Forum

Topic: Vraag over camera’s

Anoniem's avatar

Voordat ik op vakantie ga deze zomer wou ik een nieuwe fotocamera aanschaffen. Ik heb er al eentje op het oog, maar tegenwoordig veranderden de modellen vrij snel en ik heb geen zin om een oud model te kopen.

Ik heb al een compact camera, maar ik wil er eentje bij die mooiere foto’s kan maken. Zelf zat ik te denken aan een spiegelreflex of compactsystem camera. Ik ben geen professionele fotograaf (A), maar ik irriteer me altijd dat bepaalde plaatjes gewoon niet mooi zijn met een standaard compact camera. Ik heb er twee op het oog, de Nikon D5100 (spiegel) en de Sony NEX5 (system). Beide hebben ze goede reviews en in dezelfde prijsklasse en met een standaar 18-55mm objectief. Is misschien niet zo heel veel, maar als beginnen vind ik dat wel voldoende.

Mijn vraag is wat is nou beter en waarom? Of als iemand zelf een betere weet dan hoor ik dat ook graag;).

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 636 XP
    klapper's avatar

    Nikon d5100 je hebt er zoveel verschillende functies op zoals kleuren selecteren, hdr fotos maken, timelapse fotografie en nog meer alleen dat weet ik niet uit mn hoofd.
    En nikon staat voor kwaliteit, alle professionals hebben nikon, sony kan daar nooit aan tippen.
    En een groot voordeel is ook dat het heel makkelijk werkt alles word uitgelegd in het display.
    Maar het is zonde als je je camera in auto stand zet dus experimenteer er wel mee anders kan je het net zo goed bij je compact houden 🙂
    Oja die standaard kitlens 18-55 mm is leuk maar het heeft geen grote zoom.
    Ik zou zelf een losse body kopen en dan een lens kopen met grotere bereik. Afijn succes

  2. 8864 XP
    7th-son's avatar

    of je kijkt naar een camera wat geen spiegelreflex is, maar ook geen compact
    om even een voorbeeld te noemen:
    de Canon Powershot SX40 HS

    zit je in ieder geval niet met vele lensen te klooien om mee te nemen/aan te schaffen, en heb je een semi-professional camera

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    Bedankt voor de reactie’s! Ik ga waarschijnlijk voor de Sony NEX5. Na heeeeeeeeel wat documentatie op internet te hebben gezocht is een spiegelreflex (meestal) beter dan een system camera. Maar alle functie’s op een spiegelrefelx camera ga ik waarschijnlijk toch niet gebruiken. Daarnaast zijn de goede vaak duurder en de goedkope hebben een kleinere sensor tenopzichte van de NEX. Ik ben toch meer een point en shoot fotograaf :P. Maar ik zal binnenkort even bij de mediamarkt even een uitgebreide test doen ;).