Forum

Topic: Turtle beach px21 of Sony 7.1 headset ?

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,
Zoals de titel al doet vermoeden, zit ik nu dus echt te twijfelen tussen deze headset(s). Zelf vond ik het design van sony nou niet echt super, maar ik denk dat ik daaraan kan wennen, ook de kwaliteit was volgens mij niet super was namelijk plastik en voor 90/100 euro verwacht je toch wel wat goeds te krijgen. Dan even de turtle beach, zoals jullie ook wel weten zijn er erg veel van en verschillende klasse. Nou zijn er wat minder voor de ps3, :S maar ik dacht zelf eerder aan de px21, kan ik zowel op pc/xbox360 als ps3 waarvoor ik hem natuurlijk echt ga gebruiken is ps3. Maar volgens mij heb deze headset geen dolby surround enzo, dus hebben jullie enige tips hiervoor ?

Ps : budget tussen 50 en 100. Maar als de headsets hoger zijn maar wel echt echt wat meer bieden enzo neem ik wellicht een keer een grote uitgaven te doen, maar ik keek zelf dus eerder naar de px21 & sony 7.1 dolby headset.

Alvast Bedankt !
M.v.g.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

34 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    heb zelf voor de sony 7.1 gekozen krijg hem over 2 weken binnen. Na lang onderzoeken van reviews enz kwam ik uit dat de sony meer lof krijgt dan de px21.

  2. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Ik heb Turtle Beach P11, ook erg goede headset voor wat minder geld ( 50 eu ), 50 mm speakers heeft ie, wat de PX21 niet heeft, alleen kan je de bass niet regelen op de P11, maar de chat en volume natuurlijk wel: http://www.budgetgaming.nl/game-profile/turtle+beach+ear+force+p11+gaming+headset_hardware.html

  3. 8831 XP
    7th-son's avatar

    ik heb de sony headset 7.1 nu een tijdje, en ik ben er erg tevreden over! geluid is goed en kan lekker hard, me teamleden van bf3 horen alleen mijn stem, en geen omgevingsgeluiden of game geluiden
    volume is makkelijk inregelen en je kunt de mic makkelijk muten
    ook kun je instellen dat het geluid gewoon over je eigen speakers gaat, en je spraak wel via je mic
    stevig ontwerp ook wel, alleen de mic is wat aan de losse kant zeg maar

  4. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    heb zelf voor de sony 7.1 gekozen krijg hem over 2 weken binnen. Na lang onderzoeken van reviews enz kwam ik uit dat de sony meer lof krijgt dan de px21.

    Link ?? En je was tog niet van de headsetts ??

  5. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    haha ja idd maar er waren vouchers bij bol.com 20 voor 15 euro dus d8 voor 75 eu neem ik het wel mee:p
    link is gwn google bro

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Oke bedankt !! Ik heb zelf ondertussen ook al weer wat zitten lezen op internet, en ik hoor vaak van mensen dat de 7.1 van sony idd erg goede headset is. Sowieso sprak hij me toch al ietsje meer aan vanwege je voor een klein bedrag meer een 5.1/7.1 surround heb, en die van turtlebeach niet. Echter had de turtle beach een draad, aan de ene kant wel een voordeel vanwege die niet op kan gaan, aan andere kant is draadloos natuurlijk veel relaxter. Ik zie wel vaak dat de verzendingstijd erg lang is, is die zo gewild ofzo ???

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    onthoud wel virtual 7.1 hea!

  8. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    onthoud wel virtual 7.1 hea!

    Idd, is deze hs van sony alleen online te koop of ook in de winkel ??

  9. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik ben eerlijk gezegt niet zo’n weter van 7.1 of wat dan ook xD wat houd virtual in ? 😛

  10. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Het is namelijk Virtual 7.1 en niet het echte Dolby 7.1. Dit betekent dat de stereo headset (met 2 speakers dus) net doet alsof je 7.1 hoort

    voor die prijs uiteraard zal je nooit een 7.1 vinden dus het is een soort van maar het is echt baas geloof me je begaat geen miskoop!

  11. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ja ik heb zelf nog nooit 7.1/5.1 gehoord xD dusja dan zal idd wel een indruk maken haha 😀 Maar nou kan je hem opladen door hetzelfde kabeltje als van je ps3 controller, maar als dat kabeltje lang genoeg is, kan je toch ook gewoon wanneer die op is, opladen en doorspelen met headset aan ? of is dat niet mogleijk, omdat die dat van je hoofd ofzo zakt xD ( gebeurt namelijk wel met die 1 oortjes )

  12. 417 XP
    Omer58's avatar

    @rva_96
    5.1 is dat je surroundsound hebt, wat de naam al zegt betekent het dat je het geluid van 5 verschillende kanten kan horen. 7.1 is zelfs beter, daarmee heb je 7 richtingen waarmee je het geluid kan horen, dus kan je je vijanden achter je gemakkelijk horen zonder hun kant op te kijken. De sony 7.1 STEREO headset heeft alleen virtueel 7.1 surround, dat betekent dat de surroundsound is nagemaakt en niet echt 7 speakers in totaal in de headset heeft. Als je een headset wilt die je echte surroundsound geeft moet je voor een prijs gaan voor hoger dan 100 euro. Ik heb de sony zelf al uitgetest en het geluid is heel goed, ookal is het virtual surroundsound (virtuele omgevings geluid).

