Forum

Topic: Playstation 3 network probleem

Anoniem's avatar

Nou na lang twijfelen heb ik vandaag een PS3 gekocht voor het eerst (altijd een xbox360 gehad nooit 1 probleem gehad met het netwerk en online gaming). Ik sluit alles aan werkt prima. Registreer de draadloze router erop gaat allemaal goed. Kan er ook op internetten. Maar zodra ik klik op ”inschrijven” of ”PlaystationStore” om mij als nieuwe gebruiker aan te melden, kom ik er niet in.. Ik heb al meerdere forums gelezen kom van alles tegen. Tips als schakel router 5 min uit en stekker van PS3 eruit, heeft geen enkele invoed. Honderd keer opnieuw aanmelden klikken wil ook niet baten. Ik kreeg in het begin tot 2x toe een foutcode. Vervolgens had ik of een leeg beeld of hij bleef op het balkje bestaande gebruiker of nieuwe gebruiker registreren knipperen en na minuuten lang kwam er een melding dat ik de server niet op kan. Is dit het vele gehoorde probleem dat Playstation netwerk ”er weer” is uit ligt of moet ik maar terug naar de winkel met het apparaat…

Edit: bij xbox360 had ik een account (waar je ook offline op kon aanmelden) waarmee je in game points werden opgeslagen. Met Playstation heb je dan ook zo’n soort gelijk account. Kan ik nu gewoon gaan game? Zodat ook de behaalde trophies etc worden opgeslagen is dit nu doeloos?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Trophies kun je ook offline halen. Je hebt een online account niet nodig. Maar ik denk dat je poorten moet open gooien in je router.

  2. 2 XP
    M091's avatar

    En hoe zet ik dan poorten open? (heb daar totaal geen verstand van). Verbinding test bij het aanmelden op ons thuis netwerk was gewoon succesvol op deze PS3 en met xbox heb ik hier nooit problemen aan ondervonden.

    Edit: nu geeft hij in ene aan ”Momenteel vindt onderhoud plaats op deze service”

  3. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Dan is er genoeg gezegd. Wachten dus, of evt. mailen naar Sony.