Forum

Topic: De ”nieuwe” iPad, ga jij hem kopen?

Anoniem's avatar

De iPad v3 word 23 maart in Nederland gereleased. Vele mensen kunnen niet wachten en sommigen staan letterlijk dagen in de rij voor de Apple winkel (in Amerika dan).

Ik was er eerst zeker van dit mijn eerste Apple tablet zou worden. Maar ik begin nu toch steeds meer te twijfelen. Ik kwam er vandaag achter dat de productie kosten van een iPad 3 $316 zijn terwijl deze voor 200 meer verkocht word. Apple maakt hier dus dikke winst op, en daardoor heb ik eigenlijk nog geen eens zin meer om voor zoiets 500 euro van mijn geld aan neer te leggen. Ook is het in principe niets meer dan een kleine upgrade van de iPad 2, die nu 100 euro goedkoper is geworden.

Het 9.7 inch retina scherm zou ”Resolutionary” zijn, maar ik denk dat dit alleen merkbaar is wanneer men met een vergrootglas op zoek gaat naar pixels.

Daarom zou ik wel eens willen weten wat jullie gaan doen, kopen jullie deze iPad of houden jullie het bij Playstation producten?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

54 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik zou ‘m sowieso kopen. Ik heb nu een iPad 2 (daar typ ik dit toevallig ook mee) maar deze iPad heeft wel een groot nadeel t.o.v. de nieuwe iPad: het scherm. Het scherm van de iPad 2 is namelijk niet zo heel scherp. Als je een beetje dicht bij het scherm er van komt met je oog dan kan je alle pixels onderscheiden. Vooral met kleine letters is dit enorm irritant. Bij de nieuwe iPad heb je hier geen last van, omdat die iPad een HD+ (Retina) Scherm heeft. ๐Ÿ™‚

    En de productie kosten van de iPad mogen dan wel $316 zijn, maar je hebt als bedrijf nog veel meer kosten die gedekt moeten worden. Denk aan afschrijvingskosten, personeelskosten, inventariskosten, enzovoort. Misschien maakt Apple in totaal hooguit $100 winst op een iPad, maar zeker geen $200 lijkt mij. Maar je betaald met alle bekende soorten producten altijd wel iets voor alleen al het merk. Bij Apple is dat het merk en het OS. ๐Ÿ˜‰

    Ik zou voor een iPad gaan. Een iPad werkt gewoon makkelijk en snel, en alles is zeer overzichtelijk binnen het OS. ๐Ÿ™‚

  2. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Ik zou ‘m sowieso kopen. Ik heb nu een iPad 2 (daar typ ik dit toevallig ook mee) maar deze iPad heeft wel een groot nadeel t.o.v. de nieuwe iPad: het scherm. Het scherm van de iPad 2 is namelijk niet zo heel scherp. Als je een beetje dicht bij het scherm er van komt met je oog dan kan je alle pixels onderscheiden. Vooral met kleine letters is dit enorm irritant. Bij de nieuwe iPad heb je hier geen last van, omdat die iPad een HD+ (Retina) Scherm heeft. ๐Ÿ™‚

    En de productie kosten van de iPad mogen dan wel $316 zijn, maar je hebt als bedrijf nog veel meer kosten die gedekt moeten worden. Denk aan afschrijvingskosten, personeelskosten, inventariskosten, enzovoort. Misschien maakt Apple in totaal hooguit $100 winst op een iPad, maar zeker geen $200 lijkt mij. Maar je betaald met alle bekende soorten producten altijd wel iets voor alleen al het merk. Bij Apple is dat het merk en het OS. ๐Ÿ˜‰

    Ik zou voor een iPad gaan. Een iPad werkt gewoon makkelijk en snel, en alles is zeer overzichtelijk binnen het OS. ๐Ÿ™‚

    Aan de overige kosten had ik niet gedacht :p maar zoals je zei, dan maken ze toch nog wel 100 winst. Ik vind 500 euro nog steeds veel geld voor een tablet, ook al is het kwaliteit. Tja, Apple is nou eenmaal een gehyped bedrijf, net als nu met die Beats by Dre. Voor veel minder heb je een Sennheiser die even goed of net wat minder is. Maar terug naar Apple…is het verschil echt goed te zien dan, wanneer je een iPad 3 met de iPad 2 vergelijkt? Als je toch op een normale afstand zit, is dit toch niet echt op te merken, behalve wanneer je echt gaat kijken of je pixeltjes ziet?

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Aan de overige kosten had ik niet gedacht :p maar zoals je zei, dan maken ze toch nog wel 100 winst. Ik vind 500 euro nog steeds veel geld voor een tablet, ook al is het kwaliteit. Tja, Apple is nou eenmaal een gehyped bedrijf, net als nu met die Beats by Dre. Voor veel minder heb je een Sennheiser die even goed of net wat minder is. Maar terug naar Apple…is het verschil echt goed te zien dan, wanneer je een iPad 3 met de iPad 2 vergelijkt? Als je toch op een normale afstand zit, is dit toch niet echt op te merken, behalve wanneer je echt gaat kijken of je pixeltjes ziet?

