Forum

Topic: De allerbeste ‘Fastfood ketens’!

Anoniem's avatar

De allerbeste ‘Fastfood ketens’!

Ik vond het weer tijd worden voor een nieuw en fris topic,naja fris… Al dat vieze frituurvet is eigenlijk niet zo fris… Aangezien ik net van mijn werk kom waar ik ‘Chef Du Frituur’ ben kon ik daar wel wat inspiratie weghalen.

Misschien wel de aller bekendste fastfood keten van de wereld. MCDonalds! Iedereen kent het wel en hun unieke producten zoals de MacFlurry of de Mackroket en nu ook de nieuwe ‘MacWrap’. De ‘M’ is door heel de wereld te zien en te herkennen en waar het er in Nederland nog rustig aan toe gaat met drie kassa’s heb ik ze in London gezien met zo’n 25 kassa’s op een rij waar de medewerkers druk aan het werk waren. (Blij daar niet te hoeven werken).

Een grote concurrent van de MCDonalds is de BurgerKing, ook een grote voedselketen met vestigingen over de gehele wereld. De Burgerking wordt altijd in verband gebracht met de reusachtige broodje hamburgers met van alles erop en eraan zoals de ‘Whopper’.

Plaza, Food for all. Een wat minder bekende fastfood keten die zich alleen in Nederland bevind. Met ruim 80 vestigen creëert het toch wel een mooie bekendheid in Nederland. Plaza, food for all is opgericht door Sligro, een groothandel die ook alle Plaza producten levert.

Kentucky Fried Chicken ook wel KFC genoemd. De naam zegt het al, een fastfood keten met specialiteit voor kip. Je kan er van alles halen maar ze springen eruit als het gaat om hun kip producten. Colonel Sanders is de grondleggger van deze fastfood keten en het allereerste recept wat hij bedacht heeft wordt er nog altijd verkocht. I

Of pizza’s fastfood is… Ik weet het niet zeker, maar het is wel heel erg lekker! In alle groottes en smaken, veel ingrediënten of weinig. Het kan allemaal. Domino’s Pizza’s is een keten die ook over de hele wereld verspreid vestigingen hebben. Het schijnt dat in 1961 een man met een pizzeria deze verruilt had voor een Volkswagen Kever. Degene die de pizzeria kreeg noemde het Domino’s Pizza’s en was de start van een enorme Pizza-keten.

Ik heb er hierboven drietal voorbeelden genoemd, waar eet jij het liefst? En ben ik volgens jou de Állerbeste fastfood keten vergeten, laat het dan snel weten, dan zet ik die er meteen bij!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

44 reacties

  1. 2234 XP
    mausi-gangsta's avatar

    KFC. hoe kan je die vergeten!

  2. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik wou weten of jullie goed oplette 😉 Ik zal hem er z.s.m. bijzetten 🙂

  3. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Domino’s Pizza

    Danny’s

    😛

    (Alhoewel ik niet weet of er ook Danny ketens in NL zitten… Maar je kan daar zo lekker ontbijten! xD)

  4. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Voor mij is McDonalds de enige optie.
    Waarom?
    Omdat ik alleen daar was, en bovendien ligt deze als enige vlakbij.

    De dichtstbijzijnde concurrent van de McDonalds, KFC, ligt 34 km van mij vandaan, en voor ik er ben, moet ik nog eerst Tol betalen voor de Tunnel.
    Burger King is nóg verder weg: 107 km.

    Verrassend genoeg hebben ze wel een Plaza in de buurt, hoewel ik er nog nooit van heb gehoord.
    De dichtstbijzijnde Plaza ligt in een stad, vlak aan de Belgische grens (16 km).

  5. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Ik breng mijn Aardappelen naar McDonalds ^^

  6. 8380 XP
    7th-son's avatar

    De Febo vind ik de beste, en burger king is ook wel lekker!

  7. 728 XP
    joeythekilla's avatar

    Kfcccccccc!

  8. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Hier is geen KFC 🙁 Moet ik naar groningen toe.

  9. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Mijn voorkeur gaat hier in Deventer naar Subway of Mac Donalds. De rest is bagger.
    KFC vind ik ook echt geweldig! Maar dat ligt het dichtst bij, voor mij in Apeldoorn..

    Ik vind de Burger King echt 10x helemaal niks. Krijg altijd zuurbranden van die rotzooi.

  10. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Subway =)

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Voor mij is McDonalds de enige optie.
    Waarom?
    Omdat ik alleen daar was, en bovendien ligt deze als enige vlakbij.

