Forum

Topic: [OOT] Rayman Origins

Anoniem's avatar

Rayman Origins is een naar mijn mening erg toffe 2D platformer, uitgekomen op 25 november 2011 voor PS3, Xbox 360 en de Wii. Later kwam hij ook naar de PS Vita, en werd een groot succes.

Het verhaal gaat als volgt. De Glade of Dreams is een wereld gemaakt door de Bubble Dreamer. Rayman, zijn vriend Globox en een paar “Teensies” zijn aan het relaxen in de Snoring Tree. Alleen, hun gesnurk wordt niet op prijs gesteld door een oud omaatje in the Land of the Livid Dead. Ze verspreidt allemaal kwaadaardige wezens en zogeheten Darktoons over de wereld die niet alleen Electoons gevangen nemen, maar ook de nimfen! Deze chaos zorgt ervoor dat de Bubble Dreamer nachtmerries krijgt. Rayman en zijn vrienden lukken het om te ontsnappen uit hun kooien, en krijgen dan de opdracht om Electoons te verzamelen om zo de Bubble Dreamer te genezen van zijn nachtmerries en de chaos in de Glade of Dreams te herstellen. Naarmate de vrienden meer Electoons verzamelen, kunnen ze naar nieuwe gebieden in de Glade waar ze overal nimfen vrijlaten die hen speciale kunsten leren zoals aanvallen, zweven, duiken etc.

Rayman Origins is een erg verslavend spel, en het ziet er prachtig uit. De werelden zijn erg kleurrijk, en het is ook gewoon leuk om naar te kijken. De animaties zijn ook erg goed, en vooral ook humoristisch. Als ik speel is het dan ook altijd met een glimlach, behalve als ik in frustrerend level terecht kom. De trophies zijn ook erg uitdagend, maar er zijn wel wat collectibles waar niet elke trophy hunter van houdt.

De game is vooral ook erg verslavend, en je bent er om het uit te spelen best een tijdje mee bezig. Als je er doorheen rent, zonder dingen te verzamelen of alle vijanden te doden doe je er 10 uur over, maar die tijd wordt zeker verlengd als je alle relikwieรซen, kooien en dergelijke collectibles verzamelt en alle vijanden doodt.

Wat is jouw mening over dit spel? Heb je het zelf, en wil je er wat over kwijt? Bespreek hier alles wat met het spel te maken heeft!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Wat ik van de demo heb gezien is toch wel leuk. En het ziet er ook goed uit.

  2. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Naar mijn idee, is dit de beste non-Shooter Vita game, tot nu toe.

  3. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Zeker een leuke game, maar je kan hem ook op de ps3 kopen ?? Daar is die nog goedkoper op ook.

  4. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Die moet je zeker kopen ja, leuk spel!

  5. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik heb hem gisteravond gehaald, jullie hadden meer dan gelijk! Supertof!

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Voor op de vita of ps3 ?

  7. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Voor op de vita of ps3 ?

    Voor de PlayStation Vita.

  8. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Ik dacht nog wel dat je wist waar je post, rva_96?

  9. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik heb de eerste post iets veranderd, want eerst was het een vraag. Later is het topic veranderd naar een [OOT].

  10. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hoe zit het met de gameplay?

    Ik las in diverse reviews dat het nadeel voornamelijk is dat er levels zijn waar je zo snel mogelijk doorheen moet zien te komen, dat is nou precies het gene waar ik niet van hou. Ik ben meer het type wat voor het verzamelen gaat, ik zoek me liever 27 slagen het rond om alle items te kunnen vinden als dat ik 27 keer dood ga omdat ik niet precies en snel genoeg ben.

    @Mickvl En waar staat [OOT] dan eigenlijk voor?

  11. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Hoe zit het met de gameplay?

    Ik las in diverse reviews dat het nadeel voornamelijk is dat er levels zijn waar je zo snel mogelijk doorheen moet zien te komen, dat is nou precies het gene waar ik niet van hou. Ik ben meer het type wat voor het verzamelen gaat, ik zoek me liever 27 slagen het rond om alle items te kunnen vinden als dat ik 27 keer dood ga omdat ik niet precies en snel genoeg ben.

    @Mickvl En waar staat [OOT] dan eigenlijk voor?

    [OOT], zoals ik van iRobbert heb geleerd, staat voor Only One Topic. Dat betekent dat er gewoon รฉen algemeen topic is om het spel te bespreken en discussieren.

    De gameplay is voornamelijk zonder tijd, maar als je een level hebt gehaald heb je de mogelijkheid om hem nog eens, maar dan op tijd te spelen. Als je alle trophies wil hebben, is dit jammer genoeg niet te omzeilen als je niet van speed runs houdt. Er zijn ook enkele achtervolgingslevels die beloond worden met een Skull Teeth (waarom heet het Teeth en niet Tooth?) maar zoals ik al zei zijn de meeste levels gewoon zoals jij het graag hebt.