    Het verschil is enorm duidelijk, zelfs op een paar meter afstand. De nieuwe iPad is veel helderder en scherper, en dat zie je echt wel. ๐Ÿ™‚

    Maar ik heb mijn iPad 2 in Amerika gekocht, en was daar ongeveer €375 kwijt omgerekend. Maar ik durf te zeggen dat zelfs de iPad 2 dik die €500 waard is. ๐Ÿ˜‰ Maar dat komt misschien omdat ik er enorm aan gewend ben, en eigenlijk niet meer zonder kan.. ๐Ÿ˜›

    Overigens, ik zei dat Apple hooguit $100 winst maakt op een iPad. Daarmee bedoel ik dat het zeer waarschijnlijk wel wat minder is. Maarja, elk bedrijf wil winst maken toch? En even over die Dre’s, die dingen klinken echt niet beter als mijn AKG’s. Veel slechter eerder. Mijn Apple oordopjes klinken even goed. Maar die Dre’s worden zoveel verkocht omdat het de enige hoofdtelefonen zijn met een mooi design. Maar de kwaliteit van het geluid is niet de prijs waard die je voor Dre’s moet betalen. Ik bedoel trouwens niet dat Dre’s slecht geluid hebben. ๐Ÿ˜‰

  4. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Het verschil is enorm duidelijk, zelfs op een paar meter afstand. De nieuwe iPad is veel helderder en scherper, en dat zie je echt wel. ๐Ÿ™‚

    Maar ik heb mijn iPad 2 in Amerika gekocht, en was daar ongeveer €375 kwijt omgerekend. Maar ik durf te zeggen dat zelfs de iPad 2 dik die €500 waard is. ๐Ÿ˜‰ Maar dat komt misschien omdat ik er enorm aan gewend ben, en eigenlijk niet meer zonder kan.. ๐Ÿ˜›

    Overigens, ik zei dat Apple hooguit $100 winst maakt op een iPad. Daarmee bedoel ik dat het zeer waarschijnlijk wel wat minder is. Maarja, elk bedrijf wil winst maken toch? En even over die Dre’s, die dingen klinken echt niet beter als mijn AKG’s. Veel slechter eerder. Mijn Apple oordopjes klinken even goed. Maar die Dre’s worden zoveel verkocht omdat het de enige hoofdtelefonen zijn met een mooi design. Maar de kwaliteit van het geluid is niet de prijs waard die je voor Dre’s moet betalen. Ik bedoel trouwens niet dat Dre’s slecht geluid hebben. ๐Ÿ˜‰

    Oh oke. Gelukkig zit er hier een Apple winkel dichtbij. Als ie dan uitkomt op de 23e ga ik er even heen om het verschil te zien. Kan zijn dat ik het gelijk zo mooi vind dat ik een dag later met een iPad thuis zit, zo impulsief ben ik soms wel als tech addict whaha

    Das wel chill voor 375! Was ie daar overal goedkoper dan? Jammer dat ik alleen naar Frankrijk op vakantie ga met familie -_- xD Mss kan kan ik em wel voor minder importeren ofzo :p En ja wat je zegt, al heb je eenmaal zo’n apparaat, kan je het eigenlijk niet laten om hem bijvoorbeeld boven te laten liggen als jij beneden zit in je huis, heb ik tenminste ๐Ÿ˜€

    Ja elk bedrijf wil winst maken, alleen zou het wat aantrekkelijker worden voor mij en sowieso iedereen als er standaard 100 euro van de nieuwe iPad afging. 400 euro klinkt veel beter als 500. Dan maken ze toch nog winst, met waarschijnlijk een stijgend aantal verkopen. En idd, die Beats zijn gwn zo duur voor het uiterlijk en voor de naam. Laatste tijd zie ik knaapjes van 13 al met zo’n koptelefoon van 300 op lopen -_- ik mijn ogen zijn het dan allemaal meelopers. Omdat de รฉรฉn de Beats heeft, koop ik em ook zegmaar. Nu loopt zo’n beetje elke jochie in mijn school met Beats hahaha.

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Oh oke. Gelukkig zit er hier een Apple winkel dichtbij. Als ie dan uitkomt op de 23e ga ik er even heen om het verschil te zien. Kan zijn dat ik het gelijk zo mooi vind dat ik een dag later met een iPad thuis zit, zo impulsief ben ik soms wel als tech addict whaha

    Das wel chill voor 375! Was ie daar overal goedkoper dan? Jammer dat ik alleen naar Frankrijk op vakantie ga met familie -_- xD Mss kan kan ik em wel voor minder importeren ofzo :p En ja wat je zegt, al heb je eenmaal zo’n apparaat, kan je het eigenlijk niet laten om hem bijvoorbeeld boven te laten liggen als jij beneden zit in je huis, heb ik tenminste ๐Ÿ˜€

    Ja elk bedrijf wil winst maken, alleen zou het wat aantrekkelijker worden voor mij en sowieso iedereen als er standaard 100 euro van de nieuwe iPad afging. 400 euro klinkt veel beter als 500. Dan maken ze toch nog winst, met waarschijnlijk een stijgend aantal verkopen. En idd, die Beats zijn gwn zo duur voor het uiterlijk en voor de naam. Laatste tijd zie ik knaapjes van 13 al met zo’n koptelefoon van 300 op lopen -_- ik mijn ogen zijn het dan allemaal meelopers. Omdat de รฉรฉn de Beats heeft, koop ik em ook zegmaar. Nu loopt zo’n beetje elke jochie in mijn school met Beats hahaha.