    De dichtstbijzijnde concurrent van de McDonalds, KFC, ligt 34 km van mij vandaan, en voor ik er ben, moet ik nog eerst Tol betalen voor de Tunnel.
    Burger King is nóg verder weg: 107 km.

    Verrassend genoeg hebben ze wel een Plaza in de buurt, hoewel ik er nog nooit van heb gehoord.
    De dichtstbijzijnde Plaza ligt in een stad, vlak aan de Belgische grens (16 km).

    In wat voor een derde wereld gehucht woon jij? xD

    Haha. 😛

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Mijn voorkeur gaat hier in Deventer naar Subway of Mac Donalds. De rest is bagger.
    KFC vind ik ook echt geweldig! Maar dat ligt het dichtst bij, voor mij in Apeldoorn..

    Ik vind de Burger King echt 10x helemaal niks. Krijg altijd zuurbranden van die rotzooi.

    mooiboy Deventer chille plaats man lol xD

    OT: KFC All the way baby (niet die van de Bijlmer) derest vindt ik oke:p
    Burgerking is alleen die milkshake baas!

  13. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    PattyS3, ik woon in de grootste stad van Zeeuws-Vlaanderen, wat ook nog de op 3 na grootste stad is van heel Zeeland (na Middelburg, Vlissingen, en Goes).
    Die ene stad heet: Terneuzen.

  14. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    PattyS3, ik woon in de grootste stad van Zeeuws-Vlaanderen, wat ook nog de op 3 na grootste stad is van heel Zeeland (na Middelburg, Vlissingen, en Goes).
    Die ene stad heet: Terneuzen.

    3 na grootste stad van heel Zeeland, en maar 1 McDonalds? Verder niks? Geen KFC, Subway, Burger King of Domino’s? Dat geloof ik niet.. 😛

    Zelfs het “dorp” waar ik in woon heeft een McDonalds, Domino’s, Subway, en Plaza Food. xD

  15. 113 XP
    xDevin050's avatar

    KFC!!!

  16. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    PattyS3, in Zeeuws-Vlaanderen (het stukje Zeeland wat aan België grenst), is er inderdaad maar 1 McDonalds, geen KFC, geen Burger King, de meesten hebben zelfs nog nooit van Subway gehoord.
    Domino’s Pizza hebben we hier wel, maar dat is alleen voor de bestelling, of voor het afhalen (tenzij je je Pizza staand op wilt eten).

    Het voordeel hiervan is, dat je bij de McDonalds toch heel vaak direct aan de beurt bent (behalve rond 12 uur, want dan hebben er veel scholen pauze).

    KFC is er wel in Zeeland, maar dan moet je toch Tol gaan betalen voor de Westerschelde Tunnel, want dat is namelijk aan ‘de overkant’ (Middelburg).

  17. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    PattyS3, in Zeeuws-Vlaanderen (het stukje Zeeland wat aan België grenst), is er inderdaad maar 1 McDonalds, geen KFC, geen Burger King, de meesten hebben zelfs nog nooit van Subway gehoord.
    Domino’s Pizza hebben we hier wel, maar dat is alleen voor de bestelling, of voor het afhalen (tenzij je je Pizza staand op wilt eten).

    Het voordeel hiervan is, dat je bij de McDonalds toch heel vaak direct aan de beurt bent (behalve rond 12 uur, want dan hebben er veel scholen pauze).

    KFC is er wel in Zeeland, maar dan moet je toch Tol gaan betalen voor de Westerschelde Tunnel, want dat is namelijk aan ‘de overkant’ (Middelburg).

    Haha. 😛

    Mja, best wel slecht eigenlijk. In Florida (USA) heb je volgensmij in elk plaatsje minimaal 2 fastfood ketens. Maar meestal een stuk of 4. Zelfs in een plaatsje dat misschien ongeveer 1 vierkante kilometer beslaat waren er 2 McDonalds, 1 Pizza Hut, 1 Burger King, 1 Subway, en 1 Wendy’s. xD

  18. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    De meeste ketens bij elkaar, zag ik in Londen.
    Daar heb je in elke straat 1 of 2 McDonalds restaurants.
    En niet figuurlijk “elke straat”, maar letterlijk “elke straat”.

    In Antwerpen is er ook een mooie, daar was het op een gegeven moment zo druk, dat er personeel zelf in de rij gingen, om de klanten te helpen, voordat ze aan de kassa kwamen.