  13. 468 XP
    xDELTAx's avatar

    Ik heb zelf de PX21. Geweldige headset met zeer mooi geluid naar mijn mening. B

  14. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maar de turtle beach heeft geen 7.1 of zelfs geen 5.1 en ik denk dat ik voor 2/3 tientjes beter af ben met de headset van Sony. Maar is de 5.1 van de sony headset dan wel “echte” dolby of ook weer virtuel ? Ohja en kan je dan doormiddel van een knop ofzo kiezen of je 5.1 of 7.1 wilt ?

  15. 8831 XP
    7th-son's avatar

    5.1 houd in: 1 center speaker, 2 front speakers, 2 rear speakers en een subwoofer (bassbox), omdat de andere speakers vaak een blikkerig geluid geven
    7.1 is in principe hetzelfde, alleen aan de zijkant 2 speakers erbij (links en rechts dus)

    7.1 word bijna niet gebruikt in games op het moment, op enkele na, en zul je dus ook niet gebruiken
    mijn mening is ook dat 7.1 alleen nuttig is voor grote kamers

    5.1 is wel een must vind ik persoonlijk, omdat je gewoon veel meer hoord inderdaad, ik heb het zelf ook (alleen dan zonder subwoofer omdat mijn eigen speakers al genoeg lage tonen creëeren)

  16. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    yep je kan het kiezen door middel van de schuif knop en idd je bent gewoon beter af met de sony headset geloof me kan je garanderen dat je er geen spijt van krijgt xD

  17. 417 XP
    Omer58's avatar

    Ik zou sowieso die van Sony nemen want van Sony ben je altijd zeker dat het de beste kwaliteit is voor de ps3, maar als die turtlebeach REAL surroundsound heeft met 5 speakers of meer dus en minder dan 100 euro is zou ik wel voor die turtlebeach gaan

  18. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Ik zou sowieso die van Sony nemen want van Sony ben je altijd zeker dat het de beste kwaliteit is voor de ps3, maar als die turtlebeach REAL surroundsound heeft met 5 speakers of meer dus en minder dan 100 euro is zou ik wel voor die turtlebeach gaan

    Die turtlebeach is toch niet draadloos? moet je een hele sloot bekabeling heen brengen geloof ik?

  19. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Die is idd niet draadloos maar ik zit toch niet zo heel ver wweg van mn tv. Maar het kan zowel een voor als nadeel zijn, want hij is nooit leeg :p maarja het zit minder chill als draadloos natuurlijk. Zou de 7.1 headset van Sony ook eventueel gebruikt kunnen worden op de ps vita, zowel geluid als micrifoon van de headset ?

  20. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    met vita niet correct me if i’m wrong xD

  21. 8831 XP
    7th-son's avatar

    nee, je hebt de usb dongle nodig die bij de headset geleverd word
    het werkt bv wel op je pc/laptop, inpluggen en klaar

    had inderdaad wel fijn geweest als het op je vita of tv ook had kunnen werken, dat is dan weer het nadeel

  22. 497 XP
    ajaxkoen1993's avatar

    De sony 7.1 headset!! is eenTop headset. Ik Heb hem nu 1 maand. Werkt echt perfect, Geniaal geluid. En andere personen zijn zeer goed verstaanbaar. En natuurlijk jij voor hen ook. Voor een klein prijsje heb je een geniale headset. Als je vragen hebt stel ze maar….

  23. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik heb er één met 2×4 speakers (5.1) maar gebruik hem nooit “te veel kabels” en vooral als ik hem voor de xbox360 gebruik heb ik last van mijn kabels. Koop er gewoon één zonder kabels.

  24. 846 XP
    Thijs's avatar

    Heeft px21 dolby????

  25. 243 XP
    terrorquin's avatar

    Ik heb de Tritton ax pro 720 5.1 dolby digital gamin headset en ze zijn zo fijn ze zeggen ook dat dit de beste gaming headset is een klein nadeeltje is dat je hem alleen online kan bestellen

  26. 8831 XP
    7th-son's avatar

    je kan met de sony headset ook erg gemakkelijk de mic uitzetten, volume veranderen tussen main en stemmen van anderen
    ook kun je in het xmb instellen dat je je headset alleen als mic wilt gebruiken, dan kun je je koptelefoon om je nek laten hangen, en werkt je tv/audio installatie voor het geluid

  27. 1199 XP
    chris65's avatar

    Misschien beetje laat een maand na het laatste bericht, maar als je PS4 wilt aanschaffen zou ik wachten totdat er meer bekend is over de aansluit mogelijkheden voor een headset. Bij de Xbox one kun je je headset van de Xbox 360 weggooien omdat deze niet de juiste aansluiting heeft.
    Ik hoop niet dat PS hetzelfde doet, maar je weet maar nooit