    Ik zou idd op de 23e ff naar de Apple store gaan en even met de nieuwe iPad “spelen”. Dan krijg je wel een goed idee van het ding. ๐Ÿ˜‰

    In Amerika was hij overal $479 ofzo. ๐Ÿ˜› Maar wij hadden hem bij Best-Buy gehaald voor $465 als ik het me goed herinner.

    De nieuwe iPad kost 499 hรจ, haha. Psychologische prijs. xD Maar je moet er idd wat voor over hebben om een iPad te kopen.

  6. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Of je koopt een tablet wat niet van Apple is ๐Ÿ˜›

  7. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Of je koopt een tablet wat niet van Apple is ๐Ÿ˜›

    Hahahaha :’) Telefoons ok, maar tablets op Android… nee.. dat is geld in de goot gooien.

  8. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Hahahaha :’) Telefoons ok, maar tablets op Android… nee.. dat is geld in de goot gooien.

    Bij de meeste tablets is dat wel zo ja maar tablets als de Asus EEE Pad en Samsung Galaxy Tab zijn toch niet zo slecht?

  9. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Wat ik toch wel interessant vind is, dat ze nu al in Australiรซ aan de nieuwe iPad zitten, terwijl we in Europa nog moeten wachten (bij games is dat het tegenovergestelde).

    Over Android Tablets gesproken, de meeste draaien op Android 2.3.x (Gingerbread), wat al helemaal niet voor Tablets is gemaakt.
    Die werken inderdaad niet handig.
    Als je naar de Honeycomb (3.x) en ICS (4.0.x) Tablets kijkt, die werken heerlijk, alleen wel jammer dat er nauwelijks Android Apps te vinden zijn, die voldoen aan Google’s nieuwe eisen.

  10. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Bij de meeste tablets is dat wel zo ja maar tablets als de Asus EEE Pad en Samsung Galaxy Tab zijn toch niet zo slecht?

    Ik vind ze vreselijk en heb het idee dat mensen die Android-tablets kopen juist tegen de stroomrichting in willen gaan. Omdat iedereen iPad koopt zijn er sommige mensen die om die redenen geen iPad willen en dus een slechtere tablet voor het zelfde geld halen. Lame hipster gedrag.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Bij de meeste tablets is dat wel zo ja maar tablets als de Asus EEE Pad en Samsung Galaxy Tab zijn toch niet zo slecht?

    Niet slecht, maar de iPad is echt veel beter. Echt, veel beter. ๐Ÿ˜‰

  12. 186 XP
    DeadMact's avatar

    Apple betaald hun personeel 25 cent per uur hoor

    Ik zou ‘m sowieso kopen. Ik heb nu een iPad 2 (daar typ ik dit toevallig ook mee) maar deze iPad heeft wel een groot nadeel t.o.v. de nieuwe iPad: het scherm. Het scherm van de iPad 2 is namelijk niet zo heel scherp. Als je een beetje dicht bij het scherm er van komt met je oog dan kan je alle pixels onderscheiden. Vooral met kleine letters is dit enorm irritant. Bij de nieuwe iPad heb je hier geen last van, omdat die iPad een HD+ (Retina) Scherm heeft. ๐Ÿ™‚

    En de productie kosten van de iPad mogen dan wel $316 zijn, maar je hebt als bedrijf nog veel meer kosten die gedekt moeten worden. Denk aan afschrijvingskosten, personeelskosten, inventariskosten, enzovoort. Misschien maakt Apple in totaal hooguit $100 winst op een iPad, maar zeker geen $200 lijkt mij. Maar je betaald met alle bekende soorten producten altijd wel iets voor alleen al het merk. Bij Apple is dat het merk en het OS. ๐Ÿ˜‰

    Ik zou voor een iPad gaan. Een iPad werkt gewoon makkelijk en snel, en alles is zeer overzichtelijk binnen het OS. ๐Ÿ™‚

    Apple betaald hun personeel 25 cent per uur hoor

  13. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    $316 is all in komt niks meer bij. Het personeel kost ook maar 8 euro per i-pad. Ik heb al een laptop en hoef daar naast geen I-pad van 600? euro.

  14. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    $316 is all in komt niks meer bij. Het personeel kost ook maar 8 euro per i-pad. Ik heb al een laptop en hoef daar naast geen I-pad van 600? euro.

    Dat bedoel ik! Ik koop um niet! Vuile geld h**ren zijn het bah

  15. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Apple betaald hun personeel 25 cent per uur hoor
    Apple betaald hun personeel 25 cent per uur hoor

    Geloof je dat serieus? Apple werknemers verdienen veel meer, lol.

    $316 is all in komt niks meer bij. Het personeel kost ook maar 8 euro per i-pad. Ik heb al een laptop en hoef daar naast geen I-pad van 600? euro.

