Forum

Topic: Films gebasseerd op games.

Anoniem's avatar

Films gebaseerd op games.


Films zijn er genoeg, dat weet iedereen. Maar als je kijkt naar films die gebasseerd zijn op games blijft er denk ik minder dan 1% over. Ondanks dat zijn het nog steeds ontzettend veel films! Ik heb er een paar van uitgekozen.

Er zijn natuurlijk ook heel veel games die gebaseerd zijn op films denk bijvoorbeeld maar eens aan Harry Potter. Maar in dit topic ga ik die niet bespreken.

De Japanners waren de eersten die hiermee begonnen en hebben hier zeker een paar klassiekers bij waaronder Super Mario Bros, Street Fighter, Tekken én Pokemon!

Mortal Kombat (Bron: Wikipedia)
Mortal Kombat is een actiefilm uit 1995 die werd geproduceerd door Lauri Apelian en Lawrence Kasanoff en werd geregisseerd door Paul W.S. Anderson. Het is gebaseerd op de Mortal Kombat spellenreeks. De film volgt de krijger Liu Kang, acteur Johnny Cage, en de Special Forces-agent Sonya Blade, geleid door de dondergod Raiden, op hun reis naar de kwaadaardige tovenaar Shang Tsung om hem te bestrijden in een toernooi om de Aarde te redden. Mortal Kombat werd uitgebracht op 13 juli 1995 in Argentinië en Israël, 18 augustus 1995 in Noord-Amerika, 20 oktober 1995 in het Verenigd Koninkrijk en op 26 december 1995 in Australië. De film was erg populair bij de fans van de games, al heeft het gemengde kritieken ontvangen.
De film kreeg een vervolg genaamd Mortal Kombat: Annihilation en het werd uitgebracht in 1997.

Hitman (Bron: Wikipedia)
Hitman is een Amerikaanse film uit 2007 geproduceerd door 20th Century Fox. De film is gebaseerd op de computerspellen “Hitman” van het Deense bedrijf IO Interactive.

Resident Evil serie (Bron: Wikipedia)
Resident Evil is een SF-horrorfilm uit 2002 onder regie van Paul W.S. Anderson. De film is gebaseerd op de Resident Evil-games van Capcom. De film kent de volgende opvolgers: Resident Evil: Apocalypse (2004), Resident Evil: Extinction (2007) en Resident Evil: Afterlife (2010). In 2008 werd een geanimeerde film toegevoegd aan de Resident Evil-reeks: Resident Evil: Degeneration.

Alone in the Dark (Bron: Wikipedia)
Alone in the Dark is een Amerikaanse horrorfilm uit 2005 onder regie van Uwe Boll. Het verhaal is gebaseerd op het gelijknamige computerspel. De productie heeft niets te maken met de gelijknamige film uit 1982, met Jack Palance.

De film is een direct vervolg op het laatste deel uit de serie computerspellen, maar het bevat een aantal verhaallijnen die in strijd zijn daarmee. Net als Bolls vorige poging om een computerspel te verfilmen (House of the Dead) werd ook Alone in the Dark door vrijwel alle critici afgekraakt. Boll zelf werd genomineerd voor de Razzie Award voor slechtste regie en Tara Reid voor die voor slechtste actrice.

Far Cry
Far Cry is een Duitse film uit 2008. Ook deze film is onder regie van Uwe Boll uitgegeven.

Max Payne (Bron: Wikipedia)
Max Payne is een Amerikaans-Canadese actiefilm/film noir uit 2008 geregisseerd door John Moore. De productie is een verfilming van het gelijknamige computerspel uit 2001. Het verhaal hieruit is wel op enkele elementaire punten aangepast. Zo worden de walkures in het spel niet vertoond, maar zijn ze in de film bij herhaling expliciet aanwezig.

Mark Wahlberg werd voor zijn hoofd- en titelrol in Max Payne genomineerd voor de Razzie Award voor ‘slechtste acteur’. Mila Kunis werd voor haar rol genomineerd voor een Teen Choice Award.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ze moeten de eerste twee delen van Resistance verfilmen! 😛

  2. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Ik zou graag een Assassin’s Creed film willen zien. Er is al wel een shortfilm van gemaakt van 3 kwartier die helemaal te zien is op Youtube.

    http://www.youtube.com/watch?v=wf4wtoxfdvk

  3. 8825 XP
    7th-son's avatar

    moet zeggen dat die van assassins creed er erg goed uit ziet, veel tijd aan besteed!
    wil een keer een verzameling maken van dit soort filmpjes
    dus mochten er meer mensen zijn die dit soort filmpjes kennen, zeg het even!

    van metal gear hebben ze ook een film gemaakt van een uur, ook de moeite waard om te kijken
    Metal Gear Solid Philantropy
    http://www.youtube.com/watch?v=-62ovBge-so

  4. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Leuk topic Zocalox!
    De film Ghost Recon: ALPHA vond ik echt een knallende film.
    Het was zo goed dat het gewoon op tv werd uitgezonden!

  5. 636 XP
    klapper's avatar

    het ziet er eigenlijk best slecht uit maar er komt ook een gameverfilming van soldiers of fortune
    http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=26344

  6. 440 XP
    Zocalox's avatar

    Haha, dat heb ik ook nog ooit gespeeld. 🙂

  7. 8825 XP
    7th-son's avatar

    zulke bekende acteurs, en dan zo een slechte film, is eigenlijk ook best schandalig!

    een andere game verfilming waar sean bean ook toevallig in speelt, is Silent hill
    best goed imo

    http://www.youtube.com/watch?v=f5mT5LhbRJw

  8. 47 XP
    Tay_fun's avatar

    Vraag me best wel af hoe ze Deus Ex gaan verfilmen 🙂 hoop dat ze het een beetje zoals Blade Runner gaan doen.

  9. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Vraag me best wel af hoe ze Deus Ex gaan verfilmen 🙂 hoop dat ze het een beetje zoals Blade Runner gaan doen.

    Daar hoop ik stiekem ook op :p

  10. 8825 XP
    7th-son's avatar

    Daar hoop ik stiekem ook op :p

    Tadaaaaaaa, en het ziet er vet uit
    https://www.youtube.com/watch?v=zqmgV3bHA8g&feature=youtube_gdata_player

  11. 47 XP
    Tay_fun's avatar

    Die fan film ziet er idd vet uit ja ^^ nu ook hopen dat ze het in hollywood ook zien :p