  12. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik ben geen trophy hunter dus dat scheelt… Leuk dat je ze krijgt, maar krijg ik ze niet ook goed. Als ik de game maar leuk vind. ๐Ÿ˜‰ Nu ik Disgaea 3 toch niet zo geweldig vind, zit ik er hard over na te denken deze morgen maar gewoon te gaan ruilen bij Gamemania voor Rayman. Ik denk dat ik me daar veel en veel beter mee vermaak. ๐Ÿ˜€

  13. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik ben geen trophy hunter dus dat scheelt… Leuk dat je ze krijgt, maar krijg ik ze niet ook goed. Als ik de game maar leuk vind. ๐Ÿ˜‰ Nu ik Disgaea 3 toch niet zo geweldig vind, zit ik er hard over na te denken deze morgen maar gewoon te gaan ruilen bij Gamemania voor Rayman. Ik denk dat ik me daar veel en veel beter mee vermaak. ๐Ÿ˜€

    Ik zeg DOEN! Rayman is ontzettend verslavend, prachtige graphics en de nodige dosis humor die je van Rayman kan verwachten. Geweldige game! Near integratie is ook leuk, zo blijf je op de hoogte van de voortgang van je vrienden. Ik zal je wel toevoegen op PSN, dan krijg ik jou ook in mijn near friendstream.

  14. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik zeg DOEN!

    Okรฉ… Omdat jij het zegt… ๐Ÿ˜‰ Ga ik vanuit het werk meteen ff door naar Gamemania… ๐Ÿ˜€

  15. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Okรฉ… Omdat jij het zegt… ๐Ÿ˜‰ Ga ik vanuit het werk meteen ff door naar Gamemania… ๐Ÿ˜€

    Gegarandeerd plezier.

  16. 384 XP
    Frankaro's avatar

    Hmm na je enthousiaste verhalen ben ik dat nu ook wel. Morgen even langs de FRS kijken hoe duur die daar is ๐Ÿ˜€

  17. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Hmm na je enthousiaste verhalen ben ik dat nu ook wel. Morgen even langs de FRS kijken hoe duur die daar is ๐Ÿ˜€

    In de store is ie nog altijd in de aanbieding tot 4-712 staat er bij… Uit mijn hoofd โ‚ฌ25,= maar ik kan het mis hebben…

  18. 1034 XP
    mickvl's avatar

    In de store is ie nog altijd in de aanbieding tot 4-712 staat er bij… Uit mijn hoofd โ‚ฌ25,= maar ik kan het mis hebben…

    Dat klopt, ik had hem net voor 40 euro bij de intertoys gehaald, en een dag later waren die aanbiedingen. Jammer, maar het geld zeker waard!

  19. 384 XP
    Frankaro's avatar

    In de store is ie nog altijd in de aanbieding tot 4-712 staat er bij… Uit mijn hoofd โ‚ฌ25,= maar ik kan het mis hebben…

    Klopt heb de aanbieding ook gezien, maar ik ben iemand die hoesjes (of hoe je zoiets ook maar noemt) helemaal geweldig vind. Dus het liefst koop ik zulke games fysiek.

  20. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Klopt heb de aanbieding ook gezien, maar ik ben iemand die hoesjes (of hoe je zoiets ook maar noemt) helemaal geweldig vind. Dus het liefst koop ik zulke games fysiek.

    Heb ik ook, helemaal. Ik koop CD’s ook veel liever fysiek dan via iTunes. Ik weet niet hoe het komt, maar ik heb precies hetzelfde als jou.

  21. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    I.v.m. het weglaten van het interne geheugen in de PS Vita koop ook ik de games liever fysiek om zo de geheugenkaart te besparen. Wel erg jammer dat het boekje niet meer wordt geleverd bij de fysieke game! Maar eerlijk gezegd ga ik wel twijfelen bij een korting van 15 euro, tot ik weer inzie wat een nieuwe geheugenkaart voor de Vita kost…

  22. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ik kreeg wel gewoon een boekje hoor, en geheugenkaarten zijn erg duur dus ik spaar mijn 16GB kaartje liever voor andere dingen waarbij je geen keus hebt.

  23. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Iemand al gelukt om de game platinum te halen ?

  24. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Iemand al gelukt om de game platinum te halen ?

    Mij nog lang niet! Ik ben van plan om als ik Gravity Rush heb die te platinummen (?) maar deze platinum is moeilijk.

  25. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Iemand al gelukt om de game platinum te halen ?

    Nou ik ga er zo wie zo niet voor… Ik heb echt een hekel aan door levels heen te moeten racen om maar binnen de tijd het einde behaald te hebben.