    * 499 Euro. Geen 600 Euro.

    Maar het nut van een Tablet zal je toch niet begrijpen totdat je er een hebt.

  16. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Geloof je dat serieus? Apple werknemers verdienen veel meer, lol.

    * 499 Euro. Geen 600 Euro.

    Maar het nut van een Tablet zal je toch niet begrijpen totdat je er een hebt.

    Nee misschien niet zo weinig maar geloof me Patty die dingen worden niet voor niks in China gemaakt anders zou het wat meer gaan kosten.

    Even ontopic blijven voor mezelf ik ga geen Ipad 3 kopen niet omdat ze het niet waard zijn maar geef mij maar lekker een PC of laptop. Ik gebruik ze toch niet zoveel als ik weg ben. Of thuis zit ik lekker achter de ouderwetse PC in me kamer.

  17. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nee misschien niet zo weinig maar geloof me Patty die dingen worden niet voor niks in China gemaakt anders zou het wat meer gaan kosten.

    Even ontopic blijven voor mezelf ik ga geen Ipad 3 kopen niet omdat ze het niet waard zijn maar geef mij maar lekker een PC of laptop. Ik gebruik ze toch niet zoveel als ik weg ben. Of thuis zit ik lekker achter de ouderwetse PC in me kamer.

    We hebben het over Apple werknemers, die mensen die in China werken zijn geen Apple werknemers want Apple heeft geen bedrijven in China. Wat jullie bedoelen zijn de werknemers die voor een bedrijf werken dat onderdelen levert aan Apple. Maar om het even zo droog, k*t en naรฏef te zeggen: als die werknemers in China niet zo slecht betaald werden, dan waren (bijna) alle apparaten in jouw huis onbetaalbaar / 30x zo duur. En dan zou het leven wat je nu leidt niet bestaan. Life is unfair, it’s true.

  18. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Waarom gaan we hier blaten over het feit dat Apple’s producten in een Chinees fabriek (Foxconn) worden gemaakt, terwijl alle Nintendo, PlayStation, en Xbox producten in precies dezelfde fabriek worden gemaakt?

    En geen Apple bedrijven in China?
    Ooit een research gedaan?

  19. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    * 499 Euro. Geen 600 Euro.
    Maar het nut van een Tablet zal je toch niet begrijpen totdat je er een hebt.

    simplyelectronics:
    iPad 3 WiFi 16GB €529.95
    iPad 3 WiFi 32GB €629.95
    iPad 3 4G 16GB €799.95

    Ik weet wel het nut er van ‘maar heb daar niet zoveel geld voor over’.

    En o ja er staat van 600? euro en geen 600 euro.

    Misschien ook leuk om te weten.

    ‘De I-pad 3 is moeilijk te repareren’
    Aan het eind van de analyse geeft iFixit nog een cijfer voor het gemak waarmee het apparaat zelf te repareren is. De handleidingen van de site zijn gemaakt voor consumenten die zelf aan de slag willen als er iets mis is met de hardware. De iPad 3 scoort bijzonder slecht op de ‘repareerbaarheid’. iFixit geef de nieuwe tablet het cijfer 2 uit 10 op dit vlak. Met name het vastgelijmde scherm en het gebruik van lijm binnenin de tablet verhogen het risico op verdere schade bij het openschroeven.

    Koop je een duur apparaat ‘zit het ding simpelweg gewoon half in elkaar gelijmd’.

    Bron:
    http://webwereld.nl/nieuws/109865/ipad-3–veel-samsung-makelij-en-enorme-batterij.html

  20. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    lol wat is yamihoshi toch geweldig xD

    OT: ik ga echt geen ipad 3 halen focus me liever op de iphone 5 maar de specs zijn wel zeer interessant

  21. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Waarom gaan we hier blaten over het feit dat Apple’s producten in een Chinees fabriek (Foxconn) worden gemaakt, terwijl alle Nintendo, PlayStation, en Xbox producten in precies dezelfde fabriek worden gemaakt?

    En geen Apple bedrijven in China?
    Ooit een research gedaan?

    1. Omdat ik een punt wou maken.

    2. Apple heeft wel winkels in China.

    xD

    simplyelectronics:
    iPad 3 WiFi 16GB โ‚ฌ529.95
    iPad 3 WiFi 32GB โ‚ฌ629.95
    iPad 3 4G 16GB โ‚ฌ799.95

    Ik weet wel het nut er van ‘maar heb daar niet zoveel geld voor over’.

    En o ja er staat van 600? euro en geen 600 euro.

    Misschien ook leuk om te weten.

    ‘De I-pad 3 is moeilijk te repareren’
    Aan het eind van de analyse geeft iFixit nog een cijfer voor het gemak waarmee het apparaat zelf te repareren is. De handleidingen van de site zijn gemaakt voor consumenten die zelf aan de slag willen als er iets mis is met de hardware. De iPad 3 scoort bijzonder slecht op de ‘repareerbaarheid’. iFixit geef de nieuwe tablet het cijfer 2 uit 10 op dit vlak. Met name het vastgelijmde scherm en het gebruik van lijm binnenin de tablet verhogen het risico op verdere schade bij het openschroeven.