  28. 39 XP
    Imlaguna's avatar

    een goede goedkoope stereo headset is de tritton kunai 🙂
    maar 5.1 of 7.1 het is maar hoeveel je wilt uitgeven

    ik zelf heb deze http://www.trittonaudio.com/prod/proplus.asp ik denk wel een van de beste ps3 headsets onder de 200 euro

  29. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    een goede goedkoope stereo headset is de tritton kunai 🙂
    maar 5.1 of 7.1 het is maar hoeveel je wilt uitgeven

    ik zelf heb deze http://www.trittonaudio.com/prod/proplus.asp ik denk wel een van de beste ps3 headsets onder de 200 euro

    deze heb ik ook is ook erg comfortabel mijn eerste headset wat de PS21 en wat een baggerding voelde ook cheap aan door het plastic en geluid vond ik ook nietsna 2 weken daarna een Sharkoon Xstatic gekocht bij Redcoon.nl ook dolby surround maar de kabel ging draaien en na 1,5 -2 jaar stuk. nu dus de nieuwe Tritton die iets steviger/comfortabeler is dan de Sharkoon maar ook een stuk duurder is
    dus qua budget zou ik beneden de zou ik de Sony kiezen.
    de Sharkoon 5.1 die ik had was te koop voor 110 Euro maar doordat er nu een nieuwe versie is, is hij 149 op headsetshop.nl
    de tritton wilde ik ook eens proberen maar die is nog duurder

  30. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ik heb eigenlijk al een tijdje m’n keuze staan hihi, ik heb namelijk geen van beide gekocht. Ik merk dat ik toch niet meer zoveel mn headset gebruikt, waardoor die ook een stuk minder belangrijk is geworden.

    Nu ook de PS4 is aangekondigd, ben ik van mening dat het slimmer is om er gewoon mee te wachten. Bij de PlayStation 4 zou je ook een goedkoop headsetje erbij krijgen, wat natuurlijk ook wel handig is. Wellicht dat als ik een PS4 heb, ooit een dure headset aanschaft, maar voorlopig is het eigenlijk ook nog niet nodig omdat ik nu ook een dolby surround set hebt. Dus ik mis het niet.

    In ieder geval wel bedankt voor jullie antwoorden!

  31. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    Ik heb eigenlijk al een tijdje m’n keuze staan hihi, ik heb namelijk geen van beide gekocht. Ik merk dat ik toch niet meer zoveel mn headset gebruikt, waardoor die ook een stuk minder belangrijk is geworden.

    Nu ook de PS4 is aangekondigd, ben ik van mening dat het slimmer is om er gewoon mee te wachten. Bij de PlayStation 4 zou je ook een goedkoop headsetje erbij krijgen, wat natuurlijk ook wel handig is. Wellicht dat als ik een PS4 heb, ooit een dure headset aanschaft, maar voorlopig is het eigenlijk ook nog niet nodig omdat ik nu ook een dolby surround set hebt. Dus ik mis het niet.

    In ieder geval wel bedankt voor jullie antwoorden!

    mocht je nog een headset kopen in dde toekomst zou ik geen stereo kopen.
    heb ook een dolby surround en in de late uurtjes switch ik naar mijn headset of bij multiplayer gebruik ik hem.
    en als ik dan terug ging naar mijn stereo turtlebeach headset was dat zo’n enorme teleurstelling. daarom deze na 2 weken al verkocht en toch maar iets meer uitgegeven.

  32. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Idd, ik verwacht nog wel een headset te kopen maar dan speciaal voor de PS4. Dan wordt het ook geen stereo 😛 Minimaal 5.1 en 7.1 is mooi meegenomen. Dan zit ik eerder te denken aan de duurdere varianten, Astro a40/a50 ofzo. Maar ik ga er van uit dat dan alweer nieuwe/betere/goedkopere headsets op de markt zijn.

  33. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Idd, ik verwacht nog wel een headset te kopen maar dan speciaal voor de PS4. Dan wordt het ook geen stereo 😛 Minimaal 5.1 en 7.1 is mooi meegenomen. Dan zit ik eerder te denken aan de duurdere varianten, Astro a40/a50 ofzo. Maar ik ga er van uit dat dan alweer nieuwe/betere/goedkopere headsets op de markt zijn.

    Zojuist eens op cool blue uitgelegd waarom ik voor de turtle beach Dpx21 zou gaan!

    De tekst zit momenteel in wachtrij voor goedkeuring. Als de tekst online komt zal ik deze eens copy/pasten naar hier..

    Voor low budget:stereo
    Voor mid budget: Sony 7.1
    Voor high budget: turtle beach DPX21
    Voor alles op alles: ASTRO A40 2013

    (De tekst legt uit waarom)

  34. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik gebruik ook de Turtle Beach P11, erg degelijk ding met chat/game regelaar.