    Ook Amsterdam is een leuke, daar heb je zelfs een keten met een “McWalk”.

    De leukste vond ik in Poznań, daar is er eentje op een tankstation, allemaal viezigheid rond het pand, maar binnen was het echt super schoon.
    Alleen de WC kon je moeilijk vinden, maar het personeel is in ieder geval vriendelijk genoeg, om jouw troep zo spoedig mogelijk op te ruimen.

  19. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Haha, London is echt erg idd. Maar wat wil je met 8,1 Miljoen inwoners. 😛

    Echt elke straat een McD.

  20. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    “Maar wat wil je met 8,1 Miljoen inwoners…”
    …waarvan meer dan de helft of Aziatisch, of zwart, of Moslim is (geen rasisme)?

    Dat is mijn ervaring met Londen: Engelsen zijn er bijna niet te bekennen in de binnenstad (behalve in de duurdere winkels), overal Aziatische consumenten, Islamitische kassa medewerkers, en gigantische, zwarte bewakers bij iedere deur (alweer, geen rasisme).

  21. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Toen ik naar de McD ging in London kwam ik die mensen wel tegen ja. (= goedkoop hè, haha. No offense) xD

    Maar op straat kwam ik vooral toeristen tegen. De echte Engelsen kwam ik tegen in Harrods. 😛

  22. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    mijn voorkeur gaat hier in deventer naar subway of mac donalds. De rest is bagger.
    Kfc vind ik ook echt geweldig! Maar dat ligt het dichtst bij, voor mij in apeldoorn..

    Ik vind de burger king echt 10x helemaal niks. Krijg altijd zuurbranden van die rotzooi.

    idd, diaria king !

    ”Maar wat wil je met 8,1 Miljoen inwoners…”
    …waarvan meer dan de helft of Aziatisch, of zwart, of Moslim is (geen rasisme)?

    Dat is mijn ervaring met Londen: Engelsen zijn er bijna niet te bekennen in de binnenstad (behalve in de duurdere winkels), overal Aziatische consumenten, Islamitische kassa medewerkers, en gigantische, zwarte bewakers bij iedere deur (alweer, geen rasisme).

    En dan als de polite iets doet, worden ze mad op de politie, arresteerd de politie ze = RELLEN !

  23. 310 XP
    killbilspier's avatar

    PattyS3, in Zeeuws-Vlaanderen (het stukje Zeeland wat aan België grenst), is er inderdaad maar 1 McDonalds, geen KFC, geen Burger King, de meesten hebben zelfs nog nooit van Subway gehoord.
    Domino’s Pizza hebben we hier wel, maar dat is alleen voor de bestelling, of voor het afhalen (tenzij je je Pizza staand op wilt eten).

    Het voordeel hiervan is, dat je bij de McDonalds toch heel vaak direct aan de beurt bent (behalve rond 12 uur, want dan hebben er veel scholen pauze).

    KFC is er wel in Zeeland, maar dan moet je toch Tol gaan betalen voor de Westerschelde Tunnel, want dat is namelijk aan ‘de overkant’ (Middelburg).

    lol ik woon in oostburg haha heleboel maten van me wonen in terneuzen haha en voor mij is de dichtstbijzijnde fastfood keten al 30 km van mij vandaan haha en die ligt in terneuzen of misschien in knokke weet niet echt wat nou dichter is

  24. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Knokke ligt al in België, of je moet met de veerboot naar een Fastfood keten willen (Vlissingen/Middelburg)?

  25. 310 XP
    killbilspier's avatar

    Knokke ligt al in België, of je moet met de veerboot naar een Fastfood keten willen (Vlissingen/Middelburg)?

    nee maar ik woon ook in zeeuws vlaanderen woon 5km van breskens en sluis vandaan ligt daar precies tussen in. dus niet oost-souburg waar je waarschijnlijk mis mee bent haha

  26. 243 XP
    terrorquin's avatar

    kfc is baas in utrecht 😛

  27. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Nee, Killbilspier, dat bedoel ik niet.
    Ik bedoel, als je naar de KFC wilt gaan, moet je dus met de veerboot naar Middelburg (of de Tunnel, maar dan rijd je wel erg veel om).

  28. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Als ik eerlijk moet zijn heb ik nog nooit van KFC gehoord of gegeten :$. Ik kwam het al tegen toen ik wat informatie hierover zocht, het lijkt me wel erg lekker :).