    Koop je een duur apparaat ‘zit het ding simpelweg gewoon half in elkaar gelijmd’.

    Bron:
    http://webwereld.nl/nieuws/109865/ipad-3–veel-samsung-makelij-en-enorme-batterij.html

    Die prijzen zijn nep.

    Maar het kan dat je er niet zoveel geld voor over hebt. ๐Ÿ™‚

    En waarom zou je uberhaupt de nieuwe iPad willen gaan repareren? Als hij kapot is bel je gewoon aan bij je verzekering. En er is lijm gebruikt om het apparaat er mooi uit te laten zien. Dus wat boeit het. Je gaat toch geen tablet “afkraken” omdat hij met lijm wordt gemaakt en moeilijk te repareren valt? xD Het gaat er om dat het ding goed werkt. ๐Ÿ˜‰

  22. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    1. Ik heb moeite met het weten wat je punt ook echt is.
    2. En met ‘bedrijven’, tel ik de winkels niet mee.

  23. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Prijzen zijn niet nep en zullen wel 50 a60 euro omlaag gaan als het ding hier uit komt.

    Weet niet of een I-pad warm wordt, maar warmte en lijm gaan niet goed samen. Als…ik er รฉรฉn zal kopen, zal ik er nog een poos mee wachten ivm kinder ziektes.

  24. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    1. Ik heb moeite met het weten wat je punt ook echt is.
    2. En met ‘bedrijven’, tel ik de winkels niet mee.

    Mijn punt is dat het leven niet eerlijk is omdat veel mensen het slecht hebben in deze wereld vanwege grote bedrijven zoals Apple..

    En met bedrijven tel ik winkels ook niet mee. ๐Ÿ˜› Maar je hebt gelijk, er bestaat idd Apple China, maar die werknemers daarvan worden wel “goed” betaalt hoor. Dat was namelijk het andere punt wat ik wilde maken.

    Prijzen zijn niet nep en zullen wel 50 a60 euro omlaag gaan als het ding hier uit komt.

    Weet niet of een I-pad warm wordt, maar warmte en lijm gaan niet goed samen. Als…ik er รฉรฉn zal kopen, zal ik er nog een poos mee wachten ivm kinder ziektes.

    Serieus? Ik heb een iPad 2, die word op dezelfde manier gefabriceerd als de nieuwe iPad en er is echt geen probleem hoor. Als dat probleem er was zou het namelijk al lang “wereld nieuws” zijn.

    Maar okรฉ, jullie zoeken het maar mooi zelf uit wat je van een tablet vindt, ik ga jullie niet dwingen om er een te kopen ofzo en ik ga al helemaal niet Apple verdedigen. Ben geen Apple fan o.i.d, maar wou alleen duidelijk maken dat een iPad voor mij een van de beste aankopen ooit is geweest, en dat de iPad van veel hogere kwaliteit is dan enig andere tablet. (Dat laatste moet ik Apple wel nageven) ๐Ÿ˜›

  25. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    @PattyS3 Ik moet toe geven dat een i-pad er gelikt en stevig uit ziet. Zelf zit ik ook al een hele poos er over na te denken om een tab te kopen ‘maar het feit dat ik al een laptop heb houd me tegen’ Laptop verkopen levert ook totaal niks op. Maar als ik een pad zal kopen zal ik misschien eerder gaan voor ASUS “omdat daar veel meer mensen tevreden over zijn dan bij de i-pad” maar daarin tegen is de i-pad 3 wel erg aantrekkelijk. ASUS heeft er รฉรฉn met een los toetsenbord. Je kan bij deze alleen het scherm gebruiken “maar zet je hem op het toetsenbord dan krijg je het dubbele aan accu en rekenkracht”.

  26. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    @PattyS3 Ik moet toe geven dat een i-pad er gelikt en stevig uit ziet. Zelf zit ik ook al een hele poos er over na te denken om een tab te kopen ‘maar het feit dat ik al een laptop heb houd me tegen’ Laptop verkopen levert ook totaal niks op. Maar als ik een pad zal kopen zal ik misschien eerder gaan voor ASUS “omdat daar veel meer mensen tevreden over zijn dan bij de i-pad” maar daarin tegen is de i-pad 3 wel erg aantrekkelijk. ASUS heeft er รฉรฉn met een los toetsenbord. Je kan bij deze alleen het scherm gebruiken “maar zet je hem op het toetsenbord dan krijg je het dubbele aan accu en rekenkracht”.

    Het voordeel van een Tab is dat hij altijd aan staat en alle Apps die er standaard op staan super snel laden.

    Ik wist niet dat er mensen negatief zijn over een iPad. (die er een hebben) xD Maar die ASUS word natuurlijk zo goed bevonden omdat maar een selectieve, kleine groep mensen dat ding kopen. De iPad word door enorm veel mensen verkocht, en dus stijgt de kans op kritiek enorm.

  27. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Het voordeel van een Tab is dat hij altijd aan staat en alle Apps die er standaard op staan super snel laden.

