ik hem wil instaleren dat geeft tie stom aan van deze update is niet geschikt voor uw pc maar microsoft geeft deze update voor mijn laptop aan dus wtf???

    ik denk toch maar effe HP gaat bellen.

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    ik heb een HP Palvilion dv6 en heb/had het zelfde probleem. Ik heb het pas ook een paar keer gehad dat ik mijn scherm niet kan dimmen ‘niet met de toetsen en niet bij energie beheer’. opnieuw opstarten kan ook wel eens helpen. Heb ook een probleem met mijn touchpad ‘scrollen aan de R kant werkte niet meer’ nadat ik de software er opnieuw op heb gezet werkte het weer.

  10. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    opnieuw opstarten kan ook wel eens helpen. Heb ook een probleem met mijn touchpad ‘scrollen aan de R kant werkte niet meer’ nadat ik de software er opnieuw op heb gezet werkte het weer.

    Dat kan waarschijnlijk komen doordat je de Muis drivers niet hebt geinstalleerd of niet geupdate.
    Meeste laptops hebben een ‘Synaptics Pointing Device’ driver.

    HP e-mailen is ook een goed idee. Laat je even nog horen wat de uitslag word?
    Zou je ook nog verder in detail uitleg willen geven hoor 😉

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Dat kan waarschijnlijk komen doordat je de Muis drivers niet hebt geinstalleerd of niet geupdate.
    Meeste laptops hebben een ‘Synaptics Pointing Device’ driver.

    HP e-mailen is ook een goed idee. Laat je even nog horen wat de uitslag word?
    Zou je ook nog verder in detail uitleg willen geven hoor 😉

    Ik heb vandaag de muis drivers er opnieuw opgezet en het werkt weer “maar dat had ik al neer getypt ;)”.

  12. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ik heb vandaag de muis drivers er opnieuw opgezet en het werkt weer “maar dat had ik al neer getypt ;)”.

    Jep, dat klopt 😀

  13. 454 XP
    desauzenman's avatar

    ik heb ze een mailtje gestuurd en nu maar even afwachten!

  14. Anoniem -
    207.46.13..xxx's avatar

    @desauzenman: Ik heb nu hetzelfde probleem ,, de licht en donker knop werkt niet , ook hetzelfde hp pavilion,, Als je nog leeft, hoor ik het graag van je

  15. 454 XP
    desauzenman's avatar

    @207.46.13..xxx: Hey ik gebruik de laptop al en tijdje niet meer(dit was in 2012 :p) ik zou eigenlijk niet meer weten wat de oplossing was maar hier boven had iemand neer gezet over een hotkey fix probeer deze eerst en anders is voor nu hp mailen of bellen je beste optie.

    Heb ook nog even snel gekeken of ik het mailtje nog ergens had bewaard maar heb deze nog niet gevonden, Mocht ik het mailtje vinden dan laat ik het je weten 🙂