Forum

Topic: Ideeën voor toekomst PS Vita

Anoniem's avatar

Als jij de beslissingen nam bij Sony, hoe zou jij toekomst in de PS Vita blazen? Zoals jullie weten, zijn de verkoopcijfers niet echt super, hoe zou jij ze omhoog brengen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik blijf van mening dat de kosten veel en veel te hoog zijn, zowel voor de aanschaf van de Vita zelf als voor de games. De markt is veranderd, vroeger moest je wel aan een PSP of DS omdat er niets anders was wilde je een handheld hebben. Tegenwoordig hebben we tabs met veel meer mogelijkheden.

    Er lijkt mij maar een 1 optie over en dat is de concurrentie aangaan met de tabs.

  2. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik denk zelf dat Sony meer moet samenwerken met developers, en dat developers ook moeten inzien dat als er meer games gemaakt worden voor Vita er meer mensen een Vita kopen en dat ook de developers meer verdienen. Verder moeten ze opschieten met goede updates en games zoals COD en meer. HTML5 laat ook lang op zich wachten, terwijl je zelfs op de PSP op YouTube kon. Ze moeten sowieso de hoop niet opgeven, want er zijn nog genoeg kansen om door te breken en de verkoopcijfers omhoog te laten schieten.

  3. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Het is maar wat je wilt, Bappie-NL.
    Wil je een heel groot spel spelen, betaal dan die ‘dure’ prijs.
    Wil je dat de prijzen net zo laag staan, als de iOS/Android/Windows Phone games, dan weet je al van te voren, dat het spel alleen maar voor even leuk is.

    Game Development op een Vita, 3DS, XBOX 360, whatever, is echt geen geintje, wat op een telefoon wel het geval is.
    Je bent al snel € 10.000,00 kwijt aan vertalingen, leeftijds rating, Debug Units, etc., zonder maar 1 regeltje code geschreven te hebben.
    Dus, hoe wil je al deze kosten dekken, als er staks alleen maar Cartridges/Disks voor € 2,00 verkrijgbaar zijn?

  4. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Dus, hoe wil je al deze kosten dekken, als er staks alleen maar Cartridges/Disks voor € 2,00 verkrijgbaar zijn?

    Mee eens, zulke prijzen zijn ook wel nodig als je een beetje nadenkt. Maar toch, er mogen voor mij wel wat meer games op de markt hoor, met name goede!

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    De meeste mensen gebruiken een handheld ook maar “even”. Leuk voor onderweg, tijdens vakanties etc en wellicht wel even lekker thuis languit op de bank. Maar het merendeel van de gamers zullen thuis toch snel grijpen naar de gewone console als het gaat om gamen voor langere duur.

    Waar ik meer op doel is dat de Vita gewoon te duur is! Een dure handheld met dure games… En je ziet het, men laat de Vita massaal links liggen. Wat biedt de Vita nou eigenlijk dat het alleen al de hoge aanschaf prijs waard is?

    Wat als je bijvoorbeeld op de Vita; heel handig, snel en duidelijk kunt internetten, Whatsappen, Facebooken inclusief de games die daar aangeboden worden, Skypen, Youtuppen, lezen van E-books en kunt gamen met grote games?

    Dan wordt het apparaat toch veel interessanter voor veel mensen. Stop er dan nog een immens grote HDD in + mogelijkheid tot uitbreiding middels betaalbare geheugen kaartjes voor films en muziek en een accu die lang mee gaat in. En we zijn al een heel eind op weg…

    Ik denk dat wanneer Sony zich zou blijven focussen op het kunnen spelen van grote games op de Vita, dat de Vita bij voorbaat al gedoemd is. Die tijd is allang voorbij.

  6. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    De meerwaarde, is vooral grote games.

    Geen Skype op de Vita?
    http://www.yamihoshi.nl/files/images/VITA-APPS-1.jpg

    Geen Web Browser op de Vita?
    http://www.yamihoshi.nl/files/images/VITA-APPS-2.jpg

    Geen grote games op de Vita?
    http://www.yamihoshi.nl/files/images/VITA-APPS-3.jpg

    Geen Facebook op de Vita?
    http://www.yamihoshi.nl/files/images/VITA-APPS-4.jpg

    Over de eBooks, YouTube, en What’sApp is wel waar.
    Wat betreft het “heel handig”, dat laat ik als een ‘eigen mening’.