    Ik wist niet dat er mensen negatief zijn over een iPad. (die er een hebben) xD Maar die ASUS word natuurlijk zo goed bevonden omdat maar een selectieve, kleine groep mensen dat ding kopen. De iPad word door enorm veel mensen verkocht, en dus stijgt de kans op kritiek enorm.

    Ik bedoel ook niet dat ze er ontevreden over zijn, (i-Pad geheugen uitbreiden met een SD is namelijk niet mogelijk) hier zijn veel mensen niet blij mee.

    Eee Pad Transformer Prime TF201 Had ik zelf in gedachten.
    ยท Behuizing met metaalgesponnen afwerking is slechts 8,3mm dun en 586g licht
    ยท NVIDIAยฎ Tegraยฎ 3 quad-core CPU voor uitstekende multitasking, 1080P Full HD videoweergave en 3D games
    ยท Androidโ„ข 4.0 Ice Cream Sandwich
    . 1gb ram
    . 12 hours; 25Wh Li-polymer Battery*
    18 hours pad with dock; 25Wh(pad) + 22Wh(dock) Li-polymer Battery*

    Alleen als ik verder lees dit:
    Asus
    -10.1″ LED Backlight WXGA (1280×800) Screen ๐Ÿ™
    -1080P Full HD videoweergave (dit is dan zeker via HDMI) ๐Ÿ™

    I-pad 3
    -Retina-beeldscherm van (2048 bij 1536) pixels ๐Ÿ™‚
    Weet niet wat de bat duur is van de i-pad 3, maar mag hopen dat dit 6+ uur is op 1080p, scherm 60%.

    Dus misschien mijn zware laptop maar eens over een paar weken van de trap taten vallen (hij is behoorlijk stevig) dus gewoon op de grond laten vallen werkt niet ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ™‚ Ik erg me kapot aan de accu die vanaf dag 1 tot op de dag van vandaag maar 3 uur mee gaat met alles op laag (1 core aan) + daar komt bij dat hij vanaf dag 1 erg warm wordt.

  28. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Heb al een ipad 1 zie geen nut in om mn pa overtehalen 3 te halen ( kweet grammar fails )

  29. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik heb de Transformer Prime.
    Ondanks dat ik kleiner ben dan de gemiddelde vrouwen, maak ik toch heel veel type fouten daarop.
    Maar voor de rest, is de Tablet erg handig, en ik ben zelfs van plan om het optimaal te gaan gebruiken op de komende Firstlook en Gamescom evenementen.
    Tot nu toe, is het erg handig als ik lang onderweg ben.

  30. 3876 XP
    vinnie1234's avatar

    Nee ga hem niet kopen ๐Ÿ™‚ Heb iPad 2 die nog prima werkt :D!

  31. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Ik heb de Transformer Prime.
    Ondanks dat ik kleiner ben dan de gemiddelde vrouwen, maak ik toch heel veel type fouten daarop.
    Maar voor de rest, is de Tablet erg handig, en ik ben zelfs van plan om het optimaal te gaan gebruiken op de komende Firstlook en Gamescom evenementen.
    Tot nu toe, is het erg handig als ik lang onderweg ben.

    Hoe wil je die gebruiken op gamescom enzo voor het typen ?? of voor info ??

  32. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik bedoel ook niet dat ze er ontevreden over zijn, (i-Pad geheugen uitbreiden met een SD is namelijk niet mogelijk) hier zijn veel mensen niet blij mee.

    Eee Pad Transformer Prime TF201 Had ik zelf in gedachten.
    ยท Behuizing met metaalgesponnen afwerking is slechts 8,3mm dun en 586g licht
    ยท NVIDIAยฎ Tegraยฎ 3 quad-core CPU voor uitstekende multitasking, 1080P Full HD videoweergave en 3D games
    ยท Androidโ„ข 4.0 Ice Cream Sandwich
    . 1gb ram
    . 12 hours; 25Wh Li-polymer Battery*
    18 hours pad with dock; 25Wh(pad) + 22Wh(dock) Li-polymer Battery*

    Alleen als ik verder lees dit:
    Asus
    -10.1″ LED Backlight WXGA (1280×800) Screen ๐Ÿ™
    -1080P Full HD videoweergave (dit is dan zeker via HDMI) ๐Ÿ™

    I-pad 3
    -Retina-beeldscherm van (2048 bij 1536) pixels ๐Ÿ™‚
    Weet niet wat de bat duur is van de i-pad 3, maar mag hopen dat dit 6+ uur is op 1080p, scherm 60%.

    Dus misschien mijn zware laptop maar eens over een paar weken van de trap taten vallen (hij is behoorlijk stevig) dus gewoon op de grond laten vallen werkt niet ๐Ÿ˜‰ ๐Ÿ™‚ Ik erg me kapot aan de accu die vanaf dag 1 tot op de dag van vandaag maar 3 uur mee gaat met alles op laag (1 core aan) + daar komt bij dat hij vanaf dag 1 erg warm wordt.