  29. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ken je KFC niet?
    Dat zijn die reclames van vroeger: “Zoooo! Die is goed, met een [WOORD]! Maar wij zijn ook heel goed, met kip!”.

  30. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Daar begint me wel een lichtje bij te branden 😛 Goed met kip… En nu je dat zegt kan ik me dat logo ook wel op tv herinneren. Maar nog nooit gegeten :$

  31. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Wauw Zocalox! Ken je KFC niet? Dat vind ik wel heel erg xD

  32. 307 XP
    LanceVance's avatar

    Je kent KFC serieus niet of is dit een grap..?

  33. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Iedereen kraakt hem nu echt af… 🙁

    Heb een beetje respect, hij voelt zich nu helemaal “forever alone”.

    http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/17325102.jpg

    Haha. xD (Grapje, moet kunnen toch?)

  34. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Hahahaha! Jij geeft ook altijd nog even een “http://www.youtube.com/watch?v=bcYppAs6ZdI” gevoel achter xD

  35. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ba Dum Tsssshh xD

  36. 150 XP
    maxim380's avatar

    PattyS3, in Zeeuws-Vlaanderen (het stukje Zeeland wat aan België grenst), is er inderdaad maar 1 McDonalds, geen KFC, geen Burger King, de meesten hebben zelfs nog nooit van Subway gehoord.
    Domino’s Pizza hebben we hier wel, maar dat is alleen voor de bestelling, of voor het afhalen (tenzij je je Pizza staand op wilt eten).

    Het voordeel hiervan is, dat je bij de McDonalds toch heel vaak direct aan de beurt bent (behalve rond 12 uur, want dan hebben er veel scholen pauze).

    KFC is er wel in Zeeland, maar dan moet je toch Tol gaan betalen voor de Westerschelde Tunnel, want dat is namelijk aan ‘de overkant’ (Middelburg).

    Geef mij hier maar gewoon een Burger King ipv die McDonalds. Of allebei, dat is nog beter :p
    Ik vind de Mac lekkerder qua friet en andere dingetjes, maar de Burger King heeft superieure burgers 🙂

  37. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    ik heb ook liever kfc maar ik woon in almelo dan moet ik helemaal naar hengelo of naar enschede

    daarom kies ik mc donalds

  38. 559 XP
    Dutch-StYloZz's avatar

    Domino’s en Subway 😛

    Mac DOnalds. KFC, en BurgerKing zijn alle 3 gewoon barslecht

  39. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    xd nog laatst domino s piza geopent in winkel centrum moet wel keer proberen XD

  40. 384 XP
    Frankaro's avatar

    McDonals en Burgerking zijn mijn favorieten, kom er niet vaak maar als ik daar ben… xD

  41. 1034 XP
    mickvl's avatar

    PattyS3, in Zeeuws-Vlaanderen (het stukje Zeeland wat aan België grenst), is er inderdaad maar 1 McDonalds, geen KFC, geen Burger King, de meesten hebben zelfs nog nooit van Subway gehoord.
    Domino’s Pizza hebben we hier wel, maar dat is alleen voor de bestelling, of voor het afhalen (tenzij je je Pizza staand op wilt eten).

    Het voordeel hiervan is, dat je bij de McDonalds toch heel vaak direct aan de beurt bent (behalve rond 12 uur, want dan hebben er veel scholen pauze).

    KFC is er wel in Zeeland, maar dan moet je toch Tol gaan betalen voor de Westerschelde Tunnel, want dat is namelijk aan ‘de overkant’ (Middelburg).

    Ik zit op het ZSC dus die McDonalds vind ik goed geplaatst!

  42. 64 XP
    Ngplayer50's avatar

    Big Tastyyyyy!!!

    Maar wist je dat in de Subway staat dat er meer subways in de wereld zijn dan McDonalds? Klopt volgens mij echt geen reet van.

  43. 2417 XP
    Sensu's avatar

    McDonalds, Burger King, KFC e.d. zijn restaurants waar ik eigenlijk nooit kom. Als ik ergens ‘Fastfood’ haal is het wel bij Tony’s Wok Away, echt lekker, veel, gezond en erg goedkoop. 😉

  44. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Big Tastyyyyy!!!

    Maar wist je dat in de Subway staat dat er meer subways in de wereld zijn dan McDonalds? Klopt volgens mij echt geen reet van.

    Ik denk dat Subways minder ‘aanwezig’ zijn dan de McDonalds. In Nederland zijn er nog niet heel veel Subways.