    Een HDD is volgens mij langzamerhand geschiedenis aan het worden, inclusief op de PC.
    Flash geheugen (SD, SSD, Micro-SD, Memory Stick, etc.) worden steeds groter, en steeds sneller.
    Maar de Vita kaartjes, die zijn inderdaad belachelijk duur.
    Ik bedoel, je hebt een 32 GB Vita Card voor ‘maar’ € 89,99, terwijl een SD Kaart van hetzelfde grootte, al verkrijgbaar is voor minimaal € 22,10.

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    ik zou de vita releasen met een line up van veel zeer grote games…
    Op dit moment was dat alleen uncharted waardoor je je vita links laat liggen en hierdoor ook niet veel wordt over gepraat.

    Mem sticks sowieso verlagen meerdere kleurtjes enz.

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik vind het eigenlijk fijner, dat er minder keuze is uit goede games, want dan hoef jij je hele maand salaris niet uit te geven, omdat je niet kunt kiezen.
    Ik zou wel graag Uncharted kunnen spelen (alsnog), maar digitaal is het 2 GB, en het is vandaag Koninginnedag, dus de winkels zijn nu ook gesloten.

  9. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik vind het eigenlijk fijner, dat er minder keuze is uit goede games…

    Zo dat is best een opmerkelijke opmerking… 😛 Hahaha…

  10. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Lees de hele zin, en je zult het begrijpen.

  11. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Nee, want ik zie niets geen probleem in vooraf goed na te denken over wat je zou willen hebben i.p.v. alles te willen hebben. GTA kan bijvoorbeeld nog zo’n goede game zijn, maar als het je smaak niet is heb je er niets aan. Wanneer er minder keus is uit goede games is de kans groter dat er niets voor je bij zit, waardoor de kans op de verkoop van een PS Vita juist weer wordt verkleind.

    De vraag was hoe ik nieuw leven in de toekomst zou blazen wanneer ik het voor het zeggen had. Nou en dat is door de Vita zelf veel veelzijdiger en goedkoper te maken. Ik zou de Vita echt veel meer geschikt voor het internet maken.
    Dat de kosten voor het ontwikkelen van een game voor de Vita duur zijn, heeft eigenlijk weer niets met de Vita zelf te maken. Ik was DIT artikeltje ook nog niet vergeten… Dat helpt de PS Vita ook al niet bij de verkoop…

  12. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Tot nu toe, heb ik wel wat games op het oog, zoals Uncharted, Rayman, Katamari, Tales of Innocence R, een nieuwe Taiko no Tatsujin game is wat mij betreft ook wel welkom, ook verwacht ik wat geweldloze games op de Vita.
    En ja, ik weet dat Uncharted geweld bevat, maar geen Uncharted op een PlayStation, is vergelijkbaar met geen Mario op een Nintendo, of geen Halo op een XBOX.

    Vooral Taiko is een goed idee voor de Vita, aangezien er nu zelfs een 3DS versie is aangekondigd, en ik me al snel verveelde met de PSP versie (DX).
    Ook Pokémon zou de Vita een hele hoop winst verzorgen, maar Pokémon is een serie dat nooit op een non-Nintendo console gaat komen, met uitzondering op de tijdelijke iOS en Android game, “Can You Say All Pokémon?! TAP”:
    http://www.youtube.com/watch?v=1W5utUX7ZnU
    Ik bedoel, kijk eens op YouTube rond, hoe razend populair Pokémon nog steeds is (buiten de Benelux).

  13. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Misschien met de PlayStation Suite, komen er emulatoren met de mogelijkheid een Pokémon te spelen. Dat gaat misschien wel niet helemaal de bedoeling zijn, maar het zou toch kunnen.

  14. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Vergeet niet, dat Sony toch wel alles gaat controleren, waardoor je Emulators er weer niet op gaat zien.

  15. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Het topic begon met: “Als jij de beslissingen nam bij Sony, hoe zou jij toekomst in de PS Vita blazen?”.

    Dan is principe alles mogelijk… 😉

  16. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    …Totdat je de schrik van je leven krijgt, omdat je een rechtszaak aan je voeten krijgt.

    Als particulier, kijken ze wel door de vingers bij piraterij, maar als bedrijf, dan krijg je echt grote problemen.

  17. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Goedkoper maken is ook niet altijd de oplossing, vanwege het feit dat de productie gewoon erg duur is. Dat van de memory cards snap ik ook niet. Expres ook weer een aparte PlayStation Vita-geheugenkaart natuurlijk…