    De batterij van de iPad 3 gaat, net zoals bij de iPad 2, langer als 10 uur mee. En om het energie verbruik van de 9,7″ Retina Display en de A5X “Quad Core” chip te compenseren is de nieuwe iPad 0,4mm dikker als de iPad 2 vanwege een grotere accu. ๐Ÿ˜‰

    Verder, onthoud wel dat er voor iOS 5.1 (= besturingssysteem iPad) veel meer Apps verkrijgbaar zijn als voor een tablet met Android 4.0 en onthoud ook dat (bijna) alle niet Apple tablets een instructie-uitvoering vertraging (reactietijd) van 100ms hebben, wat enorm irritant kan zijn. (100ms klinkt weinig, maar het kan echt de algemene ervaring van de tablet omlaag halen) Bij de iPad heb je een veel lagere vertraging. (25ms?)

  33. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    xFatalz, je weet toch dat de Transformer Prime een toetsenbord heeft?

  34. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    xFatalz, je weet toch dat de Transformer Prime een toetsenbord heeft?

    *Facepalm* Realiseer ik me nu pas !

  35. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    xFatalz, je weet toch dat de Transformer Prime een toetsenbord heeft?

    Je kan hem kopen met en zonder (transformer prime asus tf201) ๐Ÿ˜‰

    Het is ook 1.3GHz vs 1.0 GHz voor de ipod3 daarin tegen is de tf201 toch aantrekkelijker.

  36. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Je kan hem kopen met en zonder (transformer prime asus tf201) ๐Ÿ˜‰

    Het is ook 1.3GHz vs 1.0 GHz voor de ipod3 daarin tegen is de tf201 toch aantrekkelijker.

    Die 300 MHz verschil doet niks, het gaat om het OS dat er op draait, en iOS is toch echt heel wat sneller dan Android heb ik al ervaren. En onthoud dat je de 100ms seconden “reactie snelheid” blijft houden op die tablet.. Als je voor snelheid kiest zou ik echt voor een iPad gaan.

  37. 4683 XP
    ps3dennis's avatar

    Die 300 MHz verschil doet niks.

    Dat is 4x 1.3GHZ tegen 4×1.0GHz en niet 1x. En 100ms seconden enz: waar heb je die info vandaan (toch niet van de apple site hoop ik). Heb je al gewerkt dan met Android4.0 op een Asus tf201 ?.

  38. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    De Transformer Prime is inderdaad ook zonder toetsenbord te koop, maar dan het je een dubbele opslag capaciteit voor terug.

    En processor snelheid, denk je echt dat het starten van Apps een Tablet gelijk sneller maakt?
    Dat Apps sneller starten, dat komt omdat Apple elke App streng controleert.
    De developer is dus gedwongen om met een kwaliteit App te komen.

    Bij Android ligt dat anders, daar is geen controle over.
    Daardoor kan een developer alles op Google Play zetten, ook al werkt de App totaal niet.

    Zo kan ik ook 2 Windows 7 PC’s naast elkaar zetten.
    PC 1 draait op een 3,06 GHz processor, en PC 2 draait op een 2,4 GHz processor.
    Beide zijn van Intel Core i5, overige hardware (video kaart, RAM, etc.) is hetzelfde.

    Op PC 1 start ik Microsoft Word 2010 op, en op PC 2 start ik Kladblok op.
    Is PC 1, door het opstarten van Word, trager dan PC 2?

  39. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Dat is 4x 1.3GHZ tegen 4×1.0GHz en niet 1x. En 100ms seconden enz: waar heb je die info vandaan (toch niet van de apple site hoop ik). Heb je al gewerkt dan met Android4.0 op een Asus tf201 ?.

    Alsnog, die 4x 300MHz meer maakt de tab ook niet sneller. (Kijk wat YamiHoshi zegt).

    En die 100ms “reactietijd” heeft (bijna) elke tablet die geen iPad is. En ik heb al met 2 verschillende tablets gewerkt met Android 4.0.

  40. 9117 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    We hebben het over Apple werknemers, die mensen die in China werken zijn geen Apple werknemers want Apple heeft geen bedrijven in China. Wat jullie bedoelen zijn de werknemers die voor een bedrijf werken dat onderdelen levert aan Apple. Maar om het even zo droog, k*t en naรฏef te zeggen: als die werknemers in China niet zo slecht betaald werden, dan waren (bijna) alle apparaten in jouw huis onbetaalbaar / 30x zo duur. En dan zou het leven wat je nu leidt niet bestaan. Life is unfair, it’s true.

    Dat klopt lees niet voor niks in China gemaakt.

  41. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Als ze nou is 300 euro goedkoper worden misschien wel.

  42. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Wat raden jullie aan als je helemaal nog niet in bezit ben van een tablet, ik ben er wel overuit dat ik eventueel voor de Ipad2 of de Ipad3 wil gaan. Maarja omdat de Ipad 2 natuurlijk nu goedkoper is geworden, en de 3 maar een kleine update is, kan ik ook nog eventueel voor de 2 gaan. Ik had nog wat plus en minpunten gevonden van de I3 tegenover de I2 :

    +
    Retina display
    Quad core graphics
    5 megapixal camera


    Word warmer
    Duurt langer om hem op te laden
    dikker + zwaarder
    Duurder als Ipad 2

  43. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Als het dus helemaal graphics moet zijn, ga je maar voor de nieuwe iPad, maar als je toch de technische zaken (laadtijd, veiligheid voor je handen, etc.) belangrijk vind, ga dan toch voor de iPad 2.

  44. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    De iPad 2 is Nice, maar de iPad 3 is echt veel scherper.

    Het is eigenlijk de vraag of je waarde hecht aan een super scherp (HD+) beeldscherm. Zo niet, dan zal ik voor de iPad 2 gaan.

  45. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Het is niet echt zo dat ik me erg hecht aan pixels/scherpte maar ben wel altijd iemand die liefst beste van beste heb. Nou is de Ipad2 400 en de Ipad 3 480, dus inpreciepe die 80 euro meer boeit me vrij weinig. Maar wanneer je kijkt naar 2dehands is de Ipad 2 al snel voor 300 te krijgen, en dan zit er wel 180 euro verschil :O en dat pakt me eerder xD

  46. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Tweedehands? Daar doe ik echter nooit aan!
    Reden: Ik heb wel eens ervaren dat ik mijn spullen kapot opgeleverd kreeg, zo niet, dan stond er heel veel Porno, 1 map/App/SD kaart verderop.

  47. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik zal sws geen tweedehands tablet kopen… ๐Ÿ˜›

  48. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Haha oke bedankt ๐Ÿ˜› Dan denk ik dat ik beter voor de nieuwe ipad kan gaan, want die is nieuw dan maar 80 euro, en voor betere ondersteuning op lange termijn heb ik die 80 euro extra wel er voor over. Alleen heb ik het nu over de 16 gb en wifi versie, is dit genoeg denken jullie ? ook omdat apps meer gb zouden gaan gebruiken.

  49. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Haha oke bedankt ๐Ÿ˜› Dan denk ik dat ik beter voor de nieuwe ipad kan gaan, want die is nieuw dan maar 80 euro, en voor betere ondersteuning op lange termijn heb ik die 80 euro extra wel er voor over. Alleen heb ik het nu over de 16 gb en wifi versie, is dit genoeg denken jullie ? ook omdat apps meer gb zouden gaan gebruiken.

    Ik heb een iPad 2 16GB, en zo lang je er geen muziek op zet heb je aan 16GB meer dan genoeg. Ik heb er nu 4 films, 100 foto’s, en 70 Apps op, en ik heb nog 2GB vrije ruimte. ๐Ÿ˜›

  50. 1374 XP
    rva_96's avatar

    ooohhh haha ik zal er misschien ook 5 films opzetten en ook wel wat apps/games maar 70 :O misschien op langere termijn. haha maarja er was ofzo iets gezegt dat de apps van de Ipad(3) groter qua geheugen waren omdat ze gebruik zouden maken van retina display.

  51. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    ooohhh haha ik zal er misschien ook 5 films opzetten en ook wel wat apps/games maar 70 :O misschien op langere termijn. haha maarja er was ofzo iets gezegt dat de apps van de Ipad(3) groter qua geheugen waren omdat ze gebruik zouden maken van retina display.

    Ja klopt, maar dat is alleen zo bij games lijkt mij. Misschien kan je dan 4 films, 100 foto’s, en 70 Apps/games er op zetten, en dat je dan geen GB meer vrij hebt, maar zoveel groter (qua geheugen) zullen die games/Apps ook weer niet worden denk ik.

    Ik gok ongeveer 50MB / 80MB meer per game ofzo, (tov iPad 2) ivm met betere graphics. En zoveel is dat nou ook weer niet. ๐Ÿ˜›

    Van de 70 Apps die ik op m’n iPad 2 heb zijn er maar 25 games. Dus in het ERGSTE geval (als ik een iPad 3 had) zou ik 2,0GB (extra) moeten inleveren voor die games. (vanwege het “feit” dat games voor de iPad 3 dus meer geheugen vragen waarschijnlijk) Dan houd ik dus geen geheugen over. ๐Ÿ˜›

  52. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Oh dan valt het idd echt wel mee ^^ Ik zet er amper muziek enzo op, en dat nog niet alleen. Ik zat net ff de applespot site te bekijken ook van deze site als ik het goed heb, en daar hadden ze een handige app, waarbij je de films op je pc laat staan maar dan als nog streamt naar je Ipad en dus amper tot geen geheugen op zich neemt, alleen als je hem op je Ipad laat staan natuurlijk. Maarja ik bekijk een film en brand hem misschien en anders word die weer verwijderd ๐Ÿ˜€ Ik zag zojuist net wel een handige app, van ziggo ff op mn Ipod Touch geinstalleerd, en ik kan dus nu gewoon live tv kijken !!! Oh echt geweldig + gids met alarm Beter kan niet :O:O Nou zijn het niet alle zenders die je live kan kijken, maar de zender die ik vaak kijkt zitten er op ๐Ÿ˜€ rtl4 + disneyXD haha Dit maakt m’n keuze eigenlijk makkelijker dat ik sowieso een Ipad wilt ^^

  53. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    je kan ook een samsung tab kopen in plaats van een ipad bijvoorbeeld

  54. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Natuurlijk, het is toch jouw geld!